Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

SVK skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt årets Donald julehefte. Det er ganske stiv pris. Tror det var 95 kroner for heftet på 32 sider. 

Men det var en helt ny historie og skrevet og laget av nordmennene Arild Midthun, Knut Nærum og Tormod Løkling så jeg kjøpte heftet.  Har likt deres tidligere historier. I tillegg tar jeg vare på juleheftene så jeg kan få lest dem også i fremtidige juler(heter det juler?). 

God helg! 

Så koselig med julehefte, det har jeg ikke kjøpt på lenge jeg. Men det er jo gøy med tegneserieblader.

Er det sånn du koser deg med før jul eller sparer du til jula?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (20 timer siden):

Helt enig i det første! Håper også det blir med tanken hos henne. Men ja, jeg og skjønner hva hun mente i grunn.

Ta pynting i sin tid når du har lyst, da blir det koseligere! 

Det er et veldig godt poeng. Ta det i sin tid, når en har lyst, ja, for hvis en pusher det når en bare er sur og gretten, så kanskje en bare føler at det er mer stress? Mens hvis en venter til en faktisk kjenner "nei, nå vil jeg litt", så kan en kjenne litt kos når en gjør det. Forstod jeg deg rett nå? Det resonnerte veldig med meg i alle fall. 

Men nå er det jo faktisk helg, jeg er ikke egentlig motivert til å rydde noe heller, men jeg er innmari motivert til å ikke ha uorden rundt meg, så i dag kommer jeg til å ta meg på tak!

God helg! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Så koselig med julehefte, det har jeg ikke kjøpt på lenge jeg. Men det er jo gøy med tegneserieblader.

Er det sånn du koser deg med før jul eller sparer du til jula?

Planen er å lese heftet i kveld.  :nisse:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (3 timer siden):

Det er et veldig godt poeng. Ta det i sin tid, når en har lyst, ja, for hvis en pusher det når en bare er sur og gretten, så kanskje en bare føler at det er mer stress? Mens hvis en venter til en faktisk kjenner "nei, nå vil jeg litt", så kan en kjenne litt kos når en gjør det. Forstod jeg deg rett nå? Det resonnerte veldig med meg i alle fall. 

Men nå er det jo faktisk helg, jeg er ikke egentlig motivert til å rydde noe heller, men jeg er innmari motivert til å ikke ha uorden rundt meg, så i dag kommer jeg til å ta meg på tak!

God helg! 

Ja! Nettopp! :nikke: jeg hører på podcasten Julestemning med Ronny og Live nå på 4.året. og der sier de så fint, at du kan ikke powerwalke deg gjennom for å få Julestemning. Men ta de små blaffene og gjøre de koselige, skape små "koselommer" som Ronny sier, ( @Rumle liker ikke det ordet.🤫)

Anbefaler den podcasten, og 1.sesong er den beste! Ligger på nrk radio appen. 

SVK skrev (3 timer siden):

Planen er å lese heftet i kveld.  :nisse:

Å da må du kose deg. Håper du har julebrus i stettglass og noe godt ellers til.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (7 timer siden):

Jeg har kjøpt årets Donald julehefte. Det er ganske stiv pris. Tror det var 95 kroner for heftet på 32 sider. 

Men det var en helt ny historie og skrevet og laget av nordmennene Arild Midthun, Knut Nærum og Tormod Løkling så jeg kjøpte heftet.  Har likt deres tidligere historier. I tillegg tar jeg vare på juleheftene så jeg kan få lest dem også i fremtidige juler(heter det juler?). 

God helg! 

Så koselig, jeg må huske å kjøpe det og, skal gi i julegave :jepp:

Rainstorm2.0 skrev (4 timer siden):

God helg! 

Det er den eneste måten jeg klarer å få gjort ting og :nikke: Lykke til!

Håper alle har det bra, god fredag og helg :blomst2:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (5 minutter siden):

Ja! Nettopp! :nikke: jeg hører på podcasten Julestemning med Ronny og Live nå på 4.året. og der sier de så fint, at du kan ikke powerwalke deg gjennom for å få Julestemning. Men ta de små blaffene og gjøre de koselige, skape små "koselommer" som Ronny sier, ( @Rumle liker ikke det ordet.🤫)

Nei, det er sant! Det hadde jeg faktisk glemt! Men, det tok jammen ikke mange sekundene før det ble nevnt! :ler: 

Prøvde å høre på den første episoden, men den er nok bare ikke for meg den podcasten, sånn er det bare :nikke: Bra du koser deg med den da! :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (6 minutter siden):

Nei, det gir jo ikke mening. Powerwalking får kanskje ting gjort, men stemning gir det ikke, pluss at mest sannsynlig gir det en energi-smell også. "koselommer" :ler: Takk for tipset, skal sjekke den ut! 

Rumle skrev (3 minutter siden):

Det er den eneste måten jeg klarer å få gjort ting og :nikke: Lykke til!

Håper alle har det bra, god fredag og helg :blomst2:

Haha, takk for lykke til! Det trengs, for jeg har endt med å ta på skylappene for å ikke se uorden rundt meg, og selv om jeg knapt tør innrømme det sitter jeg i nattkjolen i senga fortsatt, hvordan er det mulig!? Jeg som hadde planene om å ta meg på tak i dag! *rister på hodet* 

God helg! :blomst:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden):

Nei, det gir jo ikke mening. Powerwalking får kanskje ting gjort, men stemning gir det ikke, pluss at mest sannsynlig gir det en energi-smell også. "koselommer" :ler: Takk for tipset, skal sjekke den ut! 

Haha, takk for lykke til! Det trengs, for jeg har endt med å ta på skylappene for å ikke se uorden rundt meg, og selv om jeg knapt tør innrømme det sitter jeg i nattkjolen i senga fortsatt, hvordan er det mulig!? Jeg som hadde planene om å ta meg på tak i dag! *rister på hodet* 

Det er lett for, dagene (og dagslyset) forsvinner så fort for tiden! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (10 minutter siden):

Takk. Nå minte du meg på at jeg egentlig skulle kjøpe julebrus i dag. Vet ikke om jeg har sagt det til dere før. Men i fjor kjøpte jeg en julebrus laget av noen naboer. Det var såpass lavt salgsvolum at de selger brusen ut av leiligheten deres.  Planen er å kjøpe i år også.  Både fordi det var gøy å prøve en ny julebrus og for å støtte naboene. 

Siden de selger julebrusen fra leiligheten så må jeg avtale tid for når jeg kan komme å hente den. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 minutter siden):

Det er lett for, dagene (og dagslyset) forsvinner så fort for tiden! 

Så fint at du sier det sånn. 😅 Og ja, det bare slynger seg videre, enten en er med på det eller ikke. 

SVK skrev (2 minutter siden):

Takk. Nå minte du meg på at jeg egentlig skulle kjøpe julebrus i dag. Vet ikke om jeg har sagt det til dere før. Men i fjor kjøpte jeg en julebrus laget av noen naboer. Det var såpass lavt salgsvolum at de selger brusen ut av leiligheten deres.  Planen er å kjøpe i år også.  Både fordi det var gøy å prøve en ny julebrus og for å støtte naboene. 

Siden de selger julebrusen fra leiligheten så må jeg avtale tid for når jeg kan komme å hente den. 

For en fin greie å lage hjemmelaget julebrus! Kult. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (Akkurat nå):

Så fint at du sier det sånn. 😅 Og ja, det bare slynger seg videre, enten en er med på det eller ikke. 

---

Kjenner meg igjen i den følelsen!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (11 minutter siden):

Så koselig, jeg må huske å kjøpe det og, skal gi i julegave :jepp:

Arild Midthun og  Tormod Løkling er bergensere. Kanskje det er en bokhandler eller kjøpesenter i Bergen  hvor de signerer juleheftet?  Vet ikke om det er en enkel måte å sjekke det på. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Arild Midthun og  Tormod Løkling er bergensere. Kanskje det er en bokhandler eller kjøpesenter i Bergen  hvor de signerer juleheftet?  Vet ikke om det er en enkel måte å sjekke det på. 

Ahhh forstår, men tror ikke det er nødvendig Men, takk for at du nevner det :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (4 timer siden):

Nei, det er sant! Det hadde jeg faktisk glemt! Men, det tok jammen ikke mange sekundene før det ble nevnt! :ler: 

Prøvde å høre på den første episoden, men den er nok bare ikke for meg den podcasten, sånn er det bare :nikke: Bra du koser deg med den da! :jepp:

Neida, sånn er det. Alle kan ikke like alt og det må være lov! 

SVK skrev (4 timer siden):

Hva slags smak er det på den brusen? Brun eller rød?

Rainstorm2.0 skrev (4 timer siden):

Powerwalk gir litt streng energi, og vi vil ikke ha militærstemning i advent. :ler:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Rød. Det er rød julebrus som gjelder her jeg bor. :nisse:

Bor ikke du i nærheten av Hamar? Så det er brun brus hos dere? 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (13 minutter siden):

Rød. Det er rød julebrus som gjelder her jeg bor. :nisse:

Bor ikke du i nærheten av Hamar? Så det er brun brus hos dere? 

Stemmer, her er hamarbrusen på topp. :nikke: Men jeg takker ja, til rød og jeg altså. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daryl Dixon skrev (28 minutter siden):

Neida, sånn er det. Alle kan ikke like alt og det må være lov! 

Powerwalk gir litt streng energi, og vi vil ikke ha militærstemning i advent. :ler:

Sant det :nikke:

Har du sett julebrusepisoden på 24 stjerner forresten?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Stemmer, her er hamarbrusen på topp. :nikke: Men jeg takker ja, til rød og jeg altså. 

Jeg drikker brun julebrus også. Men smakte først brun julebrus som voksen. Som barn hadde jeg aldri hørt om at julebrus kunne være noe annet enn rød. 

Endret av SVK
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Sant det :nikke:

Har du sett julebrusepisoden på 24 stjerner forresten?

Ja, det har jeg. :nikke: Har sett dagens og. 

Hadde knekt helt om jeg fikk den ramsalte drinken.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 små røde Hansa er kjøpt inn her, det for holde, for jeg er egentlig ikke så glad i julebrus lenger, men litt må til for nostalgiens skyld :jepp:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...