Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Frøkensina skrev (12 minutter siden):

Samme her! 😅 Jeg trenger også mildvær for å få beskyttet asaleaene på hytta, sånne trekk som må festes med metallbuer/pinner i jorda. :bond:

Eller dette er kanskje det samme?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å pakke inn asaleaene dine om vinteren i sånne sekker man kan bruke til det? Altså de noen egentlig bruker for å beskytte plantet mot kulde?

Ja sånne sekker med glidelås er det som har reddet de de siste par årene :jepp: Men det kan blåse voldsomt på vinteren, noen har blåst av selv med ett sånt metallanker, derfor trenger jeg p feste alle til jorden. Og så trenger jeg to nye trekk til de to nye buskene mine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Ja sånne sekker med glidelås er det som har reddet de de siste par årene :jepp: Men det kan blåse voldsomt på vinteren, noen har blåst av selv med ett sånt metallanker, derfor trenger jeg p feste alle til jorden. Og så trenger jeg to nye trekk til de to nye buskene mine. 

Ah forstår. Har du planer om å dra ut der snart?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dette er kanskje det samme?

:jepp: De som folk bruker for å beskytte grønne busker mot vårsola funker flott som beskyttelse mot at rådyrene spiser opp knoppene. Men jeg vil jo ikke sette de på mens buskene er fulle av grønne blader, som de enda var sist jeg var på hytta 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Ah forstår. Har du planer om å dra ut der snart?

Ja så snart jeg kan få det til med pappa. Og så må været være greit da! Går ikke an å varme seg inne for det tar lang tid før det blir varmt. Og så har jeg ikke klart å få reparert peisen :sukk: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Ja så snart jeg kan få det til med pappa. Og så må været være greit da! Går ikke an å varme seg inne for det tar lang tid før det blir varmt. Og så har jeg ikke klart å få reparert peisen :sukk: 

Forstår :Nikke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår :Nikke:

Har hele tiden mange sånne «skulle ha gjort» greier, har jo også mamma som jeg trenger å besøke! Håper at formen holder seg ok nå sånn at jeg får gjort mer :jepp: Har også en stol som står hos butikken som må hentes, mange ting som burde vært kjørt på miljøstasjon osv osv :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (14 minutter siden):

Har hele tiden mange sånne «skulle ha gjort» greier, har jo også mamma som jeg trenger å besøke! Håper at formen holder seg ok nå sånn at jeg får gjort mer :jepp: Har også en stol som står hos butikken som må hentes, mange ting som burde vært kjørt på miljøstasjon osv osv :fnise:

Huff, ja samme her, er ikke mangel på oppgaver! :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (40 minutter siden):

:ler:

Tror jeg må prøve så godt man kan å fokusere på det som jeg har fått til og prøve å ikke tenke på det man ikke har fått til. Endre det man kan og ikke tenke på det man ikke kan endre, samtidig som jeg må feire små ting som jeg faktisk har gjort :ler: 

Leste et sted at «should have» -tanker ligger bak mye angst og det tror jeg stemmer :fnise: Nå har jeg brettet klær fra maskinen, tømt filteret og satt på en finvask så jeg får feire det :skya:Ikke tenke på at hele leiligheten er full av tøy og håndklær som burde vaskes, ryddes og kastes😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Tror jeg må prøve så godt man kan å fokusere på det som jeg har fått til og prøve å ikke tenke på det man ikke har fått til. Endre det man kan og ikke tenke på det man ikke kan endre, samtidig som jeg må feire små ting som jeg faktisk har gjort :ler: 

Leste et sted at «should have» -tanker ligger bak mye angst og det tror jeg stemmer :fnise: Nå har jeg brettet klær fra maskinen, tømt filteret og satt på en finvask så jeg får feire det :skya:Ikke tenke på at hele leiligheten er full av tøy og håndklær som burde vaskes, ryddes og kastes😅

Veldig smart taktikk :Nikke: Jeg har hentet inn noen litt vel frosne pelargonia :ninja: og nå blir det straks vasking her og :duskedame:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Veldig smart taktikk :Nikke: Jeg har hentet inn noen litt vel frosne pelargonia :ninja: og nå blir det straks vasking her og :duskedame:

Så bra, håper de kommer seg! God Rumle-vasking :duskedame:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkensina skrev (4 timer siden):

Det har begynt å skje noe rart når jeg baker pizza, tar de ut så ser det nesten for sent ut med at skorpen er gyllen/brun og osten litt overstekt samtidig så er bunnen under myk :klo: Og bunnen er ikke så tykk! Litt usikker på om jeg gjør noe feil eller om det er noe feil med ovnen. 

Hvor gammel er ovnen? Min er noen når nå... 8 eller 9 år.. Den begynner å bli dårlig. 

Rumle skrev (3 timer siden):

Pikekyss! Er det smakeprøver til oss?! :hoppe:

Så klart! Mange igjen!

