Gå til innhold

Strenge tiltak innføres i hele Viken.

NorthernLight

Anbefalte innlegg

13579 skrev (1 minutt siden):

De fleste har da tunge gjenstander i huset fra før, en trenger ikke å kjøpe vekter for å trene.

De fleste som trener liker å vite hvor mye belastning man får da. Litt av grunnen til treningssenter for oss som trener som smertelindring og ofte bruker apparater og ikke frivekter. 

Er en grunn til at en fysioterapeut har satt sammen øvelsene og ikke meg selv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sinsiew skrev (8 minutter siden):

I Viken ANBEFALES ingen besøk. 

Heldigvis er det kun anbefalinger og ikke noe man trenger å forholde seg til. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (7 minutter siden):

Ja, regelen om 2 personer gjelder Oslo. For øvrig er det dårlig definert hva som er nødvendige besøk i Viken.

Jeg syns det kom ganske tydelig frem at det gjaldt Viken også jeg. Har jeg misforstått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezinchaleft skrev (1 minutt siden):

Folk dør ikke som fluer. Vi snakker om corona, ikke ebola. 

Snart 700 døde, de fleste pga virusinfeksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (Akkurat nå):

Det er et veldig lavt tall. Det er ikke noe man trenger å bekymre seg for. 

Det er helt naturlig at enkelte dør i en pandemi. Helt i orden er det også. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at de ikke stenger skolene, siden det er på fritiden noen pådrar seg smitten og tar den med inn på skolen.

Men de tiltakene som er nå, så kan ikke ungdom lenger henge på kjøpesenter i store flokker, det er ingen grunn til at de skal fylle bussene fordi alle 20 nærmeste venner skal henge på kjøpesenter i 3-4timer.....

Og maks 1-2 på besøk hjemme, hindrer festene mange ungdom har, og spesielt mange avgangselever som nå aktivt prøver å bli smittet for å være immune til russetiden slik at de kan feste fritt.

Eneste jeg savner er at de hadde rettet streng beskjed til foreldre om å ta ansvar for sine barn, sørge for at de vet hvor unga er, hvem de er sammen med, at de føler smittevern, holder seg mer hjemme og slutter å feste... Både de aktuelle tenåringene og foreldrene dems.....

Å stenge ned for matbutikker og kun handle mat på nett ville ikke fungert, det er ofte flere dagers ventetid for å få levert mat når ting stenges ned(selv med åpne matbutikker) og man kan ikke la folk sitte uten mat i 3-4dager.... Ikke alle steder kan man få hjemlevering heller...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezinchaleft skrev (Akkurat nå):

Heldigvis er det kun anbefalinger og ikke noe man trenger å forholde seg til. 

Uheldigvis betyr ikke det stort for meg. 

Om jeg ikke kan ha besøk hjemme, gjør ingen forskjell i det store og hele. Riktig trening mot smerter, derimot, er forskjellen på om jeg klarer å komme meg gjennom hverdagen eller ikke. Den treningen har jeg pr. nå ikke helt funnet ut hvordan jeg får til like bra hjemme som på senteret. 

Å gå ukentlig til fysio for å få trent, er dessverre utelukket. Det har jeg rett og slett ikke råd til. 

Her blir det trening hjemme. Det hjelper mer enn ingenting. Men nå vet jeg at jeg har 4 smertefulle uker i vente. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det kom ganske tydelig frem at det gjaldt Viken også jeg. Har jeg misforstått? 

Ja. Du har misforstått. I Viken er det kun en anbefaling og ikke en regel. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (11 minutter siden):

Ja, regelen om 2 personer gjelder Oslo. For øvrig er det dårlig definert hva som er nødvendige besøk i Viken.

Det er opp til hver enkelt å avgjøre hva som er nødvendig. Det er ikke noe hverken du, Nakstad, Høie eller andre skal mene noe om. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
13579 skrev (Akkurat nå):

I 2018 døde 1400 av influensa, men ingen gjorde noenting ut av det. Det fikk 5 min på nyhetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (17 minutter siden):

Går an å trene selv om treningssentrene er stengt.

theTitanic skrev (12 minutter siden):

Ingen pålegger deg alkohol og usunn mat. Du kan trene hjemme. Det trengs jo egentlig ikke fancy maskiner for å få trent. Styrke hjemme, kondis i skogen. 

Fullt klar over dette. Mulig ironien min kom litt dårlig frem i innlegget mitt 🙂

Det jeg forsøkte å si, var at jeg ikke skjønner logikken bak valget om å stenge treningssentre, men ikke polet. Vinmonopolet leverer tross alt på døra, hvis man absolutt må ha alkohol. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezinchaleft skrev (Akkurat nå):

Det er et veldig lavt tall. Det er ikke noe man trenger å bekymre seg for. 

Det er helt naturlig at enkelte dør i en pandemi. Helt i orden er det også. 

Du har en kynisk holdning til døden. De fleste har pårørende som lider etter et dødsfall  i familien. Helst burde ingen dø av infeksjon i dag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (2 minutter siden):

Du har en kynisk holdning til døden. De fleste har pårørende som lider etter et dødsfall  i familien. Helst burde ingen dø av infeksjon i dag.

Folk dør av infeksjon hver eneste dag - korona eller ei. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezinchaleft skrev (2 minutter siden):

Det er opp til hver enkelt å avgjøre hva som er nødvendig. Det er ikke noe verken du, Nakstad, Høie eller andre skal mene noe om. 

Men politiet som skal håndheve regelen, må ha en definisjon å forholde seg til. Alternativt kan rettsapparatet definere dette gjennom presedens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (6 minutter siden):

Ja. Du har misforstått. I Viken er det kun en anbefaling og ikke en regel. 

Åja, nei jeg tenkte på at det var en anbefaling og ikke regel. Men at det var tydelig anbefalt å ikke ha besøk av mer enn to. Jeg misforstod sitatet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (3 minutter siden):

Vet du hvor mange som dør av kreft hvert år? Har du like mye sympati med oss? Eller er det bedre å dø av kreft tenker du? 

Man kan i det minste isolere seg selv for å unngå corona. Det går ikke med kreft. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plengionika skrev (2 minutter siden):

Åja, nei jeg tenkte på at det var en anbefaling og ikke regel. Men at det var tydelig anbefalt å ikke ha besøk av mer enn to. Jeg misforstod sitatet. 

Det er jo tydelig anbefaling. Men vi vet jo godt hvor langt f folk gir i det. 

Det burde vært regel, igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (5 minutter siden):

Men politiet som skal håndheve regelen, må ha en definisjon å forholde seg til. Alternativt kan rettsapparatet definere dette gjennom presedens.

Politiet skal ikke håndheve noe de ikke har hjemmel til å gjøre. Nødvendigheter er noe individet selv bestemmer. Man kan ikke lage en lov som definerer nødvendighet da nødvendighet er subjektivt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celaeno skrev (4 minutter siden):

Fullt klar over dette. Mulig ironien min kom litt dårlig frem i innlegget mitt 🙂

Det jeg forsøkte å si, var at jeg ikke skjønner logikken bak valget om å stenge treningssentre, men ikke polet. Vinmonopolet leverer tross alt på døra, hvis man absolutt må ha alkohol. 

At vinmonopolet er åpent er helt latterlig, er enig med deg i det😊. Ellers stenger de det meste ned for å få folk til å møtes mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir kjøpesenteret og serveringssteder stengt når smittespredningen skjer på skoler? Noen rett meg om jeg tar feil men det er ingen smittespredning knyttet til kjøpesenter eller restauranter.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...