youcancallmejune Skrevet 19. mars 2021 #101 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg håper hun slipper. Det er ikke greit å frata unge mennesker muligheten til å velge sin egen vei i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mars 2021 #102 Del Skrevet 19. mars 2021 Tror ikke det, håper i alle fall ikke det. Håper ikke faren hennes blir konge heller. Monarkiet bør avvikles når Harald dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 19. mars 2021 #103 Del Skrevet 19. mars 2021 Ja, vet da at prinsessen får opplæring både av sine foreldre og Dronningen, dette er da godt dokumentert rundt om. Syns monarki er fantastisk flott jeg, og håper vi aldri kvitter oss med det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #104 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 14.17): For en president ville ha vært gratis da eller? Anonymkode: 18806...b1a Hvorfor må vi ha president? Vi har statsminister. Anonymkode: 4e744...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mars 2021 #105 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 3.10): Hvorfor skulle hun ikke blitt det? Tror ikke monarkiet er så sårbart. Det har fungert bra i tusenvis av år.. Anonymkode: 178d4...5d5 Det kan vel diskuteres... Les litt historie, så ser du at det er mildt sagt varierende hvor godt monarki har fungert, både i Norge og andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #106 Del Skrevet 19. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei, men den vil være folkevalgt og vil som sagt gjøre mer arbeid som rettferdiggjør den høye utgiftsposten/lønningen Anonymkode: 5820e...b47 Kongefamilien jobber hardt, med kontinuerlige representasjoner i både inn og utland. En President ville ikke jobbet noe særlig hardere enn det. Kongefamilien er også kongefamilie på livstid. De har ikke mulighet til å fratre sine offisielle roller og plikter. Gjør de det, mister de offentlig støtte. De er derfor i mindre grad drevet av kortsiktig popularitet og trenger ikke å tenke på gjenvalg, ei heller på livet etter embetet sitt. Av den grunn er de også i mindre grad drevet av politisk eller økonomisk egeninteresse. En fellesnevner i land med Presidenter er at de nettop tenker på seg selv og sin egen fremtid, fordi de kan og vil erstattes etter hvert. Jeg ser virkelig ikke fordelene med dette. Anonymkode: b04b3...e37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #107 Del Skrevet 26. juni 2023 Ingrid Alexandra skal til Skjold, det synes jeg er litt stilig https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/kronprinsesse-ingrid-alexandra-skal-tjenestegjore-i-indre-troms-1.16461621 Faren var på Haakonsens men han bodde i kongeboligen i Bergen, Gamlehaugen https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=27638 Er vel ikke mange av de i Troms og hun er tøffere enn faren om hun bor i leiren sammen med de andre. Virker som en smart og oppegående ung dame 😊 Anonymkode: 12798...e53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 26. juni 2023 #108 Del Skrevet 26. juni 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #109 Del Skrevet 26. juni 2023 Du verden, her virker det som det er tatt grep fra kg for å hindre visse typer innlegg, bra selv om det var jeg som endte med å bli slettet 😅 Men igjen, ingeniørbataljonen, kult. Håper hun vil trives og ikke føler seg presset til å avtjene verneplikten pga sin posisjon. Hun har vel gitt inntrykk av at hun liker slikt. Anonymkode: bb705...dcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 26. juni 2023 #110 Del Skrevet 26. juni 2023 On 3/17/2021 at 8:27 PM, PåPlass said: Nei det blir hun ikke. Og Håkon blir heller ikke konge. Kongehusets tid er forbi, det vil dere alle få se ganske snart. Og istedenfor å rapportere meg som troll, hva med å gjøre litt research selv? Hva med og legge ved kilder for dine påstander? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #111 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ingrid Alexandra skal til Skjold, det synes jeg er litt stilig https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/kronprinsesse-ingrid-alexandra-skal-tjenestegjore-i-indre-troms-1.16461621 Faren var på Haakonsens men han bodde i kongeboligen i Bergen, Gamlehaugen https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=27638 Er vel ikke mange av de i Troms og hun er tøffere enn faren om hun bor i leiren sammen med de andre. Virker som en smart og oppegående ung dame 😊 Anonymkode: 12798...e53 Haakonsvern selvsagt 😅 Anonymkode: 12798...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #112 Del Skrevet 26. juni 2023 Vi burde hatt folkeavstemning ang monarkiet! Anonymkode: 98988...56d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #113 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 16.21): Hvorfor må vi ha president? Vi har statsminister. Anonymkode: 4e744...cb8 så skattebetalerne blir nødt til å betale for både statsminister, pluss kongefamilien. har man en president, så slipper man i alle fall å måtte betale for hele kongefamilien også. Anonymkode: 0953e...a08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #114 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): så skattebetalerne blir nødt til å betale for både statsminister, pluss kongefamilien. har man en president, så slipper man i alle fall å måtte betale for hele kongefamilien også. Anonymkode: 0953e...a08 Tror du en president og hans stab er mye billigere? Anonymkode: e6cf9...968 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #115 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du en president og hans stab er mye billigere? Anonymkode: e6cf9...968 kan ikke bli vanvittig mye VERRE i alle fall... Anonymkode: 0953e...a08 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #116 Del Skrevet 26. juni 2023 Kongefamilien genererer en del penger også, blant annet gjennom økt turisme og omsetningen det igjen fører med seg for overnattingssteder, billettinntekter, spisesteder osv. Anonymkode: e6cf9...968 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #117 Del Skrevet 26. juni 2023 Jeg håper det hun blir dronning. Men slik tanten, ML, holder på med sin forlovede Durek Verret, og alle løgnene og utnyttelsen av Kongehuset som de to sammen holder på med (først og fremst DV), så tror jeg ML kan gjøre så stor skade på Kongehuset at jeg ikke lenger er sikker på at Ingrid Alexandra kommer til å bli dronning. Anonymkode: 5c2ea...901 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #118 Del Skrevet 26. juni 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Ingrid Alexandra skal til Skjold, det synes jeg er litt stilig https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/kronprinsesse-ingrid-alexandra-skal-tjenestegjore-i-indre-troms-1.16461621 Faren var på Haakonsens men han bodde i kongeboligen i Bergen, Gamlehaugen https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=27638 Er vel ikke mange av de i Troms og hun er tøffere enn faren om hun bor i leiren sammen med de andre. Virker som en smart og oppegående ung dame 😊 Anonymkode: 12798...e53 Kult at Ingrid Alexandra tar førstegangstjeneten. Men da Haakon bodde i Bergen gikk han på Sjøkrigsskolen som er offsierutdanning og ikke førstegangstjeneste. Uten at jeg kan si noe sikkert så regner jeg med at Haakon bodde på leir da han hadde førstegangstjeneste. Ville vært veldig spesielt om de lot kronprins Haakon få sove andre steder enn på leir under førstegangstjenesten. Da mister man fellesskapsfølelsen og man kan heller ikke bli vekket midt på natte for å gjennomføre øvelser. Anonymkode: d05d5...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #119 Del Skrevet 26. juni 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Kongefamilien genererer en del penger også, blant annet gjennom økt turisme og omsetningen det igjen fører med seg for overnattingssteder, billettinntekter, spisesteder osv. Anonymkode: e6cf9...968 Det er godt mulig. Men synes det er et dårlig argument for å ha kongefamilie. Vi hadde sikkert også fått en del turisme om vi innførte adel. Men vi gjør jo ikke det av den grunn. Anonymkode: d05d5...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #120 Del Skrevet 26. juni 2023 Jeg mistet all respekt for IA da hun valgte å menge seg med Tix og den misygonismen han kaller musikk. Håper aldri det vesenet blir dronning. Veldig trist, hun fremstod noenlunde oppegående før dette. Anonymkode: 23373...a8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå