LillEve Skrevet 12. mars 2021 #61 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, men jeg blir ikke drita i bryllup med alkohol heller. Har vært i over 30 bryllup, kun i ett av dem ble folk drita, og da stod det spritflasker på bordene. De fleste drikker alkohol uten å bli pæredritings. Har du vært gjest i mange bryllup? Ut fra det du skriver så tviler jeg på det. Det er ofte en langtekkelig affære som gjest, der f.eks et glass god vin man være noe å kose seg med mens man hører på 4. talen fra tante Liv og synger den rosa sangen med 11 vers helt uten rim og takt til musikken. Når du i tillegg nevner at det skal ha "aktiviteter" så er det bare enda en grunn til å krympe seg i brusglasset, det er den beste oppskriften på kjip fest. Det handler ikke om et rusmiddel, det handler om at god mat komplementeres av god drikke, og god drikke er vin og øl, ikke farris og cola zero. Gode alkoholfrie viner finnes ikke, men det finnes en del brukbar alkoholfri øl. Men du må selvfølgelig informere gjestene om at de trygt kan ta bilen. Anonymkode: 84b89...72b Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan du kan trekke en "tante Liv" inn i et bryllup med 15 personer... Hvis jeg skal telle alle mine og samboers nærmeste, kun søsken, søskens partnere, foreldre og forlovere med partnere, så blir det opp mot 20. Og det er UTEN barn. Dette er 15 personer med barn. Det er intimt. Det blir garantert som en ekstra fin og varm middag med begges familier og med forlovere. Hvis de har en grunn til å ville ha det alkoholfritt, så må vi på KG bare tro på det. 8
Taffel Skrevet 12. mars 2021 #62 Skrevet 12. mars 2021 2 minutter siden, LillEve said: Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan du kan trekke en "tante Liv" inn i et bryllup med 15 personer... Hvis jeg skal telle alle mine og samboers nærmeste, kun søsken, søskens partnere, foreldre og forlovere med partnere, så blir det opp mot 20. Og det er UTEN barn. Dette er 15 personer med barn. Det er intimt. Det blir garantert som en ekstra fin og varm middag med begges familier og med forlovere. Hvis de har en grunn til å ville ha det alkoholfritt, så må vi på KG bare tro på det. Ja, herlighet, en middag med 15 pers alkoholfritt er vel greit? Men ble litt nysgjerrig på en ting, så få, så er det vel ikke leid et samfunnshus? Er det på en restaurant? Da er det jo litt rart å nekte gjestene å kjøpe et glass vin på egen regning? Jeg har vært i tilsvarende bryllup på restaurant der brudeparet bad om at alle respekterte at det var alkoholfritt fordi en av de nære gjestene var i en vanskelig fase av å kurere et alkoholmisbruk og det forstod vi alle sammen. Også i andre settinger der budsjettet var stramt, kuverten dyr, og det en ville ha av alkohol bestillte man selv. Så gjorde man det. Du spør ikke om meninger på dette, bare om du skal opplyse, men jeg ble litt nysgjerrig på settingen. Kan du si noe mer om det? 8
LillEve Skrevet 12. mars 2021 #63 Skrevet 12. mars 2021 Taffel skrev (Akkurat nå): Ja, herlighet, en middag med 15 pers alkoholfritt er vel greit? Men ble litt nysgjerrig på en ting, så få, så er det vel ikke leid et samfunnshus? Er det på en restaurant? Da er det jo litt rart å nekte gjestene å kjøpe et glass vin på egen regning? Jeg har vært i tilsvarende bryllup på restaurant der brudeparet bad om at alle respekterte at det var alkoholfritt fordi en av de nære gjestene var i en vanskelig fase av å kurere et alkoholmisbruk og det forstod vi alle sammen. Også i andre settinger der budsjettet var stramt, kuverten dyr, og det en ville ha av alkohol bestillte man selv. Så gjorde man det. Du spør ikke om meninger på dette, bare om du skal opplyse, men jeg ble litt nysgjerrig på settingen. Kan du si noe mer om det? Tror kanskje ikke det spiller noen rolle. Det er ikke sikkert det er informasjon som egner seg for KG heller, det kan jo være personlig. Ja, det er kanskje litt vanskeligere når det er på en restaurant der alle bestiller for seg. Men det spiller for så vidt ingen rolle for spørsmålet her. Og til TS: Det er ikke rart å informere om det, som de fleste her sier er det praktisk 😊 Det er VELDIG lov å ha et alkoholfritt bryllup, det er lov å informere om det, det er lov å spørre om det på KG og det er lov å bli frustrert når du får sånne bedrevitende, kjipe svar som du får her. Enkelte på kvinneguiden har en fast mal for hvordan et bryllup burde være, og dem finner du i samtlige forum der bryllupet ikke skal være med treretters middag til slekta og alle venner du har og det skal avsluttes med en gigantisk fest med fri bar resten av kvelden. Hvis ikke er du en gnien brud som bare tenker på deg selv 🙄 De fleste her sier det går bra, bare ignorer de som skal komme med oppgulp. 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #64 Skrevet 13. mars 2021 LillEve skrev (13 timer siden): Tror kanskje ikke det spiller noen rolle. Det er ikke sikkert det er informasjon som egner seg for KG heller, det kan jo være personlig. Ja, det er kanskje litt vanskeligere når det er på en restaurant der alle bestiller for seg. Men det spiller for så vidt ingen rolle for spørsmålet her. Og til TS: Det er ikke rart å informere om det, som de fleste her sier er det praktisk 😊 Det er VELDIG lov å ha et alkoholfritt bryllup, det er lov å informere om det, det er lov å spørre om det på KG og det er lov å bli frustrert når du får sånne bedrevitende, kjipe svar som du får her. Enkelte på kvinneguiden har en fast mal for hvordan et bryllup burde være, og dem finner du i samtlige forum der bryllupet ikke skal være med treretters middag til slekta og alle venner du har og det skal avsluttes med en gigantisk fest med fri bar resten av kvelden. Hvis ikke er du en gnien brud som bare tenker på deg selv 🙄 De fleste her sier det går bra, bare ignorer de som skal komme med oppgulp. Takk for et fint svar. Det var godt å lese. Anonymkode: 31abd...b8a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #65 Skrevet 13. mars 2021 Litt utenom det du spør om, men vil anbefale å kikke på Vinmonopolets alkoholfrie eplemoster og cidere. Mange av disse vil være mye bedre til maten enn alkoholfri vin (spesielt de røde, som ofte blir litt søte, vandige og daffe - lite matvennlige). For eksempel en rød eplemost med solbær eller aronia (https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/Edel-Eplemost-med-Solbær/p/10486401) vil kunne være et alternativ til rødvin fordi de har god syrlighet og solbærene gir litt snerp og smak av røde/mørke bær som en rødvin også gjør. Til aperitif kan dere bruke f.eks. Eplebobler (https://www.vinmonopolet.no/Producenter/Doz-de-Dauzanges/Doz-de-Dauzanges-Eplebobler/p/3502801), den er god og sprudlende. Anonymkode: c2544...0a9 7
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. mars 2021 #66 Skrevet 13. mars 2021 On 3/12/2021 at 12:12 AM, AnonymBruker said: Ulike grunner til dette, men sånn er det nå Det blir veldig lite og intimt, femten gjester hvor flere av dem er barn. Vi har en bryllupsnettside hvor vi oppdaterer gjestene våre og skriver litt om sted og tid og gaveønsker, og lurer nå på om jeg bør skrive at det blir alkoholfritt på nettsiden? Eller er dette noe folk bare får reagere som de vil på når de kommer? Anonymkode: 31abd...b8a Det kommer helt an på hvilken drikkekultur de eventuelt har innad i familien sin. Om det er noen som er avholds kan det med fordel skrives der, og det samme gjelder hvis noen av gjestene er festløver. Egentlig er det vel bare en fordel å skrive det der. For min del hadde jeg bare reagert positivt på det. 😄
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #67 Skrevet 13. mars 2021 Kjedelig! Send ut en advarsel a. Så kan de som vil styrte noen pils før de kommer i det minste Anonymkode: 31887...0a7 9
LillEve Skrevet 13. mars 2021 #68 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kjedelig! Send ut en advarsel a. Så kan de som vil styrte noen pils før de kommer i det minste Anonymkode: 31887...0a7 Hvem styrter noen pils før middag med familien? 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #69 Skrevet 13. mars 2021 Da hadde ikke jeg blitt gjest. Bryllup e trasi nok om man ikke må vær edru i tillegg. 😂😬😬😬 Anonymkode: 41db3...c68 8
Trøndere1 Skrevet 13. mars 2021 #70 Skrevet 13. mars 2021 LillEve skrev (4 timer siden): Hvem styrter noen pils før middag med familien? Jeg. Å mange jeg kjenner. 😂🙈🙈 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #71 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 16.48): Altså... Jeg er TS, forresten. Kikket innom her og ble overrasket over responsen. Så ja, takk for engasjementet, men helt seriøst... For noen svar? For det første er mange av dere ordentlig frekke: "Det er en lidelse, folk vil bli skuffet og kjede seg og ha det fælt, lide seg gjennom den grusomme dagen!" Veldig hyggelig å høre! Bruker sparepengene våre på denne dagen, og har anstrengt oss for å sørge for at gjestene, og dette inkluderer da barna, skal ha det bra. God mat, aktiviteter og god drikke er ikke nok - det må et rusmiddel til, ellers vil altså bryllupet vårt, denne ene dagen som helst skal handle om kjærlighet, bli fullstendig mislykket. For det andre bekrefter dere så mange av fordommene mine når det gjelder forholdet mange har til alkohol. At dere virkelig ikke en gang kan FORESTILLE dere en hyggelig dag med den nærmeste familien uten øl eller vin er for meg ufattelig merkelig. Noen nevner også at det å bli ør og god er et mål, i en samling hvor jeg allerede har sagt at mange av dem er barn. Barn får med seg utrolig mye! Bare en liten personlighetsforandring er ubehagelig for dem, det viser studiene gang på gang. Det er veldig viktig for oss at gjestene trives, nettopp derfor jeg startet denne tråden, men det er vel også viktig at vi har litt vi skulle sagt denne ene dagen. Ingen av oss ønsker å se Onkel Håkon beruset denne dagen, og det føles heller ikke naturlig å legge opp til når det er så mange barn til stede. Anonymkode: 31abd...b8a Syns ikke du skal bry deg altfor mye om de som er så negative. Tenker dere får en nydelig dag. Syns du tenker fornuftig og riktig i forhold til barn og rus. Tragisk at så mange føler at de må ha alkohol «for å overleve» en feiring som et bryllup faktisk er. Har ikke hørt på maken. Det sagt, jeg ville informert om dette i forkant. Ellers så ønsker jeg dere en nydelig bryllupsdag❤️ Anonymkode: c5220...bd9 2
Nordilandet Skrevet 14. mars 2021 #72 Skrevet 14. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 16.48): Altså... Jeg er TS, forresten. Kikket innom her og ble overrasket over responsen. Så ja, takk for engasjementet, men helt seriøst... For noen svar? For det første er mange av dere ordentlig frekke: "Det er en lidelse, folk vil bli skuffet og kjede seg og ha det fælt, lide seg gjennom den grusomme dagen!" Veldig hyggelig å høre! Bruker sparepengene våre på denne dagen, og har anstrengt oss for å sørge for at gjestene, og dette inkluderer da barna, skal ha det bra. God mat, aktiviteter og god drikke er ikke nok - det må et rusmiddel til, ellers vil altså bryllupet vårt, denne ene dagen som helst skal handle om kjærlighet, bli fullstendig mislykket. For det andre bekrefter dere så mange av fordommene mine når det gjelder forholdet mange har til alkohol. At dere virkelig ikke en gang kan FORESTILLE dere en hyggelig dag med den nærmeste familien uten øl eller vin er for meg ufattelig merkelig. Noen nevner også at det å bli ør og god er et mål, i en samling hvor jeg allerede har sagt at mange av dem er barn. Barn får med seg utrolig mye! Bare en liten personlighetsforandring er ubehagelig for dem, det viser studiene gang på gang. Det er veldig viktig for oss at gjestene trives, nettopp derfor jeg startet denne tråden, men det er vel også viktig at vi har litt vi skulle sagt denne ene dagen. Ingen av oss ønsker å se Onkel Håkon beruset denne dagen, og det føles heller ikke naturlig å legge opp til når det er så mange barn til stede. Anonymkode: 31abd...b8a Jeg skrev at jeg ville ønsket å blir fnisete og ør ja. Det gjelder selvsagt ikke om det er barn til stede. Nå snakker jeg om bryllup generelt og ikke ditt. Men om det blir barn tilstede i bryllup jeg er invitert i, regner jeg med det blir informerer om det, på samme måte som at bryllupet er alkoholfritt. Syns du har fått mange ordentlige svar, noen få som var veldig direkte, men frekke? Du kan jo ikke ta fremmede folk meninger om alkohol i bryllup personlig. Det er jo ikke disse som er invitert i ditt bryllup. De snakker utifra sitt ståsted og deres erfaringer. Jeg ser noen skriver at de er i flere alkoholfrie bryllupet enn bryllup med alkohol. Om det er tilfelle i din omgangskrets er det kanskje ikke nødvendig å informere om. Men her jeg bor er det veldig uvanlig. Har vært i et alkoholfritt bryllup der brudeparet selv var avholds. De informere på forhånd, så alle var "forberedt" og hadde en koselig stund. Endret 14. mars 2021 av Nordilandet 2
MiominMio Skrevet 14. mars 2021 #73 Skrevet 14. mars 2021 Hadde ikke reagert på at det var et alkoholfritt bryllup. Deres dag og dere bestemmer akkurat hvordan dere vil at det skal være. For mange kan det være grunner til at man ønsker alkoholfritt bryllup. Kan alltid være greit å informere uansett slik at gjestene kan kjøre selv og dermed ikke bruke penger på taxi etc. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #74 Skrevet 14. mars 2021 Nordilandet skrev (12 timer siden): Jeg skrev at jeg ville ønsket å blir fnisete og ør ja. Det gjelder selvsagt ikke om det er barn til stede. Nå snakker jeg om bryllup generelt og ikke ditt. Men om det blir barn tilstede i bryllup jeg er invitert i, regner jeg med det blir informerer om det, på samme måte som at bryllupet er alkoholfritt. Syns du har fått mange ordentlige svar, noen få som var veldig direkte, men frekke? Du kan jo ikke ta fremmede folk meninger om alkohol i bryllup personlig. Det er jo ikke disse som er invitert i ditt bryllup. De snakker utifra sitt ståsted og deres erfaringer. Jeg ser noen skriver at de er i flere alkoholfrie bryllupet enn bryllup med alkohol. Om det er tilfelle i din omgangskrets er det kanskje ikke nødvendig å informere om. Men her jeg bor er det veldig uvanlig. Har vært i et alkoholfritt bryllup der brudeparet selv var avholds. De informere på forhånd, så alle var "forberedt" og hadde en koselig stund. Kan jeg spørre hvorfor du regner med å bli informert om at det skal være barn tilstede i et bryllup? Anonymkode: c5220...bd9 4
twitter Skrevet 14. mars 2021 #75 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 0.42): Nja, der finnes gode alkoholfrie viner man kan ha til maten. Så vin til maten kan man fint ha. Anonymkode: 3730d...a47 Nevn 1 god alkoholfri vin? Og begrunn gjerne valget. Gjør du det, skal jeg love å prøve den. Og gi deg en ærlig tilbakemelding. 9
twitter Skrevet 14. mars 2021 #76 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 0.12): Ulike grunner til dette, men sånn er det nå Det blir veldig lite og intimt, femten gjester hvor flere av dem er barn. Vi har en bryllupsnettside hvor vi oppdaterer gjestene våre og skriver litt om sted og tid og gaveønsker, og lurer nå på om jeg bør skrive at det blir alkoholfritt på nettsiden? Eller er dette noe folk bare får reagere som de vil på når de kommer? Anonymkode: 31abd...b8a Full respekt for valget deres🙂 Men ville informert med tanke på transport. Lykke til med bryllupet ❤🍽☕ 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #77 Skrevet 14. mars 2021 Hvorfor skal det være alkoholfritt? Er dere avholds? I så fall vil det kanskje ikke komme så overraskende på gjestene? Anonymkode: 0eb53...e85 2
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2021 #78 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 0.12): Ulike grunner til dette, men sånn er det nå Det blir veldig lite og intimt, femten gjester hvor flere av dem er barn. Vi har en bryllupsnettside hvor vi oppdaterer gjestene våre og skriver litt om sted og tid og gaveønsker, og lurer nå på om jeg bør skrive at det blir alkoholfritt på nettsiden? Eller er dette noe folk bare får reagere som de vil på når de kommer? Anonymkode: 31abd...b8a Ja.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #79 Skrevet 14. mars 2021 Ja det bør dere skrive, da hadde vi tatt bilen og ikke taxi ol. Anonymkode: b4013...15e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #80 Skrevet 14. mars 2021 LillEve skrev (På 13.3.2021 den 12.46): Hvem styrter noen pils før middag med familien? Alkoholikere. Anonymkode: 40bc6...4e2 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå