Oslo874 Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Hei, Jeg har vært singel i 1 år ish og er kommet inn i tinder "avhengigheten", med det mener jeg at jeg fort tenker at det er noe "bedre" eller litt grønnere om jeg bare dater litt til, ei ny jente osv osv. Først nå jeg innser at Tinder fucker til dels opp følelsesregisteret mitt og jeg evner ikke å holde fokus på den jenta jeg har fremfor meg, så problemet er følgende (tydeligvis overnevnte også): Jeg datet nylig ei jente i ca 4-5 uker, hun er kjempe søt og snill. Slappet godt av med hun, mye humor og avslappet stemning. Men jeg merket at dette ikke ville funke, nå høres jeg sikkert helt overfladisk ut men hun har ingen utdannelse, mens jeg har en mastergrad, jeg eier leilighet det gjør ikke hun osv osv. Store kontraster med andre ord, kjente derfor at denne avstanden gjorde meg urolig med tanke på fremtiden (er selv 31 og hun 30). At jeg derfor burde finne noen på samme "nivå". I tillegg var hun ekstremt ekstrovert og jeg introvert, to motsetninger med andre ord men som likevel klikket kjempegodt. Bestemte derfor for å dumpe henne nylig, dette tok hun ganske greit og var for så vidt enig og ikke noe drama. Jeg sa jeg ikke hadde de rette følelsene osv. Nå 4 dager etterpå kjenner jeg på en slags kjærlighetssorg, at jeg mistet noe...jeg vet ikke. Det er jo corona og mye alenetid, så vet ikke om det er derfor, altså ensomheten som bare kicker inn. Jeg bare angrer...får hun liksom ikke ut av hodet mitt. Spørsmålet mitt er vell: Er det normalt å angre? og er det dobbeltmoralsk og høre om hun vil treffes for å se hvor det bærer hen? noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Hva mener du med dobbeltmoral i dette tilfellet? Egentlig synes jeg du bare skal la det gå over. Du har blitt godt kjent med henne , og vant til å ha kontakt, så det er helt normalt at det blir et savn. Anonymkode: fb8b4...ffe 2
Oslo874 Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva mener du med dobbeltmoral i dette tilfellet? Egentlig synes jeg du bare skal la det gå over. Du har blitt godt kjent med henne , og vant til å ha kontakt, så det er helt normalt at det blir et savn. Anonymkode: fb8b4...ffe Dobbeltmoralsk var kanskje litt feil ord, men mente at siden jeg har dumpet hun så kommer jeg tilbake og ber oss fortsette en dating-relasjon for å se om det kanskje blir noe i fremtiden. Er vell det jeg tenker blir feil av meg, selv om hun tok "dumpingen" bra. Ellers har du et poeng. bør vell bare la dette gå over av seg selv. Er vell bare den tanken om at kanskje hun var den "rette" jeg egentlig hadde fremfor meg, men jeg var blendet av feil ting..
ShivaSol Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Syntes kanskje ikke at du burde tenke så mye over om hun har utdannelse eller ikke, om hun eier leilighet etc. Det finnes ekstremt mange gode mennesker som ikke har det. Det materielle, status etc. definerer faktisk ikke hele mennesket. Du nevner at hun er ekstrovert og at du er introvert, dette kunne ha blitt et problem. Men du sier selv at det klaffer. Dere har jevn alder også. Det viktigste hos en partner er at man har noe av de samme verdiene og at man har litt like ønsker for fremtiden. Forhold handler om å gi og ta, man er to individer og må derfor inngå kompromisser. Det viktigste er at man trives i hverandres selskap. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Jeg tenker at det lurt om du finner ut om det er hun du savner eller om det behovet for å ha noen der. Fordi det kan være veldig sårende om du tar kontakt og dere prøver igjen, for at du så finner ut at du bare savnet noen og ikke henne. Jeg opplevde selv at en person jeg datet avslutter det, for å så angre seg etter en stund. Da jeg tilslutt valgte å gi det en sjanse, avsluttet vedkommende det igjen fordi der brått bare var behovet for å ha noen der som lå til grunn. Kjenn på følelsene litt, så finner du ut om det er henne eller bare behovet for å ikke være alene! Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 67c30...915 4
Oslo874 Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2021 ShivaSol skrev (1 minutt siden): Syntes kanskje ikke at du burde tenke så mye over om hun har utdannelse eller ikke, om hun eier leilighet etc. Det finnes ekstremt mange gode mennesker som ikke har det. Det materielle, status etc. definerer faktisk ikke hele mennesket. Du nevner at hun er ekstrovert og at du er introvert, dette kunne ha blitt et problem. Men du sier selv at det klaffer. Dere har jevn alder også. Det viktigste hos en partner er at man har noe av de samme verdiene og at man har litt like ønsker for fremtiden. Forhold handler om å gi og ta, man er to individer og må derfor inngå kompromisser. Det viktigste er at man trives i hverandres selskap. Takk for svar. Jeg er egentlig helt enig, derfor jeg blir nesten litt kvalm av mitt eget tankesett. Tror jeg blir veldig påvirket av alle rundt meg, mine venner som har forventninger om at jeg skal finne ei på samme "nivå" som meg, på de områdene. Det var nettopp de helt andre tingene, humor, omsorg, nærhet osv hun traff meg på.. 2
Oslo874 Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at det lurt om du finner ut om det er hun du savner eller om det behovet for å ha noen der. Fordi det kan være veldig sårende om du tar kontakt og dere prøver igjen, for at du så finner ut at du bare savnet noen og ikke henne. Jeg opplevde selv at en person jeg datet avslutter det, for å så angre seg etter en stund. Da jeg tilslutt valgte å gi det en sjanse, avsluttet vedkommende det igjen fordi der brått bare var behovet for å ha noen der som lå til grunn. Kjenn på følelsene litt, så finner du ut om det er henne eller bare behovet for å ikke være alene! Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 67c30...915 Takk for kloke ord! Skal gi dette litt tid, før jeg konkluderer så er jeg hvert fall noe lunde i vater om jeg tar opp igjen kontakten
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Du fikk jo som fortjent når du er så overfladisk og materialistisk! Blir kvalm av folk som dumper eller ser ned på folk pga utdannelse, økonomi og slike materielle ting. Fortjent, hun var for bra for deg, og du er en dritt. Så får du heller lære av det til neste gang. Anonymkode: 6185a...538 2
Jane Eyre Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Oslo874 skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Jeg er egentlig helt enig, derfor jeg blir nesten litt kvalm av mitt eget tankesett. Tror jeg blir veldig påvirket av alle rundt meg, mine venner som har forventninger om at jeg skal finne ei på samme "nivå" som meg, på de områdene. Det var nettopp de helt andre tingene, humor, omsorg, nærhet osv hun traff meg på.. Og det er det sistnevnte som blir det viktige i det lange løp☺ ta kontakt med henne og spør om dere kan treffes igjen. 3
Oslo874 Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #11 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du fikk jo som fortjent når du er så overfladisk og materialistisk! Blir kvalm av folk som dumper eller ser ned på folk pga utdannelse, økonomi og slike materielle ting. Fortjent, hun var for bra for deg, og du er en dritt. Så får du heller lære av det til neste gang. Anonymkode: 6185a...538 Pust med magen. Jeg prøver bare å ha selvinnsikt til å se mine egne feil, og hvordan jeg tenker. Og ja, jeg er helt enig som jeg skriver ovenfor, blir kvalm av eget tankesett. Men det er derfor jeg ordlegger meg slik jeg gjør, er ærlig på at her tenkte jeg feil. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Du, du må lære deg forskjellen på hun/henne...ellers så høres det ut som du ikke har utdannelse heller, og da vil du jo som du vet bli valgt vekk på Tinder......😏 Anonymkode: d2862...fd1 6
ShivaSol Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Oslo874 skrev (26 minutter siden): Takk for svar. Jeg er egentlig helt enig, derfor jeg blir nesten litt kvalm av mitt eget tankesett. Tror jeg blir veldig påvirket av alle rundt meg, mine venner som har forventninger om at jeg skal finne ei på samme "nivå" som meg, på de områdene. Det var nettopp de helt andre tingene, humor, omsorg, nærhet osv hun traff meg på.. Skulle bare mangle❤️ Helt normalt å bli påvirket av både venner og samfunnet. Det er faktisk helt ekstremt høye krav her i Norge på akkurat disse tingene. Ikke rart mennesker blir forvirret over livet. Men husk: Det er du som skal leve med henne, ikke venner, ikke familie eller samfunnet. Det viktigste er at DERE trives med livet sammen. Hun virker som en jordnær kvinne. Det er en ekstremt flott egenskap nå i 2021. Du kan jo tenke litt på det, så ta kontakt om du ønsker å fortsette med henne. Det er helt vanlig at man blir litt usikker i starten av en relasjon med et annet menneske. Så lenge det ikke blir frem og tilbake flere ganger. For da kan du plutselig virke veldig useriøs og det er ikke noe poeng i å såre henne på den måten. Og en siste ting. Jeg vokste opp i kommunal bolig som barn. Vi var veldig fattige og hadde nesten ikke råd til mat etc. Nå er jeg snart 34 år med utdannelse og i 2019 tjente jeg min første million. Har startet opp flere veldedige prosjekter for de som ikke har det så greit. Hun er bare 30, ikke undervurder henne. Mange av oss som kommer fra ikke noe, vi jobber ekstremt hardt med livet generelt og mennesker rundt oss. Men jeg skal aldri glemme hvor jeg kommer fra og at livet kan være hardt. Og jeg skal aldri være en person som velger bort andre fordi de ikke har utdannelse, høy lønn, status, eier bil, eier bolig etc. Det materielle er ikke viktig. Måtte bare si dette, siden jeg syntes folk ofte blir undervurdert. Man skal aldri undervurdere andre mennesker. Jeg pleide å være som henne, at jeg kunne bli valgt bort fordi en annen kvinne eide mer enn meg og hadde bedre utdannelse. Det er veldig vondt å være den personen. Det hjalp ikke alltid om man var empatisk, snill, viste omsorg etc. Fordi i dagens samfunn så stiller det materielle og status så sterkt. Det er trist.Vi som kommer fra lite, vi er mennesker vi også. Endret 11. mars 2021 av ShivaSol 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 Oslo874 skrev (Akkurat nå): Pust med magen. Jeg prøver bare å ha selvinnsikt til å se mine egne feil, og hvordan jeg tenker. Og ja, jeg er helt enig som jeg skriver ovenfor, blir kvalm av eget tankesett. Men det er derfor jeg ordlegger meg slik jeg gjør, er ærlig på at her tenkte jeg feil. Fortsatt, du får glemme hu, du ødela den. Også er det bra at du har selvinnsikt og reflekter over det, slik at du kan lære av det og ikke gjør samme feil igjen. Finnes mer enn penger og status her i verden. Anonymkode: 6185a...538
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 Kan hende toget er gått. Men det er jo ingen skam å snu, prøv å ta kontakt igjen da vel! 😊 Anonymkode: 18310...7d2 1
Oslo874 Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #16 Skrevet 11. mars 2021 ShivaSol skrev (12 minutter siden): Skulle bare mangle❤️ Helt normalt å bli påvirket av både venner og samfunnet. Det er faktisk helt ekstremt høye krav her i Norge på akkurat disse tingene. Ikke rart mennesker blir forvirret over livet. Men husk: Det er du som skal leve med henne, ikke venner, ikke familie eller samfunnet. Det viktigste er at DERE trives med livet sammen. Hun virker som en jordnær kvinne. Det er en ekstremt flott egenskap nå i 2021. Du kan jo tenke litt på det, så ta kontakt om du ønsker å fortsette med henne. Det er helt vanlig at man blir litt usikker i starten av en relasjon med et annet menneske. Så lenge det ikke blir frem og tilbake flere ganger. For da kan du plutselig virke veldig useriøs og det er ikke noe poeng i å såre henne på den måten. Og en siste ting. Jeg vokste opp i kommunal bolig som barn. Vi var veldig fattige og hadde nesten ikke råd til mat etc. Nå er jeg snart 34 år med utdannelse og i 2019 tjente jeg min første million. Har startet opp flere veldedige prosjekter for de som ikke har det så greit. Hun er bare 30, ikke undervurder henne. Mange av som kommer fra ikke noe, vi jobber ekstremt hardt med livet generelt og mennesker rundt oss. Men jeg skal aldri glemme hvor jeg kommer fra og at livet kan være hardt. Og jeg skal aldri være en person som velger bort andre fordi de ikke har utdannelse, høy lønn, status, eier bil, eier bolig etc. Det materielle er ikke viktig. Måtte bare si dette, siden jeg syntes folk ofte blir undervurdert. Man skal aldri undervurdere andre mennesker Takk for kloke og reflekterte ord fra deg! Tar virkelig til meg det du skriver fra din livserfaring. Kanskje jeg trengte denne wake up callen her for meg selv, bli filleristet litt og innse hva jeg egentlig står for som mann og hva relasjoner faktisk skal og bør inneholde. 2
ShivaSol Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 Oslo874 skrev (6 minutter siden): Takk for kloke og reflekterte ord fra deg! Tar virkelig til meg det du skriver fra din livserfaring. Kanskje jeg trengte denne wake up callen her for meg selv, bli filleristet litt og innse hva jeg egentlig står for som mann og hva relasjoner faktisk skal og bør inneholde. Ingen av oss er perfekte❤️ Ikke på innsiden eller utsiden. Det viktigste vi kan gjøre i livet er å være litt mer åpne mot andre mennesker, gi litt flere en sjanse, forsøke å forstå andre sin livssituasjon i stedet for å dømme så raskt. Ingen av oss er ferdig utlært. Alle har mye igjen å lære. Du, jeg og alle andre. Det virker som du har selvinnsikt og har man det, så har man også evnen til å endre seg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 Ikke ta det som en selvfølge at hun vil ha deg tilbake. Isåfall tar du henne forgitt. Det at du har utdanning og formue har ingenting med om du er verdt noe som kjæreste i mine øyner. Men det finnes nok endel som som ville synes det var viktig. Jeg tenker kun på kjærligheten og hvis begge kjemper for den, så løser ting seg etterhvert. Anonymkode: 74abf...d02
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 37 minutter siden, Oslo874 said: Takk for svar. Jeg er egentlig helt enig, derfor jeg blir nesten litt kvalm av mitt eget tankesett. Tror jeg blir veldig påvirket av alle rundt meg, mine venner som har forventninger om at jeg skal finne ei på samme "nivå" som meg, på de områdene. Det var nettopp de helt andre tingene, humor, omsorg, nærhet osv hun traff meg på.. De overfladiske vennene ville jeg droppet gitt. Altså jeg har en styrtrik bror, som ble sammen med ei søt og omsorgsfull dame med lav utdannelse og ikke all verdens økonomi. Tror han hadde ledd høyt om noen av hans venner skulle påpekt det, han hadde ihvertfall ikke blitt påvirket av det, det er veldig umoden oppførsel. Anonymkode: 216b3...66e 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 19 minutter siden, Oslo874 said: Takk for kloke og reflekterte ord fra deg! Tar virkelig til meg det du skriver fra din livserfaring. Kanskje jeg trengte denne wake up callen her for meg selv, bli filleristet litt og innse hva jeg egentlig står for som mann og hva relasjoner faktisk skal og bør inneholde. Dette er mer et samfunnsproblem enn at det er du som er problemet. Overfladiske og materielle krav har blitt dratt alt for langt, der det er viktigere enn kjærligheten. Snakket med en utlending som sa han skjønner hvorfor det går til helvete her i Norge, og ble helt sjarmert av hvordan han hadde et mer gammeldags syn på kjærligheten som meg, kontra «alt på stell, perfekt og ingen utfordringer i forholdet». Anonymkode: 216b3...66e 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå