Gå til innhold

Strenge tiltak innføres i hele Viken.

NorthernLight

Anbefalte innlegg

Alle Kommunene i Viken skal ligge på det regjeringen har definert som tiltaksnivå A. Det er det strengeste tiltaksnivået som kan innføres på regionalt nivå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AlGex3/regjeringen-innfoerer-strengere-koronatiltak-i-alle-kommuner-i-viken

Endret av NorthernLight
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Alle Kommunene i Viken skal ligge på det regjeringen har definert som tiltaksnivå A. Det er det strengeste tiltaksnivået som kan innføres på regionalt nivå.

Bra man tar situasjonen mer alvorlig nå.

Dette er langt fra tilstrekkelig. Det er til og med tillatt med besøk av to personer (formodentlig regnes det da kumulativt over hele perioden med tiltak) (!). Matbutikker og apotek holdes åpne, og så vidt jeg forstår, forbys ikke netthandel. Hadde politikerne vært sitt ansvar bevisst, uten å tenke på gjenvalg, hadde de forbudt alle besøk i hjemmene (kanskje med unntak av nødvendig hjemmesykepleie), og all handel (til nød med unntak av mat handlet på nettet, levert på døra). Tiltakene som bør gjelde hele landet, må vedtas for minst ett år i første omgang. Dersom dette ikke er tilstrekkelig, må enda strengere tiltak vedtas.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (32 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AlGex3/regjeringen-innfoerer-strengere-koronatiltak-i-alle-kommuner-i-viken

Dette er vel og bra, men rart at det fortsatt er gult nivå på skoler og barnehager, der smitten virkelig blomstrer om dagen. Kommunene kan likevel bestemme rødt nivå ved behov, så jeg håper det blir gjort der smitten er stor...

Endret av Blekkulfina
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blekkulfina skrev (Akkurat nå):

Dette er vel og bra, men rart at det fortsatt er gult nivå på skoler og barnehager som gjelder, der smitten virkelig blomstrer om dagen. Kommunene kan likevel bestemme rødt nivå ved behov, så jeg håper det blir gjort der smitten er stor...

Jeg håper heller de følger Oslo og stenger. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitten florerer i skoler og barnehager = vi stenger alle butikker. Skoler og barnehager fortsetter på gult nivå.  ? 🤔

Endret av appelsinjuice
Punktum
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampen skrev (1 minutt siden):

Jeg håper heller de følger Oslo og stenger. 

Ja det kan du si, skal nok ikke se bort fra at det vil bli tvingende nødvendig mange steder innen påske..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Jeg synes det er fornuftig at hele regionen (Oslo, gamle Akershus, gamle Vestfold, gamle Buskerud, og gamle Østfold) har samme tiltaksnivå, det hindrer mye smitte mellom kommunene og fylkene

Crizpo skrev (6 minutter siden):

Er det innafor å dra på hytta på fjellet i påsken?

Helseministeren sa ja, men bare sammen med de fra egen husstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crizpo skrev (7 minutter siden):

Er det innafor å dra på hytta på fjellet i påsken?

Ja, det er lov.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til frisøren, vær så god! Der anbefales det bare bruk av munnbind. 

Men for all del: ikke tren på treningssenter 🙄 

Dra heller på polet, sorgene, ensomheten og smertene kan jo alltids drikkes bort! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

appelsinjuice skrev (22 minutter siden):

Smitten florerer i skoler og barnehager = vi stenger alle butikker. Skoler og barnehager fortsetter på gult nivå.  ? 🤔

Det er jo for dumt å stenge ned der smitten spres. 

Mye viktigere å stoppe alle former for aktivitet. Inaktivitet og stillesitting gjør jo at vi takler virus så mye bedre 🙄

Endret av Sinsiew
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, får kjøpe meg en massasje eller to. Kanskje en hudpleietime. Trenger forresten en klipp også, mens jeg venter på at treningssenteret åpner. 

Ser også at ungen kan ha lekekamerater utenfor bhg-kohorten. Det blir moro. Må få til en bålmiddag, så kan ungene dra i barnehagene igjen dagen etterpå. Kontakt med enda flere barn utenfor bhg, det gir ikke økt fare for smitte. Er tross alt ikke hos barna det smitter nå. 

Glemte jo også å tilføye: tenkte å ha mamma på besøk i morgen, svigers på onsdag, to venninner på torsdag og så får vel mannens bestekompis og søstra hans få komme på fredag. Er jo ikke så farlig med besøk i eget hjem. Bare anbefalt å ikke ha så mange om gangen. 

Jaja, tiden går fortere frem til treningssenteret åpner igjen da.. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter i hovedsak nødvendige tiltak, men dette oppleves som helt fjernt! Viken er et stort fylke med enorme forskjeller, så å sette inn slike tiltak, også der det er lite smitte, bidrar til å svekke respekten for tiltakene.

Jeg er rett og slett skikkelig forbanna i øyeblikket 🤬

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spicymami skrev (40 minutter siden):

Er alle butikker stengt i bærum nå også da?

Ikke alle. Matbutikker, apotek og dyrebutikker er åpne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

appelsinjuice skrev (59 minutter siden):

Rødt nivå er på rødt nivå i Bærum fra og med i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

must skrev (6 minutter siden):

Jeg støtter i hovedsak nødvendige tiltak, men dette oppleves som helt fjernt! Viken er et stort fylke med enorme forskjeller, så å sette inn slike tiltak, også der det er lite smitte, bidrar til å svekke respekten for tiltakene.

Jeg er rett og slett skikkelig forbanna i øyeblikket 🤬

Det er følelsen min også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezinchaleft skrev (6 minutter siden):

Ja, det er helt sinnsvakt hva de klarer å gjennomføre. Hvorfor er det ingen som kan stoppe psykopatene? 

Vi snakker om et virus med ekstremt lav dødelighet. Hadde det vært ebola så kunne jeg til en viss grad ha forståelse for enkelte av tiltakene. De fleste merker jo knapt at de er smittet. Hva er det egentlig vi driver med her? 

Jeg forstår ikke hvorfor Virke eller andre større aktører ikke går til sak?? Hva faen skjedde med helhetsvurderinger? Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger: er de psykopater eller har det bare rabla fullstendig?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...