Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Skimmia og Helleborus vil jeg ha. Ute. Har ikke fått plantet løk enda. Får ikke gjort noe nå. Bare håper frosten ikke kommer enda. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vekslet mellom å tro det er fredag og lørdag i dag. Var klar for å se maskorama, men nei... det er i morgen det... 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (51 minutter siden):

FB_IMG_1636799997369.jpg.d506d996fd4bef9e63ac218fb4d594f9.jpg

😢 Er jo sant. Man savner jo den som ikke er mer, men er jo like glad i den nye :hjerte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

😢 Er jo sant. Man savner jo den som ikke er mer, men er jo like glad i den nye :hjerte:

Sant sant. :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (På 11.11.2021 den 22.18):

Skimmia og Helleborus vil jeg ha. Ute. Har ikke fått plantet løk enda. Får ikke gjort noe nå. Bare håper frosten ikke kommer enda. 

Har du fått tak i? Husk å sette Helleborus et lite katte/dyrevennlig sted i alle fall, de er veldig giftige. Skimmia vet jeg ingenting om :vetikke:

Hvordan er formen? :blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (På 14.11.2021 den 12.45):

Har du fått tak i? Husk å sette Helleborus et lite katte/dyrevennlig sted i alle fall, de er veldig giftige. Skimmia vet jeg ingenting om :vetikke:

Hvordan er formen? :blomst:

Stigende. Men det er forde jeg tok siste zyprexa på søndag og lamictal på mandag. 

Har ikke fått tak i helleborus, ikke sikkert jeg kjøper det. Ikke noe vits om de kan være farlige. Men leste at appelsinskall og cayennepepper holder katter unna blomster da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (18 minutter siden):

Stigende. Men det er forde jeg tok siste zyprexa på søndag og lamictal på mandag. 

Har ikke fått tak i helleborus, ikke sikkert jeg kjøper det. Ikke noe vits om de kan være farlige. Men leste at appelsinskall og cayennepepper holder katter unna blomster da. 

Så kjedelig at de ikke kunne brukes  men, bra du har det bedre i alle fall :jepp:

Jeg hadde en nydelig julerose i en stor, høy krukke (under en rosebusk) noen år, men grublet så mye på det at jeg endte med å kaste hele :sukk:  

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 minutter siden):

Så kjedelig at de ikke kunne brukes  men, bra du har det bedre i alle fall :jepp:

Jeg hadde en nydelig julerose i en stor, høy krukke (under en rosebusk) noen år, men grublet så mye på det at jeg endte med å kaste hele :sukk:  

Sant, men vet aldri. Skal jeg ha det må jeg ha det inne i såfall. Katten min har ikke vist interesse for andre inneblomster, bare å grafse i jorden til store grønne planter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (8 timer siden):

Hva er planen nå da, prøve noe annet, eller se ting litt an, ift medisiner?

Jeg vet ikke helt.  Nå er det diskusjon mellom fastlege og psykiater. Fastlegen er irritert og vil at medisiner skal godkjennes av han. Jeg er litt skuffet og mistet litt tillit til psykiater, ble veldig dyster.. Når muskelstivheten er helt borte så kan det hende jeg skal ha lamictal ingen, bare alene i liten dose, den kan være den som ga så muskelstivhet, men da er det større kontroll på det. Jeg kunne ønske jeg bare kunne bli lobotomert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (15 timer siden):

Søskenet mitt legger mandarin/klementin- skall på nederste grenene på juletreet. Katten holder seg unna. Tror de skyr sitrus.

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke helt.  Nå er det diskusjon mellom fastlege og psykiater. Fastlegen er irritert og vil at medisiner skal godkjennes av han. Jeg er litt skuffet og mistet litt tillit til psykiater, ble veldig dyster.. Når muskelstivheten er helt borte så kan det hende jeg skal ha lamictal ingen, bare alene i liten dose, den kan være den som ga så muskelstivhet, men da er det større kontroll på det. Jeg kunne ønske jeg bare kunne bli lobotomert. 

Skjønner fastlegen din godt. Er jo han eller hun som ser det store bildet, helsemessig medisinmessig sett, bedre enn psykiateren gjør. Medisiner påvirker gjerne hverandre og slik du ble av de medisinene er ikke bra. Du skal jo kunne fungere med dem ikke bli så dårlig som du ble.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sola de skrev (1 time siden):

Søskenet mitt legger mandarin/klementin- skall på nederste grenene på juletreet. Katten holder seg unna. Tror de skyr sitrus.

Skjønner fastlegen din godt. Er jo han eller hun som ser det store bildet, helsemessig medisinmessig sett, bedre enn psykiateren gjør. Medisiner påvirker gjerne hverandre og slik du ble av de medisinene er ikke bra. Du skal jo kunne fungere med dem ikke bli så dårlig som du ble.

Ja, jeg leste på sidene til plantasjen at sitrusskall holder dem unna, og pepper da. Sølvpapir rundt blomsten og, forde de ikke liker å tråkke på sølvpapir, men hvem vil ha det liggende synlig hjemme da?  Må bli sitrus, pepper eller ingen blomst tenker jeg da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg leste på sidene til plantasjen at sitrusskall holder dem unna, og pepper da. Sølvpapir rundt blomsten og, forde de ikke liker å tråkke på sølvpapir, men hvem vil ha det liggende synlig hjemme da?  Må bli sitrus, pepper eller ingen blomst tenker jeg da.

Pepper vil sikkert gjøre nytten også. Sølvpapir.. Vil de ikke bare leke med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (3 minutter siden):

Pepper vil sikkert gjøre nytten også. Sølvpapir.. Vil de ikke bare leke med det?

Katter liker ikke tråkke på det stod det, kanskje teste med Robin.. Stod og at dobbeltsidig tape kunne brukes, men da leste jeg ikke mer om det. Sitter ikke å fester tape rundt altså. 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Katter liker ikke tråkke på det stod det, kanskje teste med Robin.. Stod og at dobbeltsidig tape kunne brukes, men da leste jeg ikke mer om det. Sitter ikke å fester tape rundt altså. 🤣

Lager sikkert mye støy, rasler. De er jo stille som mus når de jakter, så de liker sikkert ikke å bli avslørt om det er grunn til de er nær plantene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...