Letti Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 Mini er 15 mnd, og i sommer, juli mnd søkte vi bhg plass. To dager pr uke. Jeg skal gå hjemme et år til, men hadde tenkt han inn i bhg etter jul. Og i går fikk vi telefon om at han har fått plass fra nå av............ Litt blandede følelser for mor. Han eldste har kun gått i kortidsbhg og han mellomste kun et år i helstidsbhg etter to år i kortidsbarnehage og park. Så det å sende mini i bhg i en så tidlig alder er litt blandet for meg. Men han trenger aktivisering med andre barn og jeg innbiller meg at tillvenningen går lettere når han er så liten. Og det er jo kun to dager pr uke. Har dere noen tips/råd eller rett og slett noen erfaringer dere vil dele med meg, så skriv noen ord.......
Thomasine Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 Ingen erfaringer å dele - iallefall ikke så tidlig på morningen... Ville bare si gratulerer med barnehageplass!!! Ikke alle som har vært like heldige...
thei Skrevet 24. august 2005 #3 Skrevet 24. august 2005 Gratulerer med barnehageplass!!! Syns du gjør en kjempe invistering. Som jeg har nevnt før så er barnehagen for barnets beste. Kari Pape ( en kjent pedagog) sier at hun ville aldri tatt den gleden å være sammen med andre barn fra de minste. De får lært så mye og kost seg masse med mange venner i barnehagen at de har utrolig godt av det. Innkjøringen kan veldig godt bli lettere også, og det er mye mer vanlig å ha barna noen dager i barnehagen nå enn før. Kanskje mor kan nyte dagene sine med å gjøre sine ting, som å shoppe div, rydde, vaske o.l. slik at du har mer tid til barna når de har fri!! Personlig ville jeg faktiskt anbefalt tre dager i uken fordi det blir litt mer kontinutet. men meg om det!! Mener du har gjort det riktige jallefall!! lykke til med innkjøring
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #4 Skrevet 24. august 2005 Lykke til. Har jobbet i barnehage og innkjøringen er ofte verre for mor og far enn for den lille poden. Går sikkert bra.
Elodi Skrevet 24. august 2005 #5 Skrevet 24. august 2005 Grattis med barnehageplass! Det er ikke like lett alle steder i landet :-) Selv har jeg vært gjennom tilvenning i barnehagen 2 ganger, og begge gangene har det gått superbra! Det som var veldig viktig for mine barn var nok at jeg tok meg veldig god tid med tilvenningen.- Første gangene de var der alene var det kun for en time eller 2. Dette tror jeg gjorde at barna følte seg trygge, at de ikke ble satt igjen der i det uendelige på en måte. Det går nok helt sikkert bra med dere også, de fleste barn synes barnehage er toppen! - Lykke til både du og lillen !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå