Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Frøkensina skrev (3 minutter siden):

Ok. Men hvem skulle jeg ha spurt liksom? Pleierne er i stort gjennomtrekk (så stadig nye i jobben) og avd leder er opptatt/lei av meg 😂 Jeg tenker jeg må først prøve å få tak i ergoterapeuten i bydelen, men de har bare tlf to dager i uken i noen timer så må prøve igjen denne uken. Redd for å få nei siden hun ikke skal flytte hjem. Håper man kan låne sånne hjelpemidler, vil nok bli veldig dyrt å kjøpe diverse selv. 

Ja prøv en pakke :jepp: :blomst:

Tenker du hjem regelmessig? Det er muligheter for å søke gjennom nav. https://www.nav.no/no/person/hjelpemidler/hjelpemidler-og-tilrettelegging/hjelpemidler/hvordan-soke

Mulig noe her kan være til hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (1 minutt siden):

Hadde vært vittig om den ropte det da :fnise:

Hvis en fugl ropte halloween til meg hadde jeg nok lukket vinduet og gjemt meg. 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Hvis en fugl ropte halloween til meg hadde jeg nok lukket vinduet og gjemt meg. 😂

😅 Og begynt å snakke beroligende til E.T'en inni hodet? :fnise:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (14 minutter siden):

Jeg var nettopp på vaskerommet og der er vinduet åpent på gløtt. Skjæren hørte meg og ropte inn vinduet, jeg svarte (hermet) og da ropte en rødstrupe for full hals på samme måten 😅 måtte le litt, det var akkurat som den ropte, Halloeeen?! JEG ER HER OOOOG! :fnise:

d286a13e3689d2d0572c21462f3a3b8d.jpg

Så da ble det en liten servering av grovbrød og solsikkekjerner, fordi jeg er håpløs når det kommer til sånt :fnise:

Så koselig! :rodmer: Her har jeg gått tom for mat, synes så synd på meisene når de leter og ikke finner noe. La ut noen mandler i dag da :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (8 minutter siden):

Tenker du hjem regelmessig? Det er muligheter for å søke gjennom nav. https://www.nav.no/no/person/hjelpemidler/hjelpemidler-og-tilrettelegging/hjelpemidler/hvordan-soke

Mulig noe her kan være til hjelp.

Om det hadde gått så hadde jo det vært flott! Tusen takk :blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Rumle Hun som til vanlig er sykepleier på dagtid er veldig lite interessert dessverre 😅 Hun ville ikke hjelpe meg med å gi kosttilskuddene jeg har kjøpt selv om jeg har avtalt med avd-lege. De fleste andre er hjelpepleiere og siden de både ofte er nye og det er et helsehus har de ikke erfaring med dette tror jeg. 
Det er noe helt annet med sykepleiere på sykehus eller sykepleierne som var på korona-sykehjemmet. De var veldig hjelpsomme :hjerte: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

@Rumle Hun som til vanlig er sykepleier på dagtid er veldig lite interessert dessverre 😅 Hun ville ikke hjelpe meg med å gi kosttilskuddene jeg har kjøpt selv om jeg har avtalt med avd-lege. De fleste andre er hjelpepleiere og siden de både ofte er nye og det er et helsehus har de ikke erfaring med dette tror jeg. 
Det er noe helt annet med sykepleiere på sykehus eller sykepleierne som var på korona-sykehjemmet. De var veldig hjelpsomme :hjerte: 

Forstår, kjedelig at det er sånn da :sukk:

Hva er forskjellen på et helsehus og et sykehjem? Er det en slags mellomstasjon mens man venter på plass?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (13 minutter siden):

😅 Og begynt å snakke beroligende til E.T'en inni hodet? :fnise:

Mens jeg gynger rytmisk frem og tilbake. 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (3 minutter siden):

Men... kunne de ikke bare lagt det i dosett og gitt henne? De gir jo sikkert medisiner ellers.. rart når man skal være så lite hjelpsom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Forstår, kjedelig at det er sånn da :sukk:

Hva er forskjellen på et helsehus og et sykehjem? Er det en slags mellomstasjon mens man venter på plass?

Helsehus er korttidsplasser, så de er mest for rehabilitering. Siden nevrologen mente at det ikke var trygt for mamma å flytte hjem så må hun bli der til hun får fast plass på et sykehjem. Men til å begynne med må man si ja til hvilket som helst som blir ledig først, så er litt redd for at hun kommer veldig langt bort og et sted som ikke er hyggelig. Når det f.eks er 56 i kø på det sykehjemmet som er nærmest der hun bodde så må jo 57 stykker dø først, så det er ikke så lett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Men... kunne de ikke bare lagt det i dosett og gitt henne? De gir jo sikkert medisiner ellers.. rart når man skal være så lite hjelpsom. 

De sa at de ikke hadde plass, og så sa de at de kunne gi henne de fra rommet. Mem det er det ingen som gjør og de står uåpnet. Så da spurte jeg den sykepleiern som skal ha ansvar på dagtid og hun ville ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsehus er korttidsplasser, så de er mest for rehabilitering. Siden nevrologen mente at det ikke var trygt for mamma å flytte hjem så må hun bli der til hun får fast plass på et sykehjem. Men til å begynne med må man si ja til hvilket som helst som blir ledig først, så er litt redd for at hun kommer veldig langt bort og et sted som ikke er hyggelig. Når det f.eks er 56 i kø på det sykehjemmet som er nærmest der hun bodde så må jo 57 stykker dø først, så det er ikke så lett. 

Huff, ja det er jammen ikke lett :klem:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa at de ikke hadde plass, og så sa de at de kunne gi henne de fra rommet. Mem det er det ingen som gjør og de står uåpnet. Så da spurte jeg den sykepleiern som skal ha ansvar på dagtid og hun ville ikke. 

Å ja...  :sukk: Så hjertevarme og hjelpsomme folk... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (2 minutter siden):

Huff, ja det er jammen ikke lett :klem:

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

:hjerte: :klem: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (7 minutter siden):

Det er heldigvis noen av hjelpepleiene som er hjertevarme og omtenksomme Men jeg vet ikke hva de heter for mamma husker ikke 😅Er utenlandske navn som kanskje er vanskelige å huske. Vet heller ikke akkurat når hun/de er på jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...