AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Del Skrevet 17. mars 2021 Nå er det c.a 2 måneder til sommeren er her og jeg vil gjerne få sommerkroppen innen da. Ser man raskere resultat om man trener samme muskel gruppe 2 ganger om dagen? eller burde jeg trene 2 forskjellige muskel grupper om dagen? Eller kun 1? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: 25d6d...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Del Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er det c.a 2 måneder til sommeren er her og jeg vil gjerne få sommerkroppen innen da. Ser man raskere resultat om man trener samme muskel gruppe 2 ganger om dagen? eller burde jeg trene 2 forskjellige muskel grupper om dagen? Eller kun 1? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: 25d6d...ff5 nei, trening er for og bryte muskel fibrene ned, så trenger man 48 timer hvile for at muskelfibrene skal bygges opp igjen. Så hvile delen er det som faktisk bygger musklene, med andre ord tren kun 1 muskel gruppe hver 2 dag max. eks triceps bryst på mandag, biceps rygg på tirsdag, bein på onsdag, også kan du trene triceps bryst igjen på torsdag Anonymkode: 3763a...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Del Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): nei, trening er for og bryte muskel fibrene ned, så trenger man 48 timer hvile for at muskelfibrene skal bygges opp igjen. Så hvile delen er det som faktisk bygger musklene, med andre ord tren kun 1 muskel gruppe hver 2 dag max. eks triceps bryst på mandag, biceps rygg på tirsdag, bein på onsdag, også kan du trene triceps bryst igjen på torsdag Anonymkode: 3763a...a56 da gjør jeg det. takk for svar. Anonymkode: 25d6d...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 17. mars 2021 #4 Del Skrevet 17. mars 2021 Du kan feks ta en joggetur om morgenen og en styrkeøkt på ettermiddag/kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Del Skrevet 17. mars 2021 Dersom du trener styrke så er det helt avgjørende at du har lange nok pauser mellom øktene, minst 24 timer, helst 48 timer. Ellers så bryter du ned uten å bygge opp. Når det gjelder kardio så kan du trene hver dag, 2 ganger til dagen. Men da må du holde deg til lave intensitetssoner, sone 1-2 mesteparten av tiden (hjelper å ha pulsklokke) Anonymkode: 89ae4...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Del Skrevet 18. mars 2021 Du er altfor sent ute. Start nå, og så er nok sommerkroppen der til neste sommer. Anonymkode: 056c7...b7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Del Skrevet 18. mars 2021 2-3 fullkroppøkter i uken er nok det, inkluder baseøvelser som knebøy hvertfall. Mange som driver med tulletrening, du må trene skikkelig. Med vekter der du presser deg godt nok, øker vektene sakte men sikkert. De fleste på et senter har lite peiling dessverre, glem alt som heter sommerkopp. Du har en kropp som skal fungere hele året! Anonymkode: 2d1df...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå