Gå til innhold

31 har fått blodpropp etter vaksinering i Norge

TantePose

Anbefalte innlegg

Fiskegrateng skrev (7 minutter siden):

Hva skal skje med de som var vaksinert med "feil" vaksine? Vaksineprodusenter har fraskrevet seg alt ansvar ved evenuelle bivirkninger, man får ikke kreve erstaning engang

Da får man pasientskadeerstatning fra staten. NPE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiskegrateng skrev (5 minutter siden):

Hva skal skje med de som var vaksinert med "feil" vaksine? Vaksineprodusenter har fraskrevet seg alt ansvar ved evenuelle bivirkninger, man får ikke kreve erstaning engang

Det er et dårlig tegn at vaksineprodusentene fraskriver seg alt ansvar.

Tja, her i Norge tok staten over ansvaret for svineinfluensavaksinen og har vel gjort det med coronavaksinene også. Mulig de gjør det samme i andre land? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng skrev (10 minutter siden):

Da får man en fin begravelse på Statens regning (via Pasientskadenemnda).

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stussa litt på den rapporten Legemiddelverket skulle legge ut i dag og hvorfor den ikke er blitt lagt ut. Kanskje det har en sammenheng?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
Tiara07 skrev (44 minutter siden):

Står det noen steder hvor lenge etter vaksinen disse dødsfallene har skjedd? 

Dette burde de avklare så fort som mulig. Det er sikkert mange som er bekymret nå. Og eventuelt om de rammede var genetisk disponert for blodpropp.

Hvis de meldte tilfellene var innen de første dagene etter vaksineringen kan i det minste mange få senke skuldrene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge sier nå at de setter denne på pause inntil videre pga et forsiktighetsprinsipp før de får mere data på om det finnes en sammenheng med alvorlige bivirkninger. 

121820 mennesker er i Norge blitt vaksinert allerede.

Det blir en pause i vaksinasjonen og setter oss enda en gang tilbake.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosewood skrev (1 time siden):

Jeg tok denne vaksinen i går så dette var jo godt å høre 🥺😬

Tenk heller på hvor enormt mange flere som får både korona og blodpropper.  Disse tallene fortrenger mange mens de gjør et kjempenummer av de to som har fått blodpropp av vaksinen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TantePose skrev (3 timer siden):

Danmark stopper bruken av vaksinen fra AstraZeneca på grunn av mulige dødelige blodpropper.

Tror jeg venter litt med å vaksinere meg...

Dette overrasker meg fint lite. Jeg har spøkt med at jeg venter med vaksinen for å se om folk dør som fluer av den først.

Så tror jeg heller tar sjans på korona, og 0,1 prosent sjansen det er å få senskader.

Endret av Expandable86
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

OK, i følge EMA - altså det europeisk legemiddeltilsynet, så gjelder dette et batch med nummer ABV5300 med 1 million doser. Disse kan ha en produksjonsfeil, og dette undersøkes av EMA og andre. Dosene er sendt til 17 land, Danmark og Østerrike er to av disse som har mottatt disse. EMA sier ikke at Norge har mottatt fra denne batchen.

https://www.ema.europa.eu/en/news/covid-19-vaccine-astrazeneca-prac-preliminary-view-suggests-no-specific-issue-batch-used-austria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocka69 skrev (13 minutter siden):

OK, i følge EMA - altså det europeisk legemiddeltilsynet, så gjelder dette et batch med nummer ABV5300 med 1 million doser. Disse kan ha en produksjonsfeil, og dette undersøkes av EMA og andre. Dosene er sendt til 17 land, Danmark og Østerrike er to av disse som har mottatt disse. EMA sier ikke at Norge har mottatt fra denne batchen.

https://www.ema.europa.eu/en/news/covid-19-vaccine-astrazeneca-prac-preliminary-view-suggests-no-specific-issue-batch-used-austria

Det står jo i rapporten fra EMA at det ikke er fler vaksinerte som har fått blodpropp enn det er uvaksinerte da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
Expandable86 skrev (16 minutter siden):

Dette overrasker meg fint lite. Jeg har spøkt med at jeg venter med vaksinen for å se om folk dør som fluer av den først.

Så tror jeg heller tar sjans på korona, og 0,1 prosent sjansen det er å få senskader.

Den sjansen er ikke 0,1%, den er trolig på mellom 10-20%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (1 minutt siden):

Skremselspropaganda.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tamsi skrev (1 minutt siden):

Det er i hvertfall helt feil

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig blir Johnson&Johnson godkjent. Et selskap som har utallige søksmål mot seg. Selv deres baby produkter er fulle av skadelige stoffer. Dette er velkjent og har vært i mainstream news mange ganger.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
etnavn skrev (2 timer siden):

Blir spennende å se hva de kommer frem til. De sa på nyhetene på nrk nå kl 12 at det var snakk om 22 tilfeller av blodpropp.

22 av 3 millioner vaksinerte vel å merke. Det er heldigvis ikke veldig mange.

Per 9. mars ble det rapportert om 22 tilfeller av blodpropp, blant de tre millionene som er vaksinert med vaksinen

https://www.tv2.no/nyheter/13880580/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tamsi skrev (Akkurat nå):

22 av 3 millioner vaksinerte vel å merke. Det er heldigvis ikke veldig mange.

Per 9. mars ble det rapportert om 22 tilfeller av blodpropp, blant de tre millionene som er vaksinert med vaksinen

https://www.tv2.no/nyheter/13880580/

Nei det er like mange uvaksinerte som får blodpropp så det sier jo litt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (Akkurat nå):

Samtidig blir Johnson&Johnson godkjent. Et selskap som har utallige søksmål mot seg. Selv deres baby produkter er fulle av skadelige stoffer. Dette er velkjent og har vært i mainstream news mange ganger.

Det har forøvrig pfizer også.

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2014/08/08/pfizer-i-usa-saksokes-av-tusenvis/

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
Enmanelskeråhate skrev (3 minutter siden):

Nei det er like mange uvaksinerte som får blodpropp så det sier jo litt

Skriver du feil nå? Det sier jo i tilfelle at det ikke finnes noen sammenheng. 

Edit; Beklager, her blandet jeg brukernavn

Endret av Tamsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...