Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Anki-2.0 skrev (54 minutter siden):

Her blir fredagskvelden brukt til å gjøre klart til at vi skal dra på Sverigetur i morgen tidlig. God helg, alle sammen! :D

Stor shopping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (På 19.11.2024 den 8.22):

Våknet i natt og lå å kvernet og grublet, fikk et lite angstanfall i går på sykehuset, ikke større enn at jeg fint hadde kontroll og var rolig utad, men følte meg så dum. Og det lå jeg å tenkte på i natt, og når vekkerklokken til SB ringte i dag, var jeg rett tilbake igjen. :himle: 

Håper uken ble bedre etterhvert ❤

Daryl Dixon skrev (5 timer siden):

God fredag, og god helg. Har karret meg igjenom denne uken, vært sliten. Et bilde sier mer enn 1000ord.

FB_IMG_1732044082231.thumb.jpg.b42639927111df016bd9b0af767e3b72.jpg

Sånn føltes det. Hadde avtale nesten hver dag i tillegg. Men i dag føles det ut som om jeg har kommet meg på rett spor igjen, hadde lyst og ork til å dra en liten tur i svømmehallen. Det var veldig godt. Det er så kaldt i dag, 10minus! Leste at det var kuldebølge i Bergen og, håper du har varme klær og noe varmt i koppen @Rumle! Og resten av folket også. 

Så til spørsmålet, hva gjør man nå på fredagskvelden uten forræder??

Ja, er kaldt her nå og strømregningen har tredoblet seg de siste dagene! 🙄

I kveld har det snødd godt da, det er jo litt koselig :jepp:

27e419e0e199f71aaaec8833297dcec1.gif

Jeg vet ikke hva jeg skal se heller :vetikke:

Håper alle får en fin helg :blomst2:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (49 minutter siden):

Håper uken ble bedre etterhvert ❤

Ja, er kaldt her nå og strømregningen har tredoblet seg de siste dagene! 🙄

I kveld har det snødd godt da, det er jo litt koselig :jepp:

27e419e0e199f71aaaec8833297dcec1.gif

Jeg vet ikke hva jeg skal se heller :vetikke:

Håper alle får en fin helg :blomst2:

Ja, det er jo koselig! Spesielt om det er som på det bildet! 

Strømmen har økt her og, det har niesen min fått med seg, så hun spør nesten om lov til alt som har med strøm å gjøre. Hun får så klart lov å bruke den strømmen hun trenger, men søt som viser hensyn da.

Uken ble bedre, takk. :blomst: Hvordan har du hatt det?

Kom på noe, til de som har Netflix. Snøsøsteren kommer den 29.11! Veldig spent på hvordan de har klart å lage den. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (8 minutter siden):

Strømmen har økt her og, det har niesen min fått med seg, så hun spør nesten om lov til alt som har med strøm å gjøre. Hun får så klart lov å bruke den strømmen hun trenger, men søt som viser hensyn da.

Kom på noe, til de som har Netflix. Snøsøsteren kommer den 29.11! Veldig spent på hvordan de har klart å lage den. 

Ja, det er koselig :jepp:

Så fint at hun tar hensyn 💕 

Bra :jepp: Nok en tung uke her, jeg er visst inne i en stim :vetikke: Men, i dag er ok, så det er jo noe 🙂

Kult, du må si i fra hva du synes om den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anki-2.0 skrev (11 timer siden):

Ikke godt å si. :) Noe blir det helt sikkert 

Kjøp deg noe digg! Og kjør pent, kan være glatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett på Kompani Lauritzen hvor vanlige folk er med, før denne sesongen. Koser meg veldig med den, Ole Baldishol er så herlig!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (20 timer siden):

Kommet snøsøsteren i filmformat!? 😭🥹🥹🥹🥹🥹 den må jeg se. Kjøpte den og leste desember for to år siden inspirert av dere her, og jeg gråt. Var så nydelig. 

God helg, dere!

Jeg fryser, brrr. Men så koselig med litt snø 😍

God klem til deg @Rumle som får uke på uke med dårlig stim! :klem:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (3 timer siden):

Kommet snøsøsteren i filmformat!? 😭🥹🥹🥹🥹🥹 den må jeg se. Kjøpte den og leste desember for to år siden inspirert av dere her, og jeg gråt. Var så nydelig. 

God helg, dere!

Takk! :klem: Jeg :fisk:videre etter beste evne! :ler:

Hvordan står det til med deg om dagen?

Jeg har sett på Maskorama, men jeg følger altfor dårlig med på hintene, så jeg forstår ikke hvorfor jeg ser på det egentlig :vetikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (23 timer siden):

God helg, dere!

Film, eller serie, litt usikker, men ser faktisk fin ut! Håpet de har klart å gjenskape den varmen i bildene i boka, Lisa Aisato satte virkelig stemningen! Jeg gråt også, snufset og hulket mens jeg leste.

Her har det snødd i natt, skikkelig fint på dagen, og nå regner det så det pisker mot ruta. 

En stund siden sist, hvordan går det?

Rumle skrev (19 timer siden):

Jeg har sett på Maskorama, men jeg følger altfor dårlig med på hintene, så jeg forstår ikke hvorfor jeg ser på det egentlig :vetikke:

Jeg er akkurat samme! Og så synes jeg det kan bli litt kjedelig når de synger. De hinta får jeg ikke med meg nesten! Så hvem som røk ut før jeg så programmet jeg da, og da hørte jeg jo klart hvem det var! Men hadde ikke klart det om jeg ikke viste det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (28 minutter siden):

Film, eller serie, litt usikker, men ser faktisk fin ut! Håpet de har klart å gjenskape den varmen i bildene i boka, Lisa Aisato satte virkelig stemningen! Jeg gråt også, snufset og hulket mens jeg leste.

Her har det snødd i natt, skikkelig fint på dagen, og nå regner det så det pisker mot ruta. 

Jeg er akkurat samme! Og så synes jeg det kan bli litt kjedelig når de synger. De hinta får jeg ikke med meg nesten! Så hvem som røk ut før jeg så programmet jeg da, og da hørte jeg jo klart hvem det var! Men hadde ikke klart det om jeg ikke viste det.

Akkurat samme her, synes det er det kjipeste med snø, når det regner bort, og når det fryser på igjen før den er helt borte!

Ja, enig. Har aldri blitt ordentlig revet med av det programmet, det er vel kanskje det som er grunnen :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (21 timer siden):

Det er bare det en kan gjøre, svømme videre. ❤️ 

Takk som spør :klem:  Jeg er litt overveldet av årstiden her, jeg kjenner på mye stress i forbindelse med julen, det ripper opp i alt som er vanskelig. Og av og til kjennes det som jeg drukner, en elefant på brystet. Er som at jeg blir bitch-slappet med en kald slimete fisk fra alle kanter. Hvorfor kan ikke problemene stille seg pent på rekke, og tas en om gangen når det er kapasitet, i stedet for å korke hele systemet? Jeg satser på å løsne floken og gjøre desember litt lettere med å lage en god plan. Ser du frem til advent? Av og til tenker jeg at fatigue er en veldig omsorgsfull del av meg som prøver å si "NOK KAOS, FLAT UT PÅ SOFAEN, UTMATTELSE!". Gir utmattelsen din mening for deg, eller virker det mest tilfeldig?  

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Jeg kommer til å sjekke den ut neste helg, fin første søndag i advent-aktivitet!

Ja, nå er snøen regnet bort for denne gang. Ser fram til den kommer igjen. Blir lysere da. Takk som spør du også :klem: Svarte på det samme til Rumle over. Er det nå jeg skal være identitetsforstyrret og gi et totalt forskjellig svar til deg? 🤪 Neida. Men er det sånn at du også sliter en del med fatigue? I så fall vil jeg gjerne spør deg om det samme ang. om det gir mening eller virker uforståelig. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (22 minutter siden):

Takk som spør :klem:  Jeg er litt overveldet av årstiden her, jeg kjenner på mye stress i forbindelse med julen, det ripper opp i alt som er vanskelig. Og av og til kjennes det som jeg drukner, en elefant på brystet. Er som at jeg blir bitch-slappet med en kald slimete fisk fra alle kanter. Hvorfor kan ikke problemene stille seg pent på rekke, og tas en om gangen når det er kapasitet, i stedet for å korke hele systemet? Jeg satser på å løsne floken og gjøre desember litt lettere med å lage en god plan. Ser du frem til advent? Av og til tenker jeg at fatigue er en veldig omsorgsfull del av meg som prøver å si "NOK KAOS, FLAT UT PÅ SOFAEN, UTMATTELSE!". Gir utmattelsen din mening for deg, eller virker det mest tilfeldig?  

Jeg kommer til å sjekke den ut neste helg, fin første søndag i advent-aktivitet!

Ja, nå er snøen regnet bort for denne gang. Ser fram til den kommer igjen. Blir lysere da. Takk som spør du også :klem: Svarte på det samme til Rumle over. Er det nå jeg skal være identitetsforstyrret og gi et totalt forskjellig svar til deg? 🤪 Neida. Men er det sånn at du også sliter en del med fatigue? I så fall vil jeg gjerne spør deg om det samme ang. om det gir mening eller virker uforståelig. 

Uff, føler virkelig med deg :klem3:Håper du finner en plan som fungerer for deg og at kropp og hode oppfører seg :nikke:

Håper det samme for meg og andre som også sliter! :jepp: Ser ikke spesielt frem til advent eller jul i år, men håper jo det blir noen fine stunder innimellom likevel. 

Utmattelsen gir vel mening logisk sett, og samtidig overhodet ikke :vetikke: Hva med deg?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (31 minutter siden):

Vel, jeg har vel aldri definert det som fatigue, det høres så alvorlig ut liksom. Som med ordet traumer. Jeg forholder meg liksom ikke til det. :ninja: Det er kanskje dumt. Men når jeg får disse periodene med utmattelse så føler jeg nesten mer som om det er en streng person som kjefter på meg, som "se hva du har gjort nå! Du får ikke til noe uten å falle sammen!. Men muligens jeg skal snu det, prøve det du sier her. Se på det som omsorg i stedet. Det er ikke dumt, så det skal jeg huske på! Har egentlig en god periode nå, og ønsker meg at alle dere her i tråden også kan få det! Det er det eneste jeg trenger til jul! 

Håper du får fred til å rydde unna problemer i tur og orden! Skjønner hva du mener med at alt kommer samtidig. 

Rumle skrev (2 timer siden):

Akkurat samme her, synes det er det kjipeste med snø, når det regner bort, og når det fryser på igjen før den er helt borte!

Ja, enig. Har aldri blitt ordentlig revet med av det programmet, det er vel kanskje det som er grunnen :nikke:

Helt enig, den isen virker helt meningsløs. 

Blir ikke helt samme effekten med Maskorama som med forræder. :ler: Jeg vil bare vite hvem som er i masken jeg, bryr meg lite om resten. :ninja: Ikke kan jeg nok om kjendiser heller.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (5 minutter siden):

Uff, føler virkelig med deg :klem3:Håper du finner en plan som fungerer for deg og at kropp og hode oppfører seg :nikke:

Håper det samme for meg og andre som også sliter! :jepp: Ser ikke spesielt frem til advent eller jul i år, men håper jo det blir noen fine stunder innimellom likevel. 

Utmattelsen gir vel mening logisk sett, og samtidig overhodet ikke :vetikke: Hva med deg?

Takk gode deg ❤️ 

Jeg håper også at du får fine stunder. Og at du kan få det litt lettere fremover, for mange uker med tungt nå! 

Jeg skjønner. Ikke lett å bli klok på. Vel det er det, jeg pleide å tenke at joda det ga mening med tanke på kronisk stress jeg hadde hatt, men at det var fullstendig upålitelig og uforståelig når det ble mer av. Men så i det siste har jeg begynt å lære om Internal Family Systems som egentlig er en behandling mot traumer, der grunnprinsippet er at ingen deler av oss er dårlige. Og så er det noen som foreslår at også ting som utmattelse eller fysiske plager også er "deler", som fungerer som en slags beskyttelse mot noe. Så jeg har forsøkt å spørre meg selv om det kan være slik, i stedet for å bli frustrert over når det kommer prøve å spørre hvilken funksjon den mener å ha i livet mitt, hvorfor den kommer mer akkurat nå og lignende, og faktisk begynner den å gi mer mening. Men jeg har jo en vei igjen å gå. Er fremdeles gresk 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Vel, jeg har vel aldri definert det som fatigue, det høres så alvorlig ut liksom. Som med ordet traumer. Jeg forholder meg liksom ikke til det. :ninja: Det er kanskje dumt. Men når jeg får disse periodene med utmattelse så føler jeg nesten mer som om det er en streng person som kjefter på meg, som "se hva du har gjort nå! Du får ikke til noe uten å falle sammen!. Men muligens jeg skal snu det, prøve det du sier her. Se på det som omsorg i stedet. Det er ikke dumt, så det skal jeg huske på! Har egentlig en god periode nå, og ønsker meg at alle dere her i tråden også kan få det! Det er det eneste jeg trenger til jul! 

Håper du får fred til å rydde unna problemer i tur og orden! Skjønner hva du mener med at alt kommer samtidig. 

Helt enig, den isen virker helt meningsløs. 

Blir ikke helt samme effekten med Maskorama som med forræder. :ler: Jeg vil bare vite hvem som er i masken jeg, bryr meg lite om resten. :ninja: Ikke kan jeg nok om kjendiser heller.

Sant!

Samme her, jeg tror jeg kjente igjen en eneste i den nye sesongen i mesterne mester da jeg så igjennom listen her en dag :vetikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (4 minutter siden):

Takk gode deg ❤️ 

Jeg håper også at du får fine stunder. Og at du kan få det litt lettere fremover, for mange uker med tungt nå! 

Jeg skjønner. Ikke lett å bli klok på. Vel det er det, jeg pleide å tenke at joda det ga mening med tanke på kronisk stress jeg hadde hatt, men at det var fullstendig upålitelig og uforståelig når det ble mer av. Men så i det siste har jeg begynt å lære om Internal Family Systems som egentlig er en behandling mot traumer, der grunnprinsippet er at ingen deler av oss er dårlige. Og så er det noen som foreslår at også ting som utmattelse eller fysiske plager også er "deler", som fungerer som en slags beskyttelse mot noe. Så jeg har forsøkt å spørre meg selv om det kan være slik, i stedet for å bli frustrert over når det kommer prøve å spørre hvilken funksjon den mener å ha i livet mitt, hvorfor den kommer mer akkurat nå og lignende, og faktisk begynner den å gi mer mening. Men jeg har jo en vei igjen å gå. Er fremdeles gresk 😅

Høres fascinerende ut. Har du lest The body keeps the score? Jeg har ikke lest den, men hørt et par fascinerende podkaster med han som har skrevet den. Synes tittelen i seg selv er så god, det er jo akkurat sånn det er, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg tenkte også slik før om ordet fatigue, brukte bare utmattelse, nå bruker jeg det litt om en annen fordi noen sa at det er jo det samme. 🤷‍♀️ 

Vi er så komplekse inni oss, så mange sider. Hos deg både utmattelsen og kanskje som en litt annen del som kjefter på at du er utmattet. Jeg blir så glad av å høre at du har en bedre periode, det unner jeg deg! 

Jeg aner jo ikke om det er slik, at det er en form for omsorg, men det har allerede endret litt forholdet jeg har til utmattelsen å vurdere at kanskje den faktisk "vil" meg noe vel. At den kanskje forsøker å formidle noe om at jeg trenger mer tid, eller trenger å endre noen tankemønster/handlingsmønster jeg har. 

Takk! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...