Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Jeg liker å lage mat, hvis jeg kan bruke lang tid på å lage. Blander og eltet elgkarbonader i dag, stekte de og la de i støpejernsgryte. Lagde saus på kjøttkraft som jeg tok pass på for en stund siden. Med mye fløte! Og gikk litt amok med timian. Det er så godt. 

Og så iskake, med marengsbunn, Daim og ringebær. Hadde karamellpeanøtter på kanten som pynt etter den var fryst. Med mulighet for å ha på mer hakkede nøtter, karamell og bringebær saus. 

Fornøyd! I løpet av uken kan det hende jeg veier meg igjen. Men ga meg egentlig med det, forde jeg hater å veie meg. Burde legge på meg, men så lenge jeg spiser litt hver dag så mener jeg det er bra. Og var ikke slankemat i dag. Stikkord for dagen er smør og fløte  

Likte og Lauritzen og co i dag. Liker Kristian så godt  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den iskaken høres skikkelig digg ut! :spise:

Artig episode, jeg var imponert over hvor bra Hegseth puslet ett par sekunder etter det så ut som han nesten tok kvelden :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spirer!! Nesten alle av de barrot staudene spirer nå! Og det er så gøy. Så jeg har jobbet med jorden i skråningen, hakket og spadd, gravd og røsket unna mose og røtter! Tok sjansen på å plante noe. Så får vi se. Funnet en stor potte til magnolia. Deilig å ha jord under fingerneglene og oppskrapte armer. 

Rumle skrev (34 minutter siden):

Den iskaken høres skikkelig digg ut! :spise:

Artig episode, jeg var imponert over hvor bra Hegseth puslet ett par sekunder etter det så ut som han nesten tok kvelden :ler:

Trodde ikke han skulle få det til, men hun Danche, som så vettaskremt ut, hun taklet det som ingenting! Vil tro det var en god følelse å bokse på fenriken, etter å ha vært så frustrert på han. 

Og Morten som kom tilbake i trusa etter å ha vasset i elva. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Det spirer!! Nesten alle av de barrot staudene spirer nå! Og det er så gøy. Så jeg har jobbet med jorden i skråningen, hakket og spadd, gravd og røsket unna mose og røtter! Tok sjansen på å plante noe. Så får vi se. Funnet en stor potte til magnolia. Deilig å ha jord under fingerneglene og oppskrapte armer. 

Trodde ikke han skulle få det til, men hun Danche, som så vettaskremt ut, hun taklet det som ingenting! Vil tro det var en god følelse å bokse på fenriken, etter å ha vært så frustrert på han. 

Og Morten som kom tilbake i trusa etter å ha vasset i elva. :fnise:

Herlig! :jepp:

Ja, utrolig hvor forskjellig de reagerer innimellom ut i fra hva man har forventet!

Uff ja, han så bra rød og kald ut på lårene da, stakkars :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (3 minutter siden):

Jeg fant bildet her: 

 

Veldig fine! Sommerfugl på Ilongo eller hiligaynon, som er et Filippinsk språk, er Alibangbang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daryl Dixon said:

Oi! Er de ekte?

Googlet litt og ser ut som bildet er fra forsiden til en bok om sommerfugler:

https://www.amazon.com/dp/1501178067/ref=redir_mobile_desktop?_encoding=UTF8&*Version*=1&*entries*=0

Fotografens instagram-konto er her:

https://www.instagram.com/p/CC1HPSsHP3k/

Så regner med at bildet er ekte. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daryl Dixon said:

Veldig fine! Sommerfugl på Ilongo eller hiligaynon, som er et Filippinsk språk, er Alibangbang. 

Så kult!  Kan du Ilongo og har du familie fra Filippinene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Så kult!  Kan du Ilongo og har du familie fra Filippinene?

Nei, kjenner en som er der i fra. Jeg spør alltid om hva ting betyr på andre språk. Gøy å kunne litt ord fra andre land. Finnes ikke noe asiatisk i min slekt, men jeg liker nesten alt fra Asia. Stiler, mat osv. Og så synes jeg mange har pene spesielle ansikter. Det er synd folk fra Asia, uansett land, opplever økt rasisme nå i corona tiden. Noe jeg selv har inntrykk av, er at majoriteten er hardt arbeidende og har god arbeidsmoral. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Daryl Dixon said:

Nei, kjenner en som er der i fra. Jeg spør alltid om hva ting betyr på andre språk. Gøy å kunne litt ord fra andre land. Finnes ikke noe asiatisk i min slekt, men jeg liker nesten alt fra Asia. Stiler, mat osv. Og så synes jeg mange har pene spesielle ansikter. Det er synd folk fra Asia, uansett land, opplever økt rasisme nå i corona tiden. Noe jeg selv har inntrykk av, er at majoriteten er hardt arbeidende og har god arbeidsmoral. 

Så kult du er språkinteressert! Selv har jeg alltid slitt med språk og kan såvidt engelsk.

Liker Asia jeg også. Har aldri vært der men vokste opp med mange venner med familie fra Asia så spiste en god del asiatisk mat. :spise:

Ja, jeg har hørt om økt rasisme mot asiatere og folk med asiatisk bakgrunn. :icon_frown:  

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (19 timer siden):

Så kult du er språkinteressert! Selv har jeg alltid slitt med språk og kan såvidt engelsk.

Liker Asia jeg også. Har aldri vært der men vokste opp med mange venner med familie fra Asia så spiste en god del asiatisk mat. :spise:

Ja, jeg har hørt om økt rasisme mot asiatere og folk med asiatisk bakgrunn. :icon_frown:  

Liker du sushi og sånn da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører skje-teorien fult ut nå jeg! I dag hadde jeg få skjeer å ta av, siden dagen i går var aktiv. Sovet en del og  bare slappet av med lydbok. Og faktisk SLAPPET AV! Funnet ut at jeg skal se litt på Tid For Hage, og koser meg med det. Tror jeg må ut og tegne skisse for en trapp i skråningen min. Hadde vært fint og praktisk å få til en bred trapp med en benk kanskje... Ja, det tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Daryl Dixon said:

Liker du sushi og sånn da? 

Elsker sushi. :spise:  Men jeg har ingen japanske venner. Asiatsiske nasjonaliteter jeg har spist middag hos er: Pakistan, Thailand, Filippinene, Iran og Irak. Det er i hvert fall de jeg husker jeg har spist hos. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er glad i asiatisk mat så klarer jeg ikke spise sterk mat. Så har vært en del tilfeller jeg har måttet takke nei etter å ha merket at maten var sterkere enn det jeg takler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SVK skrev (47 minutter siden):

Elsker sushi. :spise:  Men jeg har ingen japanske venner. Asiatsiske nasjonaliteter jeg har spist middag hos er: Pakistan, Thailand, Filippinene, Iran og Irak. Det er i hvert fall de jeg husker jeg har spist hos. 

Mye god mat! 

SVK skrev (43 minutter siden):

Selv om jeg er glad i asiatisk mat så klarer jeg ikke spise sterk mat. Så har vært en del tilfeller jeg har måttet takke nei etter å ha merket at maten var sterkere enn det jeg takler. 

Jeg er ikke noe glad i sterk mat heller. Men synes maten fra feks Filippinene er ofte mild og god. For mye chilli og peppertyper blir for sterkt for meg. Er og veldig nudler og ris type jeg. Elsker det! 

Endret av Daryl Dixon
...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 typer georgineknoller satt i jord i går, og sådd solsikker av ulike typer. Gleder meg til å se om det spirer og gror der og. Har fått gjort mer på noen uker nå enn jeg har fått gjort på flere år. Men sovedag i dag. :sove:

Og på tirsdag får jeg min dose med vaksine, samboer fikk sin forrige tirsdag. Tror det går fremover jeg, det går smått, trått, men framåt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

4 typer georgineknoller satt i jord i går, og sådd solsikker av ulike typer. Gleder meg til å se om det spirer og gror der og. Har fått gjort mer på noen uker nå enn jeg har fått gjort på flere år. Men sovedag i dag. :sove:

Og på tirsdag får jeg min dose med vaksine, samboer fikk sin forrige tirsdag. Tror det går fremover jeg, det går smått, trått, men framåt! 

Er så fint å se på alt man har av planter spirer og gror :rodmer:

Hurra! Endelig. Synes de har vært ekstremt trege med å la folk bli vaksinert. Når tilsynelatende friske mennesker blir svært syke og noen dør, av viruset. Hvilken sjanse vil folk som har skral helse ha :(  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (7 minutter siden):

Er så fint å se på alt man har av planter spirer og gror :rodmer:

Hurra! Endelig. Synes de har vært ekstremt trege med å la folk bli vaksinert. Når tilsynelatende friske mennesker blir svært syke og noen dør, av viruset. Hvilken sjanse vil folk som har skral helse ha :(  

Jeg har ikke kunne tatt den før nå, bare fått beskjed om at jeg må vente til legen anså det som "trygt". Så jeg kan ikke klage for min del, men hører jo om kreftsyke som ikke får, og ansatte som står i smitte ikke har fått enda. Så utrolig trist. Og provoserende når div ledere får først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...