Gå til innhold

Død 68 år gammel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere å dø 68 år gammelt er liksom for tidlig? Jeg vet jo selvsagt hvor gammel man kan regne med å bli, men har man som 68-åring liksom fått med seg et godt og langt liv? Eller vil det heller kvalifisere som "døde alt for tidlig", og den stilen?

Bør man liksom være trist over at en person døde for tidlig, eller heller tenke at personen fikk mye?

Anonymkode: 226c4...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker å dø dagen før jeg må på pleiehjem, for der har dem ikke tid til å ta seg av deg. Håper jeg får får være frisk når jeg bare er 68 år da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en som dør alt for tidlig et barn eller en 35 år gammel småbarnsmor/far som dør fra sine barn. 68 er og relativt tidlig men kan ikke sammenlignes med et barn eller han på 35. Når man er 68 så har man fått levd relativt lenge.

Anonymkode: 72d3a...d08

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det er en alder jeg ikke reagerer på at noen dør i når jeg leser om tilfeldige mennesker, men hvis det er noen jeg kjenner eller det er mor/bestemor/svigermor til noen jeg kjenner, da syns jeg det er for tidlig. Det er jo for tidlig å dø i forhold til snittet, samtidig som personen har rukket å gjøre "alt" i livet. 

Anonymkode: aa483...dab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i min familie døde på sin egen 68 årsdag på hospitalet! Familien hadde med kake og greier, men hun døde midt på dagen.

Anonymkode: 3c650...c4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil si at det er å dø for tidlig. Vedkommende har kanskje ikke blitt pensjonist engang. Kanskje har personen små barnebarn...

 

Nå er jeg over 40 så har kanskje noe å si det også. Min far døde brått 71 år gammel og til og med det er for ungt... spesielt for friske personer.

Anonymkode: 7ba52...cbb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er for tidlig dersom det er usannsynlig at vedkommende har dødd av alderdom. En 68-åring dør ikke av alderdom.

En 90-åring kan bli påkjørt å drept, men er da gammel nok til at h*n kunne dødd av alderdom, og da er det ikke tidlig. 

Anonymkode: b264b...5d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 18.05):

For meg er en som dør alt for tidlig et barn eller en 35 år gammel småbarnsmor/far som dør fra sine barn. 68 er og relativt tidlig men kan ikke sammenlignes med et barn eller han på 35. Når man er 68 så har man fått levd relativt lenge.

Anonymkode: 72d3a...d08

Enig i dette. Synes ikke 68 er en såååå tidlig alder å dø i. Men jeg kjenner flere som døde i 20- og 30-årene og det er mye verre i mine øyne.

Anonymkode: 20150...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg selv begynner og nærme meg 40, så syns jeg 68 år er ungt ja. Tenker mer på det enn tidligere, og ser så utrolig mange friske 70 åringer som har mange år igjen å leve. Så ja, 68 er ungt. Man har fortsatt mange gode år igjen. I hvertfall om man er frisk i kropp og sinn.

Anonymkode: a089f...5f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes før 80 er relativt tidlig i dag med mindre man har hatt alvorlig sykdom en stund. Men klart, jeg syntes jo da selvagt at 68 er veldig tidlig også, man har jo knapt fått tid til å være pensjonist. 

Verst er det på generelt grunnlag når langt yngre mennesker dør, altså de som ikke er i nærheten av alderdommen en gang. 

Anonymkode: 907c3...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Har man ikke tatt vare på kroppen sin så kan man ikke forvente å leve så mykje lengre(UNNTAK FINS :) ) 

Anonymkode: ea7f1...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 18.02):

Synes dere å dø 68 år gammelt er liksom for tidlig? Jeg vet jo selvsagt hvor gammel man kan regne med å bli, men har man som 68-åring liksom fått med seg et godt og langt liv? Eller vil det heller kvalifisere som "døde alt for tidlig", og den stilen?

Bør man liksom være trist over at en person døde for tidlig, eller heller tenke at personen fikk mye?

Anonymkode: 226c4...27f

Nei. Det er gammelt og da har hjertet slått leeenge (nok blod til å fylle store basseng flere ganger)

Anonymkode: 42f49...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er tidlig.

Gjennomsnittsalderen for kvinner er 81,7, og for menn er den 76,1. Da vil jeg si at 68 er i tidligste laget for begge kjønn. 

Anonymkode: 3da32...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte

Jeg håper da jeg fortsatt er i jobb og nesten like sprek som jeg er nå som litt over femti når jeg blir 68 år :)

Gjør i hvert fall det jeg kan for å holde meg i god form, men alt kan jo skje. Kan jo kjøre meg i hjel på motorsykkel eller i sportsbilen min før det. 

68 år er tidlig, synes jeg. Men for 25 år siden, følte jeg at 68 år var gammelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ble kun 68 💔

Sprek, livsglad, vital. Brått syk, og plutselig var hun borte. Hun kunne levd i 20 år til- minst! Så ja, alt for tidlig 💔

 

Mitt liv blir aldri det samme..

Anonymkode: e52cc...f78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei. Det er gammelt og da har hjertet slått leeenge (nok blod til å fylle store basseng flere ganger)

Anonymkode: 42f49...6e8

For det er jo målestokken man bør bruke....

Mener det er tidlig. Alt er jo relativt, men dette er egentlig grensen hvor man skal bli pensjonist og leve med frihet resten av livet.

Det er en fase av livet man ikke får oppleve om man dør før 65-70. Det er ikke "altfor tidlig" men det er for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da dør man virkelig ung. 68-åringer kan være spreke. Stå på ski hver helg, reise... Det er tragisk om man tenker 68 år er gammelt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som dør i den alderen, det er verken ungt eller gammelt. 

Anonymkode: ba3e2...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 18.02):

Synes dere å dø 68 år gammelt er liksom for tidlig? Jeg vet jo selvsagt hvor gammel man kan regne med å bli, men har man som 68-åring liksom fått med seg et godt og langt liv? Eller vil det heller kvalifisere som "døde alt for tidlig", og den stilen?

Bør man liksom være trist over at en person døde for tidlig, eller heller tenke at personen fikk mye?

Anonymkode: 226c4...27f

En 68 åring har gjerne 15 gode år igjen i vårt samfunn. Så ja, det er tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 18.02):

Synes dere å dø 68 år gammelt er liksom for tidlig? Jeg vet jo selvsagt hvor gammel man kan regne med å bli, men har man som 68-åring liksom fått med seg et godt og langt liv? Eller vil det heller kvalifisere som "døde alt for tidlig", og den stilen?

Bør man liksom være trist over at en person døde for tidlig, eller heller tenke at personen fikk mye?

Anonymkode: 226c4...27f

Det er nok alt for tidlig. Forventer å bli like gammel som besteforeldre som alle fylte 90 før de gikk bort

Dog ingen på sykehjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...