zemer Skrevet 16. mars 2021 #141 Del Skrevet 16. mars 2021 Iea skrev (1 time siden): Nei, men man får ikke alltid ting akkurat som man vil, når man vil. Da handler det om å gjøre det beste ut av det, omstille seg, være kreativ og finne løsninger. Sette seg ned og gi opp er hvertfall ikke godt for noe. Enig? Tiden for å åpne for alt kommer. Den er ikke nå!!Klart trening, kinobesøk, samvær med venner er bra for helsa. Savner mye selv. Jeg var på jobb i kveld på ett sykehus i viken. Ikke med glede vi så at operasjons programmet blir tatt ned. Nesten nøyaktig på dagen ett år siden sist. Sykehusene sliter, det kommer mange korona pasienter inn. Tenk på alle som nå blir utsatt av operasjoner atter engang, vi som er friske klarer oss uten endel goder en stund til. Åpner vi nå er det ikke sikkert sykehusene har en ledig plass til oss. Kanskje ikke lett å forstå for de som ikke er i dette hver dag, men vi alle må bare holde ut litt til. Vaksinene er igang, men akuratt nå står vi i vår verste bølge så langt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 16. mars 2021 #142 Del Skrevet 16. mars 2021 zemer skrev (22 minutter siden): Tiden for å åpne for alt kommer. Den er ikke nå!!Klart trening, kinobesøk, samvær med venner er bra for helsa. Savner mye selv. Jeg var på jobb i kveld på ett sykehus i viken. Ikke med glede vi så at operasjons programmet blir tatt ned. Nesten nøyaktig på dagen ett år siden sist. Sykehusene sliter, det kommer mange korona pasienter inn. Tenk på alle som nå blir utsatt av operasjoner atter engang, vi som er friske klarer oss uten endel goder en stund til. Åpner vi nå er det ikke sikkert sykehusene har en ledig plass til oss. Kanskje ikke lett å forstå for de som ikke er i dette hver dag, men vi alle må bare holde ut litt til. Vaksinene er igang, men akuratt nå står vi i vår verste bølge så langt. Hva legger du i «litt til»? En måned? Et halvår? Et år? Fem år? Det er mulig du klarer deg litt til. Jeg gjør også det. Men jeg har folk jeg er glad i som ikke klarer mer. Som jeg ikke vet om noen gang vil komme seg igjen mentalt etter dette. En ung frisk person har stått i 100 % jobb helt til corona-tiltakene hadde vart for lenge. Har ikke sykehuset plass til meg om jeg blir alvorlig syk av corona, vel, så dør jeg vel da. So what? Har noen funnet tallene for selvmord i 2020? Vedder på de var omtrent like høye som covid-dødsfall, og betydelig lavere snittalder. Hvordan 2021-selvmordstallene vil se ut vil jeg helst ikke tenke på. Skal tro hvor mange under 50 som har dødd av covid vs hvor mange under 50 som har tatt selvmord i samme tidsrom... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 16. mars 2021 #143 Del Skrevet 16. mars 2021 velociraptor skrev (1 minutt siden): Hva legger du i «litt til»? En måned? Et halvår? Et år? Fem år? Det er mulig du klarer deg litt til. Jeg gjør også det. Men jeg har folk jeg er glad i som ikke klarer mer. Som jeg ikke vet om noen gang vil komme seg igjen mentalt etter dette. En ung frisk person har stått i 100 % jobb helt til corona-tiltakene hadde vart for lenge. Har ikke sykehuset plass til meg om jeg blir alvorlig syk av corona, vel, så dør jeg vel da. So what? Har noen funnet tallene for selvmord i 2020? Vedder på de var omtrent like høye som covid-dødsfall, og betydelig lavere snittalder. Hvordan 2021-selvmordstallene vil se ut vil jeg helst ikke tenke på. Skal tro hvor mange under 50 som har dødd av covid vs hvor mange under 50 som har tatt selvmord i samme tidsrom... Helt ærlig. Jeg har gamle foreldre som jeg ikke møter, som ikke ser sine barnebarn selv om vi bor nære. Hvor mange som dør av covid nå kontra om vi bare åpner, det er det vi må se på. Hvordan hadde Norge vært uten tiltak?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 16. mars 2021 #144 Del Skrevet 16. mars 2021 zemer skrev (17 minutter siden): Helt ærlig. Jeg har gamle foreldre som jeg ikke møter, som ikke ser sine barnebarn selv om vi bor nære. Hvor mange som dør av covid nå kontra om vi bare åpner, det er det vi må se på. Hvordan hadde Norge vært uten tiltak?? Jeg tror de fleste gamle foreldre heller vil ta risikoen på å se sine barn og barnebarn fremfor å sitte alene ♥️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg