AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #121 Skrevet 26. juni 2023 On 3/19/2021 at 4:19 PM, Anonymus Notarius said: Tror ikke det, håper i alle fall ikke det. Håper ikke faren hennes blir konge heller. Monarkiet bør avvikles når Harald dør. Det samme håper jeg. Har ingenting i mot hverken Haakon eller Ingrid Alexandra. Men arvelige posissjoner hører ikke til i et demokrati. I tillegg så burde Haakon og Ingrid Alexandre få velge sine egne veier og ikke bli monarker kun fordi foreldrene deres var det. Man legger enormt press på arvingene, det er ikke lett å si: Jeg ønsker ikke bli konge/dronning og jeg er villig til å være den som ender monarkiet i et land som har hatt monark i over tusen år. Anonymkode: d05d5...bff 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #122 Skrevet 26. juni 2023 Det jeg ikke liker med Haakon er at han et så politisk og veldig globalist. Hvis han blir konge må han vel slutte med de årlige reisene sine til world economic forum og sitt store engasjementet der. En konge skal jobbe for landet sitt og ikke være politisk. Han er ikke konge enda men hvorfor bruke FN pinsen? https://www.nettavisen.no/okonomi/fn-pins-setter-sinnene-i-kok-hva-er-galt-med-det-norske-flagget/s/12-95-3423963217 Anonymkode: 12798...e53 2 1
Snok1 Skrevet 26. juni 2023 #123 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En konge skal jobbe for landet sitt og ikke være politisk. Hva er IKKE politisk med å jobbe for landet sitt? Alt arbeid med verdier er politikk. Kongefamilien skal holde seg unna PARTIpolitikk, og det har de vært flinkte til helt siden Kong Haakon ba Christoffer Hornsrud om å danne recjering i 1928. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #124 Skrevet 27. juni 2023 SElvfølgelig blir hun Dronning, dere må være bra naive som tror noe annet. Monarkitilhengerne er i stort flertall fortsatt både i stortinget og bland folket, selv om motstanden har økt bittelitt. Sånn blir det nok lenge ennå, så hennes oldebarn kanskje ? Anonymkode: b7575...22f 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #125 Skrevet 27. juni 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: SElvfølgelig blir hun Dronning, dere må være bra naive som tror noe annet. Monarkitilhengerne er i stort flertall fortsatt både i stortinget og bland folket, selv om motstanden har økt bittelitt. Sånn blir det nok lenge ennå, så hennes oldebarn kanskje ? Anonymkode: b7575...22f Er vel ingen selvfølge. Det er kanskje 40 år til hun Haakon dør. I løpet av den tiden kan både norske holdninger til monarkiet endre seg og holdningene til Ingrid Alexandra ha endret seg. Kanskje sitter vi om 20 år og tenker: Martha og Durek var spesielle, men Ingrid Alexandra og hennes partner tar det til et nytt nivå! Anonymkode: d05d5...bff 2
Smascha Skrevet 27. juni 2023 #126 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det samme håper jeg. Har ingenting i mot hverken Haakon eller Ingrid Alexandra. Men arvelige posissjoner hører ikke til i et demokrati. I tillegg så burde Haakon og Ingrid Alexandre få velge sine egne veier og ikke bli monarker kun fordi foreldrene deres var det. Man legger enormt press på arvingene, det er ikke lett å si: Jeg ønsker ikke bli konge/dronning og jeg er villig til å være den som ender monarkiet i et land som har hatt monark i over tusen år. Anonymkode: d05d5...bff Eg er heilt enig med deg. Det er eit voldsomt press heilt frå barnsbein. Tidlegare så kunne ein i det minst skjerme seg og borna litt frå søkelyset og pressefotografane, men med dagens teknologi og some, så er det klin umulig å leve eit normalt familieliv som kongelig. Ein blir nok litt "koko i kålen" av å vere kongelig i våre dagar 😅
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #127 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel ingen selvfølge. Det er kanskje 40 år til hun Haakon dør. I løpet av den tiden kan både norske holdninger til monarkiet endre seg og holdningene til Ingrid Alexandra ha endret seg. Kanskje sitter vi om 20 år og tenker: Martha og Durek var spesielle, men Ingrid Alexandra og hennes partner tar det til et nytt nivå! Anonymkode: d05d5...bff Tar nok mye lenger tid enn 40-50 år å endre holdninger og flertallet til republikk, 140 så kanskje ? Tradisjon står sterkt, se på England f.eks, og vi har en mye mer populær Kongefamilie enn de har. Og Ingrid er veldig godt likt av både unge og eldre. Anonymkode: b7575...22f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #128 Skrevet 27. juni 2023 Konservative Norge kommer ikke til å endre på noe sånt mens hun lever. Tipper hun blir dronning, ja. Dessverre. Anonymkode: 7cb51...548
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #129 Skrevet 27. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tar nok mye lenger tid enn 40-50 år å endre holdninger og flertallet til republikk, 140 så kanskje ? Tradisjon står sterkt, se på England f.eks, og vi har en mye mer populær Kongefamilie enn de har. Og Ingrid er veldig godt likt av både unge og eldre. Anonymkode: b7575...22f Samfunnet har endret seg enormt de siste 50 årene. For 50 år siden var det forbudt å være homofil i Norge. Det virker jo helt utenkelig i dag. Anonymkode: d05d5...bff 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #130 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Samfunnet har endret seg enormt de siste 50 årene. For 50 år siden var det forbudt å være homofil i Norge. Det virker jo helt utenkelig i dag. Anonymkode: d05d5...bff Snart blir det forbudt å være hetero. Anonymkode: bd798...8f6 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #131 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samfunnet har endret seg enormt de siste 50 årene. For 50 år siden var det forbudt å være homofil i Norge. Det virker jo helt utenkelig i dag. Anonymkode: d05d5...bff Dream on ...... Anonymkode: b7575...22f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #132 Skrevet 27. juni 2023 Smascha skrev (4 timer siden): Eg er heilt enig med deg. Det er eit voldsomt press heilt frå barnsbein. Tidlegare så kunne ein i det minst skjerme seg og borna litt frå søkelyset og pressefotografane, men med dagens teknologi og some, så er det klin umulig å leve eit normalt familieliv som kongelig. Ein blir nok litt "koko i kålen" av å vere kongelig i våre dagar 😅 Uenig. IA er svært skjermet i forhold til sin far og tante på samme alder. Slik jeg ser det er pressen mye mer forsiktige med IA enn de var med ML og kronprinsen. Da ML var russ, lå pressen i buskene og vi fikk se masse bilder. Da IA var russ i år fikk vi ikke se bilder fra 17. maitoget en gang - det var kun et par oppstilte bilder hun hadde regien på selv. Kjæresten ble ikke nevnt i pressen før hun fylte 18. Vi leste mye mer i pressen om unge kongelige kjærester på 80/90-tallet, enn idag. Anonymkode: c9fcf...eeb 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #133 Skrevet 27. juni 2023 PåPlass skrev (På 17.3.2021 den 19.27): Nei det blir hun ikke. Og Håkon blir heller ikke konge. Kongehusets tid er forbi, det vil dere alle få se ganske snart. Og istedenfor å rapportere meg som troll, hva med å gjøre litt research selv? Hvorfor skulle noen rapportere deg for trolling? Er du TS? Anonymkode: cfea0...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #134 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 18.05): Ingrid Alexandra skal til Skjold, det synes jeg er litt stilig https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/kronprinsesse-ingrid-alexandra-skal-tjenestegjore-i-indre-troms-1.16461621 Faren var på Haakonsens men han bodde i kongeboligen i Bergen, Gamlehaugen https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=27638 Er vel ikke mange av de i Troms og hun er tøffere enn faren om hun bor i leiren sammen med de andre. Virker som en smart og oppegående ung dame 😊 Anonymkode: 12798...e53 Men hvor har du det i fra at han bodde i "Gamlehaugen"? Nå brukte jeg noen minutter på å google, og det dukker ikke opp noe sted. Det som derimot dukker opp er Kong Haralds egen uttalelse om at han bodde i telt nesten hele året i militæret: https://www.dagbladet.no/nyheter/kongen-om-tiden-i-forsvaret---jeg-hadde-gulsott/63076193 Anonymkode: cfea0...4bf
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #135 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvor har du det i fra at han bodde i "Gamlehaugen"? Nå brukte jeg noen minutter på å google, og det dukker ikke opp noe sted. Det som derimot dukker opp er Kong Haralds egen uttalelse om at han bodde i telt nesten hele året i militæret: https://www.dagbladet.no/nyheter/kongen-om-tiden-i-forsvaret---jeg-hadde-gulsott/63076193 Anonymkode: cfea0...4bf godt mulig at tidene har forandret seg en del siden den gang altså. men nå for tiden bor man vel stort sett i brakker, eller andre bygninger, og sover altså en god del innendørs om natten. Selvfølgelig med en god del unntak, hvis det for eksempel er øvelser som går over flere dager. Man sover jo en del under åpen himmel (eller i telt også) men langt fra "hele året" som han snakket om der. Anonymkode: 0953e...a08
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #136 Skrevet 27. juni 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvor har du det i fra at han bodde i "Gamlehaugen"? Nå brukte jeg noen minutter på å google, og det dukker ikke opp noe sted. Det som derimot dukker opp er Kong Haralds egen uttalelse om at han bodde i telt nesten hele året i militæret: https://www.dagbladet.no/nyheter/kongen-om-tiden-i-forsvaret---jeg-hadde-gulsott/63076193 Anonymkode: cfea0...4bf Som tidligere nevnt i tråden så er det en misforståelse her. Kronprins Haakon bodde på Gamlehaugen da han gikk på Sjøkrigsskolen og ikke da han tok førstegangstjenesten. Førstegangstjenester må fullføres før man kan starte på sjøkrigsskolen. Når Kongen og Dronningen besøker Bergen, bor de på Gamlehaugen. Kronprins Haakon bodde på Gamlehaugen mens han gikk på Sjøkrigsskolen, https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=8146 Anonymkode: 690eb...223
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #137 Skrevet 27. juni 2023 Jeg tror hun blir en kjempeflott dronning og kommer til å føre Norges historisk viktige monarki videre inn i fremtiden, monarkiet er tross alt den eldste formen for styresett i verden og hvis vi ser til Engeland så har det en nesten uavbrutt historie på 1500 år. Norge har hatt konger og dronninger siden vikingetiden og det er utrolig viktig å ta vare på vår historie og føre den videre til kommende generasjoner. Anonymkode: 5e9d0...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #138 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som tidligere nevnt i tråden så er det en misforståelse her. Kronprins Haakon bodde på Gamlehaugen da han gikk på Sjøkrigsskolen og ikke da han tok førstegangstjenesten. Førstegangstjenester må fullføres før man kan starte på sjøkrigsskolen. Når Kongen og Dronningen besøker Bergen, bor de på Gamlehaugen. Kronprins Haakon bodde på Gamlehaugen mens han gikk på Sjøkrigsskolen, https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=8146 Anonymkode: 690eb...223 🙈 Aahhh..haha! Ikke bare andre som misforstår, det ble jo tydelig sagt "faren" i innlegget jeg siterte..! Jeg tenkte automatisk på Harald! Sorry ab...e53, var jeg som dumma meg ut! Anonymkode: cfea0...4bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå