Rumle Skrevet 2. mars 2024 #18281 Del Skrevet 2. mars 2024 Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden): Jeg fikk svar fra en venninne da jeg svarte ostesmørbrød her en dag om at "noen nailer livet", helt uironisk, så ostesmørbrød er visst både godt og stas! Skulle hatt noen pita i frysen så skulle jeg gjort som deg. Altså jeg endte på noe enkelt, kokte egg ... men så kom jeg aldri så langt, og poppet popkorn i stedet Tidenes rareste matdag 🙈 Føler meg voksen. popkorn er digg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #18282 Del Skrevet 2. mars 2024 Rumle skrev (9 minutter siden): Robin på krigsstien? Der er'n! da er det bare å løpe. Rainstorm2.0 skrev (6 minutter siden): Jeg fikk svar fra en venninne da jeg svarte ostesmørbrød her en dag om at "noen nailer livet", helt uironisk, så ostesmørbrød er visst både godt og stas! Skulle hatt noen pita i frysen så skulle jeg gjort som deg. Altså jeg endte på noe enkelt, kokte egg ... men så kom jeg aldri så langt, og poppet popkorn i stedet Tidenes rareste matdag 🙈 Føler meg voksen. Det skjer meg oftere enn jeg vil innrømme og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 2. mars 2024 #18283 Del Skrevet 2. mars 2024 Rumle skrev (8 minutter siden): popkorn er digg da! Ja! Og veldig morsomt å spise også, bare sånn for å være enda mer voksen 😂 Daryl Dixon skrev (3 minutter siden): Der er'n! da er det bare å løpe. Det skjer meg oftere enn jeg vil innrømme og. Haha, jeg er glad for å høre at vi er flere som nyter friheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #18284 Del Skrevet 2. mars 2024 Spurte SB om hva som ble sagt om hyttetur i påsken. Og vistnok har vi takket ja til det. Jeg var med på den samtalen, og det husker jeg ikke at jeg svarte på. Men, da blir det hyttetur i påskehelgen da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #18285 Del Skrevet 3. mars 2024 Godt at kongen er på veg hjem. ✈️ SB glemte en kjele på ovnen, så nå står alt oppe og lufter ut, alarmselskapet ringte siden vi fikk skrudd av alarmen litt sent, kjelen tror jeg kan kastes. Så ikke bare jeg som glemmer ting. Svidd havregrøt lukter ikke godt, dette til info. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 3. mars 2024 #18286 Del Skrevet 3. mars 2024 Rumle skrev (15 timer siden): Robin på krigsstien? Så søt den var Daryl Dixon skrev (1 time siden): Godt at kongen er på veg hjem. ✈️ SB glemte en kjele på ovnen, så nå står alt oppe og lufter ut, alarmselskapet ringte siden vi fikk skrudd av alarmen litt sent, kjelen tror jeg kan kastes. Så ikke bare jeg som glemmer ting. Svidd havregrøt lukter ikke godt, dette til info. Bra dere har alarm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #18287 Del Skrevet 3. mars 2024 Tenkt at det går an, en hai på nesten 400år. Leste litt om dem, de blir ofte blinde pga parasitter som setter seg på øynene deres. Og hunnene blir ikke kjønnsmodne før ca 150år! Fantastisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. mars 2024 #18288 Del Skrevet 3. mars 2024 (endret) Daryl Dixon skrev (34 minutter siden): Tenkt at det går an, en hai på nesten 400år. Leste litt om dem, de blir ofte blinde pga parasitter som setter seg på øynene deres. Og hunnene blir ikke kjønnsmodne før ca 150år! Fantastisk. Helt utrolig! Ante ikke at de ble så gamle? Apropos haier, leste i går et sted at det var observert en enkelt spekkhogger som drepte en hvithai på 2,5 meter på under 2 minutter 😳 Tenker tilbake på da Keiko kom til Norge og både barn og voksne svømte rundt med den som om det var helt ufarlig. Endret 3. mars 2024 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #18289 Del Skrevet 3. mars 2024 Rumle skrev (1 time siden): Helt utrolig! Ante ikke at de ble så gamle? Apropos haier, leste i går et sted at det var observert en enkelt spekkhogger som drepte en hvithai på 2,5 meter på under 2 minutter 😳 Tenker tilbake på da Keiko kom til Norge og både barn og voksne svømte rundt med den som om det var helt ufarlig. Jeg trodde ikke på det først, men tydeligvis kan de bli 400år. Så spekkhoggere jakte sel, helt utrolig hvor smarte de var. Leste en gang at de ikke angriper mennesker, googlet nå og de eneste dokumenterte angrepene var spekkhoggere i fangenskap som hadde angrepet. Men man er jo aldri sikker, så utrolig at folk lot barna sine så tett på. Hørte en podcast om keiko og om han faktisk var begravet der de sa han ble det. Var vist mye hemmelig rundt det. Og så klart husker jeg ikke hva de fant ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 3. mars 2024 #18290 Del Skrevet 3. mars 2024 Wow, synes det er litt rørende at de har erfart verden som den var for 400 år siden. Det er både så vanskelig å wrap my head around, og samtidig majestetisk, om det gir mening. 🥲 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #18291 Del Skrevet 3. mars 2024 Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden): Wow, synes det er litt rørende at de har erfart verden som den var for 400 år siden. Det er både så vanskelig å wrap my head around, og samtidig majestetisk, om det gir mening. 🥲 Hadde den ikke vært blind så hadde den sett hvordan all plasten i havet bare økte og økte. Skjønner hva du mener, majestetisk er et godt ord,det fortjener den! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 3. mars 2024 #18292 Del Skrevet 3. mars 2024 Daryl Dixon skrev (4 minutter siden): Hadde den ikke vært blind så hadde den sett hvordan all plasten i havet bare økte og økte. Skjønner hva du mener, majestetisk er et godt ord,det fortjener den! Den kan sikkert føle det, kvaliteten på vannet i munnen, og plast og søppel mot overflaten? Tror ikke de har sånn hud som oss, men ville trodd de hadde noen organer som gjorde at de kjente endringen på et vis likevel. Men vet ikke om de tenker over sånt. Men likevel, er så rart å tenke på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #18293 Del Skrevet 3. mars 2024 Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden): Den kan sikkert føle det, kvaliteten på vannet i munnen, og plast og søppel mot overflaten? Tror ikke de har sånn hud som oss, men ville trodd de hadde noen organer som gjorde at de kjente endringen på et vis likevel. Men vet ikke om de tenker over sånt. Men likevel, er så rart å tenke på. Kanskje det blir litt som i vannet som lufta vi puster inn, blir verre å puste hvis det er nye forurensning. Blir sår og tørr i gjellene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 3. mars 2024 #18294 Del Skrevet 3. mars 2024 Daryl Dixon skrev (1 minutt siden): Kanskje det blir litt som i vannet som lufta vi puster inn, blir verre å puste hvis det er nye forurensning. Blir sår og tørr i gjellene. Ja, noe sånt. Jeg bare tenker de må jo ense det på et eller annet vis. Har du sett den The year the earth changed? Er på Apple TV, helt fantastisk kort dokumentar om hvordan naturen ble påvirket av covid. Veldig god, og veldig rørende, og på et vis veldig trist og motiverende på samme tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. mars 2024 #18295 Del Skrevet 3. mars 2024 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Jeg trodde ikke på det først, men tydeligvis kan de bli 400år. Så spekkhoggere jakte sel, helt utrolig hvor smarte de var. Leste en gang at de ikke angriper mennesker, googlet nå og de eneste dokumenterte angrepene var spekkhoggere i fangenskap som hadde angrepet. Men man er jo aldri sikker, så utrolig at folk lot barna sine så tett på. Hørte en podcast om keiko og om han faktisk var begravet der de sa han ble det. Var vist mye hemmelig rundt det. Og så klart husker jeg ikke hva de fant ut. Det er bra, det visste jeg ikke. Men, man kan jo aldri vite med dyr, sånn egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. mars 2024 #18296 Del Skrevet 3. mars 2024 Kom til å tenke på et program jeg så om brugden eller håkjerring, en haiart som jo lever på dypet her i Norge og, jeg visste den kunne bli veldig gammel, men her mener de den kan bli 500 år! 😳 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/forskerne-ble-overrasket_-denne-kan-bli-over-500-ar-gammel_-1.13083444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #18297 Del Skrevet 3. mars 2024 Rumle skrev (27 minutter siden): Kom til å tenke på et program jeg så om brugden eller håkjerring, en haiart som jo lever på dypet her i Norge og, jeg visste den kunne bli veldig gammel, men her mener de den kan bli 500 år! 😳 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/forskerne-ble-overrasket_-denne-kan-bli-over-500-ar-gammel_-1.13083444 Oi! Så gøy! Det er spennende med liv i havet/vann. Er så mye vi ikke vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 3. mars 2024 #18298 Del Skrevet 3. mars 2024 29 minutter siden, Rumle said: Kom til å tenke på et program jeg så om brugden eller håkjerring, en haiart som jo lever på dypet her i Norge og, jeg visste den kunne bli veldig gammel, men her mener de den kan bli 500 år! 😳 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/forskerne-ble-overrasket_-denne-kan-bli-over-500-ar-gammel_-1.13083444 Absurd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 3. mars 2024 #18299 Del Skrevet 3. mars 2024 Just now, Daryl Dixon said: Oi! Så gøy! Det er spennende med liv i havet/vann. Er så mye vi ikke vet. Angående det at vi vet lite om havet. Kartene vi har av planeten Mars er over 100 ganger mer detaljerte enn kartene vi har av havbunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 3. mars 2024 #18300 Del Skrevet 3. mars 2024 Just now, SVK said: Angående det at vi vet lite om havet. Kartene vi har av planeten Mars er over 100 ganger mer detaljerte enn kartene vi har av havbunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå