Gå til innhold

31 har fått blodpropp etter vaksinering i Norge

TantePose

Anbefalte innlegg

Mekkapekka skrev (1 minutt siden):

For min del som har påvist forhøyet risiko for blodpropp må jeg ta blodfortynnende sprøyter ved flyreiser over 5 timer, og ved graviditet hver dag i 9 mnd og 4 uker etter fødsel... Kan ikke ta hormonpreparater. Blir sikkert en fryd å være sammen med i overgangsalderen🤭 

Samme her. Vi kan lage vår egen klubb🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NorthernLight skrev (Akkurat nå):

FHI og Legemiddelverket har annonsert en pressekonferanse klokka 14 for å orientere om situasjonen.

Blir spennende å se hva de kommer frem til. De sa på nyhetene på nrk nå kl 12 at det var snakk om 22 tilfeller av blodpropp.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

student86 skrev (Akkurat nå):

Finnes tiltak under graviditet mot blodpropp, og viktig de 6 ukene etterpå også. Ingen operasjoner her. 

Mhm...

Men hva tenker du om risikoen for både dype tromboser og død ved koronasykdom hos noenlunde friske voksne mennesker? Synes du det er mindre skummelt enn at et par antatt friske har fått blodpropp etter å ha tatt vaksine?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TantePose skrev (1 time siden):

Danmark stopper bruken av vaksinen fra AstraZeneca på grunn av mulige dødelige blodpropper.

Tror jeg venter litt med å vaksinere meg...

Er dessverre ikke overrasket ...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (1 minutt siden):

Men hva tenker du om risikoen for både dype tromboser og død ved koronasykdom hos noenlunde friske voksne mennesker? Synes du det er mindre skummelt enn at et par antatt friske har fått blodpropp etter å ha tatt vaksine?

Tar en omvendt Ole Brumm foreløpig og ønsker verken korona eller koronavaksine slik min situasjon er. Tar selvsagt forholdsregler. Det viktigste er å holde avstand.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være at det også er andre grunner til at man er mer betenkt på vaksineringen.

Statistikk nylig publisert av den britiske regjeringen rapporterte 460 døde og 243,612 skader som følgende corona-vaksinasjon.

https://healthimpactnews.com/2021/460-dead-243612-reported-injuries-from-covid-19-vaccines-reported-in-the-u-k/

En CDC-rapport fra USA fant at 62% av helsearbeidere på sykehjem nekter å ta den eksperimentelle Pfizer og Moderna COVID vaksinen. (Kilde: https://www.msn.com/en-us/news/us/can-workers-be-forced-to-get-the-covid-19-vaccine/ar-BB1emvL9)

Siden personer på sykehjem ble utpekt som de første til å motta den nye eksperimentelle COVID vaksinen, og hvor mange dødsfall som blir rapportert etter vaksinering, er det lett å forstå at helsepersonell som observerer disse dødsfall og reaksjoner på vaksinen på nært hold, nekter å ta vaksinen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad for at jeg ikke lot meg overtale av kollegaer og arbeidsgiver om å ta den. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

fordi det er mest sannsynlig at det er rene tilfeldigheter. det var samme hysteriet etter de gamle som tilfeldigvis døde noen dager etter vaksinen

Ta vaksinen og se om du dør da. Eller..

Er jo en grunn til de stanser vaksineringen! Heldigvis har man fagfolk som avgjør dette og ikke synsere på KG

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Når man har vaksinert hundretusener så ville det vært rart om ikke noen av de vaksinerte døde av blodpropp i etterkant. Eller hjertestans. Eller hjerneblødning. 

Men om det er unormalt mange som har fått blodpropp, se det er verdt å undersøke nærmere.

Litt tidlig å konkludere. Fint at de tar det alvorlig og sjekker, krysser fingre og tær for at de ikke finner noe. Det vil være en tragedie på alle måter. 

Har man sett dette i andre land, feks UK? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UK har vaksinert 5-600 000 med denne vaksinen uten problemer, tenker det neppe er noen sammenheng, men selvsagt må det undersøkes. Ville ikke vært urolig om jeg ikke hadde hatt noen "rare", underliggende sykdommer

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To mus diskuterer corona vaksinen. Den ene musa sier: ”Skal du ta corona-vaksinen?”

Den andre musa svarer: ”Er du gal! De har ikke testet den på mennesker enda!”

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

student86 skrev (38 minutter siden):

Tar en omvendt Ole Brumm foreløpig og ønsker verken korona eller koronavaksine slik min situasjon er. Tar selvsagt forholdsregler. Det viktigste er å holde avstand.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjugur skrev (23 minutter siden):

UK har vaksinert 5-600 000 med denne vaksinen uten problemer, tenker det neppe er noen sammenheng, men selvsagt må det undersøkes. Ville ikke vært urolig om jeg ikke hadde hatt noen "rare", underliggende sykdommer

Joda, det har vært en del problemer i uk. Fant denne linken i en av kommentarene over:

https://healthimpactnews.com/2021/460-dead-243612-reported-injuries-from-covid-19-vaccines-reported-in-the-u-k/

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (1 minutt siden):

Lykke til.

Om du ønsker at folk skal ta vaksinen, er ikke det der veien å gå altså..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (8 minutter siden):

Lykke til.

Takk i like måte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Står det noen steder hvor lenge etter vaksinen disse dødsfallene har skjedd? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TantePose said:

UK har brukt denne vaksinen mye og uten de samme problemene.

Ser nå ut til at det handler om en batch på 1 million stk feilproduserte vaksiner.

https://www.euronews.com/2021/03/10/no-indication-astrazeneca-covid-vaccine-led-to-austria-death-says-ema

Hva skal skje med de som var vaksinert med "feil" vaksine? Vaksineprodusenter har fraskrevet seg alt ansvar ved evenuelle bivirkninger, man får ikke kreve erstaning engang

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Jajajane skrev (57 minutter siden):

Ta vaksinen og se om du dør da. Eller..

Er jo en grunn til de stanser vaksineringen! Heldigvis har man fagfolk som avgjør dette og ikke synsere på KG

Det er fagfolk som har laget vaksinen også. Du kommer langt ved å ha egne meninger, og gjøre egne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...