Gå til innhold

31 har fått blodpropp etter vaksinering i Norge

TantePose

Anbefalte innlegg

student86 skrev (47 minutter siden):

Hvordan kan du vite det?

Jeg sa jeg tenkte det, jeg sa ikke at jeg viste det. Ganske stor forskjell der 😉 Videre er det jo estimater på at ca 3 av 15 tester er falske positive, som åpenbart er mest relevant for nettopp de med få eller ingen symptomer. Til slutt er det flere som har hatt covid som ikke har ville tatt vaksinen i denne omgang. Og med det i minne, vet verken jeg eller du om historien til vedkommende er sann.

Det jeg derimot vet er at siste 14 dager er det registrert 8352 nye Covid tilfeller. Det er 177 stykker innlagt på sykehus. 1 av 47

Det er satt totalt 121.870 AZ vaksiner, 31 alvorlige bivirkninger registrert. 1 av 3931

Endret av RS_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RS_ skrev (6 minutter siden):

Jeg sa jeg tenkte det, jeg sa ikke at jeg viste det. Ganske stor forskjell der 😉 Videre er det jo estimater på at ca 3 av 15 tester er falske positive, som åpenbart er mest relevant for nettopp de med få eller ingen symptomer. Til slutt er det flere som har hatt covid som ikke har ville tatt vaksinen i denne omgang. Og med det i minne, vet verken jeg eller du om historien til vedkommende er sann, helt eller delvis.

Det jeg derimot vet er at siste 14 dager er det registrert 8352 nye Covid tilfeller. Det er 177 stykker innlagt på sykehus. 1 av 47

Det er satt totalt 121.870 AZ vaksiner, 31 alvorlige bivirkninger registrert. 1 av 3931

Da vet du kanskje også at det kun er 35 stk på intensiven i hele landet p.t. av de 177 innlagte?

De fleste får nå kun medisiner og blir skrevet ut etter kort tid, og nesten ingen dør lengre....det døde kun 6 stk siste uka i hele landet....

Veldig mange leser kun overskriftene, men når man dykker inn i statistikken så ser man jo at dette egentlig ikke er spesielt farlig i det hele tatt, og ihvertfall ikke spesielt dødelig. Det sier også sykehusene når de blir spurt....

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (1 minutt siden):

Da vet du kanskje også at det kun er 35 stk på intensiven i hele landet p.t. av de 177 innlagte?

Ja, 35 av 8352 smittet siste 14 dager, og mutantene har ennå ikke overtatt helt... Hvor mange ligger i snitt på intensiven av 8352 AZ vaksinerte?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS_ skrev (3 minutter siden):

Ja, 35 av 8352 smittet siste 14 dager, og mutantene har ennå ikke overtatt helt... Hvor mange ligger i snitt på intensiven av 8352 AZ vaksinerte?

Nå er det vel ikke 8352 AZ vaksinerte siste 14 dager 😉

Men ligger flere vaksinerte på sykehuset nå, og legevaktene blir nedringt av folk med alvorlige symptomer etter vaksinen, så vi får vel se til uken.....

Mutantene har forøvrig overtatt siste mnden, så er vel bare mutanter innlagt nå.

Er nok på tide at de kun vaksinerer de eldre og de i risikogruppen, så får man åpne opp samfunnet igjen og behandle de som blir syke med medisiner....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest:) skrev (3 timer siden):

De bedyrer jo ikke at AZ vaksinen er trygg. De har stoppet vaksineringen for å vurdere OM det er trygt.

Jo. De har bedyret det frem til nå. Det finnes ekspertise som har vært skeptiske, men disse kommer sjelden til orde.

For minst en norsk familie kom vurderingen for sent. Det samme i flere andre land.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (4 timer siden):

Hadde vært interessant å vite alder, kjønn, om de gikk på p-piller, om de hadde leiden-mutasjon...

