Gå til innhold

Hva kan vi ta med når vi flytter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ok, varmekilder uansett festemåte; det betyr at jeg må la de oljefylte radiatorene stå det da.

Oppvaskmaskinen skal stå...javel..er det noe annet kjøper ønsker seg??? Dette er jo helt lattelig. Jeg skal vel ikke la resten av møblene stå også da? Nei jeg tar med meg det jeg vil. Blir litt irritert på såne regler jeg.. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for mange svar. Jeg vet at det som er fastmontert følger leiligheten,men jeg er litt i tvil for hva som regnes som fastmontert. Sorry hvis jeg spør dumt nå, men det er fint hvis dere gidder å svare meg.

Jeg har feks noen fine gardinstenger som var ganske dyre, disse er jo fastmontert i veggen/vinduet, skal jeg liksom la disse henge da, eller??

På veggen hos oss henger det store eldre panelovner, disse har vi ikke brukt, vi bruker ovnfylte radiatorer (på hjul), disse da??

Er det noe sted jeg kan lese om disse reglene?

Kan du ikkje berre skrie i salgsoppgaven at det og det tar eg med? Det gjore vi. Hadde nokre dyre lampa vi ville ha med, og skreiv i salgsoppgaven at dei ville vi ha med. Persiennee tok vi berre ned FØR visning.

Vi hadde innebygd steikeovn og opvaskmaskin, det måtte vi la stå igjen, fordi dei var innebygd..

Endret av Emma3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo allerede solgt da, så å skrive noe i salgsoppgaven er for sent.

Radiatorovnene på hjul ville jeg tatt med, tror NEFs retningslinjer ble skrevet før de ble så vanlige. Ellers et godt forslag å skru opp andre gardinstenger. Sjelden folk faktisk husker dem.

Er persiennene så spesielle / dyre at dette eg. er et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de er ikke så veldig spesielle, aner ikke hva de koster. Bare at de som henger der hvor vi skal flytte falt ikke i smak, og jeg synes mine er finere. Har allerede tatt de ned og ville høre hva man pleide å gjøre, hva som er vanlig.

Poenget var vel hvor går egentlig grensen for hva som er fastmontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihht. NEFS regler, som de fleste meglere legger ved i salgsoppgaver og kontraktsdokuementer, skal du altså la de henge.

Ofte er vel også slike ting så tilpasset hjemmet de er i at de ikke uten videre kan tas med. Jeg tok med mine fra min forrige (leide) leilighet, men ingen av vinduene har samme bredde, så de støver ned i kjelleren...

Uansett - du spurte hva som var korrekt - og ihht. eiendomsmeglerbransjens regler er det korrekt å la dem bli i den gamle leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som følger med leiligheten bør vel avklares allerede ved taksering. Kan vel fort bli 20 000 kr mer verdt dersom hvitevarene følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det du som kommer med sludder.

Ja, og de bør du sette deg innn i før du svarer på ting du ikke har greie på.

Typisk kg brukere, det er JEG som har det rette svaret.

Nå har jeg drevet med ganske mange flyttinger/visninger. det er mye du kan ta med deg. iallefall persienner.

alt som er montert? hva i huleste+ hva med oppvaskmaskin+ hva med innebygd kjøleskap? Monterte lanper i vindu? Du er helt på jordet.

Nye eiere behøver da ikke mye å ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar. Jeg vet at det som er fastmontert følger leiligheten,men jeg er litt i tvil for hva som regnes som fastmontert. Sorry hvis jeg spør dumt nå, men det er fint hvis dere gidder å svare meg.

Jeg har feks noen fine gardinstenger som var ganske dyre, disse er jo fastmontert i veggen/vinduet, skal jeg liksom la disse henge da, eller??

På veggen hos oss henger det store eldre panelovner, disse har vi ikke brukt, vi bruker ovnfylte radiatorer (på hjul), disse da??

Er det noe sted jeg kan lese om disse reglene?

Nei, gadinstenger regnes som ditt innventar. man tenker ikke på visning at oi for noen fine gardinstenger.

Om jeg overtar din leilighet, så passer det ikke emd gardinstenger. Er det jeg som skal ha jobben med å fjerne/kaste de da.+

du får så mye tullete svar her inne at jeg råder deg til å kontakte folk som kan dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Disse reglene gjelder vel ikke når man bare leier håper jeg??

Når det er snakk om ting man har kjøpt selv da såklart.

Endret av Englepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg leide sist (hos utleieselskap) var det slik at fastmontert inventar skulle etterlates når man avsluttet leieforholdet. Samtidig var det en klausul om at man ikke hadde lov til å montere inventar :roll: . Uansett - poenget i en leieavtale er at man etterlater eiendommen i tilsvarende stand som da man flyttet inn - minus normal slitasje. Har du fastmontert noe, sparkler du over hullene når du fjerner det, legger på et strøk maling - og *vips* - i samme stand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...