Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

SVK skrev (1 time siden):

Vi kan vel importere grønnsaker fra utlandet? Synes det gir mer mening å kjøpe frukt og grønt fra utlandet om vinteren i stedet for at det skal brukes strøm til å gro grønnsaker i Norge om vinteren. Strømmen bør gå til oss forbrukere etter min mening.  

Skjønner at det er leit for eierne og arbeiderne på gartneriene og det er trist de må kaste plantene,  men synes disse gartneriene ikke skulle eksistert i første omgang. Enormt sløsing med strøm å gro grønnsaker om vinteren i Norge. 

Jeg er ikke enig, synes det er trist at mange mister arbeidsplasser og som Frk S nevner så er det bedre for alle å kunne handle lokalt. Nå kommer garantert prisene til å gå opp og det blir sikkert stor mangel på grønnsaker  for dette har jo skjedd mange steder i Europa vi vanligvis kjøper inn fra om vinteren allerede, og verre blir det sikkert fremover :sukk:

Daryl Dixon skrev (37 minutter siden):

Det er synd at så mange mister jobben. Synes det er synd å kaste friske planter. Forferdelig at så mange går under nå. Jeg er litt målløs, synes det er hjerterått. Jeg forstår det faktisk ikke.

Enig :sukk:

Frøkensina skrev (33 minutter siden):

Fikk ikke sove i natt, tenkte så mye på mamma. Så i dag er jeg i dårlig form og fikk ikke kjørt dit. Nå har hun falt igjen, men skadet seg ikke heldigvis. Blir bare ekstra sliten/surrete etterpå.

Staten burde jo settes inn slik at eksporten av norsk strøm kan stanses, håper det er mulig i allefall.  Hva er vitsen med å miste norske arbeidsplasser fordi noen absolutt skal tjene på strømeksport? 

:klem:

Ja  helt enig - det er strømprisene som må tas tak i.

Frøkensina skrev (28 minutter siden):

Vil tro at det miljømessig er bedre med kortreist mat på vannkraft enn enda mer tungtransport langt unna? Valget står som jeg ser det mer mellom å beholde den idiotiske løsningen som kom en gang jeg var liten eller ungdom med private selskaper og eksport eller å ta tilbake strømmen som felleseie ikke noe som skal selges ut slik at vi får dyrere strøm.. Men vet ikke om det er mulig. 

Enig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK skrev (2 minutter siden):

Synes enormt synd på de som mister jobben. Det er derfor jeg synes at disse arbeidsplassene ikke skulle eksistert i førsteomgang. Da hadde de ansatte jobbet andre steder og sluppet å miste jobben ved høye strømpriser. 

Enig i at det er vest for de som sliter med fattigdom. Uendelig synd på dem. Uendelig synd på de som mister jobben også, det kan både ruinere en og ødelegge ens psykiske helse. 

Vi er jo mest enige da :blomst: Jeg synes bare at man heller burde ha gjort noe med strømprisene for alle og eventuelt subsidiert  gartneriene nå. Gudene vet hvor mye vi har brukt på å subsidiere jordbruket, kunne sikkert brukt litt av det på drivhusene (og ikke på alle som får erstattet ethvert dyr de ikke har passet på som har dødd og kalt det rovdyrdrap,  mye juks). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke enig, synes det er trist at mange mister arbeidsplasser og som Frk S nevner så er det bedre for alle å kunne handle lokalt. Nå kommer garantert prisene til å gå opp og det blir sikkert stor mangel på grønnsaker  for dette har jo skjedd mange steder i Europa vi vanligvis kjøper inn fra om vinteren allerede, og verre blir det sikkert fremover :sukk:

Enig :sukk:

:klem:

Ja  helt enig - det er strømprisene som må tas tak i.

Enig.

Huff ja :sukk: Enig.  :klem: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (13 minutter siden):

Namm! :hjerte: Veldig enkelt og godt å kunne bruke tacosaus, har brukt det på ostesmørbrød iblant. Får prøve på pitabrød også :jepp:

Jeg synes det er så enkelt og godt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å prøve meg på krumkaker snart. Aldri laget før, kan da ikke være så vanskelig. Merker jeg har begynt å skjelve mer på hendene nå, men ville ikke si noe om det, men satt å spilte på mobilen, og den ristet i hendene på meg. SB kommenterte det, men foreløbig er det ikke så plagsomt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (5 minutter siden):

Vurderer å prøve meg på krumkaker snart. Aldri laget før, kan da ikke være så vanskelig. Merker jeg har begynt å skjelve mer på hendene nå, men ville ikke si noe om det, men satt å spilte på mobilen, og den ristet i hendene på meg. SB kommenterte det, men foreløbig er det ikke så plagsomt. 

Jeg har ikke prøvd, men søstern min lager det. Må være kjapp når man tar de ut bare såvidt jeg skjønner, og ikke brenne seg 😅 Uff, det høres jo ikke bra ut :unsure: Men godt det ikke er så plagsomt nå :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor pleide å lage krumkaker i en kopp i stedet for sånne lange, kanskje det er lettere? :vetikke: (hvis du mente at det blir vanskelig pga skjelving, mulig jeg misforsto nå).

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke prøvd, men søstern min lager det. Må være kjapp når man tar de ut bare såvidt jeg skjønner, og ikke brenne seg 😅 Uff, det høres jo ikke bra ut :unsure: Men godt det ikke er så plagsomt nå :klem:

Og det skal gå over etter hvert, og da går det greit, jeg har og mer tro på dette! Det spiller jo en rolle det og.

Har hørt at brente fingertupper er obligatorisk for krumkake baking. :ler: Tenker krumkaker, tyske skiver, karameller og brente mandler i år. Og brune pinner!! Det må med!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Min mor pleide å lage krumkaker i en kopp i stedet for sånne lange, kanskje det er lettere? :vetikke: (hvis du mente at det blir vanskelig pga skjelving, mulig jeg misforsto nå).

Tenkte på vanskelig å få de fine ja. :jepp: Jeg tenkte å lage noen over boller så de kan fylles med dessert på julekvelden. Ellers tenkte Jeg å prøve å rulle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Og det skal gå over etter hvert, og da går det greit, jeg har og mer tro på dette! Det spiller jo en rolle det og.

Har hørt at brente fingertupper er obligatorisk for krumkake baking. :ler: Tenker krumkaker, tyske skiver, karameller og brente mandler i år. Og brune pinner!! Det må med!

Åh nå ble jeg lettet :ler:  :klemmer: Ble plutselig redd for at du hadde P også 😅 Høres kjempegodt ut, koselig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (5 minutter siden):

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Tenkte på vanskelig å få de fine ja. :jepp: Jeg tenkte å lage noen over boller så de kan fylles med dessert på julekvelden. Ellers tenkte Jeg å prøve å rulle.

Sånne skåler lager søstern min :jepp: Farmor pleide å lage i tillegg fikk hun ekstra av en gammel venninne. De var krumme altså :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (8 minutter siden):

Brune pinner er altfor godt! Kan ikke ha i hus, tenker nesten bare på å smake bare en til, er helt håpløs med alt som smaker karamell :fnise: Går i 100% Ole Brum modus rundt karamell :ninja:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brune pinner er altfor godt! Kan ikke ha i hus, tenker nesten bare på å smake bare en til, er helt håpløs med alt som smaker karamell :fnise: Går i 100% Ole Brum modus rundt karamell :ninja:

:fnise: 

8f0c06ebe610b66d538c58423b879e57.jpg
Jeg er også glad i karamell, da burde jeg jo like disse pinnene! Hvorfor har jeg ikke smakt de tro :klo: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkensina skrev (3 minutter siden):

:fnise: 

8f0c06ebe610b66d538c58423b879e57.jpg
Jeg er også glad i karamell, da burde jeg jo like disse pinnene! Hvorfor har jeg ikke smakt de tro :klo: 

Åh har du ikke?! Det MÅ du!! De er veldig lette å lage, bare røre sammen, hakke litt nøtter, helle deig på brett. Smaker fantastisk!

Glem helle, de må rulles ut, jeg husket feil :fnise: men de er superraske å lage i alle fall :jepp:

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/brune-pinner

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh har du ikke?! Det MÅ du!! De er veldig lette å lage, bare røre sammen, hakke litt nøtter, helle deig på brett. Smaker fantastisk!

Ja? :ler: Hm, må sette det på mulig førjulsliste :Nikke: Høres veldig godt ut der under der :fnise:

Rumle skrev (2 minutter siden):

Åh nei, mye bedre! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (32 minutter siden):

Åh nå ble jeg lettet :ler:  :klemmer: Ble plutselig redd for at du hadde P også 😅 Høres kjempegodt ut, koselig! 

Parkinson? Nei heldigvis, det får være grenser for hvor mye man skal ha. :ler: 

Rumle skrev (28 minutter siden):

Jeg fant ut at jeg hadde alle ingredienser i skapet.. uten om lys sirup, hadde mørk, tok sjansen. Og hva står i ovnen min nå?? :lur:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (9 minutter siden):

Parkinson? Nei heldigvis, det får være grenser for hvor mye man skal ha. :ler: 

Jeg fant ut at jeg hadde alle ingredienser i skapet.. uten om lys sirup, hadde mørk, tok sjansen. Og hva står i ovnen min nå?? :lur:

Åhhhhh!!! :bond:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...