Gjest Terje Skrevet 28. september 2002 #1 Del Skrevet 28. september 2002 Å gå å handle i disse Rimi-butikkene er sorgens kapittel. I dag skulle jeg kjøpe noe frukt, men jeg ombestmte meg fort. Frukten var av en kvalitet som i ikke hadde egnet seg for salg i de tidligere Øst-blokk landene engang. Alt er pakket i plast og smaker dritt. De har skviset ut alle de koslige nærbutikkene som vi hadde tidligere. Rimi og Rema kjeden har et monopol som bare blir mektigere og mektigere Det er litt bedre å handle på Mega! Men generelt er norske daglivarebutikker temmelig dårlige. Jeg kommer ihvertfall til å boikotte Rimi-butikkene! Bon appetitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. september 2002 #2 Del Skrevet 28. september 2002 Jeg handler tørrvarer hos rimi/rema o.l. fordi det er billig og enkelt. Kjøper også vakumpakket kjøtt og meieriprodukter der. Ganske enkelt fordi det er billigere enn mange andre butikker. Frukt og grønnsaker kjøper jeg i innvandrerbutikker. Der har de godt utvalg og lave priser. Jeg vil ikke boikotte en butikk som holder prisene nede (og de gjør faktisk det). Men jeg kjøper ikke frukt og grønt der, da er Kiwi mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. september 2002 #3 Del Skrevet 28. september 2002 Handler man på Rimi, vet man hva man går til, ikke sant? Det er en lavprisbutikk (selv om den ikke er så lavpris akkurat på alle varer), og ikke en delikatesseforretning. Og så er det så fint at man har valg..... Som ivrig Frp-tilhenger, Terje, kan du ikke mene at du oppfordrer til boikott? Det passer ikke inn i frie markeders politikk, vet du. Du burde heller juble over at man har flere valg - ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 28. september 2002 #4 Del Skrevet 28. september 2002 Det er fint å ha noen valg - det er sant, men jeg velger å boikotte Rimi allikevel. Hva "monopol-situasjonen" angår ønsker jeg den tyske dagligvarekjeden som skal etablere seg i Norge - velkommen. Dette til tross for at mye av pengene vil gå ut av landet. Håper de bidrar til at utvalget, prisene og kvaliteten på varene blir bedre. Noen ganger så må man gi litt - for å få noe tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. september 2002 #5 Del Skrevet 28. september 2002 JA, hvis du bor i Oslo, vil du nok få lavere priser i den nye kjeden. Men hvis du bor "utafor folkeskikken" kan du bare glemme det, for der etablerer de seg ikke. Det er ikke lønnsomt nok. Men der finner du kanskje Rimi - eller Rema. For de fordeler litt av overskuddet i "tettbygde strøk" til distriktene. Mister Rema og Rimi noen av inntektene i tettbygde strøk, er det nok distriktene det går ut over. Men - etter hva jeg har hørt - er det grei Frp-politikk. Distriktene er noe unødvendig heft - og nedleggelse av disse vil selvølgelig føre til enorme innsparinger for landet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 28. september 2002 #6 Del Skrevet 28. september 2002 Man kan selv velge hvor man vil botsette seg i landet. Selv har jeg valgt Oslo/Akershus. Bor man avsides så kan man ikke forvente at staten skal bygge en vei eller en bro bare for deg! Rimi-Hagen driver ihvertfall ikke med veldedighet, så han gjør det som er best for lommeboka hans. Tenk på hva koster - distriktene er subisdidert så det holder. Skulle alle velge å bosette seg i distriktene så ville vi gått konk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. september 2002 #7 Del Skrevet 28. september 2002 Terje: gå å handle på ultra, der er det masse god frukt... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atlantis Skrevet 28. september 2002 #8 Del Skrevet 28. september 2002 Enig med Terje. Rimi og Rema er et sorgens kapittell. Liker ICA og Spar noe bedre. Prisene er muligens litt høyere, men de (særlig ICA) har en bra varmdisk, og det er viktig. En butikk må ha varme kyllingvinger, ferske salater og fersk fisk. Det er minimum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. september 2002 #9 Del Skrevet 28. september 2002 Da er det enkelt: Alle handler der de vil handle. Dessuten finnes det Rimi-butikker med både varmdisk og fersk fisk. Ja tilogmed fine fruktdisker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 28. september 2002 #10 Del Skrevet 28. september 2002 Tiddeli-dam Jeg kan anbefale innvandrer-butikkene, som helt klart har det beste utvalget og den beste kvaliteten innen grønnsaker. Men, det krever jo at man utforsker nye territorier, selvfølgelig dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Skrevet 1. oktober 2002 #11 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hvorfor han er rikest? for at en stor del av det Norske folk har gått som sauer i hans butikk og handlet og tror det er så billig. Han bestemmer hva du skal kjøpe. Lite utvalg. jeg betaler heller mere for maten en annen plass. Jeg vil ha rikt utvalg i fersk mat, delikatesse, ostedisk og masse grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 2. oktober 2002 #12 Del Skrevet 2. oktober 2002 Og dermed er det jo kjempefint at mange av oss har muligheten til å velge ikke sant? Ja, jeg bor i Oslo. Og ja, jeg har store valgmuligheter. Men da velger jeg stille og rolig, og hisser meg ikke opp over den butikken jeg velger bort? Boikott og boikott - det er ikke boikott fordi man velger noe annet? Det betyr at det er boikott av 10 butikker fordi jeg går i den 11? Jeg handler der jeg får det jeg trenger jeg. Noen ganger skal jeg bare ha dopapir og da går jeg i den butikken som det er mest praktisk å gå i, enten det er Rema eller Rimi eller Nemi eller Kiwi eller Banan eller Meny. Skal jeg ha noe som pirrer matlysten, ha gjester eller noe spesielt av andre årsaker, går jeg på Meny eller Ultra eller Smart Club, eller hos grekeren på hørnan med verdens beste grønnsksdisk og billige pistasjnøtter. Som Meny har som slagord - du har friheten til å velge - etter smak eller pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantina Skrevet 2. oktober 2002 #13 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg er så glad for at jeg har muligheten til å velge akkurat den butikken som passer for meg når jeg skal handle! Den ene dagen er det Spar, den andre dagen Rimi. Jeg vet hva de har av utvalg i de ulike butikkene, og jeg vet hvilke butikker som er dyre og hvilke som er billige. Som den kapitalist jeg er skjønner jeg selvfølgelig at "Rimi-Hagen" og "Rema-Reitan" eller hva de nå heter hele gjengen gjør det de kan for å tjene penger. Det gjør da virkelig jeg også! Du må virkelig ha et trist liv hvis du gidder å irritere deg over at grønnsakene i "billigbutikkene" ikke er like fine som de du får i en dyr butikk!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2002 #14 Del Skrevet 2. oktober 2002 selvfølgelig kan man velge den butikken man vil, men det folk ikke forstår, er at rimihagen tjener stort på dette, for han vet at den norske befolkning er et folk som snur på krona og vil ha mest mulig ut av pengene, selv om det resulterer i gørr kjedelig mat. Vi nordmenn har ikke peiling på hva det vil si å ha matkultur, og faktisk er mat en stor del, eller burde være det, i folks liv, for hva er ikke bedre her i verden enn å spise et gourmet måltid, og kjenne at velværet stiger, istedet for å hive i seg en frossenpizzA, man blir i dårlig humør av? Til slutt tror man at man skal smake gørrkjedelig, men mat skal smake godt! det skal smelte på tungen, og ikke få smaksløkene til å vri seg i vemmelse, da mister i hverfall jeg appetitten på mat. Men fortsatt vil vel mange tenke: mat er bare mat som trenger for å eksistere, men da mister man en viktig del av en av de store gledene i livet! Jeg var i ITALIA i fjor sommer, og smakte på verdens beste pizza, det var noe helt annet enn frossenpizzaen på rimi det! det formelig smeltet på tungen, og jeg hadde ikke ant at faktisk MAT kunne smake så godt... Men bare fortsatt å spise kjedelig mat på rimi, det gjør ikke jeg lengre, BON apetit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 2. oktober 2002 #15 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg synes Rema- og Rimibutikkene ofte er skitne og uappetittelige (glemte plutselig hvordan dette staves! :o ), så der handler jeg aldri. Jeg kan velge mellom mange forskjellige dagligvarebutikker, og handler for det meste på Mega. Der er det dyrere, men også bedre utvalg og ferskere varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå