AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #21 Skrevet 14. mars 2021 Alterego666 skrev (Akkurat nå): Små barn vokser så fort at et par sko ikke rekker å gjøre skade. Det viktigste er at barnet er oppe på beina og bruker skoene. Det at barn MÅ ha sko av beste kvalitet er bare vissvass som blir drevet fram av foreldre som har barn som status-symboler. Stakkar barn! Så, så, må du roe deg. De må ikke være av beste kvalitet, de må være nye. Punktum. Det er bedre med et nytt par til 200,- enn et brukt par til 200,- (ny pris 600,-) Anonymkode: 18e84...a46 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #22 Skrevet 14. mars 2021 Mi yngste arver sko etter eldste, men montro om dette er siste året det skjer. De vokser så raskt i beina at skoene skiftes ut ila få måneder. Nå er eldste blitt så stor at skoene faktisk synlig former seg etter hennes fot, og da tenker jeg at det er for sent å arve videre. Da de var yngre, var det ikke snakk om å se tegn til at de var brukt mtp formen på såle eller sko. Eldste er tyngre nå enn tidligere, og belaster skoene mye mer. Jeg synes det er greit å arve sko, så lenge det er kvalitetssko som sitter godt på foten. Løse/for myke sko har ingenting på en liten barnefot å gjøre, særlig ikke en inngått en. Anonymkode: 1fd3f...e8b 1
Gjest Alterego666 Skrevet 14. mars 2021 #23 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så, så, må du roe deg. De må ikke være av beste kvalitet, de må være nye. Punktum. Det er bedre med et nytt par til 200,- enn et brukt par til 200,- (ny pris 600,-) Anonymkode: 18e84...a46 Deg er nok ikke jeg som skal roe meg i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #24 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så, så, må du roe deg. De må ikke være av beste kvalitet, de må være nye. Punktum. Det er bedre med et nytt par til 200,- enn et brukt par til 200,- (ny pris 600,-) Anonymkode: 18e84...a46 Og hva eksakt regner du som kvalitetssko? Hvilke merker er kvalitetssko som man får til 600,-? Anonymkode: 468db...537
Gjest Alterego666 Skrevet 14. mars 2021 #25 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mi yngste arver sko etter eldste, men montro om dette er siste året det skjer. De vokser så raskt i beina at skoene skiftes ut ila få måneder. Nå er eldste blitt så stor at skoene faktisk synlig former seg etter hennes fot, og da tenker jeg at det er for sent å arve videre. Da de var yngre, var det ikke snakk om å se tegn til at de var brukt mtp formen på såle eller sko. Eldste er tyngre nå enn tidligere, og belaster skoene mye mer. Endelig et fornuftig og rasjonelt argument!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #26 Skrevet 14. mars 2021 Alterego666 skrev (1 minutt siden): Deg er nok ikke jeg som skal roe meg i denne tråden. Det ordner seg, lille venn. Anonymkode: 18e84...a46
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #27 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så, så, må du roe deg. De må ikke være av beste kvalitet, de må være nye. Punktum. Det er bedre med et nytt par til 200,- enn et brukt par til 200,- (ny pris 600,-) Anonymkode: 18e84...a46 Har du dokumentasjon på dette? Anonymkode: 0cdb2...997 1
Gjest Alterego666 Skrevet 14. mars 2021 #28 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ordner seg, lille venn. Anonymkode: 18e84...a46 Jeg vet det. Jeg har voksne funksjonsfriske barn som har et kritisk forhold til forbruk, ressurser, sparing og kvalitet.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #29 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du dokumentasjon på dette? Anonymkode: 0cdb2...997 Snakk med en fysioterapeut, du. Iom at jeg ikke kan undertegne som helsepersonell, er nok det best. Det sagt, kjøper aldri noe annet enn beste kvalitet til mitt barn. Anonymkode: 18e84...a46 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #31 Skrevet 14. mars 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, takk for svar. Vi kjøpte som nevnt førstegangsko helt nye. Men hun må ha overgangssko. Men de vil jo bare bli brukt noen få ganger før sommeren kommer. Til høsten har hun nok vokst ifra de... 🤔 Anonymkode: 9a39c...109 Jeg har jobbet med produktutvikling av sko i mange år og tenker det er helt greit å bruke brukte sko du har fått allerede. Bytt innersåle og sjekk at gummisålen ikke er veldig skjev eller slitt på spesielle steder (spesielt på innsiden av foten). Det skal mye til for at sko blir såpass slitt i de minste størrelsene at skoen er ubrukelig for nestemann. Sko som ikke er hverdags sko ville jeg heller ikke nødvendigvis kjøpt nytt. Det viktigste er ikke at skoen er ny, men at foten får riktig støtte og plass. Anonymkode: 6438c...ffa
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #32 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakk med en fysioterapeut, du. Iom at jeg ikke kan undertegne som helsepersonell, er nok det best. Det sagt, kjøper aldri noe annet enn beste kvalitet til mitt barn. Anonymkode: 18e84...a46 Hvorfor skal jeg snakke med fysioterapeut? Det er du som kommer med bastante påstander, de må du greie å underbygge med dokumentasjon før du slenger rundt deg om at foreldre som lar barna bruke brukte sko ikke bryr seg om ungene sine og annet oppgulp. Anonymkode: 0cdb2...997 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #33 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjelper ikke. Anonymkode: 18e84...a46 Kilde? Anonymkode: baa92...f9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå