Gå til innhold

Død 68 år gammel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg syns det er tidlig.

Gjennomsnittsalderen for kvinner er 81,7, og for menn er den 76,1. Da vil jeg si at 68 er i tidligste laget for begge kjønn. 

Anonymkode: 3da32...f93

Er nok litt gamle tall det. Forventet levealder for menn er 81 år og kvinner 84,5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, her i Norge er det altfor, altfor tidlig. Jeg tenker at alle som død når de er under 85 år dør relativt tidlig.

Anonymkode: 283e6...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Syntes før 80 er relativt tidlig i dag med mindre man har hatt alvorlig sykdom en stund. Men klart, jeg syntes jo da selvagt at 68 er veldig tidlig også, man har jo knapt fått tid til å være pensjonist. 

Verst er det på generelt grunnlag når langt yngre mennesker dør, altså de som ikke er i nærheten av alderdommen en gang. 

Anonymkode: 907c3...7fe

80 er IKKE tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for tulleinnlegg og avsporing. 

- Matas, mod. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Ja, det synes jeg. De fleste jeg kjenner i den alderen er i god form, går lange turer hver dag, trener, reiser masse. Det er synd å skulle jobbe et helt liv og dø når man blir pensjonist. Mange får jo endelig tid til seg selv når de er pensjonister, så trist å jobbe et helt liv for andre og gå glipp av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg syns det er tidlig.

Gjennomsnittsalderen for kvinner er 81,7, og for menn er den 76,1. Da vil jeg si at 68 er i tidligste laget for begge kjønn. 

Anonymkode: 3da32...f93

Disse tallene er helt feil. Det er 81 år for menn og 84 og noe for kvinner.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker det er for tidlig dersom det er usannsynlig at vedkommende har dødd av alderdom. En 68-åring dør ikke av alderdom.

En 90-åring kan bli påkjørt å drept, men er da gammel nok til at h*n kunne dødd av alderdom, og da er det ikke tidlig. 

Anonymkode: b264b...5d5

Du skjønner vel at ingen dør av alderdom? Alderdom er ikke en diagnose eller sykdom. Det folk kaller "å dø av alderdom" er gjerne at hjertet stopper, eventuelt ett eller flere andre organer som takker for seg etter lang tjeneste. Min 92 år gamle bestemor døde av hjertestans, det samme gjorde den 52 år gamle tidligere læreren min.

Anonymkode: aa483...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Mine foreldre døde da de var hhv 55 og 64. Jeg ble eldst i familien 41 år gammel. Barnebarna deres var 9 og 11. Det setter litt perspektiv på hvor langt/kort man har kommet i det livsløpet man forventer nå til dags når man er 68. Det er tidlig å dø da i vårt samfunn. Noen steder i verden er man av de eldste når man er 68. 

Anonymkode: c3a12...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 68 år er tidlig ja. De fleste som lever i Norge i den alderen er både spreke og friske, så det er tidlig. 

Anonymkode: 19f4f...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie ville det være svært tidlig å dø som 68-åring. Da ville jeg blitt sjokkert om min mor eller far døde da. Eller onkler og tanter. Ja, det er vel bare mamma igjen under 68 år nå. I min familie blir de aller fleste over 90 år. Jeg har en tante på 86, hun er så syk at jeg tviler på at hun lever et pr til, men hun har som en av få i min slekt slitt med kreft. Hun blir nok ikke 90, men hun er unntaket. Jeg tror ens perspektiv på livslengde er forskjellig ut i fra familien man kommer fra. Jeg hadde en kjæreste en gang fra en slekt hvor nesten ingen ble over 70. Jeg synes det er veldig rart med alle dødsannonsene i Aftenposten hvor folk er yngre enn mine foreldre som jeg regner med lever i minst 15-20 år til. Men det dukker jo jevnlig opp folk på min alder etterhvert også, og jeg er 40. 

Anonymkode: 4eb93...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 68 er for tidlig å dø. Mamma døde i fjor, som 69-åring, og jeg ble helt sjokkert og knust. Hadde håpet og forventet at hun skulle leve i 15-20 år til minst. Ja, en i den alderen har levd lenge, men langt fra vanlig at folk dør i den alderen. Gjennomsnittsalderen for kvinner i Norge er jo mer enn 80 år til og med.

Anonymkode: cddb7...563

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 18.02):

Synes dere å dø 68 år gammelt er liksom for tidlig? Jeg vet jo selvsagt hvor gammel man kan regne med å bli, men har man som 68-åring liksom fått med seg et godt og langt liv? Eller vil det heller kvalifisere som "døde alt for tidlig", og den stilen?

Bør man liksom være trist over at en person døde for tidlig, eller heller tenke at personen fikk mye?

Anonymkode: 226c4...27f

Det er under gjennomsnitts levealder her i Norge, de fleste vil vel si at det er tidlig, men absolutt ikke uvanlig. Om personen "fikk mye" kan jeg ikke svare på, jeg kjente ikke vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 14.08):

Nei. Det er gammelt og da har hjertet slått leeenge (nok blod til å fylle store basseng flere ganger)

Anonymkode: 42f49...6e8

Hehe...med den logikken der ligger toppidrettsutøvere syltynt an....

Anonymkode: 133a0...717

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tidlig. Min far ble brått alvorlig kreftssyk og døde 4 dager før sin 66-årsdag, ville fylt 68 i år. Hadde såvidt vært pensjonist i 1.5 år da han ble dårlig etter å ha jobbet siden han var 15. Jævlig bittert på så mange måter, men mest av alt at han fortsatt kunne hatt 20-30 år til. Var aldri syk med unntak av litt høyt blodtrykk, sprek og med et sunt kosthold. 

Anonymkode: 4b5de...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er for tidlig. Er vel svært få som dør av alderdom i den alderen også..

Anonymkode: d0f2a...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...