Gå til innhold

✨ 89jenta prøver på nr 2

89jenta

Anbefalte innlegg

89jenta skrev (24 minutter siden):

tok denne nå @Amatariel 

men jeg tror nok det ikke har gått bra.. kommer litt koagulert blod.. 😔

992DAC80-AC3C-4E30-BD5D-D74B67227D6D.jpeg

Jeg tenkte dette var et bra resultat for da kan du ta en ny test om noen dager for å få 3+ 🤞 testen vil iallefall indikere hvilken vei det går... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte dette var et bra resultat for da kan du ta en ny test om noen dager for å få 3+ 🤞 testen vil iallefall indikere hvilken vei det går... 

hvor mange dager ville du ventet for å teste igjen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj her har det skjedd ting ja! Skjønner godt at du blir forvirret, og både bekymret og håpefull på samme tid! Jeg skjønner jo at blødning gjør deg nervøs, og det kan jo selvfølgelig tyde på SA, men jeg har jo også hørt om noen som har hatt blødning stort sett gjennom hele de første ukene og det har gått bra😊 krysser fingrene for at det faktisk er tilfellet for deg 🥰🤞jeg synes dog det er litt tafatt av gynekologen, koster de vel ikke så mye å ta en blodprøve vel?! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (11 timer siden):

hvor mange dager ville du ventet for å teste igjen? 😊

Nei det er jo litt vanskelig å si i ditt tilfelle... Hovedregelen er at man skal ta ny digital test akkurat èn uke etter forrige. Men hos deg vet vi jo ikke hvor lenge den har stått på 2-3. Tror ikke jeg hadde klart å vente i èn uke da, men forsøkt om noen få dager. 

Jeg ville ikke vært alt for bekymret for koagulert blod, for det er vel gammelt da? Ettersom du har blødd, så kommer det nok litt rester ut. Jeg tror ikke du har hatt en fullverdig SA da du først blødde, men spørsmålet blir jo om det utvikler seg normalt nå. Så viktig at du 1) ikke får en stor blødning igjen 2) at hcg øker. Jeg syns jo helt klart at dette burde vært målt hos legen. Så ville hørt med fastlegen om å få gjennomført en måling nå og en rett etter helgen. Hvis det ikke går, så har du den digitale testen å lene deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Nei det er jo litt vanskelig å si i ditt tilfelle... Hovedregelen er at man skal ta ny digital test akkurat èn uke etter forrige. Men hos deg vet vi jo ikke hvor lenge den har stått på 2-3. Tror ikke jeg hadde klart å vente i èn uke da, men forsøkt om noen få dager. 

Jeg ville ikke vært alt for bekymret for koagulert blod, for det er vel gammelt da? Ettersom du har blødd, så kommer det nok litt rester ut. Jeg tror ikke du har hatt en fullverdig SA da du først blødde, men spørsmålet blir jo om det utvikler seg normalt nå. Så viktig at du 1) ikke får en stor blødning igjen 2) at hcg øker. Jeg syns jo helt klart at dette burde vært målt hos legen. Så ville hørt med fastlegen om å få gjennomført en måling nå og en rett etter helgen. Hvis det ikke går, så har du den digitale testen å lene deg på.

skjønner.. synes hele situasjonen er vanskelig. har ingen smerter idag, kun veldig mørkebrun blødning/utflod.. har ikke hatt noe friskt blod siden i går.

ringte til lege igjen idag, får komme inn å ta hcg på mandag, så skal de vurdere deretter slik jeg forsto det. er vel sikkert for å se om hcg nivået ligger der det skal ift hvor langt jeg er på vei eller ikke? tenker jeg må mase meg til en blodprøve til etter den på mandag også. jeg klarer liksom ikke helt å slappe av. og de som sitter i telefonen på legekontoret forstår ikke helt hvor urolig jeg er. men de får jo beskjed fra lege. synes det er litt vanskelig når man ikke får snakket med legen.. 

skal sies at min fastlege har ferie, så jeg kjenner ikke til denne legen jeg var hos i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du får tatt blodprøve over helgen! Men bare èn vil nok ikke si så mye. At du har hcg vet vi. Nivået vil heller ikke gi noen klare svar, for folk produserer hcg så forskjellig. Det som er viktig er jo å se endringen fra prøve 1 til prøve 2. Om det er tilfredsstillende økning. Derfor er det helt nødvendig at du får tatt en til prøve.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig rart at de bare vil ta en blodprøve. Da jeg hadde SA fikk jeg tatt to for å se om nivåene steg eller sank og jeg måtte ikke akkurat mase meg til det. Skal jo ikke være noe problem å få det gjort? Hadde nok maset litt ekstra hvis jeg hadde vært deg, forstår godt at du er utolig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å mase meg til en prøve til på mandagen. evt når de ringer meg opp for å fortelle meg resultatet på den første prøven. 

men kan det være at legen er så skråsikker på at det er en SA slik at hun ikke ser nødvendigheten med blodprøver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (37 minutter siden):

kan det være at legen er så skråsikker på at det er en SA slik at hun ikke ser nødvendigheten med blodprøver? 

Jeg kan ikke se hvordan hun kan være sikker... Når du er så tidlig så er det ikke mulig å se noe på UL, eller annen måte. Har flere ganger hørt om folk som har vært på sjekk og fått beskjed om at svangerskapet nok har gått til grunne, for de ikke så noe. Men så var det bare for tidlig 🤯

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud, jeg ser alt dette først nå! Krysser alt jeg har i hele kroppen for at dette går din vei❤️ Syns behandlingen du fikk var trasig, med historien du har. Glad for å se at de tar deg inn for blodprøve på mandag. Tenker du å ta ny digital i helgen? Jeg følger med, og sender deg en stor klem❤️ Forstår godt at dette ble kaotisk og skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilsukkertopp skrev (14 timer siden):

Åherregud, jeg ser alt dette først nå! Krysser alt jeg har i hele kroppen for at dette går din vei❤️ Syns behandlingen du fikk var trasig, med historien du har. Glad for å se at de tar deg inn for blodprøve på mandag. Tenker du å ta ny digital i helgen? Jeg følger med, og sender deg en stor klem❤️ Forstår godt at dette ble kaotisk og skummelt. 

takk ❤️ synes hele situasjonen er så trasig 😅 alt man kan er bare å vente liksom… vurderer å ta en digital på søndag, da har det gått 5 dager siden jeg tok den forrige. 

kjenner jeg er livredd for SA eller at det kan være MA. jeg orker ikke en runde til meg cytotec eller utskrapning… 😭 

jeg tok en test nå på morgenen, på dagens andre urin. vet man kanskje ikke skal sammenligne streker da men..  den øverste er fra onsdag (kl 1815)og den andre fra idag. (tatt i 12 tiden) 

EE1FED58-129F-4CF8-9B90-90CE7FB3726F.jpeg

D3B27E17-1A29-4E24-A156-5A0DF0FEA711.jpeg

plutselig har nipplene begynt å bli veldig sensitive også.. det var de ikke for noen dager siden.. vet ikke om det er tilfeldig eller noe jeg innbiller meg 😅  

er det normalt å ha/ha symptomer ved kjemisk eller en SA? jeg husker ikke helt hvordan det var forrige gang jeg mistet i SA. har aldri opplevd kjemisk..

Endret av 89jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (6 timer siden):

takk ❤️ synes hele situasjonen er så trasig 😅 alt man kan er bare å vente liksom… vurderer å ta en digital på søndag, da har det gått 5 dager siden jeg tok den forrige. 

kjenner jeg er livredd for SA eller at det kan være MA. jeg orker ikke en runde til meg cytotec eller utskrapning… 😭 

jeg tok en test nå på morgenen, på dagens andre urin. vet man kanskje ikke skal sammenligne streker da men..  den øverste er fra onsdag (kl 1815)og den andre fra idag. (tatt i 12 tiden) 

EE1FED58-129F-4CF8-9B90-90CE7FB3726F.jpeg

D3B27E17-1A29-4E24-A156-5A0DF0FEA711.jpeg

plutselig har nipplene begynt å bli veldig sensitive også.. det var de ikke for noen dager siden.. vet ikke om det er tilfeldig eller noe jeg innbiller meg 😅  

er det normalt å ha/ha symptomer ved kjemisk eller en SA? jeg husker ikke helt hvordan det var forrige gang jeg mistet i SA. har aldri opplevd kjemisk..

Jeg syns streken ser mye sterkere ut🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt klart sterkere! Herregud, skjønner at du må være totalt nervevrak nå. Det er så vanskelig å forholde seg til mangel på konkrete svar🥺💕

Jeg forstår ikke helt hvorfor legen du var hos var så skråsikker på at du var midt i en SA? Var det kun på grunn av blødningene, eller var det andre undersøkelser som tydet på det?🤔 Håper sååå for deg nå🤞🏻:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammatilsukkertopp skrev (22 minutter siden):

Jeg syns streken ser mye sterkere ut🤔 

jeg også.. men lurer på om det pga av den ene er tatt på kvelden og den andre på morgenen..? :vetikke:

Annabel skrev (2 minutter siden):

Den er helt klart sterkere! Herregud, skjønner at du må være totalt nervevrak nå. Det er så vanskelig å forholde seg til mangel på konkrete svar🥺💕

Jeg forstår ikke helt hvorfor legen du var hos var så skråsikker på at du var midt i en SA? Var det kun på grunn av blødningene, eller var det andre undersøkelser som tydet på det?🤔 Håper sååå for deg nå🤞🏻:klem:

tolket det slik siden jeg har blødd så lenge, med et opphold. og fordi jeg har hatt litt smerter. hun brukte innvendig ultralyd og mente det hun så var rester. hun undersøkte meg også og da så hun tydelig mye koagulert blod og mye brun utflod.. blir litt rådvill kjenner jeg 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk som spør @Mammatilsukkertopp ❤️

det går vel helt greit.. ufattelig kjedelig å bare gå å vente.. kroppen er så rar også.. jeg er til tider kvalm, har følsomme brystvorter og har fått litt halsbrann.. vet ikke om det er noe jeg innbiller meg eller om det faktisk er kroppen som prøver å fortelle meg noe.. blødde medt brunt og pittelitt friskt i går. på lørdag blødde jeg så lite at jeg trodde nesten det var over.  jeg ser på meg selv som ikke gravid og lever deretter. ikke at jeg drikker alkohol eller noe men jeg spiser salami, sushi og oster jeg vil. har så vanskelig for å tro at det har gått vår vei. så nå vil jeg egentlig at alt bare ska komme ut, så jeg kan blø ferdig. jeg vil begynne på nytt å starte å teste etter EL. :( 

tok en test i går kveld på konsentrert urin, den var svakere enn hva den forrige var. og på rfsu testen var streken knapt synlig.. 

men det blir spennende de kommende dagene. blodprøve i morgen, så får vi se hvordan det blir. forresten, noen som vet hvor lang tid det tar å få svar på en slik hcg-måling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

89jenta skrev (3 minutter siden):

noen som vet hvor lang tid det tar å få svar på en slik hcg-måling? 

Mener jeg fikk svar dagen etter jeg tok blodprøvene. Kunne logge inn på Furst selv å se. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Mener jeg fikk svar dagen etter jeg tok blodprøvene. Kunne logge inn på Furst selv å se. 

har aldri hørt om furst. er det noe alle fastleger bruker? 

SUPERMIRI skrev (1 time siden):

Tenker masse på deg❤️

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...