Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Hvordan går det folkens? :blomst: 

Min dagsplan var å rydde rommet (høres ut som en 10-åring), og som den wannabe-10-åringen som jeg tydeligvis er har jeg naturligvis ikke begynt en gang enda. Faktisk var dette prosjektet også dagsplanen for tirsdag. 😅 I dag er jeg overbevist om det går i mål, må bare utsette det litt til! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SVK
5 minutter siden, Rainstorm2.0 said:

Hvordan går det folkens? :blomst: 

Min dagsplan var å rydde rommet (høres ut som en 10-åring), og som den wannabe-10-åringen som jeg tydeligvis er har jeg naturligvis ikke begynt en gang enda. Faktisk var dette prosjektet også dagsplanen for tirsdag. 😅 I dag er jeg overbevist om det går i mål, må bare utsette det litt til! 

Jeg også  pleier å utsette ryddingen. 

Min dagsplan er prøve å lage italiensk pizza. Eller "lage". Jeg kjøpte pakke med ferdig deig, saus og ost. Så jeg skal kjevle ut deigen, ta på pizzasaus og steke den. Har også skaffet meg pizzastål og pizzaspade så har faktisk litt ambisjoner. Men usikker på om det blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (5 minutter siden):

Jeg også  pleier å utsette ryddingen. 

Min dagsplan er prøve å lage italiensk pizza. Eller "lage". Jeg kjøpte pakke med ferdig deig, saus og ost. Så jeg skal kjevle ut deigen, ta på pizzasaus og steke den. Har også skaffet meg pizzastål og pizzaspade så har faktisk litt ambisjoner. Men usikker på om det blir bra. 

Hehe, rydding altså! Det rare er jo at jeg egentlig liker å rydde. 

Hva er pizzastål? Skal du prøve variasjoner etter hvert, eller er det ikke ekte italiensk pizza med toppinger? Høres spennende å prøve noe nytt. :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
Just now, Rainstorm2.0 said:

Hehe, rydding altså! Det rare er jo at jeg egentlig liker å rydde. 

Hva er pizzastål? Skal du prøve variasjoner etter hvert, eller er det ikke ekte italiensk pizza med toppinger? Høres spennende å prøve noe nytt. :) 

Pizzastål er en stålplate  Italienske pizzaer lages originalt i stenovner som er mye varmere enn vanlige stekeovner. Pizzastål er en stålplate som er en del tykkere enn vanlige  stekebrett og dermed lagrer mye mer varme. Så tanken er at ved å bruke pizzastål så skal man kunne få samme pizzabunn som i slike italienske pizzaovner. 

Nå har jeg ikke testet det ut så jeg vet jo ikke hvor bra det blir. Og jeg er ikke noe god kokk så pizzastålet kan fungere veldig bra uten at jeg får det til å bli bra. 

Skal absolutt teste ut ulike toppinger etter hvert. Eller jeg skal i hvert fall teste ut pepperoni som er min favoritt. Det er nærmest kun pepperoni-pizza jeg spiser. Men jeg kjøpte en ferdig pakke med deig, ost og saus og der var det ingen pepperoni-pølse også glemte jeg å kjøpe inn pepperonipølse ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (19 minutter siden):

Pizzastål er en stålplate  Italienske pizzaer lages originalt i stenovner som er mye varmere enn vanlige stekeovner. Pizzastål er en stålplate som er en del tykkere enn vanlige  stekebrett og dermed lagrer mye mer varme. Så tanken er at ved å bruke pizzastål så skal man kunne få samme pizzabunn som i slike italienske pizzaovner. 

Nå har jeg ikke testet det ut så jeg vet jo ikke hvor bra det blir. Og jeg er ikke noe god kokk så pizzastålet kan fungere veldig bra uten at jeg får det til å bli bra. 

Skal absolutt teste ut ulike toppinger etter hvert. Eller jeg skal i hvert fall teste ut pepperoni som er min favoritt. Det er nærmest kun pepperoni-pizza jeg spiser. Men jeg kjøpte en ferdig pakke med deig, ost og saus og der var det ingen pepperoni-pølse også glemte jeg å kjøpe inn pepperonipølse ved siden av. 

Aha! Da lærte jeg noe nytt :D 

Er sikkert litt prøving og feiling med sånt, som med alt annet på kjøkkenet. Jeg har troa på deg! Og så fikk jeg veldig lyst på pepperoni-pizza nå, hihi. Høres gøy ut å prøve ut skikkelig italiensk bunn hjemme. Gi en lyd hvordan første prøve går :D 

Det jeg synes er gøy med pizza er at en kan prøve ut forskjellige variasjoner. Selv om jeg bare lager vanlig tjukk "american-style" bunn, eventuelt god gammaldags norsk lørdagspizza-bunn. En lander liksom på noen favoritter og har mest lyst på de, men det er enkelt om en skulle få lyst til å prøve noe helt annet en dag. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
1 minutt siden, Rainstorm2.0 said:

Aha! Da lærte jeg noe nytt :D 

Er sikkert litt prøving og feiling med sånt, som med alt annet på kjøkkenet. Jeg har troa på deg! Og så fikk jeg veldig lyst på pepperoni-pizza nå, hihi. Høres gøy ut å prøve ut skikkelig italiensk bunn hjemme. Gi en lyd hvordan første prøve går :D 

Det jeg synes er gøy med pizza er at en kan prøve ut forskjellige variasjoner. Selv om jeg bare lager vanlig tjukk "american-style" bunn, eventuelt god gammaldags norsk lørdagspizza-bunn. En lander liksom på noen favoritter og har mest lyst på de, men det er enkelt om en skulle få lyst til å prøve noe helt annet en dag. 

Det er faktisk favoritten min. Er veldig glad i Peppes-pizza. Så hadde likt å lære meg å lage samme pizza som dem.  Har det faktisk på planen. Men var tilbud på italiensk-pizza-kit i matbutikken jeg handler på og tenkte at nå burde jeg slå til å få brukt pizzastålet mitt som jeg aldri har brukt før selv om jeg har eid  det i flere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SVK
2 minutter siden, SVK said:

Det er faktisk favoritten min. Er veldig glad i Peppes-pizza. Så hadde likt å lære meg å lage samme pizza som dem.  Har det faktisk på planen. Men var tilbud på italiensk-pizza-kit i matbutikken jeg handler på og tenkte at nå burde jeg slå til å få brukt pizzastålet mitt som jeg aldri har brukt før selv om jeg har eid  det i flere år. 

Spesielt siden jeg ikke har råd til å spise på Peppes så ofte som jeg skulle ønsket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (7 minutter siden):

Det er faktisk favoritten min. Er veldig glad i Peppes-pizza. Så hadde likt å lære meg å lage samme pizza som dem.  Har det faktisk på planen. Men var tilbud på italiensk-pizza-kit i matbutikken jeg handler på og tenkte at nå burde jeg slå til å få brukt pizzastålet mitt som jeg aldri har brukt før selv om jeg har eid  det i flere år. 

Tror du det er mulig da? De bruker jo sikkert industrigreier for å lage det. Personlig synes jeg hjemmelaget tykk bunn med diverse topping, topper Peppes og andre kjøpte pizza. Kan bli en spennende pizza-reise for deg med å forsøke å reprodusere favorittpizzaen. 

Høres ut som meg, kjøper noe jeg er superentusiastisk for, og så går det år før jeg bruker det. 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
54 minutter siden, Rainstorm2.0 said:

Tror du det er mulig da? De bruker jo sikkert industrigreier for å lage det. Personlig synes jeg hjemmelaget tykk bunn med diverse topping, topper Peppes og andre kjøpte pizza. Kan bli en spennende pizza-reise for deg med å forsøke å reprodusere favorittpizzaen. 

Jeg er faktisk selv usikker på om det er mulig eller om det er noen industrigreier som trengs for å lage Peppes Pizza.  Jeg burde kanskje lage en tråd og spørre noen som har jobbet på Peppes og spørre dem.

Liker klassisk hjemmelaget pizza med tykk bunn også!

Ja, det blir en spennende pizza-reise. I hvert fall om jeg få fingeren ut og gjennomfører og det ikke bare blir med tankene. 

57 minutter siden, Rainstorm2.0 said:

Høres ut som meg, kjøper noe jeg er superentusiastisk for, og så går det år før jeg bruker det. 😅

Har brent meg på det alt for mange ganger. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (36 minutter siden):

Jeg er faktisk selv usikker på om det er mulig eller om det er noen industrigreier som trengs for å lage Peppes Pizza.  Jeg burde kanskje lage en tråd og spørre noen som har jobbet på Peppes og spørre dem.

Liker klassisk hjemmelaget pizza med tykk bunn også!

Ja, det blir en spennende pizza-reise. I hvert fall om jeg få fingeren ut og gjennomfører og det ikke bare blir med tankene. 

Har brent meg på det alt for mange ganger. :ler2:

Jeg tror ikke en gang de lager bunnene selv på Peppes, men får ferdig bunn, som de legger toppingen på. Men jeg har aldri jobbet på Peppes så jeg aner jo egentlig ikke. Hadde vært interessant å vite. Av og til tenker jeg at jeg skulle ønske jeg kunne hospitere en uke om gangen på alle verdens arbeidsplasser så jeg lærte ett og hitt om det ene og det andre. :P 

Haha, ja, det er så fort gjort. Jeg trøster meg med at jeg før eller siden kommer jo til å glede meg over det! :D 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
1 minutt siden, Rainstorm2.0 said:

Jeg tror ikke en gang de lager bunnene selv på Peppes, men får ferdig bunn, som de legger toppingen på.

Det tror faktisk jeg også. 

1 minutt siden, Rainstorm2.0 said:

. Av og til tenker jeg at jeg skulle ønske jeg kunne hospitere en uke om gangen på alle verdens arbeidsplasser så jeg lærte ett og hitt om det ene og det andre. :P 

Det skulle jeg også ønske!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 7/4/2024 at 3:56 PM, SVK said:

Jeg også  pleier å utsette ryddingen. 

Min dagsplan er prøve å lage italiensk pizza. Eller "lage". Jeg kjøpte pakke med ferdig deig, saus og ost. Så jeg skal kjevle ut deigen, ta på pizzasaus og steke den. Har også skaffet meg pizzastål og pizzaspade så har faktisk litt ambisjoner. Men usikker på om det blir bra. 

Det ble elendig. :skratte:

Det å flytte pizzadeigen oppå pizzastålet i en varm ovn var absolutt ikke lett.  Det ble my gris av at jeg sølte saus og ost inni stekovnen  som selvsagt brente seg fast og luktet svidd.  Selve pizzaen så ut som et vrak etter at jeg prøvde å få den av pizzaspaden og på pizzastålet.  

Siden pizzaen ble et vrak så var det også veldig vanskelig å få den til å bli stekt riktig og det endte med å smake som en deigklump med ost og tomatsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle herfra :blomst2: Litt labre tider her for tiden, så får ikke gjort så mye verken i rl eller her. Håper på bedre dager snart :jepp:

SVK skrev (2 timer siden):

Det ble elendig. :skratte:

Det å flytte pizzadeigen oppå pizzastålet i en varm ovn var absolutt ikke lett.  Det ble my gris av at jeg sølte saus og ost inni stekovnen  som selvsagt brente seg fast og luktet svidd.  Selve pizzaen så ut som et vrak etter at jeg prøvde å få den av pizzaspaden og på pizzastålet.  

Siden pizzaen ble et vrak så var det også veldig vanskelig å få den til å bli stekt riktig og det endte med å smake som en deigklump med ost og tomatsaus.

Kjedelig! Jeg har prøvd en pizzastein en gang, det ble bare tull og. Man må sikkert lære seg teken og ha ordentlig utstyr for å få det til, tror jeg? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SVK
1 minutt siden, Rumle said:

Kjedelig! Jeg har prøvd en pizzastein en gang, det ble bare tull og. Man må sikkert lære seg teken og ha ordentlig utstyr for å få det til, tror jeg? :jepp:

Er helt enig!

Da jeg prøvde å bruke pizzastål så skjønte jeg hvorfor 99,99 prosent ikke bruker pizzastål/pizzastein.  Det krever trening og godt utstyr, mens å få pizzaen på vanlig stekebrett krever ingen ferdigheter eller noe ekstra utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
8 minutter siden, Rumle said:

God helg til alle herfra :blomst2: Litt labre tider her for tiden, så får ikke gjort så mye verken i rl eller her. Håper på bedre dager snart :jepp:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Er helt enig!

Da jeg prøvde å bruke pizzastål så skjønte jeg hvorfor 99,99 prosent ikke bruker pizzastål/pizzastein.  Det krever trening og godt utstyr, mens å få pizzaen på vanlig stekebrett krever ingen ferdigheter eller noe ekstra utstyr. 

Jeg lager alltid pizzaen rett på stekebrettet jeg, er ikke det vanlig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SVK
Just now, Rumle said:

Jeg lager alltid pizzaen rett på stekebrettet jeg, er ikke det vanlig?

 

Beklager at jeg var uklar. Mente det du skrev. Altså at man bare legger pizzaen rett på stekebrettet og at det er mye lettere enn å bruke pizzastein/pizzastål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Beklager at jeg var uklar. Mente det du skrev. Altså at man bare legger pizzaen rett på stekebrettet og at det er mye lettere enn å bruke pizzastein/pizzastål. 

Åhh jeg ble bare nysgjerrig på hvordan andre gjør det, jeg nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
1 minutt siden, Rumle said:

Åhh jeg ble bare nysgjerrig på hvordan andre gjør det, jeg nå :ler:

Skjønner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 timer siden):

Det ble elendig. :skratte:

Det å flytte pizzadeigen oppå pizzastålet i en varm ovn var absolutt ikke lett.  Det ble my gris av at jeg sølte saus og ost inni stekovnen  som selvsagt brente seg fast og luktet svidd.  Selve pizzaen så ut som et vrak etter at jeg prøvde å få den av pizzaspaden og på pizzastålet.  

Siden pizzaen ble et vrak så var det også veldig vanskelig å få den til å bli stekt riktig og det endte med å smake som en deigklump med ost og tomatsaus.

Haha! Men var det gøy å prøve da?

Høres ut som en utfordring. Har du sånn hva, skal jeg si, stor "stekespade" til å frakte bunnen på, det har de vel de som bruker sånt, synes jeg å ha sett. Kanskje en kan finne noe alternativ til hvordan få til akkurat den manøveren? Eller går det an å ta pizzastålet ut av ovnen akkurat det tidspunktet, hvis det ligger på en vanlig stekeplate? Fikk lyst til å komme hjem til deg å prøve jeg også! :ler: Pizzastålet får ikke vinne, Pizzastål - SVK: 1-0

God helg til alle! 

@Rumle Stor klem :klem: Sender gode tanker, og håper de bedre dagene er rett rundt hjørnet! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...