Gå til innhold

FrP stadig større på ny måling!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

27.09.2002

Dagsavisen: Carl I. Hagen og Fremskrittspartiet forsyner seg grovt av regjeringspartienes velgere. FrP får nå 25,8 prosent oppslutning på AC Nielsens politiske barometer for Avisenes nyhetsbyrå (ANB).

1. Hvorfor tror dere FrP bare øker og øker?

2. Hvilket parti tror dere stiger med økende arbeidsledighet (og det vi ser nå er bare begynnelsen - tro meg)?

De andre paritene graver sin egen grav (men det må de gjerne fortsette med for min del)!

-------------------------------------------------------------------

Herforleden så jeg et innlegg på et av Hegnars diskusjonsfora:

Billig sprit!

1000 flasker "Absolutt B. Ondevik" selges for kr 50 000,-

mvh.

Spritsmugler fra Østfold

(som stemmer KrF)

-------------------------------------------------------------------

Skål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

1. Hvorfor tror dere FrP bare øker og øker?

Fordi i motsetning til hva Oddvar Stenstrøm sier så er halvparten av tv-seerne idioter.

2. Hvilket parti tror dere stiger med økende arbeidsledighet (og det vi ser nå er bare begynnelsen - tro meg)?

Dessverre er det FrP - det sårer mitt hjerte og ødelagger en ellers vakekr høstdag.

Spørsmål 3.

Hvorfor skal vi tro på noe av det Frp sier, eller hva Terje sier, i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertens enig med siste gjesten....

At FrP har stor oppslutning er veldig, veldig skremmende. En liten tragedie, nesten. Og, ja... det ødelegger denne vakre høstdagen litt.

Egoisme på høyt nivå... at billigere sprit har blitt den store fanesaken, sier vel sitt!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: hir-hir

Jeg sier som Nærum sa på NPN:

Det er ikke mye protest i å stemme på frp lenger, for det er jo blitt det største partiet.

Når dèt faktum går opp for folk blir nok oppslutningen mindre.

Men det frp vinner på er jo at de aldri har vært nødt til å levere noe av det de lover. Det er uendelig mye lettere å sitte i opposisjon enn i posisjon, spesielt i et demokrati der man aldri har rent flertall...

Ikke at det må oppfattes som et forsvar for politikerne i posisjon, selvfølgelig :briller:

De fortjener all pepper'n de får, og mere til :roll::roll::roll:

dorian :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har skjønt at de andre partiene kommer til å kjøre hele landet i grøfta. Uten oljen, så hadde Norge sakte men sikkert kommet på Albania-nivå!

Neste uke skal Telenor kvitte seg med 1000 ansatte!

Som jeg har sagt tidligere - dette er bare begynnelsen. Det går rett vest og FrP vil få over 50% av stemmene ved neste valg!

Vent og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så rart Frp går fram i meningsmålingene egentlig. Hver gang det er nedskjæringer i en eller annen sektor - roper Frp: "Bruk oljepengene". Og det høres jo forlokkende ut.

Og hver gang det snakkes om skatter og avgifter - rpoer Frp: "Ned med skattene, og vekk med avgiftene".

Hvis man da tar Frp på alvor (noe man bør), betyr det at staten mister mange inntekter - når skattene går ned og avgiftene forsvinner. Det betyr igjen at det blir mindre penger til oppgaver som til nå har vært et offentlig ansvar.

Og det betyr at det private må overta. Det er billigere for staten, men det er ikke sikkert det blir noe bedre for oss. Hvis vi må betale mer når vi blir syke - jfr. USA, så må vi betale en privat sykeforsikring for å få råd til behandling. Har du ikke råd til sykeforsikringen, blir du utestengt fra en del behandling som de som er litt rikere får.

Det betyr også at hvis du blir arbeidsledig, er det synd for deg. Men det er ikke statens ansvar at du har noe å leve av. Beklager, - men klar deg sjøl.

Det betyr også at når private helseforetak eller andre private arbeidsgivere som overtar statlige oppgaver, vil presse sine kostnader så langt ned som mulig - for å få så stort overskudd som mulig, og mest mulig i utbytte til eierne (ikke noe galt i å kunne høste av sine investeringer). Da kuttes det FØRST i goder som vi er vandt til å ha - som en pensjonsordning. (det skjer allerede i dag). Og det betyr at arbeistakere må skaffe sin egen pensjonsforsikring - for å få pensjon over minstepensjon. Når man er ung, tenker man ikke på det, men det svir skikkelig når pensjonsalderen kommer.

osv. osv.

Bruker vi mer av oljepengene, kan resultatet fort bli som det var på slutten av 80-tallet (vi ser tendensen i dag). Rentene vil stige opp mot uante høyder. Det går ut over de som har lån (og hvem har ikke det?), og bedrifter som låner for å investere. Bedriftene får for høye kostnader, og legger ned (se hva som skjer i dag9, boligmarkedet raser, og de eneste som tjener på det er bankene og inkassoselskapene.

Og en ting til - helt på slutten:

At folk nå holder med Frp sier igrunnen ikke så mye. Det viser bare at mange er uenige med den politikken som føres i dag, og at de antagelig heller ikke stoler på et venstralternativ.

Men dette er en meningsmåling - og det er lenge til det er valg igjen. Og skulle Frp bli enda større på meningsmålingene, så får det egentlig ingen konsekvenser.... skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP vil jo også stoppe innvandringen, u-hjelp og mye annet.

Det vil vi spare mye penger på - ikke sant?

Herforleden så bevilget Bondevik 250 mill til et prosjekt i Afrika!

Tenk om de pengene kunne brukes på syke og eldre istedet. Eller til å skape verdier i privat sektor!

Matte er ikke enkelt. Selv har jeg 6 vekttall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - om jeg hadde vært i tvil, vet jeg nå hvorfor det partiet ikke er aktuelt for meg -

Først meg selv, og så meg selv og så min neste - hvis det er meg selv til beste.

Synes litt solidaritet og det å dele på godene er et ok prinsipp jeg, og da passer jeg ikke inn i Frp-malen - heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie skrev:

Det er ikke så rart Frp går fram i meningsmålingene egentlig. Hver gang det er nedskjæringer i en eller annen sektor - roper Frp: "Bruk oljepengene". Og det høres jo forlokkende ut.  

Og hver gang det snakkes om skatter og avgifter - rpoer Frp: "Ned med skattene, og vekk med avgiftene".

Nettopp. Dette er Hagens spesialitet; populistiske slagord som er skremmende enkle å forstå - og svelge. Ikke noe nytt i selve propagandaformen, andre har innsett dette før ham, og lykkes:

All propaganda has to be popular and has to accommodate itself to the comprehension of the least intelligent of those whom it seeks to reach.

(Adolf Hitler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ikke mange som vil vise solidaritet med syke, eldre, funksjonshemmede og arbeidsledige.

Mye av pengene som sendes utenlands går direkte i lomma på diktatorer eller andre snyltere.

Er dere så naive at dere tror at alle pengene kommer frem til de som trenger de?

Det norske folk er utrolig naive - det er til å le av.

Ikke tro på alt dere ser og hører på NRK(ARK)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja men kjære folk, synes dere ikke dere er rart at vi som nå er verdens rikeste land, er nå et folk som lider under et styre som gjør at vi ikke får det bedre?

vI SOM nå er verdens rikeste land, skulle logisk nok hatt lavere skatter, osv osv, men hva skjer? jo pengene blir holdt tilbake og mer enn det, fordi bondevik vil spare til fremtidige generasjoner....

Det går ikke an at vi ikke skal få ha det litt bedre økonomisk, nå som vi har fått denne gaven fra gud, og selv etter at litt skatter og avgifter hadde blitt redusert, så skulle det vært nok penger å spare til fremtidige generasjoner! men jeg mener: vi kan da ikke ta nesten hele olje formuen og spare det til 300 år fremover, og la det gå utover oss, vi som lever i nåtiden, slik at vi får det verre enn noengang!

Vi har stygge sykehus og veier, vi har kjempehøyskatt, er dette rettferdig? NEI!

bONDEVIK og flere med, er livredd for at pengene skal bli tøyset bort, og ingenting skal komme de fremtidige generasjoner til gode, men dette er da bare tøys! jeg lurer på hvor mye penger som blir tullet bort i dag jeg, kanskje på kriminelle innvandrere og andre snyltere i samfunnet? det koster staten mye det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

det går da fint an å bevilge mer til de svake gruppene uten å ta fra andre svake grupper...det det skorter på her i landet er rett og slett viljen til å gjøre noe, tror nå jeg. mange sektorer (som ikke har med barn, eldre og syke) har enorme summer til disposisjon. her er det nok rom for endel innstramminger.

folk som carl ivar har jo forresten aldri hatt en ærlig jobb i hele sitt liv.

både han og kona har, etter det jeg forstår, stått på skattebetalernes lønningsliste i alle år. det eneste politikerne er raske til å bevilge, er gode pensjonsordninger, og lønnsøkninger til seg selv. leiligheter, fri reise, fri telefon, osv,osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de pengene som allerede går til arbeidsledige her i landet kunne også bli brukt til eldreomsorg, skoler o.l.

Det finnes masse snyltere i dette landet. Det finnes ledige jobber, men mange er for late til å ta dem. De sitter der og håver inn trygd, sosialpenger og dagpenger. Det er jo ingen vits i å jobbe, når man får mer enn nok bare ved å sitte på rumpa.

Her i Norge har vi mer enn nok. Det er bare forferdelig dårlig fordelt.

F.eks sitter det en haug med idioter på stortinget. De klarer jo ikke å få til noe av det de sier og får nok lønn likevel. De får sponset reiser, middager osv. Disse pengene kunne man likegodt gitt til de eldre.

Og hva med disse kongelige brullupene som koster millioner? For ikke å snakke om alt det som renner inn i den store eneboligen i Karl Johan. Dette har ikke noe med Frp å gjøre. Det er hele den norske politikken som er feil. Og det sitter en hel kongefamilie på toppen som ikke har noen funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjest: det er ikke riktig at Carl Ivar har snyltet på skattebetalerne i alle år. Her ser dere hva han har drev med før:

Direktør Tate & Lyle Norge A/S 1970-1974.

Konsulent Finansanalyse A/S 1977-1979.

Næringspolitisk konsulent 1979-1981.

http://www.epos.stortinget.no/database/epo...uelle=&vismeny=

Monarkiet er døråpnere for mange norske bedrifter i utlandet, så det er ikke sikkert at disse bryllupene er så dårlige butikker allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Et konge bryllup nå og da må vi da kunne koste på oss, uten folk sier at de pengene skulle blitt gitt til de eldre! latterlig!

Her lyser det misunnelse til selve politikerne, men det som bør opp ta deres tanker er hvordan vi selv kan få det litt bedre, og litt mer å rutte med, det er mange i Norge som strever med å få endene til å møtes, men de vil ikke bondevik tenke på, nei de skal få like høy skatt som før!

Og forresten er det mange år til neste kongebryllup, det er vel noen glade for? hva skal vi med et fint bryllup? kanskje det hadde vært noe å vise frem et råtten kirke og diverse andre ting? bare noen andre fikk nyte de pengene? hører dere hvor latterlig det høres ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare lyst til å stikke hull på en myte - nemlig den a vi har et så vanvittig mye høyere skatte- og avgiftstrykk enn andre land det er naturlig å sammelingen seg med.

For det har vi nemlig IKKE.

Sett i fohold til lønninger og kostnadsnivå ellers, er det norske skatte- og avgiftstrykket temmelig gjennomsnitlig i forhold til resten av Europa. Det betyr at noen har høyere- og noen har lavere skattetrykk enn oss. Men vi ligger altså ikke på toppen!

Og jeg tror vi egentlig har penger nok, jeg, hvis vi hadde våget å omdisponere noe av det.

Men jeg har IKKE sansen for å sette svake grupper opp mot hverandre. Sykehjem ELLER skole, sykehus ELLER arbeidsledige. Der er jeg aldri så lite Ole Brum: Ja-takk!!!! Det finnes andre steder å hente penger (som å skattlegge litt mer av aksjeutbyttene til de firmaene som virkelig håver inn penger - etter å ha slaktet bedriften, solgt unna og sagt opp folk. Kanskje de til og med fikk statsstøtte også. Det er snyltere, det.

Lea - har du prøvd å leve på dagpenger eller sosialhjelp? Jeg kjenner en del som må det (og heldivis finnes disse ordningene), og de skulle mye heller hatt en jobb og klart seg selv, enn å "få" penger. De blir ikke spesielt rike av det. Jeg tror ikke det finnes så mange "snyltere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea - har du prøvd å leve på dagpenger eller sosialhjelp? Jeg kjenner en del som må det (og heldivis finnes disse ordningene), og de skulle mye heller hatt en jobb og klart seg selv, enn å "få" penger. De blir ikke spesielt rike av det. Jeg tror ikke det finnes så mange "snyltere".

Jeg ser ikke arbeidsledige under ett her. Ingen er satt i bås.

MEN jeg har bodd sammen med en person som levde på sosialstøtte, dagpenger osv. Han hadde mer utbetalt enn meg i måneden. Riktignok tjente jeg ikke MYE på den tiden, men jeg klarte meg.

Flere av vennene hans gjorde det samme som ham. De var for late til å jobbe. Så fort de fikk en jobb, så fant de på noe: vondt i ryggen, dårlig arbeidsmiljø osv.

Dette er mange år siden, men jeg tror nok at disse finnes ennå. Og jeg kaller dem snyltere!!

Klart at folk skal ha støtte når de blir arbeidsledige eller syke, men de utnytter systemet.

Og jeg VET at det er mange snyltere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...