Frøkensina skrev (3 timer siden):

Har du smakt det før? Er det marengstopper eller noe annet? Vi må smake ja! 

Bare kom! De ble fine og gode. 

Rumle skrev (3 timer siden):

Nei, det er nå enda noe :fnise: Er du ferdig med plantingen @Daryl Dixon?

Nei.... :riste: Ble vist ikke ferdig, fristen har kommet her, og da er det vel for sent å plante løk.

Vi har vært på lunch hos mamma og pappa, og nå fryser jeg på beina. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel noe sånt.. 7, 8 år :klo: Er det virkelig meningen at de ikke skal holde lenger nå for tiden? Før varte jo komfyrer i minst 20 år. 

Yummies! :arwen::hoppe: 

Hvis det blir mildt igjen kan det gå, kommer jo an på om kulden setter skikkelig inn nå eller ikke. 

Du kan få låne tøflene mine, er så varm på føttene for tiden 😅

hygge-img_3100-removebg-preview_st.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (2 minutter siden):

Den er vel noe sånt.. 7, 8 år :klo: Er det virkelig meningen at de ikke skal holde lenger nå for tiden? Før varte jo komfyrer i minst 20 år. 

Yummies! :arwen::hoppe: 

Hvis det blir mildt igjen kan det gå, kommer jo an på om kulden setter skikkelig inn nå eller ikke. 

Du kan få låne tøflene mine, er så varm på føttene for tiden 😅

hygge-img_3100-removebg-preview_st.jpg

Ja, før var hvitevarer en evighetsmaskin. Husker bestemor hadde en fryser på nesten 40år.. 

Fine tøfler!! 🤣 Sitter de i det hele tatt på foten eller faller de lett av? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Ja, før var hvitevarer en evighetsmaskin. Husker bestemor hadde en fryser på nesten 40år.. 

Fine tøfler!! 🤣 Sitter de i det hele tatt på foten eller faller de lett av? 

Sånt er så dårlig gjort, de lager de jo dårligere med vilje nå :kjefte:Jeg har jo ikke råd til å bytte hvitevarer ofte. På hytta er komfyren eldre enn 40 år. 
Jaaa de er kjempefine! :fnise: De sitter godt på også ja :ninuskapus: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (7 minutter siden):

Sånt er så dårlig gjort, de lager de jo dårligere med vilje nå :kjefte:Jeg har jo ikke råd til å bytte hvitevarer ofte. På hytta er komfyren eldre enn 40 år. 
Jaaa de er kjempefine! :fnise: De sitter godt på også ja :ninuskapus: 

Lurer på responsen om jeg kom med enhjørningtøfler hjemme..

Virker som at alt er laget dårligere nå.. møbler og. En sofa kunne gå i arv før, nå holder de noen år bare. Ikke miljøvennlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (41 minutter siden):

Lurer på responsen om jeg kom med enhjørningtøfler hjemme..

Virker som at alt er laget dårligere nå.. møbler og. En sofa kunne gå i arv før, nå holder de noen år bare. Ikke miljøvennlig. 

Prøv! :hoppe: Er SB skeptisk til sånne ting kanskje? :fnise: En fordel med å være alene i allefall, ingen som kan komme med oppgitte  utsagn over sånt 😅 

Veldig sant det, gjelder absolutt møbler også. En seng skal knele innen ti år nå f.eks. Håpløst i lengden med tanke på miljøet ja! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (12 minutter siden):

Prøv! :hoppe: Er SB skeptisk til sånne ting kanskje? :fnise: En fordel med å være alene i allefall, ingen som kan komme med oppgitte  utsagn over sånt 😅 

Veldig sant det, gjelder absolutt møbler også. En seng skal knele innen ti år nå f.eks. Håpløst i lengden med tanke på miljøet ja! 

Han er vel ikke helt skeptisk, men sa en gang Skal vi Danse stod på, at han var glad jeg ikke kledde meg som en viss dommer der.. Men enhjørningtøfler blir vel mest ironisk og satt litt på spissen, så det hadde nok gått. 

Synes det er vanskelig å kjøpe og bestemme seg for møbler og hvitevarer nå. Og jeg klarer aldri på pris, men herre min hatt å strømprisene provoserer meg! Det sitter folk hjemme og fryser, ikke har råd til å vaske klær og seg selv en gang! Velger mat som bare raskt trenger å varmes for å slippe å bruke strøm. Det må finnes bedre måter å spare miljøet enn å la folk i beita!! Heller dyrere og bedre varer som varer lenger for å redusere bruk og kast! Nå synes jeg så synd på folk, og nå mot jul... Strø salt i såret på de som allerede har stevd for å få endene til å møtes. Det gjelder ikke meg, men medmennesket i meg reagerer voldsomt!!

Dagens andre utblåsning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...