Rumle Skrevet 6. desember 2021 #2721 Del Skrevet 6. desember 2021 Nei, nå tusler jeg i seng med boken min, god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 6. desember 2021 #2722 Del Skrevet 6. desember 2021 Hun vil dø av denne dritten uansett hvis hun ikke dør av en ulykke, hjerteinfarkt eller korona/influensa. Om de nekter pillene så får jeg kjøpe den oljen da og få de til å gi en skje om dagen. Det tror jeg er mye vanskeligere for hun vil jo ikke like det og de gidder ikke. Jeg (og andre i familien min) har sett hvordan antioksidanter som ikke er like lett tilgjengelige i kroppen har hjulpet henne siden rundt mai, men de virker svakere og svakere nå. Defor er jeg interessert i å se om det stemmer at karbonfotballene faktisk kan være like bra antioksidant som kroppens eget, glutathion. Parkinsons pasienter som i forsøk har fått tilført glutathion intravenøst hadde stor nytte og forbedring av det, men virkningen ga seg når de ikke fikk det intravenøst lenger. Det er ikke mulig å få glutathion intravenøst i Norge, om det noen gang gjør det så lever ikke mamma lenger. Rumle skrev (2 minutter siden): Nei, jeg har jo null peiling på det, så det har ingen hensikt - jeg synes bare selv at det er viktig å spille med åpne kort med de som behandler, sier bare hva jeg ville gjort Jeg må selv sjekke absolutt alt nytt jeg tar opp i mot medisin jeg går på, fordi det kan komme uventede reaksjoner. Jeg har jo heller ikke peiling, men ser da ut som at dette ikke er giftig for noen i allefall. De har gjort en macula undersøkelse på mennesker med karbon-60 som ga gode resultater. De kunne ikke ha undersøkt det om dureforsøk viste at det var gifyig, eller solgt det i oljebøttee og spann i både USA og Storbritannia? Tenker jeg. Dette er ikke en medisin, det er et tilskudd som jeg håper hun kan få prøve. Noe av poenget mitt er at ingen behandler vil ha prøvd å sette seg inn i det. De er jo ikke interesserte i hvorfor de antioksidantene jeg får lov å gi henne nå virker litt en gang selv om det finnes medisinsk publisert forskning om parkinsons som kan peke mot hva det er som virker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. desember 2021 #2723 Del Skrevet 6. desember 2021 Frøkensina skrev (3 minutter siden): Hun vil dø av denne dritten uansett hvis hun ikke dør av en ulykke, hjerteinfarkt eller korona/influensa. Om de nekter pillene så får jeg kjøpe den oljen da og få de til å gi en skje om dagen. Det tror jeg er mye vanskeligere for hun vil jo ikke like det og de gidder ikke. Jeg (og andre i familien min) har sett hvordan antioksidanter som ikke er like lett tilgjengelige i kroppen har hjulpet henne siden rundt mai, men de virker svakere og svakere nå. Defor er jeg interessert i å se om det stemmer at karbonfotballene faktisk kan være like bra antioksidant som kroppens eget, glutathion. Parkinsons pasienter som i forsøk har fått tilført glutathion intravenøst hadde stor nytte og forbedring av det, men virkningen ga seg når de ikke fikk det intravenøst lenger. Det er ikke mulig å få glutathion intravenøst i Norge, om det noen gang gjør det så lever ikke mamma lenger. Jeg har jo heller ikke peiling, men ser da ut som at dette ikke er giftig for noen i allefall. De har gjort en macula undersøkelse på mennesker med karbon-60 som ga gode resultater. De kunne ikke ha undersøkt det om dureforsøk viste at det var gifyig, eller solgt det i oljebøttee og spann i både USA og Storbritannia? Tenker jeg. Dette er ikke en medisin, det er et tilskudd som jeg håper hun kan få prøve. Noe av poenget mitt er at ingen behandler vil ha prøvd å sette seg inn i det. De er jo ikke interesserte i hvorfor de antioksidantene jeg får lov å gi henne nå virker litt en gang selv om det finnes medisinsk publisert forskning om parkinsons som kan peke mot hva det er som virker. Det trenger ikke være en medisin for at det kan bli problematisk da, men dere gjør jo som dere vil selvsagt, jeg bare sa hva jeg ville gjort ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #2724 Del Skrevet 7. desember 2021 I dag snør det så fint ute, jeg var ute og skoffet unna litt snø, var så stille og godt ute. Litt skomakergata stemning. Hadde besøk i dag, det var godt. Hjalp veldig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. desember 2021 #2725 Del Skrevet 7. desember 2021 Daryl Dixon skrev (7 minutter siden): I dag snør det så fint ute, jeg var ute og skoffet unna litt snø, var så stille og godt ute. Litt skomakergata stemning. Hadde besøk i dag, det var godt. Hjalp veldig. Vet akkurat hva du mener, koselig når det er sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #2726 Del Skrevet 7. desember 2021 Rumle skrev (34 minutter siden): Vet akkurat hva du mener, koselig når det er sånn Nesten så man hører det knitrer i snøen og at fnuggene faller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. desember 2021 #2727 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) https://www.nrk.no/rogaland/gartneri-seier-opp_-permitterer-tilsette-og-kastar-agurkar-pa-grunn-av-straumprisen-1.15761182 Kaste en halv million fine agurkplanter Nå blir det sikkert både mindre utvalg og mye dyrere varer fremover, for dette kommer jo sikkert til å skje med flere gartnerier utover vinteren .. Endret 7. desember 2021 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 7. desember 2021 #2728 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) 14 minutter siden, Rumle said: https://www.nrk.no/rogaland/gartneri-seier-opp_-permitterer-tilsette-og-kastar-agurkar-pa-grunn-av-straumprisen-1.15761182 Kaste en halv million fine agurkplanter Nå blir det sikkert både mindre utvalg og mye dyrere varer fremover, for dette kommer jo sikkert til å skje med flere gartnerier utover vinteren .. Vi kan vel importere grønnsaker fra utlandet? Synes det gir mer mening å kjøpe frukt og grønt fra utlandet om vinteren i stedet for at det skal brukes strøm til å gro grønnsaker i Norge om vinteren. Strømmen bør gå til oss forbrukere etter min mening. Skjønner at det er leit for eierne og arbeiderne på gartneriene og det er trist de må kaste plantene, men synes disse gartneriene ikke skulle eksistert i første omgang. Enormt sløsing med strøm å gro grønnsaker om vinteren i Norge. Endret 7. desember 2021 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #2729 Del Skrevet 7. desember 2021 Rumle skrev (29 minutter siden): https://www.nrk.no/rogaland/gartneri-seier-opp_-permitterer-tilsette-og-kastar-agurkar-pa-grunn-av-straumprisen-1.15761182 Kaste en halv million fine agurkplanter Nå blir det sikkert både mindre utvalg og mye dyrere varer fremover, for dette kommer jo sikkert til å skje med flere gartnerier utover vinteren .. Det er synd at så mange mister jobben. Synes det er synd å kaste friske planter. Forferdelig at så mange går under nå. Jeg er litt målløs, synes det er hjerterått. Jeg forstår det faktisk ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 7. desember 2021 #2730 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) Fikk ikke sove i natt, tenkte så mye på mamma. Så i dag er jeg i dårlig form og fikk ikke kjørt dit. Nå har hun falt igjen, men skadet seg ikke heldigvis. Blir bare ekstra sliten/surrete etterpå. Staten burde jo settes inn slik at eksporten av norsk strøm kan stanses, håper det er mulig i allefall. Hva er vitsen med å miste norske arbeidsplasser fordi noen absolutt skal tjene på strømeksport? Endret 7. desember 2021 av Frøkensina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 7. desember 2021 #2731 Del Skrevet 7. desember 2021 SVK skrev (31 minutter siden): Vi kan vel importere grønnsaker fra utlandet? Synes det gir mer mening å kjøpe frukt og grønt fra utlandet om vinteren i stedet for at det skal brukes strøm til å gro grønnsaker i Norge om vinteren. Strømmen bør gå til oss forbrukere etter min mening. Skjønner at det er leit for eierne og arbeiderne på gartneriene og det er trist de må kaste plantene, men synes disse gartneriene ikke skulle eksistert i første omgang. Enormt sløsing med strøm å gro grønnsaker om vinteren i Norge. Vil tro at det miljømessig er bedre med kortreist mat på vannkraft enn enda mer tungtransport langt unna? Valget står som jeg ser det mer mellom å beholde den idiotiske løsningen som kom en gang jeg var liten eller ungdom med private selskaper og eksport eller å ta tilbake strømmen som felleseie ikke noe som skal selges ut slik at vi får dyrere strøm.. Men vet ikke om det er mulig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #2732 Del Skrevet 7. desember 2021 Frøkensina skrev (5 minutter siden): Fikk ikke sove i natt, tenkte så mye på mamma. Så i dag er jeg i dårlig form og fikk ikke kjørt dit. Nå har hun falt igjen, men skadet seg ikke heldigvis. Blir bare ekstra sliten/surrete etterpå. Staten burde jo settes inn slik at eksporten av norsk strøm kan stanses, håper det er mulig i allefall. Hva er vitsen med å miste norske arbeidsplasser fordi noen absolutt skal tjene på strømeksport? Uff da, håper hun har det bra nå. Fall er så vanskelig å unngå.. Hvordan er formen din nå da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 7. desember 2021 #2733 Del Skrevet 7. desember 2021 Daryl Dixon skrev (2 minutter siden): Uff da, håper hun har det bra nå. Fall er så vanskelig å unngå.. Hvordan er formen din nå da? Hun fikk hjelp og lå i senga i allefall Går ok når medisinen virker, ellers har jeg sinnsyk stålangst 😅 Vamet en grandiosa-mozzarella nå og rakk akkurat å ta den ut for stekt før den ble svartbrent , så det er jo litt bra Håper du har en god dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #2734 Del Skrevet 7. desember 2021 Frøkensina skrev (1 minutt siden): Hun fikk hjelp og lå i senga i allefall Går ok når medisinen virker, ellers har jeg sinnsyk stålangst 😅 Vamet en grandiosa-mozzarella nå og rakk akkurat å ta den ut for stekt før den ble svartbrent , så det er jo litt bra Håper du har en god dag Det er bra! Ble pita pizza her i dag, med tacosaus. Dagen i dag ble bedre enn dagen før hverfall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 7. desember 2021 #2735 Del Skrevet 7. desember 2021 Daryl Dixon skrev (1 minutt siden): Det er bra! Ble pita pizza her i dag, med tacosaus. Dagen i dag ble bedre enn dagen før hverfall. Så bra! Godt med bedre dager Høres godt ut, hva hadde du ellers på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 7. desember 2021 #2736 Del Skrevet 7. desember 2021 11 minutter siden, Frøkensina said: Vil tro at det miljømessig er bedre med kortreist mat på vannkraft enn enda mer tungtransport langt unna? Valget står som jeg ser det mer mellom å beholde den idiotiske løsningen som kom en gang jeg var liten eller ungdom med private selskaper og eksport eller å ta tilbake strømmen som felleseie ikke noe som skal selges ut slik at vi får dyrere strøm.. Men vet ikke om det er mulig. Kanskje, men synes strømmen først og fremst bør brukes til å gi oss nordmenn varme om vinteren. Det viktigste etter min mening er at ingen skal fryse eller ruineres pga høye strømpriser. Så kan man heller prioritere andre ting etterpå. Skjønner miljøhensyn og slikt, men tror ikke det er enorme miljøkonsekvenser ved at vi kjøper frukt og grønt fra utlandet om vinteren. Ønsker heller ikke at strømmen skal sendes til utlandet når vi allerede har mangel på strøm her i Norge. Eksport av strøm burde kun skje når vannmagasinene er for fulle etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #2737 Del Skrevet 7. desember 2021 Frøkensina skrev (4 minutter siden): Så bra! Godt med bedre dager Høres godt ut, hva hadde du ellers på? Skinke, løk og paprika ble det i dag. Og myyye ost så klart! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 7. desember 2021 #2738 Del Skrevet 7. desember 2021 SVK skrev (2 minutter siden): Kanskje, men synes strømmen først og fremst bør brukes til å gi oss nordmenn varme om vinteren. Det viktigste etter min mening er at ingen skal fryse eller ruineres pga høye strømpriser. Så kan man heller prioritere andre ting etterpå. Skjønner miljøhensyn og slikt, men tror ikke det er enorme miljøkonsekvenser ved at vi kjøper frukt og grønt fra utlandet om vinteren. Ønsker heller ikke at strømmen skal sendes til utlandet når vi allerede har mangel på strøm her i Norge. Eksport av strøm burde kun skje når vannmagasinene er for fulle etter min mening. Skjønner, men det er jo arbeidsplasser også med norske gartnerier, de ruineres jo nå. Tror ikke det ville vært nok i den situasjonen vi er i nå om bare alle drivhus ble lagt ned. Mange andre bedrifter og industrier bruker mye strøm. Men verst om folk fryser ihjel eller ikke får råd til mat, forskjellene har blitt altfor store i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 7. desember 2021 #2739 Del Skrevet 7. desember 2021 Daryl Dixon skrev (4 minutter siden): Skinke, løk og paprika ble det i dag. Og myyye ost så klart! Namm! Veldig enkelt og godt å kunne bruke tacosaus, har brukt det på ostesmørbrød iblant. Får prøve på pitabrød også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 7. desember 2021 #2740 Del Skrevet 7. desember 2021 1 minutt siden, Frøkensina said: Skjønner, men det er jo arbeidsplasser også med norske gartnerier, de ruineres jo nå. Tror ikke det ville vært nok i den situasjonen vi er i nå om bare alle drivhus ble lagt ned. Mange andre bedrifter og industrier bruker mye strøm. Men verst om folk fryser ihjel eller ikke får råd til mat, forskjellene har blitt altfor store i Norge. Synes enormt synd på de som mister jobben. Det er derfor jeg synes at disse arbeidsplassene ikke skulle eksistert i førsteomgang. Da hadde de ansatte jobbet andre steder og sluppet å miste jobben ved høye strømpriser. Enig i at det er vest for de som sliter med fattigdom. Uendelig synd på dem. Uendelig synd på de som mister jobben også, det kan både ruinere en og ødelegge ens psykiske helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå