AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Del Skrevet 17. mars 2021 Jeg har nylig begynt å trene igjen (dvs 1 treningsøkt). Sist jeg trente var på ungdomsskolen og det er 7 år siden. På mandag sprang jeg 6km og både i går og i dag har eg såvidt klart å gå pga jeg er så støl. Er det for tidlig å ta en ny økt i dag? Anonymkode: c9560...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Del Skrevet 17. mars 2021 Du burde være litt forsiktig med å jogge for mye om kroppen din ikke er vandt til det. Jogging er en av de typene trening som har veldig fort for å gi belastningsskader på knær og ankler. Så jeg ville nok valgt en annen treningsform, i alle fall i dag når du er såpass støl som du sier at du er. Hvordan kan du egentlig jogge hvis du såvidt klarer å gå? Å ta en styrkeøkt eller bruke andre muskler er det derimot ingenting i veien med. Anonymkode: c9a75...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Del Skrevet 17. mars 2021 Gå en rolig tur i dag. Anonymkode: 4cb72...cfd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Del Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du burde være litt forsiktig med å jogge for mye om kroppen din ikke er vandt til det. Jogging er en av de typene trening som har veldig fort for å gi belastningsskader på knær og ankler. Så jeg ville nok valgt en annen treningsform, i alle fall i dag når du er såpass støl som du sier at du er. Hvordan kan du egentlig jogge hvis du såvidt klarer å gå? Å ta en styrkeøkt eller bruke andre muskler er det derimot ingenting i veien med. Anonymkode: c9a75...27b Klarer å fungere med husarbeid osv. Merker det blir bedre i låra etter å gått en del og brukt bena. Så tenker jeg hadde klart en liten joggetur om jeg hadde fått varma godt opp først? Det jeg lurer på er om det er lurt eller om jeg bør vente 🤔 Anonymkode: c9560...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 17. mars 2021 #5 Del Skrevet 17. mars 2021 Du bør vente. La musklene få komme seg. Gå en sikkelig tur istedet 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Del Skrevet 18. mars 2021 Start med gåturer FØR jogging!! Du kan gå i raskt tempo, spesielt i litt bakker. Så starter du med styrketrening, da styrker du muskler rundt ledd. Nå er du klar for jogging Dette tar tid. Anonymkode: 31e93...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Del Skrevet 18. mars 2021 “Selvom” Anonymkode: 5cd4f...420 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Del Skrevet 18. mars 2021 Til å begynne med gang det være greit å begrense seg til kortere joggeturer på ca 15 min max hver gang i ca 2 uker, og øke med 5 min hver gang man kjenner at man er sterkere. Øk så etterhvert til ca 30 minutter. Og hold det på 3 ganger i uken til du kjenner at du er så sterk at du takler evt 45 min jogging, eller kjenner behov for å jogge annenhver dag. Dvs 3 ganger en uke, 4 ganger neste uke, deretter 3 ganger osv. Går du for hardt ut vil du bare få skader og slite med å opparbeide styrke og glede ved å jogge. Ta det rolig til stølheten er borte. Gå tur og bøy og tøy. Anonymkode: db772...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #9 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 12.39): “Selvom” Anonymkode: 5cd4f...420 «Likevel» er visst borte fra det norske språket 🤨 Anonymkode: 59e43...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå