Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Just now, Daryl Dixon said:

:ler: 

Jeg får finne frem skøytene.

En av mine beste investeringer var å kjøpe brodder.  Føler meg som en supermann når jeg bruker dem på isen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK skrev (3 minutter siden):

En av mine beste investeringer var å kjøpe brodder.  Føler meg som en supermann når jeg bruker dem på isen. 

Sant. Broddene mine er skikkelig pigger, ser ut som det de bruker når de går på isbreer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått tur i sola, påskestemning og varmegrader. I morgen er det et år siden jeg ble utskrevet, og vet ikke hvorfor, men har tenkt mye på det og synes dagen i dag har vært tung. Måtte stå over psykologtimen i går, og den burde jeg så absolutt ha. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Daryl Dixon said:

Gått tur i sola, påskestemning og varmegrader. I morgen er det et år siden jeg ble utskrevet, og vet ikke hvorfor, men har tenkt mye på det og synes dagen i dag har vært tung. Måtte stå over psykologtimen i går, og den burde jeg så absolutt ha. 

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres naturlig ut at årsdagen for det er tungt jeg. Kan kjenne meg igjen i det. :klem: Sender deg en styrkeklem. 

Og god helg til store og små! Jeg hadde en liten fantasi mens jeg tenkte på dere i sted, at vi alle var små lykketroll som levde sammen i en lykketrollkoloni. 🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! 😊 

Det er rart med sånne årsdager. Det er snart et halvt år siden jeg var innlagt i akuttpsykiatrien og det er fortsatt uforståelig for meg at jeg ikke er innlagt hver eneste måned lenger. Men jeg har ingen vonde følelser knyttet mot det å ha vært innlagt da. Selv om det har vært noe tvang, så har det vært mest frivillig. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (På 1.2.2024 den 23.07):

God helg til alle herfra og :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det så mye vind at snøen drev og virvlet opp. Var nesten umulig å åpne døra og bevege seg ut den ene inngangen, ble en vindtunnel. Men det var sol, så det så jo fint ut mellom vindkastene. 

Satt oppe og ventet på at festungdom skulle komme seg trygt hjem i natt, klar til å rykke ut på henting. Kom noen stiv frosne jenter i taxi kl 1. Da var det opptining på varmekablene på badet og kakao, så kunne jeg gå å legge meg. Må bytte utedelen på baderomsvifta, den er nok litt slarkete for den bråker så veldig i vinden. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

I går var det så mye vind at snøen drev og virvlet opp. Var nesten umulig å åpne døra og bevege seg ut den ene inngangen, ble en vindtunnel. Men det var sol, så det så jo fint ut mellom vindkastene. 

Satt oppe og ventet på at festungdom skulle komme seg trygt hjem i natt, klar til å rykke ut på henting. Kom noen stiv frosne jenter i taxi kl 1. Da var det opptining på varmekablene på badet og kakao, så kunne jeg gå å legge meg. Må bytte utedelen på baderomsvifta, den er nok litt slarkete for den bråker så veldig i vinden. 

Godt du passer på! :nikke:

Er de gamle nok til gå ut på byen?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (6 minutter siden):

Godt du passer på! :nikke:

Er de gamle nok til gå ut på byen?

Nei, de er ikke det. De får heller ikke lov å drikke, men det hender seg de gjør lell. Får ikke noe av oss. De er mest på organiserte fester på div lokaler og sånn. Noen av dem er vel 18 nå, resten blir det i tur og orden dette året. Blir nok mye festing og bursdagsfeiringer i år. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Nei, de er ikke det. De får heller ikke lov å drikke, men det hender seg de gjør lell. Får ikke noe av oss. De er mest på organiserte fester på div lokaler og sånn. Noen av dem er vel 18 nå, resten blir det i tur og orden dette året. Blir nok mye festing og bursdagsfeiringer i år. 

Ja, du må nok regne med det da :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daryl Dixon said:

Da har kanskje også mange eldre søsken som kan hjelpe dem med å skaffe alkohol allerede nå. 

Da jeg gikk på videregående husker jeg i hvert fall folk som tok legitimasjonen til storebrødrene sine og kjøpte alkohol. I tillegg husker jeg en som  hadde en som hadde foreldre som lot han brenne sin egen sprit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (Akkurat nå):

Da har kanskje også mange eldre søsken som kan hjelpe dem med å skaffe alkohol allerede nå. 

Da jeg gikk på videregående husker jeg i hvert fall folk som tok legitimasjonen til storebrødrene sine og kjøpte alkohol. I tillegg husker jeg en som  hadde en som hadde foreldre som lot han brenne sin egen sprit! 

Brenne sin egen sprit ja, den er drøy. Hjemmebrent kan være skumle saker.

De har nok sine metoder, hadde det vi og. Kjente noen eldre som kjøpte for oss. Man kommer liksom ikke unna det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Daryl Dixon said:

Brenne sin egen sprit ja, den er drøy. Hjemmebrent kan være skumle saker.

De har nok sine metoder, hadde det vi og. Kjente noen eldre som kjøpte for oss. Man kommer liksom ikke unna det. 

Jepp. I tillegg så er problemet ikke bare han som lager hjemmebrent, men de som kjøper.  De som kjøper vet ikke hva de får i seg. 

Selv drakk jeg ikke før jeg var i førstegangstjenesten. Da var det mye drikkepress siden det ikke var noe annet sosialt tilbud enn å drikke på fredagskvelden.  Forsvaret skjønte at det var en dårlig ordning så tror det er bedre sosialt tilbud i dag enn det var da jeg var i førstegangstjenesten.  Alkohol og ungdom kan medfører mange unødvendige problemer. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SVK said:

Alkohol og ungdom kan medfører mange unødvendige problemer. 

Voksne også så klart. Det er ikke kun ungdom som kan gjøre dumme ting når de får i seg for mye alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SVK skrev (47 minutter siden):

Jepp. I tillegg så er problemet ikke bare han som lager hjemmebrent, men de som kjøper.  De som kjøper vet ikke hva de får i seg. 

Selv drakk jeg ikke før jeg var i førstegangstjenesten. Da var det mye drikkepress siden det ikke var noe annet sosialt tilbud enn å drikke på fredagskvelden.  Forsvaret skjønte at det var en dårlig ordning så tror det er bedre sosialt tilbud i dag enn det var da jeg var i førstegangstjenesten.  Alkohol og ungdom kan medfører mange unødvendige problemer. 

Fikk dere drikke inni leiren?

SVK skrev (38 minutter siden):

Voksne også så klart. Det er ikke kun ungdom som kan gjøre dumme ting når de får i seg for mye alkohol.

Absolutt ikke, mye fælt som fylla er skylda i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daryl Dixon said:

Fikk dere drikke inni leiren?

Nei, vi fikk ikke drikke i leiren, men vi fikk lov til å drikke utenfor leiren. Så i helgene var det svært vanlig å gå på baren som lå rett utenfor leiren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (22 minutter siden):

Nei, vi fikk ikke drikke i leiren, men vi fikk lov til å drikke utenfor leiren. Så i helgene var det svært vanlig å gå på baren som lå rett utenfor leiren. 

Glad for at jeg slapp førstegangstjenesten. Kusina mi ble innkalt på sesjon da hun var 27. Ble aldri innkalt selv :)

Synes for øvrig du er en superkul onkel @Daryl Dixon :nikke: Synes også det har gjort deg godt å ha onkelbarna hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 timer siden):

Veldig godt strategisk lagt den baren da. :lur:

Sola de skrev (2 timer siden):

Glad for at jeg slapp førstegangstjenesten. Kusina mi ble innkalt på sesjon da hun var 27. Ble aldri innkalt selv :)

Synes for øvrig du er en superkul onkel @Daryl Dixon :nikke: Synes også det har gjort deg godt å ha onkelbarna hos deg :)

27 år? Det var sent!

Superkul i dag er jeg vist ikke, fordi fiskekaker ikke var søndagsmiddag. :himle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...