Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God lillejulaften. Jeg var tidlig ute og fikk handlet juleblomster i dag, og godt var det. Er egentlig i rute.  Hadde en så dårlig dag på lørdag, alt var tungt og klarte ikke fungere i det hele tatt. Heldigvis kun den dagen. I går var det tilbake til å fungere, men jeg får så vondt i meg når min niese får med seg sånne episoder, jeg vil skjerme henne for det og ikke påvirke henne noe, det er så fort gjort. 

Jeg skal snart på kirkegården og tenne lys, skal møte min søster. Vi pleier å møtes og "se på" kvelden før kvelden, på lillejulaften, men ikke i år. Vi skal møtes i morgen da. 

Håper alle har en rolig og fin dag i dag. :blomst:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere en nydelig jul og alt godt for det nye året! ❤️ For en koselig tråd, med fine folk 😊 

Juledikt

Til venstre for månen, nord over trærne.
To ganger rundt en blinkende stjerne.
Ta så til høyre der alvene bor.
Så litt på skrå der snøklokker gror.
Høyt over fjellet der trollene lever.
Litt under stedet der stjerneskudd svever.
Og så til slutt hvis du virkelig tror,
kommer du dit hvor julenissen bor.

Husker ikke forfatteren, dessverre. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elline skrev (3 timer siden):

Ønsker dere en nydelig jul og alt godt for det nye året! ❤️ For en koselig tråd, med fine folk 😊 

Juledikt

Til venstre for månen, nord over trærne.
To ganger rundt en blinkende stjerne.
Ta så til høyre der alvene bor.
Så litt på skrå der snøklokker gror.
Høyt over fjellet der trollene lever.
Litt under stedet der stjerneskudd svever.
Og så til slutt hvis du virkelig tror,
kommer du dit hvor julenissen bor.

Husker ikke forfatteren, dessverre. 

God jul! Og velkommen. :velkommen:

Så fint dikt. :lillesky: Skikkelig barlig juleglede. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg landet på sofaen. Den har jeg vasket over med en fuktig klut, og kjenner nå at den ikke var helt tørr... 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en litt travel dag med å forsøke å få pyntet, men nå er det julepyntet og jeg må bare pynte noen synapse-baner i hjernen også så jeg greier å sette pris på min egen innsats. 😅 Håper dere får en fin kvelden før kvelden, jeg ser frem til å legge meg, og er spent på hva en kan få utrettet før julen ringes inn kl. 17. 🙈

Vasking av sofa høres ut som next level vasking, med mindre det er skinn, da er det vel en sånn ting man må? 

Fint dikt @Elline 🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm2.0 skrev (14 timer siden):

Har vært en litt travel dag med å forsøke å få pyntet, men nå er det julepyntet og jeg må bare pynte noen synapse-baner i hjernen også så jeg greier å sette pris på min egen innsats. 😅 Håper dere får en fin kvelden før kvelden, jeg ser frem til å legge meg, og er spent på hva en kan få utrettet før julen ringes inn kl. 17. 🙈

Vasking av sofa høres ut som next level vasking, med mindre det er skinn, da er det vel en sånn ting man må? 

Fint dikt @Elline 🥰

Ikke stress for mye i dag, det blir jul uansett. :blomst:

Vasker bare over med våt klut, har velur eller fløyelstoff på sofaen, så blir fort flekker, men lett å vaske av, gjort på et par minutter. :nikke:

God jul alle sammen! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (På 23.12.2024 den 12.43):

God lillejulaften. Jeg var tidlig ute og fikk handlet juleblomster i dag, og godt var det. Er egentlig i rute.  Hadde en så dårlig dag på lørdag, alt var tungt og klarte ikke fungere i det hele tatt. Heldigvis kun den dagen. I går var det tilbake til å fungere, men jeg får så vondt i meg når min niese får med seg sånne episoder, jeg vil skjerme henne for det og ikke påvirke henne noe, det er så fort gjort. 

Jeg skal snart på kirkegården og tenne lys, skal møte min søster. Vi pleier å møtes og "se på" kvelden før kvelden, på lillejulaften, men ikke i år. Vi skal møtes i morgen da. 

Håper alle har en rolig og fin dag i dag. :blomst:

Riktig god jul til alle i tråden. Håper dere får en fin jul med gode stunder der dere er ❤

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har peis på TV-en, litt julemusikk, tenker å høre Sølvguttene kl. 17, ta en telefon og ta jula med den formen den har. 

Ønsker dere en så god jul dere kan ha, og at noen deilige rolige øyeblikk fyker deres vei. 🎄🎅💃🏼❤️

Nå tenkte jeg at vi er alle reinsdyrene til nissen, Rumle og Dixon, Pixie og Rainstorm, Anki og SVK, Sola må vel være Rudolf siden den lyser jo. 🎅🎅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden):

Jeg har peis på TV-en, litt julemusikk, tenker å høre Sølvguttene kl. 17, ta en telefon og ta jula med den formen den har. 

Ønsker dere en så god jul dere kan ha, og at noen deilige rolige øyeblikk fyker deres vei. 🎄🎅💃🏼❤️

Nå tenkte jeg at vi er alle reinsdyrene til nissen, Rumle og Dixon, Pixie og Rainstorm, Anki og SVK, Sola må vel være Rudolf siden den lyser jo. 🎅🎅

Ser det for meg! :ninuskapus: God jul! ❤

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

Håper alle fikk en fin dag i går, og en rolig dag i dag (om det trengs).

:nissevink:

Hadde dere en fin feiring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm2.0 skrev (23 timer siden):

Litt på etterskudd, men håper dere alle har en så fin jul som mulig. Vi hadde en koselig julaften sammen med sønnen og svigerdattera vår. Pakkeåpninga varte til kl 3 på natta med litt spilling innimellom gaveåpning (Familiedilemmas og Drøye dilemmas) .

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (8 timer siden):

Hadde dere en fin feiring? :)

Absolutt. Første gang på lenge jeg møter opp til middag og dekket bord uten å bidra selv. Ble en veldig avslappet dag.

Hadde du en fin dag?

Anki-2.0 skrev (7 timer siden):

Litt på etterskudd, men håper dere alle har en så fin jul som mulig. Vi hadde en koselig julaften sammen med sønnen og svigerdattera vår. Pakkeåpninga varte til kl 3 på natta med litt spilling innimellom gaveåpning (Familiedilemmas og Drøye dilemmas) .

Wow, da koser man seg, når man holder ut til 3! Det var så hyggelig å lese, du fortjener en fin julefeiring.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann har jeg fått. Prøver meg frem med gaviscon, det smaker helt forferdelig! Ikke hjelper det veldig heller. Eneste jeg har foreløpig så får bare prøve videre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen.

Katten har lagt seg midt på gulvet, breiere seg ut, og ser ut som tepper på Grevinnen og Hovmesteren. Som jeg ikke så på i år.

Skal steke kalkunbryst, lage eggerøre, dansere litt mat, og dekke bord i dag, et lite lag hvor alle har med seg noe. Heldigvis noen timer til, kroppen har ikke våknet enda.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (14 timer siden):

Absolutt. Første gang på lenge jeg møter opp til middag og dekket bord uten å bidra selv. Ble en veldig avslappet dag.

Hadde du en fin dag?

Wow, da koser man seg, når man holder ut til 3! Det var så hyggelig å lese, du fortjener en fin julefeiring.

Så fint. Da var dere i besøk da?

Ja, den var helt grei, stille og rolig 🙂

Daryl Dixon skrev (14 timer siden):

Halsbrann har jeg fått. Prøver meg frem med gaviscon, det smaker helt forferdelig! Ikke hjelper det veldig heller. Eneste jeg har foreløpig så får bare prøve videre.

Kjipt! Jeg var veldig mye plaget med det i ungdomstiden, for meg hjalp det faktisk å spise et par mandler (tygge de godt), for noen hjelper det å drikke litt melk og. Kanskje mandelmelk hadde vært noe? :ler:

Håper det gir seg snart!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (40 minutter siden):

Så fint. Da var dere i besøk da?

Ja, den var helt grei, stille og rolig 🙂

Kjipt! Jeg var veldig mye plaget med det i ungdomstiden, for meg hjalp det faktisk å spise et par mandler (tygge de godt), for noen hjelper det å drikke litt melk og. Kanskje mandelmelk hadde vært noe? :ler:

Håper det gir seg snart!

Ja, vi var hos mamma og pappa, og de fikk hjelp til middagen, så var bare gjest. Nesten uvant, men godt.

Åå vettu, det har jeg jo hørt at mandler hjelper! Takk for påminnelsen, det skal jeg prøve i kveld før jeg legger meg. Er mest plagsomt når jeg skal sove. Blir noen mandler og en slurk mandelmelk. :ler: og gaviscon på nattbordet tilfelle. 

Hvordan er juleværet hos deg?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Ja, vi var hos mamma og pappa, og de fikk hjelp til middagen, så var bare gjest. Nesten uvant, men godt.

Åå vettu, det har jeg jo hørt at mandler hjelper! Takk for påminnelsen, det skal jeg prøve i kveld før jeg legger meg. Er mest plagsomt når jeg skal sove. Blir noen mandler og en slurk mandelmelk. :ler: og gaviscon på nattbordet tilfelle. 

Hvordan er juleværet hos deg?

Så bra at du slapp å styre med maten :nikke: Håper mandlene hjelper! 

Været er veldig dystert, mørkt og regn. Men, det er ganske mildt, har vært oppe i 10 grader på det varmeste. Hvordan er det hos dere?

Er det dere som skal ha besøk i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...