Frøkensina Skrevet 1. november 2021 #1921 Del Skrevet 1. november 2021 Glemte B-vitaminene B tolv og de andre er også noe man burde passe på i forhold til depresjon angst. Nå har jeg en gammel pakke b-kompleks som jeg kjøpte for hår og negler på apotek for lenge siden så bruker opp den 😅 Tror ikke det gjør noe at det er litt b-vitaminer i multivitaminen også, men burde sikkert sjekke det opp. Mamma har hatt b 12 mangel og det kan ha forverret syksommen, men siden hun fikk b12 sprøyte så håper jeg de passer på det nå etterpå også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 2. november 2021 Forfatter #1922 Del Skrevet 2. november 2021 Veldig spennende @Frøkensina! Jeg har hørt om at folk har blitt bra av depresjon med omega3 blandt annet. Jeg prøvde å ympte forsiktig frempå i dag om det var noe mer naturlig som var alternativer i dag, til den psykiatriske sykepleieren som er her en gang i uka. Og han sa at på sikt er slik greit å tenke på, medisiner trenger ikke å være noe man absolutt må ha fast hele tiden. I dag fikk jeg egentlig litt kjeft, eller hard tilsnakk da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2021 #1923 Del Skrevet 2. november 2021 Frøkensina skrev (12 timer siden): men samtidig har jeg begynt å ta ting jeg alkerede hadde hjemme som støvet litt ned og kjøpt in D-vitamin 80 på apoteket. Har ikke noe formening om resten, men dette lurer jeg på, fordi jeg tar d-vitaminperler selv, og jeg aner ikke hvor mye jeg skal ta - det står jo ikke på pakkene! Jeg har noen med 80 og noen med 120, skal jeg ta en hver dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2021 #1924 Del Skrevet 2. november 2021 Daryl Dixon skrev (8 minutter siden): Veldig spennende @Frøkensina! Jeg har hørt om at folk har blitt bra av depresjon med omega3 blandt annet. Jeg prøvde å ympte forsiktig frempå i dag om det var noe mer naturlig som var alternativer i dag, til den psykiatriske sykepleieren som er her en gang i uka. Og han sa at på sikt er slik greit å tenke på, medisiner trenger ikke å være noe man absolutt må ha fast hele tiden. I dag fikk jeg egentlig litt kjeft, eller hard tilsnakk da. Hvorfor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 2. november 2021 Forfatter #1925 Del Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (20 minutter siden): Hvorfor? Var nok en god gammaldags våkne opp og ta deg sammen-kjeft. Og han har jo rett. Så jeg tar til meg den altså. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2021 #1926 Del Skrevet 2. november 2021 Daryl Dixon skrev (2 minutter siden): Var nok en god gammaldags våkne opp og ta deg sammen-kjeft. Og han har jo rett. Så jeg tar til meg den altså. Aha 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1927 Del Skrevet 2. november 2021 Daryl Dixon skrev (51 minutter siden): Veldig spennende @Frøkensina! Jeg har hørt om at folk har blitt bra av depresjon med omega3 blandt annet. Jeg prøvde å ympte forsiktig frempå i dag om det var noe mer naturlig som var alternativer i dag, til den psykiatriske sykepleieren som er her en gang i uka. Og han sa at på sikt er slik greit å tenke på, medisiner trenger ikke å være noe man absolutt må ha fast hele tiden. I dag fikk jeg egentlig litt kjeft, eller hard tilsnakk da. Glemte en siste ting som jeg leste også som har en dokumentert effekt på depresjon og det var probiotika Så tenker både biola eller de andre youghurtene med bakterier i, eller som tilskudd, eller spise fermentert mat vil være bra. Mage/tarm-nervesystemet/hjernen har det akkurat begynt å bli forsket mer på. Kan godt tenke meg at det er mer forbindelser der enn hva man har tenkt før, noen mener jo at parkinsons kanskje starter med fattig tarmflora/antibiotika og mamma har slitt med magen i mange år før hun ble syk. Kjeft hadde jeg taklet dårlig Nå tar jeg omegaene mine da! 😅👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1928 Del Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (51 minutter siden): Har ikke noe formening om resten, men dette lurer jeg på, fordi jeg tar d-vitaminperler selv, og jeg aner ikke hvor mye jeg skal ta - det står jo ikke på pakkene! Jeg har noen med 80 og noen med 120, skal jeg ta en hver dag? Det vet jeg ikke helt, er noen av de skrevet på resept? Jeg leste en tråd her inne her om dagen om D-vitaminer og at man like godt kan kjøpe de reseptfrie, noe om doser. Kan se om jeg finner den. Men jeg tror det er lurt p ta en hver dag da, enten 80 eller 120 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2021 #1929 Del Skrevet 2. november 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Det vet jeg ikke helt, er noen av de skrevet på resept? Jeg leste en tråd her inne her om dagen om D-vitaminer og at man like godt kan kjøpe de reseptfrie, noe om doser. Kan se om jeg finner den. Men jeg tror det er lurt p ta en hver dag da, enten 80 eller 120 Nei, de er reseptfrie. Ok, tar en om dagen så da fortsetter jeg med det Hvilken type omega bruker du? Kapsler? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1930 Del Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (1 minutt siden): Nei, de er reseptfrie. Ok, tar en om dagen så da fortsetter jeg med det Hvilken type omega bruker du? Kapsler? Ja jeg kan IKKE drikke tran! Har kjøpt meg Møllers kapsler på butikken Åja stemmer de har i 120 også, jeg tar de 80 D fra apoteket og håper å slippe sånn innmari mørketidsdepresjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2021 #1931 Del Skrevet 2. november 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Ja jeg kan IKKE drikke tran! Har kjøpt meg Møllers kapsler på butikken Åja stemmer de har i 120 også, jeg tar de 80 D fra apoteket og håper å slippe sånn innmari mørketidsdepresjon. Oki 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1932 Del Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (Akkurat nå): Oki 😊 Veldig lurt om man spiser lite/ikke spiser fisk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1933 Del Skrevet 2. november 2021 Kan ikke si at jeg har blitt «kurert» enda i allefall, i natt fikk jeg så mye angst så jeg klarte ikke å sove. Før på morgenen før det ble lyst. Men jeg fortsetter og håper det vil hjelpe litt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2021 #1934 Del Skrevet 2. november 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Veldig lurt om man spiser lite/ikke spiser fisk Ja, jeg må komme i gang med det selv igjen også 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1935 Del Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (Akkurat nå): Ja, jeg må komme i gang med det selv igjen også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2021 #1936 Del Skrevet 2. november 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Kan ikke si at jeg har blitt «kurert» enda i allefall, i natt fikk jeg så mye angst så jeg klarte ikke å sove. Før på morgenen før det ble lyst. Men jeg fortsetter og håper det vil hjelpe litt Kjipt med sånne netter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1937 Del Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (Akkurat nå): Kjipt med sånne netter Ja, takk! Håper du fikk sove godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2021 #1938 Del Skrevet 2. november 2021 Frøkensina skrev (Akkurat nå): Ja, takk! Håper du fikk sove godt I natt sov jeg faktisk ganske greit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1939 Del Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (1 minutt siden): I natt sov jeg faktisk ganske greit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 2. november 2021 #1940 Del Skrevet 2. november 2021 (endret) @Rumle Ser ut som at man bør passe på å ikke få for mye D-vitamin også, sikkert lurt å følge opp med blodprøver iblant! Håper de sjekker nivåene til mamma hun får en av de divisun og selv om det er kjempebra å få nok D vitamin vil jeg ikke at hun skal få for mye og bli mer forvirret. Tenker det kun er blodprøver som kan si noe om riktig dose da ulike individuelle tilstander påvirker D-vitaminet i kroppen Endret 2. november 2021 av Frøkensina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå