Gå til innhold

Tror dere Ingrid Alexandra blir dronning?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husker kong Harald nekta å svare på hva yndlingsmaten hans er en gang - for da hadde han fått det uansett hvor han kom på besøk.

Anonymkode: ce5b0...571

Ser den😅 

Anonymkode: bcb51...f3e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke det. 

Skrevet

Kronprins Haakon er i dag 47 år gammel. I praksis er altså spørsmålet om monarkiet består i cirka 50 år til slik at Ingrid Alexandra kan bestige tronen. I en undersøkelse fra 2017 var 81 % av befolkningen positive til monarkiet. Det kreves med andre ord en drastisk endring i opinionen før det er noe politisk flertall for en ny styreform. Merk også at dette vil kreve en grunnlovsendring og dermed 2/3 flertall på Stortinget. Jeg anser det som svært usannsynlig at det blir så bred enighet om å avskaffe kongehuset de neste to-tre generasjonene.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Monarkiet blir nok avskaffet men ikke på så kort tid. Om 100 år kanskje, så hennes oldebarn vil nok også ha sin regjeringstid.

Anonymkode: af0ae...fcc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for tips😃

Ingen problem😄

Anonymkode: 443d0...443

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner liksom ikke hvordan de kan leve som vanlige mennesker når de har så mye sikkerhet rundt seg. I.A går på vdg skole, hun må jo bli behandlet en del annerledes enn andre i klassen. Og  syns det er fascinerende at en ung jente har «tjenere» og privatlærere og all verdens penger, tenk for et privilegier liv. Ingen bekymringer. 

Ingen bekymringer? Arvinger til tronen kan jo ikke leve et normalt liv, som du skriver. Alt de gjør "galt" blir slått opp i media. De har ikke samme rett til privatliv som andre. (Selv om vi ikke har ekstreme paparazzier i Norge). De kan ikke gå ut blant  folk/reise til Syden/overnatte hos kjæresten  uten at det må planlegges  (vil tro at Ingrid A har sikkerhet i form av livvakter ja)

Kan ikke velge yrke (uten å si fra seg tronen), kan ikke uttale seg om politikk, må tilhøre statskirken, må bo på Skaugum (?)  etc. 

De er fanget. Jeg ville ikke ha tatt på meg rollen for all verdens penger 

Monarkiet er avleggs. Håper og tror at Ingrid A ikke blir dronning. 

Anonymkode: a4eca...0ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det håper og tror jeg. Dere som er imot demokratiet, en president koster også landet penger. Ja, jeg vet, rollen er ikke arvet, men jeg foretrekker at landets representanter kan oppføre seg, og har blitt opplært i rollen. Tenk på alle de man kan risikere å få som landets overhode...

Anonymkode: 9a2da...242

En president blir stemt frem av folket, og det betyr at majoriteten av befolkningen vil ha hen som statsleder. I et monarki har man intet valg. Jeg synes kronprins Haakon er en fjott, og jeg hadde aldeles aldri stemt på han for noen ting - men jeg (i likhet med deg) har ikke noe valg. At det norske kongehuset p.d.d. til en viss grad kan «oppføre seg» har ingenting med titlene deres å gjøre, men personlighetene. Ser man ut i den vide verden er det aldeles ingen garanti for at medlemmer av kongehus kan «oppføre seg». 

Og hvis det er Trump du tenker på med ordlyden «oppføre seg», så er han også STEMT FREM av folket. Det betyr faktisk at fertallet amerikanere ØNSKER han som president, uavhengig av hva du og jeg måtte mene om oppførselen hans.

Jeg tror og håper virkelig at monarkiet er fjern historie når Ingrid Alexandra er «next in line».

Anonymkode: eb360...7bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvis det er Trump du tenker på med ordlyden «oppføre seg», så er han også STEMT FREM av folket. Det betyr faktisk at fertallet amerikanere ØNSKER han som president, uavhengig av hva du og jeg måtte mene om oppførselen hans.

Anonymkode: eb360...7bd

Hverken flertallet av folket eller velgerne stemte noensinne på Donald Trump. Han vant fordi valgsystemet i USA ikke er slik at den med flest stemmer vinner. 

Anonymkode: d05d5...bff

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen bekymringer? Arvinger til tronen kan jo ikke leve et normalt liv, som du skriver. Alt de gjør "galt" blir slått opp i media. De har ikke samme rett til privatliv som andre. (Selv om vi ikke har ekstreme paparazzier i Norge). De kan ikke gå ut blant  folk/reise til Syden/overnatte hos kjæresten  uten at det må planlegges  (vil tro at Ingrid A har sikkerhet i form av livvakter ja)

Kan ikke velge yrke (uten å si fra seg tronen), kan ikke uttale seg om politikk, må tilhøre statskirken, må bo på Skaugum (?)  etc. 

De er fanget. Jeg ville ikke ha tatt på meg rollen for all verdens penger 

Monarkiet er avleggs. Håper og tror at Ingrid A ikke blir dronning. 

Anonymkode: a4eca...0ca

De er jo meget privilegerte. De er ikke fanget, da det går an å si ifra seg tronen. De trenger aldri bekymre seg for økonomi, noe som ofte er en bekymring i andres liv. De kan velge blant verdens topp universiteter og bor i slott og luksushoteller når de reiser.Men jeg skjønner hva du mener. Det virker som kronprinsparet oppdrar barna «vanlig» og kommer til å støtte deres avgjørelser om hva de vil i fremtiden.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker kong Harald nekta å svare på hva yndlingsmaten hans er en gang - for da hadde han fått det uansett hvor han kom på besøk.

Anonymkode: ce5b0...571

Bra tenkt. Og han ville ikke svare på om han likte lutefisk, det eneste han ville si var at Sonja liker det bedre 🙂

• Liker 2
Skrevet

Lurer på om de drikker Pepsi Max og spiser Peppes pizza Take away som oss vanlige dødelige.😅

Hvorfor skulle de ikke gjøre det? :) 

Eller...kanskje de ikke liker pepsi max? Vi får følge med neste gang vi ser et bilde av de yngre kongelige - med litt brus i glasset :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For alt vi vet velger Ingrid Alexandra å bli sjørøver. :pirat:  

Anonymkode: d05d5...bff

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle hun ikke blitt det? Tror ikke monarkiet er så sårbart. Det har fungert bra i tusenvis av år.. 

Anonymkode: 178d4...5d5

• Liker 1
Skrevet

Donald Trumps beste prestasjon var å belyse hvor fantastisk heldige vi er som har et velfungerende monarki her i landet. Akkurat det gjorde han på en enestående måte!

Jeg er overbevist om at både kronprins Haakon og hans datter blir utmerkede regenter her i landet, og jeg er utrolig takknemlig for at kongehuset representerer Norge på en så utmerket måte. De er flotte forbilder i kraft av å være seg selv ❤️

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
PåPlass skrev (7 timer siden):

Du kan begynne med sakene hvor det nederlandske kongehuset ble dømt for human trafficking, pedofili og mord. Du må med andre ord lete grundig i saker i andre kanaler enn de vanlige mediene. Og slutt med å bruke Google, de blokkerer svært mye av alle sakene på søk. Bruk DuckDuckGo, og tenk utenfor boksen. Du finner også mye på Bitchute.com  av folk som har satt seg mye grundigere inn i ting og dokumenterer funnene sine.

Veldig dårlig idé å lese på alternative konspirasjonssider som ofte er langt verre enn R****t. 

Anonymkode: 43047...064

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når den tid kommer? Eller tror dere monarkiet blir avskaffet? Blir hun allerede nå lært opp til å bli dronning?

Jeg tror at politikere er såpass gira på glitter og makt at de klarer å få til presidentvalg før Ingrid  A  blir aktuell som dronning.

Skrevet (endret)
Lykkelia skrev (15 minutter siden):

Donald Trumps beste prestasjon var å belyse hvor fantastisk heldige vi er som har et velfungerende monarki her i landet. Akkurat det gjorde han på en enestående måte!

Jeg er overbevist om at både kronprins Haakon og hans datter blir utmerkede regenter her i landet, og jeg er utrolig takknemlig for at kongehuset representerer Norge på en så utmerket måte. De er flotte forbilder i kraft av å være seg selv ❤️

Tror du virkelig ikke at politikernes narcissistiske maktjag er en garanti for en perfekt president og et velfungerende demokrati?  En ambisiøs, kynisk, nådeløs selvfremelskende og maktkåt politiker, vil ikke hun /han med sine utspekulerte hersketeknikker og store intrigekunnskaper være bedre kvalifisert til å fronte landet enn ei prinsesse som har gått i læra siden hun var et lite barn?

Endret av I Grosny
Gjest wanderer
Skrevet
Lykkelia skrev (32 minutter siden):

Finland er en republikk og de klarer seg fint de har president (statsoverhodet) og statsminister (regjeringssjef),  I USA så er statsoverhodet og regjeringssjef kombinert i samme person Presidenten.

En Finsk modell hadde fungert fint i Norge med svært få forandringer og med all respekt til Kong Harald han burde bli Norges siste konge.

Skrevet
wanderer skrev (22 minutter siden):

Finland er en republikk og de klarer seg fint de har president (statsoverhodet) og statsminister (regjeringssjef),  I USA så er statsoverhodet og regjeringssjef kombinert i samme person Presidenten.

En Finsk modell hadde fungert fint i Norge med svært få forandringer og med all respekt til Kong Harald han burde bli Norges siste konge.

Den dagen den norske kongen eller dronningen oppfører seg som Donald Trump skal jeg vurdere å være enig med deg. Det er absolutt ingen norske politikere som jeg ser for meg kunne representere Norge på en bedre måte enn kong Harald. Ønsker heller ikke at kjendiser av typen avdankede idrettsutøvere eller influensere skal utnytte kjendisstatusen til å søke makt.

Jeg vet hvem de kongelige er i de fleste land. I Finland aner jeg ikke hva presidenten heter. Det gjør nok heller ikke de fleste andre nordmenn, og det er veldig negativt for Finland. En fin ting med monarki, er at kongen lettere kan opptre som samlende, fordi han ikke har flagget tydelige politiske synspunkter. Som politiker og i en valgkamp vil sterke politiske synspunkter nødvendigvis flagges, og medføre at en president aldri vil kunne opptre som samlende for hele nasjonen.  Du får heller flytte til Finland hvis du tror at de har det så flott der.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...