Anonym giirl Skrevet 16. mars 2021 #1 Del Skrevet 16. mars 2021 Jeg er ei unge dame som har hatt et passe aktivt treningliv. Har trent litt ulike ting. Har også trent for meg selv på et treningssenter. vil begynne å trene igjen, men tørr ikke. Liker ikke å trene foran andre. Har ikke nok plass til å trene hjemme. Kan trene ute når det blir bedre vær, samt mindre folk ser meg. Hil ikke trene for å få en «finere» kropp, men får å få en bedte helse. mitt spørsmål blir da : hva slags treningsformer anbefales? Vil med det første få bedre kondis og bli sterkere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2 Del Skrevet 18. mars 2021 Så bra at du ønsker å komme i form! Nå vet jo ikke jeg hvilket "nivå" du ligger på, men denne artikkelen gir deg et godt program for å komme i gang. https://www.vektklubb.no/artikkel/vektklubb/50Ky1z/9-ukers-lpeprogram-fra-gaturer-til-joggeturer?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row24_pos2 Om du i tillegg gjør noen kroppsvektøvelser 1-2 ganger i uken, i begynnelsen og øker etterhvert, vil du komme langt. Funkygine og annema (Annema Refsnes) har flere gode økter man kan gjøre hjemme, som ikke krever mer utstyr eller plass enn en treningsmatte. Anonymkode: 2ac65...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #3 Del Skrevet 18. mars 2021 Anonym giirl skrev (På 16.3.2021 den 19.58): Jeg er ei unge dame som har hatt et passe aktivt treningliv. Har trent litt ulike ting. Har også trent for meg selv på et treningssenter. vil begynne å trene igjen, men tørr ikke. Liker ikke å trene foran andre. Har ikke nok plass til å trene hjemme. Kan trene ute når det blir bedre vær, samt mindre folk ser meg. Hil ikke trene for å få en «finere» kropp, men får å få en bedte helse. mitt spørsmål blir da : hva slags treningsformer anbefales? Vil med det første få bedre kondis og bli sterkere! Vedrørende dette at du ikke liker å trene foran andre. Det gjør ikke jeg heller. Jeg har sosial angst, men går på treningssenter likevel. Jeg går dit når det er lite folk, som på mitt senter er mellom 1200 og 1400 og mellom 2130 og 2300. Jeg vet det er lite folk veldig tidlig på morgenen også, i 0600-0700 tiden, men det blir for tidlig for meg. Noen ganger må jeg bare trene i 1000 tiden, da er det som oftest litt folk der, men det er mest folk etter arbeidstid i 1600-1700 tiden. Det finnes nok flere treningssenter i byen din (om du bor i en by), da bør du velge det senteret som har best rykte og som tiltrekker seg mest voksne folk. På noen senter dominerer unge kvinner og menn, og de står for det meste å tar bilder av seg selv og pumper rumpe. Dette så jeg mye av på ene senteret her, så jeg bytta til et senter der folk som driver med idrett trener. Det var en helt annen atmosfære og jeg opplever ikke at menn stirrer på rumpa mi, slipper å være med i bakgrunnen på bilder og så videre. Et annet tips er å ikke kle seg i altfor avslørende treningsklær, for da blir du ikke glodd på. Går du med en tights som er trukket langt opp i rumpa og med en topp som viser både rygg, kløft og mage, så vil mennene stirre. Det er dessverre ikke alle menn som har folkeskikk. Har observert de mennene som bare tar et kjapt blikk og så fortsetter de med det de holder på å gjøre, men er mange av de som glor. Har selv blitt glodd på når jeg trente på det andre senteret, og da hadde jeg ikke avslørende klær annet enn tettsittende topp og tights. De fleste er jo på trening for å trene, og mange er opptatt av seg selv. Du kan nok oppleve at noen ser på deg, for eksempel når de hviler innimellom settene og bare ser tomt ut i lufta. Da kan det skje at et blikk faller på deg, men det trenger ikke bety noe. Alle som driver med trening har opplevd å gjøre feil, drite seg ut og slike ting, så ikke vær redd for å plutselig gjøre noe feil eller gjøre en øvelse og ikke få det til slik du ønsket. De aller fleste har forståelse for det fordi de har vært der selv. Noen er så klart høye på pæra og glemmer at de har vært nye, tenker at de er perfekte og slike ting, men hvorfor skal man bry seg om dem? Det spiller ingen rolle hva de tenker. Ha musikk på ørene slik at du stenger ute støy og fokuser kun på deg selv. Det er vanskelig i starten, og noen dager er tyngre enn andre, iallfall for min del som sliter med angst. Spesielt om jeg får en følelse av at alle glor på meg, da er det vanskelig å gjennomføre, men jeg gjør det likevel. Anonymkode: 7b68a...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå