Gå til innhold

Johannes

citra

Anbefalte innlegg

Har lyst til å kalle sønnen min for Johannes, men er både venner og familie som har brukt det i det siste. Noen som har forslag til andre navn i samme sjanger? Eller andre navn generelt? Hva med navnet August?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis Johannes (nydelig navn!) er det navnet du har aller mest til å kalle sønnen din så synes jeg du skal vurdere å bruke det navnet selv om flere du kjenner har tatt navnet før deg. Johannes er et godt og stødig navn som funker både i Norge og i andre land. 

Men til det du spør om; August synes jeg også er et fint navn, ville ikke hatt betenkeligheter med å bruke det :) 

Ellers så liker jeg veldig godt Johan (ikke så ulikt Johannes), Alfred, Albert, Ola, Sverre, Sivert, Trygve, Halvor, Halvard 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Johannes er fint, liker det bedre enn August. Velg det navnet du selv liker best. Med mindre det er en av søsknene deres som nettopp har kalt sitt barn det (litt upraktisk med to fettere som heter det samme), ville jeg ikke brydd meg om at flere dere kjenner har brukt det. Kommer neppe til å få noe å si for deres barn at din kollega eller bekjent kalte ungen sin det samme... 

Anonymkode: c685e...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...