Gå til innhold

Hvis junk-food ikke er bra for kroppen, hvorfor smaker det så godt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det ikke litt rart at junk-food smaker så godt hvis det er dårlig for kroppen? Ville det ikke vært mer naturlig at kroppen lagde en slags forsvarmekanisme mot det og beskyttet seg selv ved å la det smake dårlig, hvis det er dårlig for kroppen?

Anonymkode: 6a90d...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg går på McDonald’s nesten hver dag og kroppen har ikke tatt skade av det. 

Anonymkode: b2f35...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det stimulerer det rette reseptorene i hjernen din.

Smak og god næring hører ikke sammen nødvendigvis.

En kalori er heller en kalori, det er innholdet av næringen som teller. Eks: 100g melkesjokolade VS en middag med riktig næring. Begge 2 samme nivå kalorier.

Anonymkode: 6d4d5...8ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta en blodprøve, ok scan kroppen med dexa.

Anonymkode: 6d4d5...8ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke gift, men masse næring som kroppens elsker . Vi har ikke kommet så mye lengere enn steinalderen utviklingsmessig. Den er skapt for å samle næring slik at du ikke sulter ihjel.

Får du i deg noe giftig kaster du antagelig opp.

Anonymkode: d056b...c40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er heroin så populært? Det er jo livsfarlig. 

Anonymkode: d7cf3...0e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lurer på hvorfor alkohol er så puppelært.

Anonymkode: 54424...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er salat og sylteagurk som er veldig sunt og man trenger kun små mengder av dette. Du kan anse brødet rundt som et håndtak for å spise sylte.

Kroppen vil ha dette hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker og fett ser kroppen på som god næring og vil lagre det til dårligere tider. Det henger igjen fra utviklingstiden og vi ble skapt. Da det i perioder var dårlig og lite tilgang på mat. 

Ang  alkohol og narkotika så gir rus en god følelse for de fleste. Derfor gjør man det igjen og igjen. Til og med i dyreriket. Kjente er jo katter som spiser noe blomst/gress jeg ikke husker navnet på. Samt aper som spiser frukt som har begynt å gjære 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/18/2021 at 1:54 PM, AnonymBruker said:

Er det ikke litt rart at junk-food smaker så godt hvis det er dårlig for kroppen? Ville det ikke vært mer naturlig at kroppen lagde en slags forsvarmekanisme mot det og beskyttet seg selv ved å la det smake dårlig, hvis det er dårlig for kroppen?

Hvis det er dårlig?

Prøver du å si at du ikke vet at junk-food er dårlig for kroppen?

Kroppen fungerer ikke slik at vi utvikler forsvarsmekanismer overfor farlige ting på denne måten, og da særlig ikke på så få år som fastfooden har eksistert.

Sukker, i bønner og spann, er du usikker på om det er dårlig for kroppen? Kokain? Osv. Alle smaker godt og gir en stimuli.

Anonymkode: 202bf...126

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fysisk sett er vi fremdeles steinaldermennesket som er på konstant jakt etter næring og vil ha mest mulig av det. 

Og som på utrolig kort tid evolusjonsmessig sett har havnet i et samfunn med konstant tilgang på fett og karbohydrater, og ikke minst den kjappe karbohydraten raffinert sukker, som går rett i belønningssenteret men ikke har så mye næring av verdi.

Steinalderkroppen vår blir litt lurt, og evolusjonen går ikke så kjapt at mennesket skulle utviklet en avsmak for McDonald's på noen tiår.

Anonymkode: af6c8...00c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at det er mengdene det kommer an på og jeg tror sterkt på at "gode ting uansett hva det er" bare gjør godt for et eller annet, om det er følelsen i mage/kropp generelt, eller rett og slett at det bidrar til godt humør...samma det. Godt er godt! 

Jeg har personlig ikke gått frivillig på McDonald’s og de utsalgsstedene der, men det hender at jeg smugtitter på nettstedene deres, holder skjermen opp litt på skrå så jeg får nyte midtsidehamburgeren...drømmer meg aktivt inn i bildematerialet og virkelig planlegger å slå meg løs med godsakene en regnfull tordendag i nær fremtid...selv om jeg nok vet at det ikke kommer til å skje. :ninja: Ikke i dette livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 13.56):

Fordi du er under 30...? 

Anonymkode: 8221e...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 13.54):

Synes mye junk food ikke smaker godt jeg....

Anonymkode: 84bf6...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (På 21.3.2021 den 8.25):

Det sies at det er mengdene det kommer an på og jeg tror sterkt på at "gode ting uansett hva det er" bare gjør godt for et eller annet, om det er følelsen i mage/kropp generelt, eller rett og slett at det bidrar til godt humør...samma det. Godt er godt! 

Jeg har personlig ikke gått frivillig på McDonald’s og de utsalgsstedene der, men det hender at jeg smugtitter på nettstedene deres, holder skjermen opp litt på skrå så jeg får nyte midtsidehamburgeren...drømmer meg aktivt inn i bildematerialet og virkelig planlegger å slå meg løs med godsakene en regnfull tordendag i nær fremtid...selv om jeg nok vet at det ikke kommer til å skje. :ninja: Ikke i dette livet. 

Hvorfor ikke? Det virker jo som om du virkelig lengter her 

Anonymkode: cc8a5...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 14.00):

Hvorfor er heroin så populært? Det er jo livsfarlig. 

Anonymkode: d7cf3...0e0

Nettopp dette er et godt poeng. Absolutt alle stoff en har i dag, både organiske og syntetiske er farlige. Med dagens teknologi burde det vært hinsides lett å lage et stoff som ikke var farlig.

Men neiiiida. Det skal fortsettes å brukes farlige saker.

Anonymkode: e0f2e...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal jeg ha junk food er mc donalds favoritten men er der svært sjelden. Men de gangen jeg har vært der så har jeg sett veldig mange barnefamilier som er der å spiser. Er det noe som er ganske vanlig blant barnefamilier`? Å ta en kjapp en på Mc donalds istedet for å lage middag ? Jeg vet ikke kan jo hende de er like sjelden der som jeg at det bare ser sånn ut. 

Anonymkode: a1105...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...