Gå til innhold

31 har fått blodpropp etter vaksinering i Norge

TantePose

Anbefalte innlegg

Xstrella skrev (2 minutter siden):

Nei de fikk Pfizer sin. Helsearbeidere fikk pga de jobber tett på folk. 

Nå døde hun ene som fikk Astra Zenica vaksinen. Er pressekonferanse på NRK nå.

Ok takk for info.

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DMS skrev (3 timer siden):

Kunne det fungert å gi blodfortynnande prevantivt i tida etter vaksinering? Sann bortsett frå å ha nok blodfortynnande til dei massene av folk som skal vaksinerast med astra-vaksina, da...

Tenkte det samme. Tenkte på aspirin. Men jeg er IKKE lege! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sammenheng med vaksineringen. Helt tilfeldig at disse ungdommene får en sjelden kombinasjon av blodpropp og indre blødninger kort tid etter injeksjonen. 

La oss heller fokusere på forrige "koronadødsfall", altså forrige kreftrammede, overvektige hundreåring som omkom i en bilulykke fire uker etter "positiv" PCR-test. Det var virkelig en tragedie! :(

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (9 minutter siden):

En er død nå av de 3 som fikk blodpropp. 😔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blokkfløyte said:

Skjønner.

Jeg observerer jo at fagfolkene som er ansvarlig i saken, i alle fall er villig til å si at tilstanden deres er sjelden. 

Ja, det er den. Men dersom dette er en inflammatorisk respons på vaksinen, er dette et relativt vanlig fenomen - men som riktig nok ikke er vanlig ved reaksjon på vaksiner. 

Om dette er inflammasjonsmediert, må man finne ut om det er noe ved pasientenes individuelle respons som forårsaker dette, eller om det er noe ved vaksinen. Antigenet er det samme både i Astra-Zeneca, Pfizer og Moderna, så det er i så fall påfallende at man ikke ser en tlsvarende distribusjon hos de som har mottatt disse. Da kan det være adjuvanser i vaksinen som har skylden - men det burde ha gitt et stort antall lignende reaksjoner. Det som står igjen som det mest sannsynlige, er da at det er noen forhold hos disse pasientene som har forårsaket denne reaksjonen - eller at det er tilfeldigheter. Antallet pasienter er så forsvinnende lite at en tilfeldig forbindelse i tid ikke er helt usannsynlig, selv om det ser påfallende ut.

Blodbildet hos disse - både perifere blodutstryk og analyse av proinflammatoriske markører - vil si veldig mye. Rent fysiologisk er problemstillingen egentlig enkel: Enten produseres det for lite blodplater, eller så forbrukes det for mange - eller begge deler. Hva som er årsaken til dette, vet vi ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig bra at det er åpenhet og at de kontrollerer dette. Vi får håpe de finner ut av dette.

Jeg synes det er rart at dette plutselig skjer med tanke på hvor mange vaksiner som er satt globalt. Uansett er det en tragedie for de som er rammet. ❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psilocybe skrev (7 minutter siden):

Ingen sammenheng med vaksineringen. Helt tilfeldig at disse ungdommene får en sjelden kombinasjon av blodpropp og indre blødninger kort tid etter injeksjonen. 

La oss heller fokusere på forrige "koronadødsfall", altså forrige kreftrammede, overvektige hundreåring som omkom i en bilulykke fire uker etter "positiv" PCR-test. Det var virkelig en tragedie! :(

Dette stemmer jo ikke. De forsker videre om det er sammenheng. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ro said:

Det er veldig bra at det er åpenhet og at de kontrollerer dette. Vi får håpe de finner ut av dette.

Jeg synes det er rart at dette plutselig skjer med tanke på hvor mange vaksiner som er satt globalt. Uansett er det en tragedie for de som er rammet. ❤️

Virker som dette har skjedd omtrent samtidig med alle. Kanskje det har rt noe galt med enkelte batcher eller at den ikke har et oppbevart riktig. (Kun spekulasjoner fra meg her, aner ikke om det er sannsynlig eller ikke).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (5 minutter siden):

Ja, fryktelig trist å tenke på. Enda tristere i og med at de er unge, og kan ha barn som pårørende. Enda en person er nå innlagt med blodpropp på Sørlandet sykehus. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er rart at dette plutselig skjer med tanke på hvor mange vaksiner som er satt globalt.

Har du sjekket alle vaksinedødsfallene globalt? Tror du at alle rapporteres inn, eller videreformidles av media? Tror du at alle land er like transparente som Norge? 

Det var btw ca 115 behandlede koronavaksinedødsfall i Norge -- før dagens dødsfall. 

Hvor mange dødsfall som er rapportert inn, offentliggjøres ikke. 

De færreste land har gitt Astravaksinen til kvinner i alderen 20 til 50 år. Det er særlig denne gruppen som er disponert for kombinasjonen av blodpropper og indre blødninger, ser det ut til. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å tro at dette er tilfeldig. Hematologen på pressekonferansen sa at de hadde en teori. Er veldig spent på utfallet her! 

Håper nesten det er feil i produksjonen i Belgia, mtp at Storbritannia ikke opplever dette. At det er noe som kan ordnes...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LastSummer skrev (3 minutter siden):

mtp at Storbritannia ikke opplever dette.

Hvor ærlige er britiske myndigheter? Hvor gode er britene til å rapportere inn bivirkninger?

Og: Vaksinerer britene kvinner i alderen 20 til 50 (gruppen som er særlig disponert for sykdommen det snakkes om her)?
I UK brukes denne vaksinen mest på eldre folk, etter hva jeg har skjønt. Og "de skal jo dø snart uansett", så dødsfallene dere telles ikke med. (Derfor teller vi heller ikke de 120 vaksinedødsfallene blant gamle i Norge.) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vintermorgen

To tråder med samme tema er slått sammen.

Vintermorgen, mod.

Endret av Vintermorgen
Kursiverte ryddemelding
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser mange sinte mennesker i kommentarfeltene. Mennesker som er rasende på media, fordi media våger å omtale vaksinebivirkninger og -dødsfall. Disse menneskene får mange "likes", og de organiserer seg i kampanjer mot media nå. De sender også hatefulle meldinger til folk som står frem med sine bivirkninger.

De samme ondsinnede menneskene som bagatelliserer, bortforklarer eller ignorerer vaksinedødsfall hos ungdommer, gråter høylytt krokodilletårer hver gang en kreftrammet, sykelig overvektig hundreåring omkommer (f.x. i en bilulykke) flere uker etter en "positiv" koronatest.

For dét er nemlig et "koronarelatert dødsfall", og dermed en stor tragedie.

I motsetning til ungdommer som får blodpropper og indre blødninger av vaksinene, med døden til følge.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (1 minutt siden):

Ved kraftige inflammasjonsresponser er dette et fenomen som er relativt vanlig. Men det er sjeldent når man ikke har en slik tilstand. Dette er en av mange ting som ikke er kommet frem i offentligheten, og derfor kan jeg ikke mene noe mer om det.

Så i følge Robert Koch er det relativt vanlig, men i følge behandlende lege på Rikshospitalet er dette så uvanlig at de «ikke har sett noe i den gate før». Fagdirektør i Legemiddelverket sier at det er «et veldig uvanlig sykdomsbilde», mens smitteverndirektøren  FHI kaller det et sjeldent og uvanlig alvorlig forløp.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wenlan/behandlende-lege-om-blodpropp-funn-ikke-sett-noe-i-denne-gaten-foer

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, velociraptor said:

Så i følge Robert Koch er det relativt vanlig, men i følge behandlende lege på Rikshospitalet er dette så uvanlig at de «ikke har sett noe i den gate før». Fagdirektør i Legemiddelverket sier at det er «et veldig uvanlig sykdomsbilde», mens smitteverndirektøren  FHI kaller det et sjeldent og uvanlig alvorlig forløp.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wenlan/behandlende-lege-om-blodpropp-funn-ikke-sett-noe-i-denne-gaten-foer

Jeg sa: Ved alvorlig inflammatorisk respons. Jeg har ikke journalinnsyn. Uttalelsen du referer til, kan tyde på at kriteriet jeg oppstilte ikke er til stede, og da er det noe annet enn jeg refererte til.

Du hoppet over at jeg skrev:

3 minutter siden, velociraptor said:

Men det er sjeldent når man ikke har en slik tilstand.

Les hva jeg skriver før du hugger til.

Endret av Robert Koch
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Reidunrev

Jeg ser mange sinte mennesker i kommentarfeltene. Mennesker som er rasende på media, fordi media våger å omtale vaksinebivirkninger og -dødsfall. Disse menneskene får mange "likes", og de organiserer seg i kampanjer mot media nå. De sender også hatefulle meldinger til folk som står frem med sine bivirkninger.

De samme ondsinnede menneskene som bagatelliserer, bortforklarer eller ignorerer vaksinedødsfall hos ungdommer, gråter høylytt krokodilletårer hver gang en kreftrammet, sykelig overvektig hundreåring omkommer (f.x. i en bilulykke) flere uker etter en "positiv" koronatest.

For dét er nemlig et "koronarelatert dødsfall", og dermed en stor tragedie.

I motsetning til ungdommer som får blodpropper og indre blødninger av vaksinene, med døden til følge.

SÅ enig!👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ærlige er britiske myndigheter? Hvor gode er britene til å rapportere inn bivirkninger?

Og: Vaksinerer britene kvinner i alderen 20 til 50 (gruppen som er særlig disponert for sykdommen det snakkes om her)?
I UK brukes denne vaksinen mest på eldre folk, etter hva jeg har skjønt. Og "de skal jo dø snart uansett", så dødsfallene dere telles ikke med. (Derfor teller vi heller ikke de 120 vaksinedødsfallene blant gamle i Norge.) 

Joda, tenkte det samme selv. UK styrer jo på for seg selv nå, så mulig de tilbakeholder informasjon for å få fortsette vaksinering, og ikke skremme folk bort. 

Men hadde vært en "enkel" løsning. Utrolig dumt om vi må stoppe AZ for godt, da vil dette ta mye tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LastSummer skrev (6 minutter siden):

da vil dette ta mye tid...

Hvorfor i det hele tatt "vaksinere" mot forkjølelse? 

Hvorfor skal det kreves en vaksine for å få gjenåpnet samfunnet, når sykdommen det "vaksineres" mot har en dødelighet på (i verste fall) en brøkdel av en promille. (For folk under åtti år. Selv de fleste nittiåringer opplever sykdommen som en relativt symptomfri forkjølelse.) 

At samfunnet skal gjenåpnes er en selvfølge. Men hysterikere står selvsagt fritt til å isolere seg selv, om de ønsker det. 

Endret av Psilocybe
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i det hele tatt "vaksinere" mot forkjølelse? 

Hvorfor skal det kreves en vaksine for å få gjenåpnet samfunnet, når sykdommen det "vaksineres" mot har en dødelighet på (i verste fall) en brøkdel av en promille. (For folk under åtti år.) 

At samfunnet skal gjenåpnes er en selvfølge. Men hysterikere står selvsagt fritt til å isolere seg selv, om de ønsker det. 

Fordi for mange blir for syke. Kapasiteten på sykehusene sprenges, og de som trenger hjelp ved hjerteinfarkt, slag og bilulykker får ikke plass på sykehus, og dør.

Vi har veldig strenge restriksjoner nå, og tallet på innlagte øker noe voldsomt.. hva om vi åpner opp og lever som normalt? Ikke sjangs.

Tenk også på helsearbeiderne som må gjøre jobben her. Stakkar! Vi MÅ ha vaksine til store deler av befolkningen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...