Rumle Skrevet 5. november #20821 Del Skrevet 5. november Daryl Dixon skrev (Akkurat nå): Kan tenke meg den sendingen der er litt som sovemedisin. Jeg håper å våkne til historisk seier, USAs første kvinnelige president! Håper at hun gruser den oransje gulerota av en "mann"! Samme her! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 6. november Forfatter #20822 Del Skrevet 6. november Rumle skrev (13 timer siden): Samme her! Det skjedde ikke... Er det mulig?? Vel... tydeligvis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. november #20823 Del Skrevet 6. november I dag kjenner jeg meg takknemlig for å bo i Norge. Og sender noen varme tanker til alle som er skuffa over valgresultatet borte i USA. Denne uka virker av en eller annen grunn langt som et vondt år. God onsdag til dere! Er dere i gang med flere julegaver? Så du Daryl har fikset lego, det ble jeg inspirert til å gjøre til kjæresten også. Jeg er fullstendig uinspirert når det kommer til julegaver i år. En del av meg vurderer å lage noe spiselig å gi samme til alle, hva hadde dere syntes om en slik gave? 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 6. november Forfatter #20824 Del Skrevet 6. november Rainstorm2.0 skrev (2 timer siden): I dag kjenner jeg meg takknemlig for å bo i Norge. Og sender noen varme tanker til alle som er skuffa over valgresultatet borte i USA. Denne uka virker av en eller annen grunn langt som et vondt år. God onsdag til dere! Er dere i gang med flere julegaver? Så du Daryl har fikset lego, det ble jeg inspirert til å gjøre til kjæresten også. Jeg er fullstendig uinspirert når det kommer til julegaver i år. En del av meg vurderer å lage noe spiselig å gi samme til alle, hva hadde dere syntes om en slik gave? 😬 Var noen som sa at når Corona kom så skulle vi ha 7 uår, og da har vi igjen litt da.😬😬 Stemmer hittil! Jeg er for gaver som ikke puttes i en skuff, gaver som brukes opp eller spises opp er jo helt topp! Noe konkret du har i planene eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. november #20825 Del Skrevet 6. november Daryl Dixon skrev (25 minutter siden): Var noen som sa at når Corona kom så skulle vi ha 7 uår, og da har vi igjen litt da.😬😬 Stemmer hittil! Jeg er for gaver som ikke puttes i en skuff, gaver som brukes opp eller spises opp er jo helt topp! Noe konkret du har i planene eller? Aiaiai, det var litt av en spådom. Jeg så noen som beskrev valget av Trump som et skritt i retning av kollapsen av dagens samfunnsstruktur, og dermed ønsket, siden kollapsen uansett er uunngåelig og at det på denne måten går raskere. 🤷♀️ Det er godt å høre at noen tenker slik. Jeg tenkte på hjemmelaget lefser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 6. november Forfatter #20826 Del Skrevet 6. november Rainstorm2.0 skrev (6 minutter siden): Aiaiai, det var litt av en spådom. Jeg så noen som beskrev valget av Trump som et skritt i retning av kollapsen av dagens samfunnsstruktur, og dermed ønsket, siden kollapsen uansett er uunngåelig og at det på denne måten går raskere. 🤷♀️ Det er godt å høre at noen tenker slik. Jeg tenkte på hjemmelaget lefser. Det er så skummelt når jeg hører sånn synes jeg! Blir skremt. Potetlefser? Det er jo gull da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. november #20827 Del Skrevet 6. november Daryl Dixon skrev (9 minutter siden): Det er så skummelt når jeg hører sånn synes jeg! Blir skremt. Potetlefser? Det er jo gull da! Ja, jeg prøver å tenke at det er ikke noe jeg påvirker uansett, så jeg får heller bare vende fokus mot mindre saker. Som å tenke på julegaver f.eks 😅 Åja, nei, ikke potetlefser. Sånn dessert-lefser, kalles ikke det også lefser der du er fra? Kling syns jeg å huske det er blitt kalt. Sånne tynne lefser med en type smørkrem smurt mellom, og brettet. Jeg har en oppskrift fra besteforelderen min som døde, de pleide alltid å lage slike før jul. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 6. november Forfatter #20828 Del Skrevet 6. november Rainstorm2.0 skrev (44 minutter siden): Ja, jeg prøver å tenke at det er ikke noe jeg påvirker uansett, så jeg får heller bare vende fokus mot mindre saker. Som å tenke på julegaver f.eks 😅 Åja, nei, ikke potetlefser. Sånn dessert-lefser, kalles ikke det også lefser der du er fra? Kling syns jeg å huske det er blitt kalt. Sånne tynne lefser med en type smørkrem smurt mellom, og brettet. Jeg har en oppskrift fra besteforelderen min som døde, de pleide alltid å lage slike før jul. Ikke sånn tykk vestlands lefse? Det er så mye lefser i sving, så ikke så lett å vite. Men er det slik tynn, man skjærer i slike pizzastykker? For det lager pappa og han kaller det læmse, men tror også de sier kling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. november #20829 Del Skrevet 6. november Daryl Dixon skrev (1 minutt siden): Ikke sånn tykk vestlands lefse? Det er så mye lefser i sving, så ikke så lett å vite. Men er det slik tynn, man skjærer i slike pizzastykker? For det lager pappa og han kaller det læmse, men tror også de sier kling. https://www.nrk.no/mat/vestlandslefsa-1.13237543 Sånn som på bildet her. Bare ikke helt den oppskriften. Lefse skjært i pizzastykker hørtes interessant. Kanskje jeg skal prøve en læmse en dag. 😍 Det jeg kom til å tenke på er at det jo ikke er så greit med lefser til de som jeg skal sende til i posten. 😬 Noen mennesker er skikkelig god med gaver, hvilken kategori er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 6. november Forfatter #20830 Del Skrevet 6. november Rainstorm2.0 skrev (58 minutter siden): https://www.nrk.no/mat/vestlandslefsa-1.13237543 Sånn som på bildet her. Bare ikke helt den oppskriften. Lefse skjært i pizzastykker hørtes interessant. Kanskje jeg skal prøve en læmse en dag. 😍 Det jeg kom til å tenke på er at det jo ikke er så greit med lefser til de som jeg skal sende til i posten. 😬 Noen mennesker er skikkelig god med gaver, hvilken kategori er du? Det ser likt ut faktisk! Bare skjært litt annerledes, sikkert bare pappa som skjære som pizza. jeg kan være god noen år, jeg gir heller enn får jeg da. Kan godt huske hva folk ønsker seg, men elendig på å ønske meg ting selv! Du da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. november #20831 Del Skrevet 6. november Daryl Dixon skrev (2 minutter siden): Det ser likt ut faktisk! Bare skjært litt annerledes, sikkert bare pappa som skjære som pizza. jeg kan være god noen år, jeg gir heller enn får jeg da. Kan godt huske hva folk ønsker seg, men elendig på å ønske meg ting selv! Du da? Jeg tror liksom ikke at folk jeg er rundt nevner ting de ønsker seg? 🤔 Jeg vil på en måte ikke si at jeg er dårlig for da er jeg redd det blir en selvoppfyllende profeti. Det jeg kan si er at jeg noen år, som i år, er innmari uinspirert og opplever det mer som stress. Som jo er kjipt, for ingen vil jo at en gave gitt i glede kom fra stress. 😬 Tror bare det er fordi jeg er stresset av alt annet. Har et jentefadderbarn på rundt 10 år og henne elsker jeg å finne gave til. Fordi der vet jeg liksom hva som kan falle i smak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 6. november Forfatter #20832 Del Skrevet 6. november Rainstorm2.0 skrev (4 minutter siden): Jeg tror liksom ikke at folk jeg er rundt nevner ting de ønsker seg? 🤔 Jeg vil på en måte ikke si at jeg er dårlig for da er jeg redd det blir en selvoppfyllende profeti. Det jeg kan si er at jeg noen år, som i år, er innmari uinspirert og opplever det mer som stress. Som jo er kjipt, for ingen vil jo at en gave gitt i glede kom fra stress. 😬 Tror bare det er fordi jeg er stresset av alt annet. Har et jentefadderbarn på rundt 10 år og henne elsker jeg å finne gave til. Fordi der vet jeg liksom hva som kan falle i smak. Barn er fint å gi gaver til! Pleier å fange opp hva folk sier de burde ha, ellers synes er fint osv. Vi har tonet veldig ned i det siste, spesielt til voksne. Var helt ekstremt en stund. Helt, enig i at det ikke skal være stress! Det er ikke kos i det hele tatt! Så synes hjemmelaget av både ting og spiselig er bra, for da er det ikke stress. Skal ikke lage selv i år,men tenkt ut noen steder som selger litt bra lokale varer, dit skal jeg og kjøpe inn til div folk. Jo! Jeg hadde planer om å lage rømmebrød i fjor, mulig jeg lager det i år til noen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 6. november #20833 Del Skrevet 6. november Daryl Dixon skrev (1 time siden): Barn er fint å gi gaver til! Pleier å fange opp hva folk sier de burde ha, ellers synes er fint osv. Vi har tonet veldig ned i det siste, spesielt til voksne. Var helt ekstremt en stund. Helt, enig i at det ikke skal være stress! Det er ikke kos i det hele tatt! Så synes hjemmelaget av både ting og spiselig er bra, for da er det ikke stress. Skal ikke lage selv i år,men tenkt ut noen steder som selger litt bra lokale varer, dit skal jeg og kjøpe inn til div folk. Jo! Jeg hadde planer om å lage rømmebrød i fjor, mulig jeg lager det i år til noen. På en måte er det enklere å gi til de som trenger mer også, fordi de nevner slikt oftere når jeg tenker meg om. Da er det jo faktisk bedre å gi spiselig o.l. til de som uansett sier de har alt. Jeg har også pleid å strikke eller sy gaver, men det har det ikke blitt noe av i år. Høres fint ut å gi slike lokale varer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. november Forfatter #20834 Del Skrevet 7. november Rainstorm2.0 skrev (16 timer siden): På en måte er det enklere å gi til de som trenger mer også, fordi de nevner slikt oftere når jeg tenker meg om. Da er det jo faktisk bedre å gi spiselig o.l. til de som uansett sier de har alt. Jeg har også pleid å strikke eller sy gaver, men det har det ikke blitt noe av i år. Høres fint ut å gi slike lokale varer. Ja, det er sant. De som er i nyerablert fase er lette å kjøpe gave til, eller skal bli foreldre osv. Vi i vennegjengen gir hverandre gave i form av litt faste samlinger, som julebord, nyttårsaften, grillinger osv. Det er mer i min gate. Strikke og sy er og veldig fint! Har fått noen gode og ikke minst fine strikka sokker, det er mye tid bak den gaven! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. november #20835 Del Skrevet 7. november Daryl Dixon skrev (På 6.11.2024 den 12.03): Det skjedde ikke... Er det mulig?? Vel... tydeligvis Nei, det burde faktisk ikke være mulig, men likevel skjedde det jaggu igjen, det er faktisk helt ubegripelig! Rainstorm2.0 skrev (På 6.11.2024 den 13.51): I dag kjenner jeg meg takknemlig for å bo i Norge. Og sender noen varme tanker til alle som er skuffa over valgresultatet borte i USA. Denne uka virker av en eller annen grunn langt som et vondt år. God onsdag til dere! Er dere i gang med flere julegaver? Så du Daryl har fikset lego, det ble jeg inspirert til å gjøre til kjæresten også. Jeg er fullstendig uinspirert når det kommer til julegaver i år. En del av meg vurderer å lage noe spiselig å gi samme til alle, hva hadde dere syntes om en slik gave? 😬 Jeg har ikke begynt, men har begynt å tenke litt på hva jeg skal. Har ikke så mange å kjøpe til, så det er ikke så mye styr med planleggingen egentlig. Jeg hadde blitt utrolig glad for lefse med kling! Det er noe av det beste jeg kan få! Har aldri smakt den helt hjemmelagde varianten, men kan bare forestille meg hvor godt det må være! Ellers er jeg veldig glad i gode forbruksvarer, helt topp! Gjerne lokale spesialiteter og ting man ikke vanligvis kjøper selv så ofte Og søte godsaker er alltid en vinner! 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. november Forfatter #20836 Del Skrevet 7. november Rumle skrev (44 minutter siden): Nei, det burde faktisk ikke være mulig, men likevel skjedde det jaggu igjen, det er faktisk helt ubegripelig! Jeg har ikke begynt, men har begynt å tenke litt på hva jeg skal. Har ikke så mange å kjøpe til, så det er ikke så mye styr med planleggingen egentlig. Jeg hadde blitt utrolig glad for lefse med kling! Det er noe av det beste jeg kan få! Har aldri smakt den helt hjemmelagde varianten, men kan bare forestille meg hvor godt det må være! Ellers er jeg veldig glad i gode forbruksvarer, helt topp! Gjerne lokale spesialiteter og ting man ikke vanligvis kjøper selv så ofte Og søte godsaker er alltid en vinner! 😊 Jeg kikket innom vg da jeg våknet på natta, og så at Trump ledet, tenkte at det sikkert snudde, men jammen fikk jeg hakeslepp da jeg slo på TVen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. november #20837 Del Skrevet 7. november (endret) Daryl Dixon skrev (23 minutter siden): Jeg kikket innom vg da jeg våknet på natta, og så at Trump ledet, tenkte at det sikkert snudde, men jammen fikk jeg hakeslepp da jeg slo på TVen! Samme her! Jeg sovnet til radioversjonen av nrk-sendingen og våknet og fikk sjokk! Glad jeg ikke er amerikaner! Endret 7. november av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 7. november Forfatter #20838 Del Skrevet 7. november Rumle skrev (21 minutter siden): Samme her! Jeg sovnet til radioversjonen av nrk-sendingen og våknet og fikk sjokk! Glad jeg ikke er amerikaner! Ja, uff. Hørte på nyheter at Europa kan/vil merke det på samarbeid og handel, men siden han er så uforutsigbar så aner man ikke hvordan, litt skummelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 8. november Forfatter #20839 Del Skrevet 8. november Smurt nister, kjørt på skolen, handlet litt, jeg er blitt skikkelig husmor. Kom hjem, satte meg ned med en gløgg, og skulle se litt på tv. Da gikk strømmen. 🤓 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. november #20840 Del Skrevet 8. november Daryl Dixon skrev (3 timer siden): Smurt nister, kjørt på skolen, handlet litt, jeg er blitt skikkelig husmor. Kom hjem, satte meg ned med en gløgg, og skulle se litt på tv. Da gikk strømmen. 🤓 Håper strømmen har kommet tilbake! Er niesen din blitt frisk? God helg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå