mulllakrekar Skrevet 12. mars 2021 #21 Del Skrevet 12. mars 2021 Marshmallow skrev (10 minutter siden): Hva med alle lærere, barnehageansatte, butikkansatte, bussjåfører, helsefagarbeidere, leger,vaskepersonell, psykologer og sykepleiere i risikogruppen? Skal de bare isolere seg så du får gå på jobb? ja det syntes jeg de skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrystalGold Skrevet 12. mars 2021 #22 Del Skrevet 12. mars 2021 Bare vær glad for at de i det minste har gitt deg beskjed om at du skal i karantene, så kan du selv velge om du vil gi blaffen eller ikke. Har en i klassen min (Vgs) som fikk påvist covid-19 den 5.3.21, resten av oss fikk beskjed om det først i dag, så hvis vi er blitt smittet, så kan vi ha ufrivillig smittet andre... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 12. mars 2021 #23 Del Skrevet 12. mars 2021 Jeg kan faktisk forstå frustrasjonen din TS. Syntes selv det var en inkonsekvent sak at jeg, som nærkontakt, til tross for negativ test, fikk 7 dagers pålegg om å unngå alt og alle, mens de jeg bor sammen med, som hadde vært i nærheten av meg, kunne benytte en negativ test som en fribillett. Om det var inkubasjonstiden de var "redd" for med meg, hvorfor da ikke mine nærkontakter? Det blir ikke helt forståelig, og til tider såpass lite fornuftig at man ønsker å la være og heller leve etter egen fornuft. Men jeg valgte å forholde meg til regelverket, om ikke annet, så for det ubehaget det hadde gitt meg om jeg hadde smittet noen andre med mindre god helse enn meg selv, om jeg ikke hadde fulgt reglene. Men jeg trenger ikke å være enige i de av den grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 12. mars 2021 #24 Del Skrevet 12. mars 2021 CrystalGold skrev (1 minutt siden): Bare vær glad for at de i det minste har gitt deg beskjed om at du skal i karantene, så kan du selv velge om du vil gi blaffen eller ikke. Har en i klassen min (Vgs) som fikk påvist covid-19 den 5.3.21, resten av oss fikk beskjed om det først i dag, så hvis vi er blitt smittet, så kan vi ha ufrivillig smittet andre... Om vedkommende hadde så mange nærkontakter, burde vel han/hun selv tatt ansvar og sendt rundt noen sms. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrystalGold Skrevet 12. mars 2021 #25 Del Skrevet 12. mars 2021 MorTil2 skrev (2 minutter siden): Om vedkommende hadde så mange nærkontakter, burde vel han/hun selv tatt ansvar og sendt rundt noen sms. Ja, det kan man jo si, dessverre ikke det som skjedde. Så nå sitter jeg å blomster. Ikke har jeg fått noe mer info fra hverken skolen eller de som har ansvaret over smittesporing, karantene er over den 15.3.21 uansett. Men forhåpentligvis så får jeg mer info om hva jeg skal gjøre... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg