Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

SVK skrev (3 timer siden):

God helg! 

Koser meg med pannekaker :kokk:

Hva liker dere å ha på pannekakene? Jeg har på sukker og kanel.  Er glad i kombinasjonen sukker og kanel, blir som julegrøt. 

Tenkte også på å ha noe mindre søtt, men jeg har tomt kjøleskap så blir ikke bacon i pannekakene. 

Enten sukker eller blåbærsyltetøy er mine favoritter på pannekaker. Vi har også hatt pannekaker i dag. :) 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nå kom jeg på, pannekaker med iskrem er jo veldig godt da. Gjerne også sjokoladesaus. :)

I dag våknet jeg 0615. Blir en lang dag på sykehuset da hehe. 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent jeg har spist pannekaker og is, da har det vært slike små pannekaker.

Hva slags pannekaker liker dere best da? Sånne tynne som man ruller, eller små tykke, luftige?

Purple_Pixiedust skrev (2 timer siden):

Å nå kom jeg på, pannekaker med iskrem er jo veldig godt da. Gjerne også sjokoladesaus. :)

I dag våknet jeg 0615. Blir en lang dag på sykehuset da hehe. 😅

Håper det skjer noe som får tiden til å gå. :klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (14 timer siden):

God helg! 

Koser meg med pannekaker :kokk:

Hva liker dere å ha på pannekakene? Jeg har på sukker og kanel.  Er glad i kombinasjonen sukker og kanel, blir som julegrøt. 

Tenkte også på å ha noe mindre søtt, men jeg har tomt kjøleskap så blir ikke bacon i pannekakene. 

Blåbærsyltetøy og brunost er veldig godt på pannekakene. Bacon også i samme pannekake er nydelig :spise: Synes det også er godt med blåbærsuppe, fruktsuppe eller ertesuppe til pannekaker, men har da ikke brunost og syltetøy på, bare bacon enten i røra eller ved siden av :spise: :sikle:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Daryl Dixon said:

Hva slags pannekaker liker dere best da? Sånne tynne som man ruller, eller små tykke, luftige?

Jeg liker de best tynne. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Får håpe det. :)

Jeg liker best de tynne, men sier ikke nei takk til tykke heller da. :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PippPipp1
SVK skrev (3 minutter siden):

Pannekaker er omtrent det eneste jeg klarer å lage fra bunnen av. :ler2:

men hvis du klarer å lage pannekaker, så fikser du sikkert litt vaffelrøre også? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, PippPipp1 said:

men hvis du klarer å lage pannekaker, så fikser du sikkert litt vaffelrøre også? 😁

Sant, jeg fikser vaffelrøre også. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig begge deler like godt, men er best på å lage de små flyffy. Får ikke til sånne tynne så bra. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 timer siden):

Jeg liker best tynne, helst stekt i godt med smør på litt høy varme og når jeg flipper de drysser jeg på sukker med en gang på den første stekte siden, da blir kantene litt sånn crispy søte og gode og akkurat passe salt fra smøret - nam! Sånn lagde bestefaren min de, verdens beste :spise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Liker egentlig begge deler like godt, men er best på å lage de små flyffy. Får ikke til sånne tynne så bra. 

Jeg har aldri fått til skikkelig fluffy, men har ikke prøvd så mange ganger heller. Pisker du eggehviter og sånn?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Rumle said:

Jeg liker best tynne, helst stekt i godt med smør på litt høy varme og når jeg flipper de drysser jeg på sukker med en gang på den første stekte siden, da blir kantene litt sånn crispy søte og gode og akkurat passe salt fra smøret - nam! Sånn lagde bestefaren min de, verdens beste :spise:

Det er mye nostalgi i mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (11 minutter siden):

Det er mye nostalgi i mat!

Det er veldig sant! :jepp:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rumle said:

Det er veldig sant! :jepp:

Tror jeg har skrevet det før. Men Heston Blumenthal en av verdens beste kokker fikk tilfeldige mennesker til å smake på hans bolognesesaus som ham hadde brukt enormt med tid på å lage. Det var en saus som skulle kunne serveres på restauranten hans med tre Michelin-stjerner. Men når han ba folk smake på hans saus og den på glass til Dolmio svarte svært mange at de likte Dolmio sin best for det var den de hadde vokst opp med. De sa det smakte feil om det ikke smakte som Dolmio sin saus.

Jeg likte det klippet for det var tøft av Heston å vise at mange likte ferdiglaget butikksaus fremfor hans saus han hadde lagt enormt med arbeid i. Som regel tror jeg de kutter ut vekk klippene av de som ikke elsket maten til kokken som har kokkeprogram. For veldig sjeldent jeg har sett noen si at kokkens mat smakte mindre godt enn hva man får kjøpt ferdiglaget i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (13 minutter siden):

Tror jeg har skrevet det før. Men Heston Blumenthal en av verdens beste kokker fikk tilfeldige mennesker til å smake på hans bolognesesaus som ham hadde brukt enormt med tid på å lage. Det var en saus som skulle kunne serveres på restauranten hans med tre Michelin-stjerner. Men når han ba folk smake på hans saus og den på glass til Dolmio svarte svært mange at de likte Dolmio sin best for det var den de hadde vokst opp med. De sa det smakte feil om det ikke smakte som Dolmio sin saus.

Jeg likte det klippet for det var tøft av Heston å vise at mange likte ferdiglaget butikksaus fremfor hans saus han hadde lagt enormt med arbeid i. Som regel tror jeg de kutter ut vekk klippene av de som ikke elsket maten til kokken som har kokkeprogram. For veldig sjeldent jeg har sett noen si at kokkens mat smakte mindre godt enn hva man får kjøpt ferdiglaget i butikken.

Artig, har ikke hørt om det før. Men, det er nok mye i det med minner og følelser rundt mat.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, Rumle said:

Artig, har ikke hørt om det før. Men, det er nok mye i det med minner og følelser rundt mat.

Han har mange kokkeprogrammer, men programmene handler mer om å vise hva han og teamet hans klarer å lage enn hva som er praktisk å lage hjemme. Er som regel enormt med arbeid bak rettene og han bruker mye dyrt utstyr og dyre ingredienser. Lager de retter fra middelalderen så kler de seg også ut som om de er fra middelalderen og dekorerer rommet til å se ut som noe fra middelalderen.  Da han skulle lage indisk mat bygde han en  tandoori-ovn.

Jeg liker programmene, men som sagt det er ikke et program man ser også lager man det samme hjemme. Med mindre man er en særdeles dyktig kokk med ubegrenset med budsjett og tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (49 minutter siden):

Han har mange kokkeprogrammer, men programmene handler mer om å vise hva han og teamet hans klarer å lage enn hva som er praktisk å lage hjemme. Er som regel enormt med arbeid bak rettene og han bruker mye dyrt utstyr og dyre ingredienser. Lager de retter fra middelalderen så kler de seg også ut som om de er fra middelalderen og dekorerer rommet til å se ut som noe fra middelalderen.  Da han skulle lage indisk mat bygde han en  tandoori-ovn.

Jeg liker programmene, men som sagt det er ikke et program man ser også lager man det samme hjemme. Med mindre man er en særdeles dyktig kokk med ubegrenset med budsjett og tid.

Forstår, høres interessant ut. Har hørt om ham før, men aldri sett det selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 timer siden):

Høres ut som skikkelig digg pannekake!

Rumle skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri fått til skikkelig fluffy, men har ikke prøvd så mange ganger heller. Pisker du eggehviter og sånn?

Veldig fluffy blir de ikke da, men bruker litt natron og pisker egg luftige. Har lyst å prøve sånne Japanese-Pancakes-Pinterest.thumb.jpg.a5ac50a3539345ba8b4b6d6a584f7658.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rumle said:

Forstår, høres interessant ut. Har hørt om ham før, men aldri sett det selv.

Her er et klipp av desserten hans: Har satt det slik at videoen starter rett før desserten kommer ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...