Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (Akkurat nå):

Den lager sikkert god kaffe :jepp:

Alltid like fint når fargene skifter ❤

Ja, lukter hverfall godt kaffe. 

Ja, det er nydelig. Og så begynner forræder snart!! :jepp: Blir spennende. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (11 minutter siden):

Ja, lukter hverfall godt kaffe. 

Ja, det er nydelig. Og så begynner forræder snart!! :jepp: Blir spennende. 

Ja! Gleder meg til det! :hoppe:

Ser det er ganske mange ukjente (for meg) som skal være med, det er bra :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en så fin pelargonia, Rød rosenknopp, den har jeg overvintret i 4-5 år nå. Og den trives godt. Står i en litt kjedelig potte da, lurer på om jeg skal lete etter en litt spesiell og fin potte før den må inn, så skal den få litt ny og god jord, og komme frem i den glansen den fortjener. Gøy at den kommer hvert år. 

Ser at det kan bli flystreik fra helgen, pokker... det gidder jeg virkelig ikke!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Jeg har en så fin pelargonia, Rød rosenknopp, den har jeg overvintret i 4-5 år nå. Og den trives godt. Står i en litt kjedelig potte da, lurer på om jeg skal lete etter en litt spesiell og fin potte før den må inn, så skal den få litt ny og god jord, og komme frem i den glansen den fortjener. Gøy at den kommer hvert år. 

Ser at det kan bli flystreik fra helgen, pokker... det gidder jeg virkelig ikke!

Ja, gjør det! :jepp: De er så fine! Veldig gøy med de som klarer seg år etter år.

Jeg har noen korall/oransje fargede som tåler det meste, de står i full blomst ute akkurat nå, veldig fine. Husker ikke hva de heter dessverre. 

Håper virkelig ikke det blir flystreik!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Ja, gjør det! :jepp: De er så fine! Veldig gøy med de som klarer seg år etter år.

Jeg har noen korall/oransje fargede som tåler det meste, de står i full blomst ute akkurat nå, veldig fine. Husker ikke hva de heter dessverre. 

Håper virkelig ikke det blir flystreik!

Jeg har også noen som er litt oransje, fra i fjor. :nikke: Satte to og to geranium sammen på høsten i fjor uten å huske det, så har to potter med både lys og mørk rosa, og en svart petunia i, synes det ble ganske fint. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (5 minutter siden):

Jeg har også noen som er litt oransje, fra i fjor. :nikke: Satte to og to geranium sammen på høsten i fjor uten å huske det, så har to potter med både lys og mørk rosa, og en svart petunia i, synes det ble ganske fint. 

Det høres fint ut! Klarte petuniaen seg og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har liten erfaring med petunia selv. 

Jeg har noen begoniaknoller som jeg bare tar inn på høsten i krukken, setter i kjelleren og tar ut etter påske. I fjor plantet jeg litt ekstra stemor i den og. Og i år har jammen stemorsblomstene kommet igjen! Det er litt av et mysterium, for det skulle jo virkelig ikke de overlevd. Det er nesten så jeg lurer på om de kan ha gått i frø og sådd seg selv? :klo: Det er faktisk en mulighet, for jeg oppdaget de stemorsblomstene ganske nylig, så de har brukt god tid. Jo, det må nok være sånn :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 timer siden):

Det høres fint ut! Klarte petuniaen seg og?

Nei, de plantet jeg nye i år. :nikke:

Jeg har liten erfaring med petunia selv. 

Jeg har noen begoniaknoller som jeg bare tar inn på høsten i krukken, setter i kjelleren og tar ut etter påske. I fjor plantet jeg litt ekstra stemor i den og. Og i år har jammen stemorsblomstene kommet igjen! Det er litt av et mysterium, for det skulle jo virkelig ikke de overlevd. Det er nesten så jeg lurer på om de kan ha gått i frø og sådd seg selv? :klo: Det er faktisk en mulighet, for jeg oppdaget de stemorsblomstene ganske nylig, så de har brukt god tid. Jo, det må nok være sånn :nikke:

Stemor har jeg opplevd har kommet igjen, tror som du sier at de frør seg. Jeg har i år fått mye vill-stemor(om det heter det ) i et bed, ganske mye og. Var ikke der i fjor.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de plantet jeg nye i år. :nikke:

Stemor har jeg opplevd har kommet igjen, tror som du sier at de frør seg. Jeg har i år fått mye vill-stemor(om det heter det ) i et bed, ganske mye og. Var ikke der i fjor.

Ja, jeg har opplevd det ute, men der får de jo fukt året rundt, aldri opplevd det når jorden har vært knusktørr, i kjelleren over så lang tid. Men, kanskje det bare er bra, så våkner de til liv når de kommer ut og får lys og regn :jepp:  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår altså ikke hva det pris samarbeidet mellom de store kjedene betyr/har betydd helt konkret for oss forbrukere? Prøvde å se de diskutere det på Dagsnytt 18, men ble i grunnen ikke klokere av det :vetikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår altså ikke hva det pris samarbeidet mellom de store kjedene betyr/har betydd helt konkret for oss forbrukere? Prøvde å se de diskutere det på Dagsnytt 18, men ble i grunnen ikke klokere av det :vetikke:

Helt enkelt er det vel at de har mindre intensiv for å konkurrere om å ha lavere priser for å tiltrekke seg kunder, noe som fører til høyere priser jevnt over. Slik jeg har forstått, men økonomi og finans er ikke min sterkeste side. Stod litt om det her: 

https://frifagbevegelse.no/nyheter/dagligvarekjedene-far-milliardgebyr-etter-prissamarbeid-6.158.1071193.37ae9314da

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (4 minutter siden):

Helt enkelt er det vel at de har mindre intensiv for å konkurrere om å ha lavere priser for å tiltrekke seg kunder, noe som fører til høyere priser jevnt over. Slik jeg har forstått, men økonomi og finans er ikke min sterkeste side. Stod litt om det her: 

https://frifagbevegelse.no/nyheter/dagligvarekjedene-far-milliardgebyr-etter-prissamarbeid-6.158.1071193.37ae9314da

Aha takk! For link og :jepp:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden):

https://www.nrk.no/norge/dette-er-konsekvensane-av-milliardgebyret-for-deg-1.17011651

Var også kommet en artikkel på nrk, som var litt tydeligere nå nettopp. Synes ofte Dax18 bare er krangling og kaos og om å gjøre å undergrave motparten 😬

Ja, er en del av det, men greit å følge med og. Er nok også  hjernen min som går rett i teflonmodus så snart det snakkes om økonomi :ler:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (21 timer siden):

Jeg så den saken, blir spennende å se når de anker osv. 

Rainstorm2.0 skrev (21 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/dette-er-konsekvensane-av-milliardgebyret-for-deg-1.17011651

Var også kommet en artikkel på nrk, som var litt tydeligere nå nettopp. Synes ofte Dax18 bare er krangling og kaos og om å gjøre å undergrave motparten 😬

Veldig greit at det kommer frem, synes jeg. De har forbrukerene i sin hule hånd. 

Krangleprogram synes jeg og, spes når politikere er med. Sylvie Listhaug og Hadja T holdt på å fly på hverandre en gang, det var mer action enn informativt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! 

Her har det stormet og tordnet innendørs. Mye krangling, ikke meg og SB, men ungdom mot oss. Nå er jeg sliten og lei. 

Hvis flyet ikke går, og turen går til dundas, må jet reise et annet sted. MÅ komme meg unna litt.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God helg! 

Her har det stormet og tordnet innendørs. Mye krangling, ikke meg og SB, men ungdom mot oss. Nå er jeg sliten og lei. 

Hvis flyet ikke går, og turen går til dundas, må jet reise et annet sted. MÅ komme meg unna litt.

Håper virkelig dere kommer dere på tur! Utrolig kjedelig at det skulle bli streik akkurat nå. Har dere hørt noe? Håper dere er på vei nå :jepp: I så fall, ha en riktig god tur!

Og god helg i tråden :blomst2:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

God helg! 

Krysser fingre og tær for at streiken ikke rammer turen deres! Unner deg den pausen. 🌼🌼

God helg sånn ellers, til deg og Rumle og alle! 🌟

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig dere kommer dere på tur! Utrolig kjedelig at det skulle bli streik akkurat nå. Har dere hørt noe? Håper dere er på vei nå :jepp: I så fall, ha en riktig god tur!

Og god helg i tråden :blomst2:

Drar ikke før på søndag, så alt kan skje. :ler: Men må bare tro og håpe det beste. Ikke hørt noe, bare at det trappes opp i helgen. 

Unner kabinansatte bedre arbeidsforhold altså, det fortjener de. Blir ikke sur om det ikke går, men da drar jeg et annet sted. Bort skal jeg.

Rainstorm2.0 skrev (1 time siden):

Krysser fingre og tær for at streiken ikke rammer turen deres! Unner deg den pausen. 🌼🌼

God helg sånn ellers, til deg og Rumle og alle! 🌟

Krysser fingre vi og! 

God helg!

Håper alle får en fin helg!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Drar ikke før på søndag, så alt kan skje. :ler: Men må bare tro og håpe det beste. Ikke hørt noe, bare at det trappes opp i helgen. 

Unner kabinansatte bedre arbeidsforhold altså, det fortjener de. Blir ikke sur om det ikke går, men da drar jeg et annet sted. Bort skal jeg.

Krysser fingre vi og! 

God helg!

Håper alle får en fin helg!

Åja? Vet ikke hvorfor jeg trodde det var i dag, men det gjorde jeg :vetikke: Håper det ordner seg på søndag uansett. Dere får ikke vite noe før da kanskje?

Ja, samme her, sjokkerende dårlig lønn ift andre i samme bransje, det går ikke.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...