Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Har ikke tenkt ut noen nyttårsforsetter gitt, pleier ikke akkurat å gå så bra. :overrasket:

Et ord for året er fint. Mine yndlings ord er løsningsorientert og tilpasningsdyktig, men jeg er ingen av dem. :ler:

Har du tenkt ut et ord enda?

Nei, de fleste fortsetter holdes ikke. 

Gode ord å fokusere mot. For året som har vært var ordet "varsomt". For året som kommer har jeg ikke funnet ett, synes det er litt moro å prøve sånne "word of the year generator". 🙈

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainstorm2.0 skrev (9 timer siden):

Nei, de fleste fortsetter holdes ikke. 

Gode ord å fokusere mot. For året som har vært var ordet "varsomt". For året som kommer har jeg ikke funnet ett, synes det er litt moro å prøve sånne "word of the year generator". 🙈

Varsomt var spennende, passet det? Våknet i natt, da prøvde jeg sånn generator, fikk først see, så mother. :ler:

Kanskje satse på løsningsorientert jeg i stedet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsomt var spennende, passet det? Våknet i natt, da prøvde jeg sånn generator, fikk først see, så mother. :ler:

Kanskje satse på løsningsorientert jeg i stedet.

Er ikke du moderlig da? 😁 Jeg synes det er gøy å prøve å tolke dem inn i eget liv og sjekke med magefølelsen. F.eks see kunne vært at en skal reise eller dra mer ut på tur og ta inn nye utsyn og innsikter, eller se ting klarere. 

Jeg forsøkte å gå gjennom året varsomt, i alle fall, ikke alltid jeg fikk det til, jeg er litt for "ambisiøs" så av og til rusher jeg ting som ender med tilbakefall. Men var et fint ord å holde fast i! At slow is fast og sånt, at alt jeg gjør, kan jeg gjøre varsomt så passer det meg bedre. Og prioritere varsomhet med meg selv og andre. 🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (9 minutter siden):

Er ikke du moderlig da? 😁 Jeg synes det er gøy å prøve å tolke dem inn i eget liv og sjekke med magefølelsen. F.eks see kunne vært at en skal reise eller dra mer ut på tur og ta inn nye utsyn og innsikter, eller se ting klarere. 

Jeg forsøkte å gå gjennom året varsomt, i alle fall, ikke alltid jeg fikk det til, jeg er litt for "ambisiøs" så av og til rusher jeg ting som ender med tilbakefall. Men var et fint ord å holde fast i! At slow is fast og sånt, at alt jeg gjør, kan jeg gjøre varsomt så passer det meg bedre. Og prioritere varsomhet med meg selv og andre. 🥰

Ja, du har jo rett. Kanskje jeg tar med meg å se videre. I stede for å bare avfeie ting, så heller stoppe å se det an. Ikke dumt! 

Veldig fint det siste du skrev der. Det minner meg om det man sier om små steg. Blir spent på hvilket ord du lander på! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo rett. Kanskje jeg tar med meg å se videre. I stede for å bare avfeie ting, så heller stoppe å se det an. Ikke dumt! 

Veldig fint det siste du skrev der. Det minner meg om det man sier om små steg. Blir spent på hvilket ord du lander på! 

Den var ikke dum! 

Ja, og ikke minst om noen andre ender med noen spesielle mål eller fortsetter for det nye året. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag eller i går blir det vel egentlig da, har vi hatt superkoselig middag her og singstar-spilling sammen med sønnen og svigerdattera vår. det ble litt feiring av bursdagen min som er i dag. Veldig koselig. :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki-2.0 skrev (8 timer siden):

I dag eller i går blir det vel egentlig da, har vi hatt superkoselig middag her og singstar-spilling sammen med sønnen og svigerdattera vår. det ble litt feiring av bursdagen min som er i dag. Veldig koselig. :)

Gratulerer så mye med dagen! :gratulerer: :gratulerermeddagen:

Høres ut som en bra feiring! Hvordan skal nyttårsaften tilbringes? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenker vi å ta årets siste svømming, og vi er sikkert ikke alene så tenker å være på plass tidlig. 

:svømmer:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen! :gratulerer: :gratulerermeddagen:

Høres ut som en bra feiring! Hvordan skal nyttårsaften tilbringes? 

Tusen hjertelig takk! :blomst: Vet ikke hvordan nyttårsaften skal tilbringes, men antar at det blir stille og rolig :) Dere, da?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anki-2.0 skrev (58 minutter siden):

Tusen hjertelig takk! :blomst: Vet ikke hvordan nyttårsaften skal tilbringes, men antar at det blir stille og rolig :) Dere, da?

Samme her. Vi pleier å samles en stor gjeng, men i år er det så mye sykdom at det ikke blir noe av. Alle har barn og familiene har ligget langflate med diverse, utenom oss da. Vi tar samlingen en helg når alt roer seg. Vi har bestemt oss for at vi ska ha en skikkelig digg, hjemmelaget burger i morgen vi, niesen skal på fest så blir bare oss og katten. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye folk i svømmehallen i dag. Mest barnefamilier som var i familieavd, så vi fikk svømt effektivt og greit vi. Men litt trangt i garderoben på tur ut. Godt å bevege seg litt, få litt puls og ikke bare føle seg mett. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (19 timer siden):

@Rumle Mandler fungerer kjempe bra! Takk for tips! :blomst2:

Så bra! :jepp:

Daryl Dixon skrev (På 28.12.2024 den 20.40):

Har en rosa snittet amaryllis som er så fin nå! Begge i potte blomstret til jul, en rød og en hvit. 

Jeg har havnet i romjulståka, hvilken dato og ukedag det er måtte jeg telle meg frem til. Fikk kritikk for at middagen ikke var lørdagsmiddag. Jeg viste jo ikke hvilken dag det var. ...hmmm🤔 Det blingset jeg på før jul og. Vel, ble torsk i dag. I morgen gidder jeg ikke lage middag, da kan folk fikse seg selv. Er lei mat i grunn nå, det får ikke jeg lov å si. 

Fikk vite at nyttårsaftenplanene går i vasken i dag, så vet ikke hva vi finner på. Gjerne så lite som mulig. 

Håper folk har det fint!

Jeg har faktisk null amaryllis denne julen, det ble til at jeg ikke kjøpte inn, og av alle jeg har pottet om er det kun en som har satt knopp, så jeg må ha gjort noe feil i høst :( Kanskje de lå for kort tid kaldt/mørkt :vetikke:

Men, jeg fikk en nydelig julebukett med roser til jul, som står fint enda, nyter den i stedet :jepp:

Anki-2.0 skrev (15 timer siden):

Gratulerer med dagen!!! :blomst2:

Mine nyttårsforsetter får bli å fortsette å prøve å fokusere på å ta en dag av gangen, det har forsåvidt vært fokuset mitt ganske lenge nå, så ikke noe nytt fortsett i den forstand.

Ord for året må jeg tenke litt mer på :nikke:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (1 time siden):

Så bra! :jepp:

Jeg har faktisk null amaryllis denne julen, det ble til at jeg ikke kjøpte inn, og av alle jeg har pottet om er det kun en som har satt knopp, så jeg må ha gjort noe feil i høst :( Kanskje de lå for kort tid kaldt/mørkt :vetikke:

Men, jeg fikk en nydelig julebukett med roser til jul, som står fint enda, nyter den i stedet :jepp:

Gratulerer med dagen!!! :blomst2:

Mine nyttårsforsetter får bli å fortsette å prøve å fokusere på å ta en dag av gangen, det har forsåvidt vært fokuset mitt ganske lenge nå, så ikke noe nytt fortsett i den forstand.

Ord for året må jeg tenke litt mer på :nikke:

Tror du de kan sette knopper senere?

Har noen roser som står veldig pent og, de har stått en uke og like fine! 

Det er et bra nyttårsforsett/mål! Like greit å overføre et man vil jobbe videre med, enn å finne på stadig nye.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

Tror du de kan sette knopper senere?

Har noen roser som står veldig pent og, de har stått en uke og like fine! 

Det er et bra nyttårsforsett/mål! Like greit å overføre et man vil jobbe videre med, enn å finne på stadig nye.

Jeg vet jammen ikke, men kan jo håpe :jepp:

Gøy når buketter står fint lenge 😊

Hjemmelagde burgere høres ut som en god nyttårsmeny forresten! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SVK nå er han ene Donald tegneren du har snakket om på sjakksendingen live og tegner de som er i studioet :jepp:

Arild Midthun

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (18 timer siden):

@SVK nå er han ene Donald tegneren du har snakket om på sjakksendingen live og tegner de som er i studioet :jepp:

Arild Midthun

Takk! Så kult!  Har sett at Arild Midthun tidligere har skrevet Donald-historie om Magnus Carlsen, men jeg har aldri lest historien selv. Det er noen striper fra tegneserien helt nederst på forsiden:

4f90e367-514b-4290-b14d-a0d36c66d804-w_7

Endret av SVK
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...