Det har blitt sagt at de var relativt unge og tidligere friske. Dette er veldig spesielt og kan ha sammenheng med vaksinen.. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wenlan/behandlende-lege-om-blodpropp-funn-ikke-sett-noe-i-denne-gaten-foer

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det positive oppi det negative, så ser man at dette blir tatt alvorlig og de det gjelder får den hjelpen de trenger ser det ut til. Tror ikke man skal bekymre seg for mye over dette. Det jeg stusser over er at man leter etter ting å klage på og bekymre seg over. Det er viktig å se helheten i ting. Skjer det noe negativt, så er det alltid noe positivt rundt. 

Dette blir tatt alvorlig. De stanser den vaksinen for å utforske dette videre og de det gjelder får god hjelp. 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 20-30 AZ vaksinerte har vært innom legevakten i Bergen idag, de fleste med slike hudblødninger som kan forårsake blodpropper.....dette blir baluba de neste dagene vil jeg tro......

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (25 minutter siden):

Det har blitt sagt at de var relativt unge og tidligere friske. Dette er veldig spesielt og kan ha sammenheng med vaksinen.. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wenlan/behandlende-lege-om-blodpropp-funn-ikke-sett-noe-i-denne-gaten-foer

Huff, ja leste den der etterpå - det høres da absolutt ut som det må ha noe med vaksinen å gjøre... 

Man er frisk selv om man f.eks. har leiden-mutasjon da. Men ikke sikkert at det øker risikoen for akkurat denne typen blodpropp heller - man vet vel bare alt for lite 🙁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal iallefall si Nei,takk til  Astravaksinen. Ekstremt lite betryggende opplegg. 

Det har jo vært usikkerhet rundt så mye tilknyttet den, og nå er det trolig flere unge friske som har dødd /blodpropp. Stakkars folk :(

Hvis man er under 40 og frisk så tar jeg selvfølgelig ikke en vaksine som brått gir lik eller større % for alvorlig sykdom, som selve sykdommen den skal vaksinerer mot. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS_ skrev (1 time siden):

Jeg sa jeg tenkte det, jeg sa ikke at jeg viste det. Ganske stor forskjell der 😉 Videre er det jo estimater på at ca 3 av 15 tester er falske positive, som åpenbart er mest relevant for nettopp de med få eller ingen symptomer. Til slutt er det flere som har hatt covid som ikke har ville tatt vaksinen i denne omgang. Og med det i minne, vet verken jeg eller du om historien til vedkommende er sann.

Hadde antistoffer ved test i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (6 timer siden):

Det er en påstand du ikke har noe belegg for å fremsette.

Vi har svært sparsomt med data om pasientene, deres sammensetning og sykehistorie, så det er vanskelig å trekke noen konklusjoner. 

Noen snakker om TTP. Jeg tror ikke vi skal være opptatt av diagnoser nå, men om hvilke fenomener som kan påvises hos disse pasientene. Diagnostisering kommer etter at man har undersøkt hva som foregår i disse kroppene. Det står ikke klart for meg ut fra hva pressen skriver, om det er snakk om en kombinasjon av blodpropper og blødninger, om noen bare utviser det ene eller det andre, eller om dette er konsistent for alle pasientene.

Det er imidlertid klart at dersom det er snakk om begge deler, kan det tyde på at det foregår en prosess der ett eller annet forbruker koagulasjonsfaktorer i blodet fortere enn kroppen klarer å produsere dem. Det vil gi et klinisk bilde preget av lave blodplatetall, proppdannelse og blødninger. Vi vet ikke noe om hvilke eventuelle avvik i blodverdier disse pasientene kan ha hatt før vaksinering heller. Man kan absolutt tenke seg disponerende faktorer for dette, selv hos yngre, men jeg vil ikke spekulere når jeg ikke har mer informasjon enn jeg har. 

Imidlertid er det foreløpig ingen land som rapporterer antall hendelser noe i nærheten av å overstige baseline for forekomsten i en normal befolkning. Det er et ganske godt holdepunkt for at det ikke er relatert til vaksinen.

Det beste svaret man kan gi nå, er at vi ikke vet. Det blir undersøkt, og vi vil få vite hva man kommer frem til.

Nå sier vel legene at TTP er veldig sjelden, og det har vært 20-30 vaksinerte innom legevakten i Bergen kun idag, med hudblødninger, så jeg tror vi trygt kan slå fast at det er vaksinen som har forårsaket disse blodproppene.

Tenker alle disse som nå har fått hudblødninger sikkert er livredde for blodpropper, da de kan komme flere dager etterpå....

Kopiert fra NHI:

Sykdommen er sjelden. I USA anslås at det årlig oppstår fire til elleve tilfeller per 1 million innbyggere. Sykdommen forekommer først og fremst blant yngre voksne i aldersgruppen 20 til 50 år, og den forekommer noe hyppigere blant kvinner. Risikoen er noe økt i forbindelse med graviditet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS_ skrev (2 timer siden):

Det jeg derimot vet er at siste 14 dager er det registrert 8352 nye Covid tilfeller.

Men du selv sa at 3 av 15 tester er falske positive? 

(FHI sier forøvrig at 14 av 15 positive tester er falske positive. Derfor pleide de å fraråde massetesting av symptomfrie, mens de nå, av en eller annen grunn, anbefaler det.) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behandlende lege om blodpropp-funn. -Ikke sett noe i denne gaten før.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wenlan/behandlende-lege-om-blodpropp-funn-ikke-sett-noe-i-denne-gaten-foer?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1

Kan jo virke som det har en sammenheng med vaksinen. Er også friske mennesker uten underliggende sykdommer  Men så rart at det ikke er noen tilfeller i Storbritannia og Sverige, og at det har vært så mange tilfeller så tett på hverandre i Norge og enkelte andre land nå i det siste. Er jo mange millioner som har blitt vaksinert i lengre tid i flere land. Ser fram til å høre hva de finner ut om dette.

Endret av Tutte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (1 time siden):

Men du selv sa at 3 av 15 tester er falske positive? 

(FHI sier forøvrig at 14 av 15 positive tester er falske positive. Derfor pleide de å fraråde massetesting av symptomfrie, mens de nå, av en eller annen grunn, anbefaler det.) 

Argumentet var av 8352 registrerte med smitte, er det 177 innlagte. 177 er et svært høyt tall. Spesiellt mtp at de fleste nå er relativt unge. Men dersom 3 av 15 tester er falske positive som jeg antyder? Vel, da blir selvfølgelig andelen innlagte ennå høyere! Takk for at du understreker poenget mitt og beviser at Covid er ennå farligere enn tidligere antatt.

Nå vil selvfølgelig noen argumentere med at noen ikke tester seg, falske negative og andelen med smitte kan være høyere enn det som blir rapportert, og joda, det stemmer forsåvidt også. Men når vi plusser på litt og trekker fra litt, så ender vi vel temmelig nært det som blir oppgitt likevel? Og vi er tilbake der vi startet: En masse folk blir alvorlig syke av Covid, og nesten ingen blir alvorlig syke av vaksinen. Begge deler er udiskutable fakta.

Og apropos 14 av 15: https://www.faktisk.no/artikler/r8q/er-14-av-15-positive-koronaprover-falske

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS_ skrev (5 minutter siden):

Spesiellt mtp at de fleste nå er relativt unge.

Hva er snittalderen på de innlagte nå? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Registrert smitte? Det så flaut å se hvordan media kjemper med å pumpe ut smittetall, som ikke sier noen ting om situasjonen. Man bruker en test som er like sikker som å tippe lotto.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor skrev (10 minutter siden):

Registrert smitte? Det så flaut å se hvordan media kjemper med å pumpe ut smittetall, som ikke sier noen ting om situasjonen. Man bruker en test som er like sikker som å tippe lotto.

Situasjonen er ille. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 minutt siden):

Situasjonen er ille. 

Nei, den er ikke krise. Om vi virkelig hadde en pandemi hadde helsevesenet klappet sammen, det har jo blitt bygd ned i mange år.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor skrev (12 minutter siden):

Nei, den er ikke krise. Om vi virkelig hadde en pandemi hadde helsevesenet klappet sammen, det har jo blitt bygd ned i mange år.

Fint du vet det da. Får se hvordan det står til på jobb i dag. Vi sliter jo ikke!!!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...