Gå til innhold

Bivirkning etter korona vaksine??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor på 74 har nå gjennomført koronavaksinen,lite bivirkninger.

Kun at hun får lett feber,hun fryser og har feberfølelse,feberen måler 37.9,så er ikke snakk om mye feber,men nok til at man kjenner det.

Hun fikk for 6 dager siden dose 2 av koronavaksinen.

Kan denne feberen skyldes vaksinen?

Er det normalt å ha bivirkninger så lenge?

Anonymkode: 1777a...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min mor på 74 har nå gjennomført koronavaksinen,lite bivirkninger.

Kun at hun får lett feber,hun fryser og har feberfølelse,feberen måler 37.9,så er ikke snakk om mye feber,men nok til at man kjenner det.

Hun fikk for 6 dager siden dose 2 av koronavaksinen.

Kan denne feberen skyldes vaksinen?

Er det normalt å ha bivirkninger så lenge?

Fikk hun en mRNA-vaksine? I såfall kan systemiske reaksjoner inntreffe opptil 48 timer etter vaksinen ble satt, og varer gjerne 2-3 døgn. Om hun nå er på dag 6, så burde disse kjapt begynne å gå over. Om plagene du beskriver faktisk er en vaksinereaksjon, så tipper jeg hun vil føle seg bedre i løpet av en dag eller to.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37,9 er ikke feber. Det kalles bare subfebril. Og ja, det kan være en bivirkning av vaksinen, men det kan selvsagt også være en annen infeksjon på gang.

Anonymkode: c11ec...507

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som blir dårlig av vaksinene, noen alvorlige og dør mens andre får det mildere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (31 minutter siden):

Fikk hun en mRNA-vaksine? I såfall kan systemiske reaksjoner inntreffe opptil 48 timer etter vaksinen ble satt, og varer gjerne 2-3 døgn. Om hun nå er på dag 6, så burde disse kjapt begynne å gå over. Om plagene du beskriver faktisk er en vaksinereaksjon, så tipper jeg hun vil føle seg bedre i løpet av en dag eller to.

Hun fikk den vaksinen fra pfizer😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun fikk den vaksinen fra pfizer😊

Ok. Det er en mRNA-vaksine. Symptomene du beskriver er ikke uvanlig og kan inntreffe opp til 48 timer etter vaksinasjon. Kan ofte vare 2-3 dager. Om symptomene er en vaksinereaksjon vil de nok avta allerede i morgen/over i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sicario skrev (13 minutter siden):

Ok. Det er en mRNA-vaksine. Symptomene du beskriver er ikke uvanlig og kan inntreffe opp til 48 timer etter vaksinasjon. Kan ofte vare 2-3 dager. Om symptomene er en vaksinereaksjon vil de nok avta allerede i morgen/over i morgen :) 

Takk for svar😊

Vaksinen ble satt torsdag,og hun merket feberfølelse natt til lørdag.blir litt bekymret😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar😊

Vaksinen ble satt torsdag,og hun merket feberfølelse natt til lørdag.blir litt bekymret😒

Dose to av Pfizer er den som gir mest bivirkninger av de to dosene. Så sånn sett passer det bra. Dere får følge litt med og kontakte lege hvis hun ikke blir bedre snart.

Anonymkode: 2c47b...697

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dose to av Pfizer er den som gir mest bivirkninger av de to dosene. Så sånn sett passer det bra. Dere får følge litt med og kontakte lege hvis hun ikke blir bedre snart.

Anonymkode: 2c47b...697

Skal gjøre det😊eneste bivirkningen hun har er disse feberturene på 37.9,ellers så har hun i gen andre bivirkninger😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Takk for svar😊

Helt etter «boka». Tror ikke du trenger å bekymre deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (1 time siden):

Er mange som blir dårlig av vaksinene, noen alvorlige og dør mens andre får det mildere 

Ingen dør av "vaksinene". Nå får du ta deg en bolle og studere biologi. 

Anonymkode: a7447...efc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen dør av "vaksinene". Nå får du ta deg en bolle og studere biologi. 

Jo noen gjør faktisk det, det er over 100 personer hittil som er døde pga vaksinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS 😊 Så heldig hun var som fikk pfizer vaksinen! Jeg håper selv på enten den eller moderna, men tar selvfølgelig hva jeg får - selv om jeg er svært lite åpen for Sputnik. 

Å få bivirkninger av vaksiner er absolutt vanlig. På en måte er det bra (!) - det betyr at det virker. Jeg ble faktisk litt bekymret over et familiemedlem som ikke merket noe...

37.9 er ingenting å bli urolig for! Det er til og med ikke uvanlig å få enda høyere feber - noen blir dårlige flere dager, andre kun én dag. Noen får veldig vondt i armen og er øm i den noen dager - andre merker ingenting ☺️ 

Tenk på at det bare i USA er snart satt 100 millioner doser 😉 Og Kina har satt over 50 millioner doser - vi har så mye data!

Kontakt lege hvis hun føler seg urolig eller dårlig ☺️ Alltid godt å få snakke med en lege.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (12 minutter siden):

Jo noen gjør faktisk det, det er over 100 personer hittil som er døde pga vaksinen

Strategien, da spesielt i Norge, har vært å gi vaksine først til "de aller skrøpeligste" - som uavhengig av vaksinen eller ei hadde kommet til å gå bort innen kort tid.

Selv om de har dødd etter å ha fått vaksinen, er ikke dette pga vaksinen i seg selv - dette er snakk om utrolig syke, gamle mennesker med alvorlige underliggende sykdommer som var i livets sluttfase. 

Det er en grunn til at du hørte noe om dette tidligere i år rett etter vaksinestart, men at det ikke er et tema lenger nå som flere grupper får vaksine ☺️ Det er masse god forskning ute. Anbefaler deg å gjøre god research fra ordentlige kilder. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (1 time siden):

Helt etter «boka». Tror ikke du trenger å bekymre deg. 

Det var godt å høre,hun har nå hatt bivirkninger i 5 kvelder på rad, de fleste sier det er over på 2-3dager,derfor jeg var litt bekymret😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei TS 😊 Så heldig hun var som fikk pfizer vaksinen! Jeg håper selv på enten den eller moderna, men tar selvfølgelig hva jeg får - selv om jeg er svært lite åpen for Sputnik. 

Å få bivirkninger av vaksiner er absolutt vanlig. På en måte er det bra (!) - det betyr at det virker. Jeg ble faktisk litt bekymret over et familiemedlem som ikke merket noe...

37.9 er ingenting å bli urolig for! Det er til og med ikke uvanlig å få enda høyere feber - noen blir dårlige flere dager, andre kun én dag. Noen får veldig vondt i armen og er øm i den noen dager - andre merker ingenting ☺️ 

Tenk på at det bare i USA er snart satt 100 millioner doser 😉 Og Kina har satt over 50 millioner doser - vi har så mye data!

Kontakt lege hvis hun føler seg urolig eller dårlig ☺️ Alltid godt å få snakke med en lege.

Jeg skal ikke si noe mer om denne vaksinen nå, for da blir jeg bare utestengt fra forumet igjen. 

Men det som er rart er at de på død og liv skal vaksinere de gamle og svake, hvis de uansett skal dø nå så hvorfor gi de vaksine? 

Jeg håper de gjør dette med beste mening, men de må klare å tilstå sine feil, gamle og skrøpelige skal ikke ta vaksinen da det er farlig for de. 

Jeg er ingen vaksinemotstander, men skal ikke ta den selv pga farene den har ved seg og at jeg ble dårlig av svineinfluensavaksina 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (7 minutter siden):

Jeg skal ikke si noe mer om denne vaksinen nå, for da blir jeg bare utestengt fra forumet igjen. 

Men det som er rart er at de på død og liv skal vaksinere de gamle og svake, hvis de uansett skal dø nå så hvorfor gi de vaksine? 

Jeg håper de gjør dette med beste mening, men de må klare å tilstå sine feil, gamle og skrøpelige skal ikke ta vaksinen da det er farlig for de. 

Jeg er ingen vaksinemotstander, men skal ikke ta den selv pga farene den har ved seg og at jeg ble dårlig av svineinfluensavaksina 

Dette gjelder jo ikke vaksinen i seg selv - men Norges prioriteringsliste av vaksineringen? Kritiserer du begge deler, eller kun én av dem?

Jeg skjønner at det kan virke spesielt å fokusere på denne gruppen og ikke menneskene rundt, men nå er det en del av de det gjelder som ligger mye bedre an til å leve litt lenger pga vaksinen. Og at de på deres siste stund på jorda kan møte eller omgås med andre, tryggere. Nå var det heller ikke bare disse menneskene som fikk vaksine.

"hvis de uansett skal dø nå så hvorfor gi de vaksine?" - mulig du hadde sagt noe annet hvis det gjaldt deg eller din mor/far. 

"Jeg er ingen vaksinemotstander, men skal ikke ta den selv pga farene den har ved seg og at jeg ble dårlig av svineinfluensavaksina " - svineinfluensavaksinen er en annen sak, men jeg skjønner følelsene dine pga vond erfaring. Hvis man tenker på narkolepsi, som flere fikk etter vaksinen i Norge, kommer det av at Svineinfluensaen i seg selv gjorde deg mer mottakelig for narkolepsi. Vaksinen var testet på latterlig få personer/grupper og i lys av dagens situasjon skulle det ikke vært lov. Ikke døm en vaksine kun pga en annen... Igjen, nå er "dagens" gitt til mange mennesker og det finnes mye data å lese seg opp på.

https://legemiddelverket.no/nyheter/bivirkninger-av-vaksiner-hva-lerte-vi-av-pandemien-i-2009

Det har nesten aldri vært vaksiner som er blitt testet på så mange, forskjellige grupper, noensinne! Det er en helt unik situasjon. Jeg sier ikke at man skal stole blindt på alt - jeg blir også nervøs. Ingen legemidler kommer uten risiko. Noen ganger er bare det motsatte så mye verre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full liste over bivirkninger av korona-vaksinen.

Den Shanghai-baserte vaksineeksperten Tao Lina lastet opp en digital versjon av manualen for BBIBP-CorV, en vaksine produsert av China National Biotec Group. Denne manualen inneholder den komplette listen over bivirkningene av korona-vaksinen. Han beskriver vaksinen som den "mest usikre vaksinen i verden", idet det finnes 75 bivirkninger ved vaksinen. Bivirkningene er delt i lokale og systemiske, og dessuten i «veldig vanlige», «vanlige», «uvanlige», «sjeldne» og «svært sjeldne».

Lokale reaksjoner: For det første, for lokale reaksjoner på vaksinasjonsstedet, oppgis det under «veldig vanlig» hodepine. For «vanlige» oppgir den rødflammethet, hevelse, sklerom, utslett og kløe. Under «uvanlige» oppgis den erytem.

Systemiske bivirkninger: For systemiske bivirkninger begynner det med å oppgi hodepine under «veldig vanlig».

For «vanlig» oppgis det feber, tretthet, muskelsmerter, leddsmerter, hoste, pustevansker, kvalme, diaré og kløende hud.

Under «uvanlig» oppgis det svimmelhet, tap av matlyst, oppkast, smerter i svelget, problemer med å svelge, rennende nese, forstoppelse og overfølsomhet.

For «sjeldne» listes opp akutt allergisk reaksjon, sløvhet, døsighet, søvnvansker, nysing, nasofaryngitt, nesetetthet, tørr hals, influensa, nedsatt følesans, smerter i lemmer, hjertebank, magesmerter, utslett, abnormiteter i hud og slimhinne, kviser, øyesmerter , øreplager og sykdom i lymfeknutene.

Til slutt, under «svært sjeldne», oppgis det frysninger, forvrengning av smakssansen, tap av smakssansen, unormal følelse, skjelving, vanskeligheter med oppmerksomheten, neseblod, astma, irritasjon i halsen, betennelse i mandlene, ubehag i lemmer, nakkesmerter, kjevesmerter, nakkeklumper, sår i munnen, tannpine, spiserørssykdom, magekatarr, misfarging av avføring, øyesmerter, tåkesyn, øyeirritasjon, synstap, ørepine, nervøsitet, høyt blodtrykk, lavt blodtrykk, urininkontinens og forsinket menstruasjon.

https://www.epochtimes.de/china/impfstoffexperte-zu-nebenwirkungen-der-unsicherste-impfstoff-der-welt-a3422076.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...