Rainstorm2.0 Skrevet 13. september #20281 Del Skrevet 13. september Da er helgevasken tatt, et glass med pepsi max servert og det er endelig helg! God helg og fredag! 🏖️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. september #20282 Del Skrevet 13. september (endret) Rainstorm2.0 skrev (2 minutter siden): Da er helgevasken tatt, et glass med pepsi max servert og det er endelig helg! God helg og fredag! 🏖️ Så herlig! Er det fast fredagstradisjon? Jeg har ikke begynt på noe enda, sitter og prøver å psyke meg opp hehe Endret 13. september av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. september #20283 Del Skrevet 13. september Nei vent, jeg har jo satt på klær! 💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 13. september #20284 Del Skrevet 13. september Rumle skrev (2 minutter siden): Så herlig! Er det fast fredagstradisjon? Jeg har ikke begynt på noe enda, sitter og prøver å psyke meg opp hehe Ja, prøver i alle fall å få det til! Helga blir alltid bedre om jeg er i form til å ta en liten shinings på fredagen, hvis ikke føler jeg det henger over meg. Har lest om noe i det siste om estetisk sensitivitet (aesthetic sensitivity), det var nytt for meg, har du hørt om det? Uansett er da poenget at noen mennesker faktisk blir stresset sånn rent fysiologisk i nervesystemet av uorden rundt seg, og vil bli beroliget av skjønnhet. Jeg har alltid sagt at "rot og kaos rundt meg påvirker meg veldig", men liksom ikke tenkt mer over det. Men så er det faktisk en greie? Mind blown. Og så er det jo typisk når er ekstra sliten at en dropper å rydde opp den tingen, legge bort de greiene osv. (i alle fall er jeg sånn), men nå tester jeg ut om det kan påvirke kreftene mine om så minimalt med å gjøre det til en prioritet med behagelige og skjønne omgivelser. 🤷♀️ Rumle skrev (1 minutt siden): Nei vent, jeg har jo satt på klær! 💪 Må ikke du snakke deg ned her, å sette på klær er absolutt noe, du er godt i gang 💪❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. september #20285 Del Skrevet 13. september Rainstorm2.0 skrev (Akkurat nå): Ja, prøver i alle fall å få det til! Helga blir alltid bedre om jeg er i form til å ta en liten shinings på fredagen, hvis ikke føler jeg det henger over meg. Har lest om noe i det siste om estetisk sensitivitet (aesthetic sensitivity), det var nytt for meg, har du hørt om det? Uansett er da poenget at noen mennesker faktisk blir stresset sånn rent fysiologisk i nervesystemet av uorden rundt seg, og vil bli beroliget av skjønnhet. Jeg har alltid sagt at "rot og kaos rundt meg påvirker meg veldig", men liksom ikke tenkt mer over det. Men så er det faktisk en greie? Mind blown. Og så er det jo typisk når er ekstra sliten at en dropper å rydde opp den tingen, legge bort de greiene osv. (i alle fall er jeg sånn), men nå tester jeg ut om det kan påvirke kreftene mine om så minimalt med å gjøre det til en prioritet med behagelige og skjønne omgivelser. 🤷♀️ Må ikke du snakke deg ned her, å sette på klær er absolutt noe, du er godt i gang 💪❤️ Helt enig, det føles SÅ mye bedre. Har ikke hørt det eksakte utrykket før, men det overrasker meg ikke for jeg kjenner veldig på det selv og har egentlig alltid vært veldig var for sånt Det er sant! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 13. september #20286 Del Skrevet 13. september Rumle skrev (3 minutter siden): Helt enig, det føles SÅ mye bedre. Har ikke hørt det eksakte utrykket før, men det overrasker meg ikke for jeg kjenner veldig på det selv og har egentlig alltid vært veldig var for sånt Det er sant! Så spennende at du også er sånn! Jeg leser generelt om temaet høysensitive personer, så slik jeg kom inn på det. Synes det er veldig interessant å sette seg litt inn i. Er liksom som at jeg har hatt en disconnect der jeg har sagt "det påvirker meg så mye" og så ikke egentlig tatt inn at det er en reell ting, og at det påvirker meg faktisk, ikke bare på tull på en måte. Av og til er jeg litt treig. 😅 Tar du noen hensyn til det liksom i hverdagen med tanke på interiør eller gå pene plasser f.eks? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 13. september Forfatter #20287 Del Skrevet 13. september Rumle skrev (29 minutter siden): Fysj! Opplevde akkurat det samme med en ny kartong iste i vår, har tatt sin tid før jeg orket å drikke det igjen. Veldig uggent! Håper møtet i dress gikk fint God fredag og helg i tråden Ja, mister så lysten på det. Kjøpte på gjennomsiktig flaske jeg nå. Hvis man ikke ser innholdet så aner man ikke hva som er der. Møtet gikk fint. Var godt å bruke hodet litt som det ble brukt før. Kom nettopp hjem. Nå må jeg ligge å lade litt før jeg starter med noe mer. Rainstorm2.0 skrev (8 minutter siden): Ja, prøver i alle fall å få det til! Helga blir alltid bedre om jeg er i form til å ta en liten shinings på fredagen, hvis ikke føler jeg det henger over meg. Har lest om noe i det siste om estetisk sensitivitet (aesthetic sensitivity), det var nytt for meg, har du hørt om det? Uansett er da poenget at noen mennesker faktisk blir stresset sånn rent fysiologisk i nervesystemet av uorden rundt seg, og vil bli beroliget av skjønnhet. Jeg har alltid sagt at "rot og kaos rundt meg påvirker meg veldig", men liksom ikke tenkt mer over det. Men så er det faktisk en greie? Mind blown. Og så er det jo typisk når er ekstra sliten at en dropper å rydde opp den tingen, legge bort de greiene osv. (i alle fall er jeg sånn), men nå tester jeg ut om det kan påvirke kreftene mine om så minimalt med å gjøre det til en prioritet med behagelige og skjønne omgivelser. 🤷♀️ Må ikke du snakke deg ned her, å sette på klær er absolutt noe, du er godt i gang 💪❤️ Kan kjenne meg igjen i det med rot og sånn, jeg kan tåle litt og i visse rom. Men best med orden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. september #20288 Del Skrevet 13. september (endret) Rainstorm2.0 skrev (1 time siden): Så spennende at du også er sånn! Jeg leser generelt om temaet høysensitive personer, så slik jeg kom inn på det. Synes det er veldig interessant å sette seg litt inn i. Er liksom som at jeg har hatt en disconnect der jeg har sagt "det påvirker meg så mye" og så ikke egentlig tatt inn at det er en reell ting, og at det påvirker meg faktisk, ikke bare på tull på en måte. Av og til er jeg litt treig. 😅 Tar du noen hensyn til det liksom i hverdagen med tanke på interiør eller gå pene plasser f.eks? Hmm nei, på en måte tenker jeg vel bare at det er bare sånn jeg er? Nå er jeg jo nesten bare hjemme pga sykdom, men her synes jeg at jeg kan finne masse vakkert, selv midt u rot og kaos, selv om det kanskje ikke egentlig er det for alle andre. Noe nytt som skjer i hagen, hvordan lyset faller inn vinduet, en halvvissen blomst som står i en vase, og plutselig, i det rette lyset ser helt perfekt ut. Og fargekombinasjoner, er en sucker for det Av og til er det noe så enkelt som en perfekt delt appelsin. Det vakre er jo overalt, om man bruker øynene Ellers har jeg alltid blitt lett berørt av kunst/litteratur/musikk osv. Nå for tiden er jeg for utslitt til å lese, og hører minimalt på musikk, det savner jeg utrolig mye, spesielt lesingen! Men, det du spurte om var vel om jeg tar hensyn, jeg har nesten alltid dempet belysning, og jeg har med vilje valgt gardiner med rosa/lilla i, fordi det er veldig beroligende for meg, av en eller annen grunn, samme med sengetøy Er sikkert flere eksempler l, men det var det jeg kom på nå Kanskje du gjør noe du og uten at du egentlig er klar over det, bare fordi du liker det best sånn? Og hva med deg Dixon? Daryl Dixon skrev (1 time siden): Ja, mister så lysten på det. Kjøpte på gjennomsiktig flaske jeg nå. Hvis man ikke ser innholdet så aner man ikke hva som er der. Møtet gikk fint. Var godt å bruke hodet litt som det ble brukt før. Kom nettopp hjem. Nå må jeg ligge å lade litt før jeg starter med noe mer. Kan kjenne meg igjen i det med rot og sånn, jeg kan tåle litt og i visse rom. Men best med orden. Så bra at det gikk fint Endret 13. september av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. september #20289 Del Skrevet 13. september Og nå, støvsuging! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 13. september #20290 Del Skrevet 13. september Rumle skrev (7 minutter siden): Hmm nei, på en måte tenker jeg vel bare at det er bare sånn jeg er? Nå er jeg jo nesten bare hjemme pga sykdom, men her synes jeg at jeg kan finne masse vakkert, selv midt u rot og kaos, selv om det kanskje ikke egentlig er det for alle andre. Noe nytt som skjer i hagen, hvordan lyset faller inn vinduet, en halvvissen blomst som står i en vase, og plutselig, i det rette lyset ser helt perfekt ut. Og fargekombinasjoner, er en sucker for det Av og til er det noe så enkelt som en perfekt delt appelsin. Det vakre er jo overalt, om man bruker øynene Ellers har jeg alltid blitt lett berørt av kunst/litteratur/musikk osv. Nå for tiden er jeg for utslitt til å lese, og hører minimalt på musikk, det savner jeg utrolig mye, spesielt lesingen! Men, det du spurte om var vel om jeg tar hensyn, jeg har nesten alltid dempet belysning, og jeg har med vilje valgt gardiner med rosa/lilla i, fordi det er veldig beroligende for meg, av en eller annen grunn, samme med sengetøy Er sikkert flere eksempler l, men det var det jeg kom på nå Kanskje du gjør noe du og uten at du egentlig er klar over det, bare fordi du liker det best sånn? Og hva med deg Dixon? Åh, takk for at du delte, du ble jo reint poetisk inni der med den perfekte halvvisne blomsten i riktig lysskjær og en perfekt delt appelsin. Kanskje det blir et dikt en dag. 😅🥰 Det er sant at det er mye fint i de små tingene. Jeg "danderer" mat/snacks i koselige skåler og på brett, jeg har sånne favoritt-ting, en bestemt kopp f.eks og da er det liksom "ahh, i dag blir det den svarte koppen🥰", sånne små glimt av skjønnhet. Ellers begynte jeg å se på interiør-videoer på YouTube for noen år siden for å lære litt, og har økt velværen rundt meg litt etter litt med å bruke noen av tipsene derfra. Men jeg tenkte aldri at det hadde sammenheng også med at skjønnhet var viktig for meg. For ikke å snakke om at jeg har "declutter"-prosjekter flere ganger i året, men det handler kanskje mer om sensorisk sensitivitet, i form av kaotisk synsinntrykk. Men du har rett, jeg har sikkert gjort flere ting som underbevisst har handlet om det. Nå etter jeg begynte å lese om det prioriterer jeg mer å ha det ryddig hele tiden, tente lys (mest fordi det er høst, hihi) og har tenkt å forsøke å ha mer tid med musikk, pynter meg selv mer selv om jeg bare er hjemme, oppsøke kanskje en park eller lignende? Natur er visstnok også inn i det estiske sensitive blir særlig berørt av. Jeg håper så veldig for deg at du snart får litt mer krefter så du kan lese en bok igjen. 🙏 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Møtet gikk fint. Var godt å bruke hodet litt som det ble brukt før. Kom nettopp hjem. Nå må jeg ligge å lade litt før jeg starter med noe mer. Kan kjenne meg igjen i det med rot og sånn, jeg kan tåle litt og i visse rom. Men best med orden. God ladings! Hvis uorden er i et rom jeg sjeldent er i så påvirker det ikke så mye, men der jeg oppholder meg fysj. Tror også det kan gjøre av og til at jeg rømmer inn i en skjerm, for da tror jeg at jeg kommer unna det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 13. september Forfatter #20291 Del Skrevet 13. september Rumle skrev (1 time siden): Hmm nei, på en måte tenker jeg vel bare at det er bare sånn jeg er? Nå er jeg jo nesten bare hjemme pga sykdom, men her synes jeg at jeg kan finne masse vakkert, selv midt u rot og kaos, selv om det kanskje ikke egentlig er det for alle andre. Noe nytt som skjer i hagen, hvordan lyset faller inn vinduet, en halvvissen blomst som står i en vase, og plutselig, i det rette lyset ser helt perfekt ut. Og fargekombinasjoner, er en sucker for det Av og til er det noe så enkelt som en perfekt delt appelsin. Det vakre er jo overalt, om man bruker øynene Ellers har jeg alltid blitt lett berørt av kunst/litteratur/musikk osv. Nå for tiden er jeg for utslitt til å lese, og hører minimalt på musikk, det savner jeg utrolig mye, spesielt lesingen! Men, det du spurte om var vel om jeg tar hensyn, jeg har nesten alltid dempet belysning, og jeg har med vilje valgt gardiner med rosa/lilla i, fordi det er veldig beroligende for meg, av en eller annen grunn, samme med sengetøy Er sikkert flere eksempler l, men det var det jeg kom på nå Kanskje du gjør noe du og uten at du egentlig er klar over det, bare fordi du liker det best sånn? Og hva med deg Dixon? Så bra at det gikk fint Det er så deilig når man plutselig blir blir bergtatt av noe tilfeldig som bare ser så perfekt ut. ❤️ Slike øyeblikk må man ta vare på! Mine beroligende farger er blå og grønntoner, har så mye grønt at det nesten blir for dumt. Rainstorm2.0 skrev (52 minutter siden): Åh, takk for at du delte, du ble jo reint poetisk inni der med den perfekte halvvisne blomsten i riktig lysskjær og en perfekt delt appelsin. Kanskje det blir et dikt en dag. 😅🥰 Det er sant at det er mye fint i de små tingene. Jeg "danderer" mat/snacks i koselige skåler og på brett, jeg har sånne favoritt-ting, en bestemt kopp f.eks og da er det liksom "ahh, i dag blir det den svarte koppen🥰", sånne små glimt av skjønnhet. Ellers begynte jeg å se på interiør-videoer på YouTube for noen år siden for å lære litt, og har økt velværen rundt meg litt etter litt med å bruke noen av tipsene derfra. Men jeg tenkte aldri at det hadde sammenheng også med at skjønnhet var viktig for meg. For ikke å snakke om at jeg har "declutter"-prosjekter flere ganger i året, men det handler kanskje mer om sensorisk sensitivitet, i form av kaotisk synsinntrykk. Men du har rett, jeg har sikkert gjort flere ting som underbevisst har handlet om det. Nå etter jeg begynte å lese om det prioriterer jeg mer å ha det ryddig hele tiden, tente lys (mest fordi det er høst, hihi) og har tenkt å forsøke å ha mer tid med musikk, pynter meg selv mer selv om jeg bare er hjemme, oppsøke kanskje en park eller lignende? Natur er visstnok også inn i det estiske sensitive blir særlig berørt av. Jeg håper så veldig for deg at du snart får litt mer krefter så du kan lese en bok igjen. 🙏 God ladings! Hvis uorden er i et rom jeg sjeldent er i så påvirker det ikke så mye, men der jeg oppholder meg fysj. Tror også det kan gjøre av og til at jeg rømmer inn i en skjerm, for da tror jeg at jeg kommer unna det. Blir en hverdagspoesi, som man kjenner seg så godt igjen i!! Ble ikke lading, tok to min så kastet jeg meg rundt og lagde pastasaus. Men nå er det fredagskveld! Nydusja og klar til å trykke play på Forræder! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. september #20292 Del Skrevet 13. september Rainstorm2.0 skrev (2 timer siden): Åh, takk for at du delte, du ble jo reint poetisk inni der med den perfekte halvvisne blomsten i riktig lysskjær og en perfekt delt appelsin. Kanskje det blir et dikt en dag. 😅🥰 Det er sant at det er mye fint i de små tingene. Jeg "danderer" mat/snacks i koselige skåler og på brett, jeg har sånne favoritt-ting, en bestemt kopp f.eks og da er det liksom "ahh, i dag blir det den svarte koppen🥰", sånne små glimt av skjønnhet. Ellers begynte jeg å se på interiør-videoer på YouTube for noen år siden for å lære litt, og har økt velværen rundt meg litt etter litt med å bruke noen av tipsene derfra. Men jeg tenkte aldri at det hadde sammenheng også med at skjønnhet var viktig for meg. For ikke å snakke om at jeg har "declutter"-prosjekter flere ganger i året, men det handler kanskje mer om sensorisk sensitivitet, i form av kaotisk synsinntrykk. Men du har rett, jeg har sikkert gjort flere ting som underbevisst har handlet om det. Nå etter jeg begynte å lese om det prioriterer jeg mer å ha det ryddig hele tiden, tente lys (mest fordi det er høst, hihi) og har tenkt å forsøke å ha mer tid med musikk, pynter meg selv mer selv om jeg bare er hjemme, oppsøke kanskje en park eller lignende? Natur er visstnok også inn i det estiske sensitive blir særlig berørt av. Jeg håper så veldig for deg at du snart får litt mer krefter så du kan lese en bok igjen. 🙏 God ladings! Hvis uorden er i et rom jeg sjeldent er i så påvirker det ikke så mye, men der jeg oppholder meg fysj. Tror også det kan gjøre av og til at jeg rømmer inn i en skjerm, for da tror jeg at jeg kommer unna det. Jeg tror sånne små ritualer man gjør bare for seg selv er viktig, og kanskje spesielt viktig å ha det innarbeidet når man ellers sliter og har det dårlig Tror også natur er bra og viktig for alle, mye mer enn vi egentlig forstår. Håper lesingen snart faller på plass jeg og, det trengs! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. september #20293 Del Skrevet 13. september (endret) Daryl Dixon skrev (1 time siden): Det er så deilig når man plutselig blir blir bergtatt av noe tilfeldig som bare ser så perfekt ut. ❤️ Slike øyeblikk må man ta vare på! Mine beroligende farger er blå og grønntoner, har så mye grønt at det nesten blir for dumt. Blir en hverdagspoesi, som man kjenner seg så godt igjen i!! Ble ikke lading, tok to min så kastet jeg meg rundt og lagde pastasaus. Men nå er det fredagskveld! Nydusja og klar til å trykke play på Forræder! Blå og grønn er jeg veldig glad i og svært behagelige farger Nå er det fredagskveld her og! Pizza, friidrett, litt Nytt på Nytt innimellom og Forræder til slutt! Håper jeg holder ut! Ha en fin kveld Endret 13. september av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 13. september #20294 Del Skrevet 13. september Rumle skrev (47 minutter siden): Jeg tror sånne små ritualer man gjør bare for seg selv er viktig, og kanskje spesielt viktig å ha det innarbeidet når man ellers sliter og har det dårlig Tror også natur er bra og viktig for alle, mye mer enn vi egentlig forstår. Håper lesingen snart faller på plass jeg og, det trengs! Du har så rett! Det er liksom også litt å gjøre stas på seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 13. september Forfatter #20295 Del Skrevet 13. september Rumle skrev (56 minutter siden): Blå og grønn er jeg veldig glad i og svært behagelige farger Nå er det fredagskveld her og! Pizza, friidrett, litt Nytt på Nytt innimellom og Forræder til slutt! Håper jeg holder ut! Ha en fin kveld Kos deg!! God fredagskveld! Jeg har sett forræder, nå skal jeg se Vegard og norseman. God helg alle! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 14. september Forfatter #20296 Del Skrevet 14. september God morgen. Jeg var oppe kl 5 og skulle hente litt vann, syntes det så ut som om det var snø ute, var så lyst liksom. Tenkte ikke på det mer, når jeg stod opp for en time siden lå det er tykt lag med rim på bakken! Det var ganske mye. Så nå er sommeren over ja. Skal være knall sol i dag da, så blir en varm dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 14. september #20297 Del Skrevet 14. september Daryl Dixon skrev (2 timer siden): God morgen. Jeg var oppe kl 5 og skulle hente litt vann, syntes det så ut som om det var snø ute, var så lyst liksom. Tenkte ikke på det mer, når jeg stod opp for en time siden lå det er tykt lag med rim på bakken! Det var ganske mye. Så nå er sommeren over ja. Skal være knall sol i dag da, så blir en varm dag. Er frosten kommet alt Er bare dager siden det var snakk om varmerekorder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 14. september Forfatter #20298 Del Skrevet 14. september Sola de skrev (44 minutter siden): Er frosten kommet alt Er bare dager siden det var snakk om varmerekorder Var bare 1varmegrad kl 7 30 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 14. september #20299 Del Skrevet 14. september Daryl Dixon skrev (30 minutter siden): Var bare 1varmegrad kl 7 30 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 14. september Forfatter #20300 Del Skrevet 14. september Satt å bladde i et blad, og så et akvarium. Så kom jeg på noe som Jeg hadde glemt! Jeg fikk skylda for å drepe gullfisken til søstera mi når vi var små! Jeg puttet nok riktig nok fingeren ned i vannet for å klappe den et par ganger, men så var den i en uhuman liten bolle, og døde etter den fikk nytt vann fra springen. Men så klart var det jeg som drepte den. Stakkars fisken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå