Kågebruker Skrevet 13. mars 2021 #1 Skrevet 13. mars 2021 Er litt skremt over hvor mange som benekter at det er en pandemi. Og som tror på alle konspirasjonsteoriene om at Big business skal ta over alt. Er selv kritisk til noen av tiltakene, og leste litt på lockdown skepticsm på Reddit en liten periode. Måtte gi opp pågrunn av konspirasjonstullingene. Hvorfor må det være slik? Hvorfor må folk gå hele veien over på motsatt side fordi de er kritiske til noen tiltak? Det virker som det er bedre her i Norge, men nok av tullinger her også. Kjenner ingen personlig, gjør du? 13
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Nei jeg kjenner ingen slike personlig. 2
Rullerusk Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Antar veldig mange var på min matbutikk i dag iallefall. makan til oppførsel..... 8
Hatsumomo Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Kågebruker skrev (6 timer siden): Er litt skremt over hvor mange som benekter at det er en pandemi. Og som tror på alle konspirasjonsteoriene om at Big business skal ta over alt. Er selv kritisk til noen av tiltakene, og leste litt på lockdown skepticsm på Reddit en liten periode. Måtte gi opp pågrunn av konspirasjonstullingene. Hvorfor må det være slik? Hvorfor må folk gå hele veien over på motsatt side fordi de er kritiske til noen tiltak? Det virker som det er bedre her i Norge, men nok av tullinger her også. Kjenner ingen personlig, gjør du? Heldigvis ikke. Hadde jeg oppdaget noen så ville vi ikke vært venner lengre. Det er tross alt grenser for hvor lav intelligens man skal akseptere blandt venner/bekjente. 7
Duff Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Har tre stk på min fb venneliste som sprer konspirasjoner. Jeg har konfrontert den ene pga h*n delte noe som "mange leger har skrevet sammen men ikke underskrevet i frykt for represalier". Jeg ba om navn på forfatter og hvem disse legene er, hvorfor h*n tror det er sant når ingen vil stå frem osv. Helt låst, null evne til kildekritikk. 9
MattDa Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Jeg synes alle bør like tiltakene fordi jeg liker de. De som ikke er enig med meg synes mener jeg må være konspirasjon. Er litt enkel der altså. Det står jo klart hva som er sant i VG og Dagbladet! 15
Heisenberg Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Jepp. Store deler av svigerfamilien har Kari Jaquesson som forbilde. Vi som følger smitteråd og tror at det er en pandemi på gang er bare en del av saueflokken. 11
Gjest _Crocs_ Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 Jupp, dessverre. Det er umulig å snakke med personen, og han poster helt ukritisk konspirasjonsteoretier på Facebook.
zemer Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Å jada vet om noen. De har hengt seg opp i 5G!!🙈 4
Lilylune Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 (endret) Vet om noen som mener korona kommer fra månen, «måne mennesker» som skal straffe oss og at det egentlig ikke er er virus. Og dette mener hun i fullt alvor. Skal sies at hun har sine egne uhm oppfatninger om mye annet også. Endret 14. mars 2021 av Lilylune 1
Marihønepøne Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 Jeg kjenner en hardbarka koronafornekter. Det tristeste er at h*n er sykepleier. 1
GrønnNellik68 Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 MattDa skrev (11 timer siden): Jeg synes alle bør like tiltakene fordi jeg liker de. De som ikke er enig med meg synes mener jeg må være konspirasjon. Er litt enkel der altså. Det står jo klart hva som er sant i VG og Dagbladet! Spot on 😂 3
GrønnNellik68 Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 Kågebruker skrev (18 timer siden): Er litt skremt over hvor mange som benekter at det er en pandemi. Og som tror på alle konspirasjonsteoriene om at Big business skal ta over alt. Er selv kritisk til noen av tiltakene, og leste litt på lockdown skepticsm på Reddit en liten periode. Måtte gi opp pågrunn av konspirasjonstullingene. Hvorfor må det være slik? Hvorfor må folk gå hele veien over på motsatt side fordi de er kritiske til noen tiltak? Det virker som det er bedre her i Norge, men nok av tullinger her også. Kjenner ingen personlig, gjør du? Syns det er like ille andre veien ei som poster alt mulig hvor livsfarlig korona er og bilder fra en ferje tur der personen ikke tør og gå ut av bilen under overfart fordi det var 1 person som ikke brukte munnbind. Vet ikke hva som er farligst hvis det skulle skje noe på båten 9
PetterKanin Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 Vet ikke om en eneste, kjent eller ukjent som fornekter corona. Virker som folk forveksler det å være uenig i tiltak, alvorlighetsgrad etc. med å fornekte, men slik er det jo ikke. 10
skruf Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Delvis faren og broren min....ikke sånn at de ikke tror på at det er et reelt virus, men de tror det er ufarlig og velger derfor å ikke følge nasjonale og kommunale sikkerhetstiltak. De driter i å bruke munnbind, de inviterer til selskap med masse gjester (de hadde over 20 gjester nå da niesen min hadde bursdag), de valser rundt på kjøpesenter,kafeer og restauranter. Ikke så nøye med antibac og håndvask Så pga de lever som de gjør så har jeg nesten ikke kontakt med de pga jeg har som følge av sykdom og cellegift ekstremt lavt immunforsvar og må si nei når de har lyst å besøke meg eller lurer på om jeg vil komme på besøk. De kunne i teorien vært blant nærkontaktene mine, men ikke når de lever som om vi ikke er i en pandemi. Vi bor ikke i en by med høyt smittetrykk, men det er smitte her og det er mange ganger i uka nye som blir smittet. 5
Frøyamor Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 Kjenner 2 totalt fornektere. Selv mener jeg det bare et et forkjølelsesvirus og det vi driver nå er hysteri uten like. Tiltakene koster mer enn de smaker og heile greia blir for dumt. 14
Frøyamor Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 Lilylune skrev (1 time siden): Vet om noen som mener korona kommer fra månen, «måne mennesker» som skal straffe oss og at det egentlig ikke er er virus. Og dette mener hun i fullt alvor. Skal sies at hun har sine egne uhm oppfatninger om mye annet også. Den har jeg ikke hørt før 👌🏼Spennende tanke 6
Gjest Peppis Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 Frøyamor skrev (9 minutter siden): Kjenner 2 totalt fornektere. Selv mener jeg det bare et et forkjølelsesvirus og det vi driver nå er hysteri uten like. Tiltakene koster mer enn de smaker og heile greia blir for dumt. Men vet du hvorfor vi stenger ned og gjør de drastiske tiltakene?
Anbefalte innlegg