Gå til innhold

Oreo Cake-oppskriften!


Thomasine

Anbefalte innlegg

Ser denne tråden er dratt fram igjen, så da kan jeg jo tipse om at denne oppskriften er den jeg synes kommer nærmest originalen. :)

Kan man lage denne i rund form? 23 eller 25 cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man lage denne i rund form? 23 eller 25 cm?

Ja, det går fint. Kaken skal ikke stekes i ovn, så da har ikke størrelsen på formen noe å si (skulle den stekes måtte man regulert steketiden etter størrelsen på formen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er "den orginale" da? Hvor finner man den?

Den som selges i oreo-boks med oreo-navn vil jeg tro. Har ikke sett i matbutikk her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lykkeliten_*

Den beste oreokaken er en som lages med lag etter lag av noe kremostlignende, sjokolademousse og knuste oreokjeks:) har ikke oppskriften, men kan lett få tak i den og legge den inn her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fint. Kaken skal ikke stekes i ovn, så da har ikke størrelsen på formen noe å si (skulle den stekes måtte man regulert steketiden etter størrelsen på formen).

Takk! Lagde den til et selskap idag og den var borte paa en halvtime! Suksess med andre ord :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

man skal vel ta vekk den hvite kremen mellom kjeksene når man lager bunnen, ja? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal vel ta vekk den hvite kremen mellom kjeksene når man lager bunnen, ja? :klø:

Nei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh okei :)

Det var noe mer jeg lurte på... :klø:

*tenke*

er det det samme om jeg bruker tine kremost eller philadephia? Og er det kremfløte som skal brukes?

Er litt grønn på kakebaking :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Veras du skal lage? JEg tor uansett ikke det har så mye å si om du velger Tine eller Phildadelphia. Kremfølte er den fløten du skal bruke. Det er som regel alltid standard i kakeoppskrifter med fløte. Matfløte brukes som regel til mat, ikke kake. Om du skjønner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til bare.. :sjenert:

Kan den stå lenge før den blir sur?

Jeg skal lage den til et selskap på søndag, men er det mulig å lage den ferdig fredag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge den står kjølig, burde den holde seg. Er den ferdig fredag kveld, burde den være like god på søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herre min hatt, altså. Jeg lagde kaka etter denne oppskrifta, og det var seriøst det beste jeg har spist på lenge. Jeg vil aldri spise noe annet igjen! Kjæresten min og søsteren hans var også enige ;) Jeg så meg nødt til å droppe det øverste laget med krem, for å slippe unna den verste kvalmen. Men, fy søder, så godt det var! :)

Heeeelt enig! Laga den nettopp selv, og den var FANTASTISK!!!

Pleier å lage ostekake på litt samme måten. Har en pakke bixit i bunn med smør, to pakker naturell- eller ananas/mandarinkremost blandet med melis og en liten piska kremfløte. Oppå har jeg frisk ananas, kiwi, jordbær, granateple og pasjonsfrukt.

Den er utrolig god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...