Gå til innhold

Hva er greia med strikke-sidene på facebook og de gamle kjerringene som administrerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler Instagram. Ellers har du også snapkontoer som «strikkere». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diamant20 skrev (7 minutter siden):

Anbefaler Instagram. Ellers har du også snapkontoer som «strikkere». 

Bruker så klart Instagram, men det er veldig enveis så er ikke mye hjelp å få der liksom. Lite sosialt er det også, utenom for kontoene som får trafikken 🤪 I vennegjengen er jeg den mest erfarne strikkeren, men anser meg likevel ikke som veldig erfaren. Mamma er en ren strikkemaskin, men hun er i 50årene og er glad i mønster som hun er kjent med, jeg liker de mer moderne. Jeg liker KFO og Sandnes, hun sverger til Lanett babyull 😂

Anonymkode: 1162d...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bruker så klart Instagram, men det er veldig enveis så er ikke mye hjelp å få der liksom. Lite sosialt er det også, utenom for kontoene som får trafikken 🤪 I vennegjengen er jeg den mest erfarne strikkeren, men anser meg likevel ikke som veldig erfaren. Mamma er en ren strikkemaskin, men hun er i 50årene og er glad i mønster som hun er kjent med, jeg liker de mer moderne. Jeg liker KFO og Sandnes, hun sverger til Lanett babyull 😂

Anonymkode: 1162d...303

Joda! Men har du sjekket ut livesendingene? @piamyhrekamp og @carinanordljos har hatt en del, mange av de ligger som IgTv hos Pia😄 Der blir det litt mer samtale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du blir kjerring selv du. Da møter du deg selv i døren med et stort smell :nori:

Anonymkode: 8a564...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (10 timer siden):

hva er det de gamle damene gjør på fb som provoserer deg? Har ikke opplevd annet enn at de er hyggelige på fb. Eneste som irriterer meg, er de som legger it skrytebilde av hva de har strikkey men de vil ikke dele oppskrift, for den er hemmelig. 

Oppskrifter er ofte kopibeskyttet, så en kan ikke bare få en oppskrift.

Anonymkode: 8a564...8e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oppskrifter er ofte kopibeskyttet, så en kan ikke bare få en oppskrift.

Anonymkode: 8a564...8e9

de kan iallefall si hvor de fikk tak i den så man kan få tak i den selv evt kjøpe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å prøve en av strikke-sub'ene på reddit? Vi er en del gamle kjerringer der også, men mange unge i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oppskrifter er ofte kopibeskyttet, så en kan ikke bare få en oppskrift.

Anonymkode: 8a564...8e9

Man kan vel dele navnet på oppskriften, mønster, og tips til hvor de kan kjøpes?? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1162d...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (Akkurat nå):

Hva med å prøve en av strikke-sub'ene på reddit? Vi er en del gamle kjerringer der også, men mange unge i tillegg. 

Aldri brukt reddit, del gjerne en link 🙌

Anonymkode: 1162d...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vent til du blir kjerring selv du. Da møter du deg selv i døren med et stort smell :nori:

Anonymkode: 8a564...8e9

Kanskje det, kanskje 😉

Anonymkode: 1162d...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, skal jeg ha skikkelige råd og gode tilbakemeldinger, så spør jeg på Ravelry. Det er litt synd det ikke er noe særlig aktivt norsk miljø, de gruppene som er er veldig klikkete til tider og så har de en tendens til å bare stengt gruppa og starte en ny uten at jeg helt skjønner hvorfor 🙄

Anonymkode: 24b33...a3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Facebook nesten helt uinteressant strikkemessig, men jeg er usikker på om det egentlig har med alder å gjøre eller mer hva man er interessert i å strikke og nettvett (som dog kan ha med alder å gjøre...) Men jeg skal sjekke ut tipset fra en over om å sjekke ut de mer spesifikke gruppene, det er kanskje mer interessant. Jeg bruker nesten bare Instagram til strikkeinspirasjon, syns stemningen der er utrolig mye hyggeligere og mer inspirerende. Kan være mye likt det også, men syns det er lettere å finne ting man syns er interessant. For å få det mer toveis, kan man bli med i samstrikker, se live-sendinger, sende meldinger til enkeltbrukere osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja... nå med TikTok, Discord, Housparty, osv osv. så er vel våre dager som unge opp "oppdaterte" snart fordi. Snart er det vi som er gæmlisene på Facebook 🤣

Helt enig med trådstarter. Det begynner å bli grusomt å være på Facebook. Det eneste avbrekket fra bestemødrene er falske nyheter og konspirasjonsteorier. Jeg har takket for meg for lenge siden! Snart går sikkert Instagram ned i samme hullet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å sjekke ut «to rette og en vrang» tre herlige damer som er søstre!🤓 De har egen side på face, insta og driver en YouTube kanal..de appellerer nok kanskje ikke direkte mot oss yngre, men jeg syns de er flinke, henter litt inspo og koser meg med skravlinga deres!😬 syns de fortjener litt creds!🤓

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...