Frøkensina Skrevet 31. oktober 2021 #1901 Del Skrevet 31. oktober 2021 Uff det hørtes ugreit ut, håper du får sove godt! Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1902 Del Skrevet 1. november 2021 Vært storm i natt. Av og på med strøm, kraftige vindkast. Vært våken siden kl 4. Og med 3.møte med psykiater er det dumt, vil være uthvilt og klar til de timene. I dag gruer jeg meg. Prøvde å varme vann på ovnen i dag, men strømmen kom like før det kokte. Så blir hverfall kaffe. Koselig med strømbrudd av og til, men ikke i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1903 Del Skrevet 1. november 2021 Pappa er sjåfør for meg ofte. Og i dag i bilen så peker han mot en kirke og sier at dit skal vi før jul. Hæ? Der? Hvorfor det? Jo, julekonsert. Bare oss. Det har han bestemt, bestilt biletter og alt. Jaja, når avtalte vi det spurte jeg. Det hadde vi ikke, han har bestemt det. Da får jeg bare bli med da. Og så glemte jeg å spørre om hvilken eller hvilke artister det er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 1. november 2021 #1904 Del Skrevet 1. november 2021 Daryl Dixon skrev (4 minutter siden): Pappa er sjåfør for meg ofte. Og i dag i bilen så peker han mot en kirke og sier at dit skal vi før jul. Hæ? Der? Hvorfor det? Jo, julekonsert. Bare oss. Det har han bestemt, bestilt biletter og alt. Jaja, når avtalte vi det spurte jeg. Det hadde vi ikke, han har bestemt det. Da får jeg bare bli med da. Og så glemte jeg å spørre om hvilken eller hvilke artister det er. Så kjekt! Blir sikkert superkoselig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1905 Del Skrevet 1. november 2021 Sola de skrev (3 minutter siden): Så kjekt! Blir sikkert superkoselig Joda. Det blir det sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. november 2021 #1906 Del Skrevet 1. november 2021 Kidnappe deg med på konsert Kan bare si fra mitt perspektiv ta vare på hyggelige ting man kan gjøre med foreldrene sine mens man enda kan. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. november 2021 #1907 Del Skrevet 1. november 2021 Koselig med julekonsert Håper det gikk bra i dag 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1908 Del Skrevet 1. november 2021 Rumle skrev (4 timer siden): Koselig med julekonsert Håper det gikk bra i dag Det gikk i hverfall. 🤣 Det er det medisinmas uten like. Jeg gir snart etter. Men ang julekonsert, pappa har avtalt en dag alene med hver av oss 3 ungene. Det er jo veldig søtt da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. november 2021 #1909 Del Skrevet 1. november 2021 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Det gikk i hverfall. 🤣 Det er det medisinmas uten like. Jeg gir snart etter. Men ang julekonsert, pappa har avtalt en dag alene med hver av oss 3 ungene. Det er jo veldig søtt da. Veldig koselig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. november 2021 #1910 Del Skrevet 1. november 2021 Superkoselig av pappa da Håper det er medisiner du vil ha godt av. Vel gjennomført 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1911 Del Skrevet 1. november 2021 Teit kveld i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. november 2021 #1912 Del Skrevet 1. november 2021 Daryl Dixon skrev (2 minutter siden): Teit kveld i kveld. Hva skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1913 Del Skrevet 1. november 2021 Rumle skrev (4 minutter siden): Hva skjer? Bare jeg som en en dyster fyr. Det er egentlig ingenting galt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. november 2021 #1914 Del Skrevet 1. november 2021 Daryl Dixon skrev (Akkurat nå): Bare jeg som en en dyster fyr. Det er egentlig ingenting galt.. Forstår, tøft nok det, håper morgendagen blir bedre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1915 Del Skrevet 1. november 2021 Rumle skrev (15 minutter siden): Forstår, tøft nok det, håper morgendagen blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1916 Del Skrevet 1. november 2021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. november 2021 #1917 Del Skrevet 1. november 2021 Daryl Dixon skrev (15 minutter siden): Veldig viktig å huske på iblant Med stor fare for å høre simplistisk ut så har jeg i det siste begynt å lure en del på hjernekjemi og om noe annet enn medisiner mot depresjon (og det lille man har mot angst) i tillegg til psykologi kan virkelig hjelpe. Har jo lest en del om parkinson, og selv om mye overgår det jeg forstår uten god kunnskap i cellebiologi (prosessene i mitokondriene og feil i kroppens produskjon av glutathion, en svært nødvendig antioksidant m.m.) så har jeg kommer over forskning som at flere ulike psykiske lidelser deler samme mangler på mikronivå. Forskere har enda ikke kunnet konkludere utfra de funnene, noen mener at det er som en «precursor» og en sammenheng før lidelsene deler seg opp i nettopp ulike lidelser og andre omvendt. Altså ikke deler med parkinson, selv om det er mulig. Men en mangel på en del B-vitaminer og vitamin D f.eks. Magnesium blir ofte helt oppbrukt når man har depresjon/angst, og er superviktig for anvendelsen av D-vitamin feks. Prøver nå å se om det kan ha noe effekt. Det kan iallefall ikke skade å sørge for at man har det hjernen trenger tenker jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 1. november 2021 Forfatter #1918 Del Skrevet 1. november 2021 Frøkensina skrev (15 minutter siden): Veldig viktig å huske på iblant Med stor fare for å høre simplistisk ut så har jeg i det siste begynt å lure en del på hjernekjemi og om noe annet enn medisiner mot depresjon (og det lille man har mot angst) i tillegg til psykologi kan virkelig hjelpe. Har jo lest en del om parkinson, og selv om mye overgår det jeg forstår uten god kunnskap i cellebiologi (prosessene i mitokondriene og feil i kroppens produskjon av glutathion, en svært nødvendig antioksidant m.m.) så har jeg kommer over forskning som at flere ulike psykiske lidelser deler samme mangler på mikronivå. Forskere har enda ikke kunnet konkludere utfra de funnene, noen mener at det er som en «precursor» og en sammenheng før lidelsene deler seg opp i nettopp ulike lidelser og andre omvendt. Altså ikke deler med parkinson, selv om det er mulig. Men en mangel på en del B-vitaminer og vitamin D f.eks. Magnesium blir ofte helt oppbrukt når man har depresjon/angst, og er superviktig for anvendelsen av D-vitamin feks. Prøver nå å se om det kan ha noe effekt. Det kan iallefall ikke skade å sørge for at man har det hjernen trenger tenker jeg. Det er sant. Hva tar du nå da? Bare vanlige kosttilskudd, eller noe spesielt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. november 2021 #1919 Del Skrevet 1. november 2021 (endret) Daryl Dixon skrev (19 minutter siden): Det er sant. Hva tar du nå da? Bare vanlige kosttilskudd, eller noe spesielt? Føles som jeg har blitt en helt sprø alternativdame snart 😂 Neida, men jeg har nettopp fått tak i en del tilskudd som i hovedsak er tenkt til mamma, men også en del av de til meg selv og også noe for pappas hukommelse. Så jeg vet jo ikke full effekt av de enda, men samtidig har jeg begynt å ta ting jeg alkerede hadde hjemme som støvet litt ned og kjøpt in D-vitamin 80 på apoteket. Så først av de vanlige, nå passer jeg på å ta en multivitamin, en folat (ofte mangel hos depresjon/angst, og noe jeg har hatt mangel på før uten at legene har sagt det har en sammenheng med depresjon/angst). En magnesium fra apoteket, tror det står 350 mg på den, fikk tips om det i sommer/høst npr det gjaldt all migrenen min. Men har først nå begynt å ta hver dag pga det jeg har lest om at angst tømmer magnesiumlageret og dermed får man for lite anvendelig Dvitamin. Har kjøpt ny pakke møllers tran på butikken, omegaene skal også hjelpe med støtte i forskning. Eneste jeg kanskje mangler på denne «vanlige» listen er sink, også viktig forvit D opptak. Men det er litt sink i multivitaminen, og jeg har ikke lest enda om det. Har ikke tenkt til å forgifte meg selv med mineraler så vil sjekke før jeg evt tar sink også. Ble langt bare dette 🤣 Har den nye gruppen “supplements» også! En jeg har litt håp til er NAC (N-acetyl cysteine) som er nødvendig for produksjonen av glutathion. Man kan få nok cystein i maten, men jeg spiser nok for dårlig og uregelmessig. For mamma hadde det vært supert om denne virker, ren glutation har vist seg å stagge parkinson. Men da må man nesten ta det intravenøst så NAC virker nest best. Gluthation er en superantiokisdant og NAC/ glutathion brukes på sykehus i behandling av enkelte, feks. ved forgiftning. Men det er også positivt for all immun helse og det igjen kan være bra for hjerneen/psyken. C-vitamin 1000 mg, lions mane extract til meg, mamma og pappa. Lions mane er en sopp som det er forsket litt på for at den beskytter og hjelper nervecelleformasjon, beskytter dendrittene tror jeg (har glemt noen detaljer)noe som kan hjelpe på hukommelsen og mot tap av celler i hjernen. Endret 1. november 2021 av Frøkensina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. november 2021 #1920 Del Skrevet 1. november 2021 Har også kjøpt reishi og bacopa monnieri til mamma. Kunne godt tatt de selv og, men det blir dyrt alt dette. Begge de er for lignende støtte og hjelp til nervecellene i hjernen som Lions mane. Og har minst en forskningsartikkel i forhold til parkinsons. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå