Gå til innhold

FrP stadig større på ny måling!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

FrP's oppslutning bekymrer meg foreløpig fint lite. Skulle de dermed ha like stor oppslutning når valget nærmer seg blir det litt verre. Jeg er enig med FrP om mangt og meget, men slik er det med mange partier. Som andre har nevnt så er det forskjell på å være i opposisjon der man kan skrike høyt når folk klager, og å være i regjering og skulle få HELE puslespillet til å gå opp.

Nå skal det sise at jeg ikke BARE er imot Carl & Co, jeg ville ikke vært dem foruten. Men jeg har ikke noe ønske om at de skal få regjeringsmakt, for den tanken skremmer meg. La dem lage spetakkel, det har det politiske Norge bare godt av, men ikke la dem få for mye makt. Det er de litt for ekstreme til etter min mening.

PS: Selv om de er ekstreme så synes jeg det blir drøyt å sammenligne dem med nazister.

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"I gamle Sovjet hadde de råtten kål som søndagsmiddag!

I gamle Sovjet måtte man stå i brødkø.

I gamle Sovjet jobbet alle i samme firma

I gamle Sovjet gikk alle med samme type dress "

dette er vel ikke helt korrekt..

det som er faktum er at i det såkalt gamle russland, så hadde alle mat på bordet (selv om de kanskje måtte stå i kø for å få den). folk der borte fikk store problemer når omleggeingen til et nytt system kom. dette skjedde kanskje i for mye hastverk? det russerne har av "sikkerhetsnett" i dag er en liten nedkomsstønad, og at eldre får en liten pensjon..

ellers er det å klare seg selv som best man kan. mye er basert på bytte av varer og tjenester, og det meste foregår utenfor økonomien.

man kan heller si at det stemmer at mange russere har spist kål til middag etter omleggingen til markedsøkonomi. nå er det en viss oppgang der borte, men slike ting tar tid. et godt tegn er at russerne har begynt å spare i egen valuta igjen. det er sagt at om alle russerne vekslet inn det de hadde av dollar ( for noen år siden), så ville den amerikanske økonomien brutt sammen..et annen ting er at mye av det gamle systemet lever i beste velgående. du kommer enda ikke så langt i byråkratiet uten at du har med gaver til de ansatte, og det gjelder ofte å være en del av en offisiell forening av et eller annet slag, for å få de rette stemplene og tillatelsene. problemene med organisert kriminalitet bør vel også være kjent for de fleste. de virkelig rike i russland tar ofte ikke ansvar, og pengene forsvinner gjerne ut av landet, istedenfor at de reinvesteres. "noe godt", betyr for mange barn at de får melk og ekte pølse..jeg er fullstendig for demokratiet de har fått, men ikke så naiv at jeg tror alt er blitt så mye bedre enn det var før. for det er det absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...